w210, vikakoodin mukaisen osan vaihto ei auttanut....

JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

w210, vikakoodin mukaisen osan vaihto ei auttanut....

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

En foorumilta vastausta ongelmaan löytänyt joten uusi aihe pystyyn..

Syttyi BAS/ASR merkkivalot + vakkari ja asr pois pelistä. Liikkeessä kävin vikakoodit luetuttamassa, homma oli selvä, yksi vikakoodi, jarruvalokatkaisija. Sen ostin ja vaihdoin paikalleen. Käynnistin auton ja vikavalot ei palaneet, kaikki oli ok... Kunnes painoin jarrupoljinta auton käydessä ja taas heti mittaristo alkoi muistuttamaan joulukuusta.. Käänsin virtoja pois muutaman kerran ja pikku lenkin kävin myös ajamassa mutta ei vaikutusta..

Eli missähän mahtaa vika olla kun vikakoodin mukaan jarruvalokatkaisija vaihdettu uuteen mutta samat oireet jatkuvat..? Ja autohan oli MB w210 300td Automaatti vm.1998

Kiitos vastauksista
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Se katkaisija ei ole oikein asennettu? Muistitko vetää sen tapin pitkäksi ennen asennusta, se hakeutuu itekseen oikeana kohtaan kun jarrua painaa...
tai siten jotain syvällisempää, startilla koodit uudestaan jos/kun katkaisija nyt kunnossa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

MHe kirjoitti:Se katkaisija ei ole oikein asennettu? Muistitko vetää sen tapin pitkäksi ennen asennusta, se hakeutuu itekseen oikeana kohtaan kun jarrua painaa...
tai siten jotain syvällisempää, startilla koodit uudestaan jos/kun katkaisija nyt kunnossa...
MB huoltomiehen ohjeiden mukaan vaihdettu, tappi ääriasentoon vedetty, liittimet kiinni, poljin pohjaan katkaisija paikalle ja kääntämällä lukitus kunnes napsahtaa paikalla, sit polkimen päästö ja katkaisija hakee oman kohtansa..
Varmaan sit uus koodin luku reissu edes.. :roll:
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

eihän ollut tarvikekatkaisija? on nimittäin täysin susia.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JM_mb kirjoitti:
MHe kirjoitti:Se katkaisija ei ole oikein asennettu? Muistitko vetää sen tapin pitkäksi ennen asennusta, se hakeutuu itekseen oikeana kohtaan kun jarrua painaa...
tai siten jotain syvällisempää, startilla koodit uudestaan jos/kun katkaisija nyt kunnossa...
MB huoltomiehen ohjeiden mukaan vaihdettu, tappi ääriasentoon vedetty, liittimet kiinni, poljin pohjaan katkaisija paikalle ja kääntämällä lukitus kunnes napsahtaa paikalla, sit polkimen päästö ja katkaisija hakee oman kohtansa..
Varmaan sit uus koodin luku reissu edes.. :roll:
Olihan se testeri millä vikaa tutkittu *:ri
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

CDI203 kirjoitti:
JM_mb kirjoitti:
MHe kirjoitti:Se katkaisija ei ole oikein asennettu? Muistitko vetää sen tapin pitkäksi ennen asennusta, se hakeutuu itekseen oikeana kohtaan kun jarrua painaa...
tai siten jotain syvällisempää, startilla koodit uudestaan jos/kun katkaisija nyt kunnossa...
MB huoltomiehen ohjeiden mukaan vaihdettu, tappi ääriasentoon vedetty, liittimet kiinni, poljin pohjaan katkaisija paikalle ja kääntämällä lukitus kunnes napsahtaa paikalla, sit polkimen päästö ja katkaisija hakee oman kohtansa..
Varmaan sit uus koodin luku reissu edes.. :roll:
Olihan se testeri millä vikaa tutkittu *:ri
Siitä en osaa sanoa, muutakuin että autoa käytettiin Kokkolan Käyttöautossa jokahan on MB virallinrn huoltokorjaamo.
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

Shatter kirjoitti:eihän ollut tarvikekatkaisija? on nimittäin täysin susia.
Alkuperäis osa on
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Toimii!

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

No nyt pelaa meisseli niinkuin pitääkin. "Vikaa" en sinänsä löytänyt mistään, mutta muuan huoltoukko kehotti tarkistamaan jarruvalojen liitännät peräkontista, avasin liittimet ja nitkutin tiukasti takaisin kiinni molemmilta puolin + lisä jarruvaloliitin. Sen jälkeen starttasin auton ja kaikki taas toimii. Kuulemma palanut takavalo polttimokin saattaa aiheuttaa vastaavien merkkivalojen syttymisen :?

Liekkös vaikuttanee asiaan kun itsellä on led valot takavaloina.. :roll:
Mutta pääasia että auton sai pelaamaan niinkuin pitää :D Ajattelin pienenä varmistuksena ruiskutella kontakti sprayta liittimiin kunhan sellaista kerkeän hommata :P

Kiitos aktiivisille käyttäjille ja vastauksille kuitenkin! :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuulemma palanut takavalo polttimokin saattaa aiheuttaa vastaavien merkkivalojen syttymisen
Ei aiheuta. Vain palaneen polttimon merkkivalo herjaa.
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

dealer kirjoitti:
Kuulemma palanut takavalo polttimokin saattaa aiheuttaa vastaavien merkkivalojen syttymisen
Ei aiheuta. Vain palaneen polttimon merkkivalo herjaa.
Sellainen mielikiva itsellänikin asiasta oli, kuulemma ovat vian saanert polttimon vaihdolla korjattu :D
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

Johan on sitkeä harmi.. Taas liiankin tutut bas/asr valot syttyivät... Mistähän lie sitten vikaa etsimään..? Valokatkaisijaa ainakin ajattelin mittailla yleismittarilla, mutta mistäs muualta kannattaa jatkaa tutkimista? :cry:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Taas nyt kouluttamaton arvaus, mutta voisko se johto olla jostakin nirhaantunu/hapettu/ tai vastaavaa, siis jarruvalokytkimelle? Tuntuu näissä osa johdoista olevan herkästi itteensä ottavia, iteltä löyty sisätiloista yks kauniisti hapettumalla katkennu johdonpätkä, ei suojaisa paikka riitä ehkäisemään korroosiolta, näköjään.
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

sv22 kirjoitti:Taas nyt kouluttamaton arvaus, mutta voisko se johto olla jostakin nirhaantunu/hapettu/ tai vastaavaa, siis jarruvalokytkimelle? Tuntuu näissä osa johdoista olevan herkästi itteensä ottavia, iteltä löyty sisätiloista yks kauniisti hapettumalla katkennu johdonpätkä, ei suojaisa paikka riitä ehkäisemään korroosiolta, näköjään.
Niiin... vähän kova homma alkaa käymään läpi jarruvaloille menevät johdot edestä asti ://
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Jarruvalot ei toimi, aiheuttaa BAS/ASR vikavalon.

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

Kerran teki aikaisemmin saman, vikaakoodit luin -> jarruvalokatkaisijan vaihdoin. Ei vaikutusta. Kuulin että jarruvaloissa voi olla vikaa, räpläsin liittimiä takakontissa valojen takaa, alkoi toimimaan, kunnes taas sama vika. Ei hapettumia liittimissä, autossa led takavalot. Sulakkeet kaikki testattu, releitä tarkistettu hapettumien varalta, akkua irroitettu ja mitattu ja rattia käännelty laidasta laitaan... Veikkaan itse että tosiaan se vika piilee vain valoissa, mutta missähän siellä.. :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jarruvalojen toimimattomuus ei aiheuta BAS ASR vikavaloa.
Sulakkeet valoille ovat kojelaudan päässä, varmistetaan nyt vielä että siellä sulakerasiassa siis on kaikki sulakkeet varmasti kunnossa ?
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

dealer kirjoitti:Jarruvalojen toimimattomuus ei aiheuta BAS ASR vikavaloa.
Sulakkeet valoille ovat kojelaudan päässä, varmistetaan nyt vielä että siellä sulakerasiassa siis on kaikki sulakkeet varmasti kunnossa ?
Samantien kun vika tulee niin myös jarruvalot pois pelistä, ja vakkari ja se asr.. Testasin yleismittarilla joka sullakkeen :) Konehuoneen sulakerasioista, valojen sulakkeet ja akun vierestä löytyvät sulakkeet... :roll:
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

Ja sillä epäilen vian olevan valoissa kerta viimeksi korjautui niitä räpeltämällä...
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testerillähän tämä selviäisi. Ei tule minulla mieleen tiettyä paikkaa joka olisi yleinen tuollaisen aiheuttaja.
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

dealer kirjoitti:Testerillähän tämä selviäisi. Ei tule minulla mieleen tiettyä paikkaa joka olisi yleinen tuollaisen aiheuttaja.
Testeri näyttää jarruvalokatkaisijaa...
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olisiko sinulla käytettävissä virtapiirikaavioita ? Niistä näkisi miten virta kulkee katkaisijalla.
Oliko muita vikakoodeja ?
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

dealer kirjoitti:Olisiko sinulla käytettävissä virtapiirikaavioita ? Niistä näkisi miten virta kulkee katkaisijalla.
Oliko muita vikakoodeja ?
Ei ole kaavoja :/ Ja muita vikakoodeja ei ollut. Vika ilmenee sillätavalla että jos käynnistöö auton koskematta jarrupolkimeen, ei ole vikatilaa päällä. Mutta hetikun painaa varovasti jarrupoljinta, syttyy ensin lamp efekt ja sitten kun painaa pohjaan asti syttyy bas/asr..
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jarruvalokatkaisin maksaa muistaakseni 22 euroa.
Ei vie konkurssiin, jos vaihtaa sen ensin.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

Ari66 kirjoitti:Jarruvalokatkaisin maksaa muistaakseni 22 euroa.
Ei vie konkurssiin, jos vaihtaa sen ensin.
Vaihdettu jo, ei vaikutusta.. :/
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Tarkista nyt kuitenkin ne jarruvalopolttimot (myös oikea koko) ja kannat että kontaktipinnat on kunnossa.
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

tähtikuljettaja kirjoitti:Tarkista nyt kuitenkin ne jarruvalopolttimot (myös oikea koko) ja kannat että kontaktipinnat on kunnossa.
Mitenkäs nuo ledi polttimot tarkastetaa? Täytyykö purkaa koko umpio vaai? Kontaktipinnat hioin kiiltäväksi hietapaperilla ja laitoin vähän kontaktisprayta..
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

JM_mb kirjoitti:
tähtikuljettaja kirjoitti:Tarkista nyt kuitenkin ne jarruvalopolttimot (myös oikea koko) ja kannat että kontaktipinnat on kunnossa.
Mitenkäs nuo ledi polttimot tarkastetaa? Täytyykö purkaa koko umpio vaai? Kontaktipinnat hioin kiiltäväksi hietapaperilla ja laitoin vähän kontaktisprayta..

Kuuluuko siellä olla alun perin ledit? Jos ei niin laitat tavallisen polttimot. Jos jarruvalokatkaisin on tarvike niin vaihda alkuperäiseen vaikka olisi kuinka uusi.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

AK47 kirjoitti:
JM_mb kirjoitti:
tähtikuljettaja kirjoitti:Tarkista nyt kuitenkin ne jarruvalopolttimot (myös oikea koko) ja kannat että kontaktipinnat on kunnossa.
Mitenkäs nuo ledi polttimot tarkastetaa? Täytyykö purkaa koko umpio vaai? Kontaktipinnat hioin kiiltäväksi hietapaperilla ja laitoin vähän kontaktisprayta..

Kuuluuko siellä olla alun perin ledit? Jos ei niin laitat tavallisen polttimot. Jos jarruvalokatkaisin on tarvike niin vaihda alkuperäiseen vaikka olisi kuinka uusi.
Luulempa että on umpiot vaihdettu joskus.. Jarruvalokatkaisija on mb alkuperäisosa.
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

AK47 kirjoitti: Kuuluuko siellä olla alun perin ledit? Jos ei niin laitat tavallisen polttimot.
Mutku ne ledit on nii hianot. Vähän niin kuin linttaan laskettu auto vaikkei sillä hidastetöyssystä yli pääsekään. :)
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

tähtikuljettaja kirjoitti:
AK47 kirjoitti: Kuuluuko siellä olla alun perin ledit? Jos ei niin laitat tavallisen polttimot.
Mutku ne ledit on nii hianot. Vähän niin kuin linttaan laskettu auto vaikkei sillä hidastetöyssystä yli pääsekään. :)
Omaan silmään nyt ei niin väliä onko ledit vai polttimot :lol: Oli ledit varmaankin aikasemman omistajan laittamat :) Harvemmin sitä kattelee oman auton takavaloja :wink:
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”