w210, vikakoodin mukaisen osan vaihto ei auttanut....
w210, vikakoodin mukaisen osan vaihto ei auttanut....
En foorumilta vastausta ongelmaan löytänyt joten uusi aihe pystyyn..
Syttyi BAS/ASR merkkivalot + vakkari ja asr pois pelistä. Liikkeessä kävin vikakoodit luetuttamassa, homma oli selvä, yksi vikakoodi, jarruvalokatkaisija. Sen ostin ja vaihdoin paikalleen. Käynnistin auton ja vikavalot ei palaneet, kaikki oli ok... Kunnes painoin jarrupoljinta auton käydessä ja taas heti mittaristo alkoi muistuttamaan joulukuusta.. Käänsin virtoja pois muutaman kerran ja pikku lenkin kävin myös ajamassa mutta ei vaikutusta..
Eli missähän mahtaa vika olla kun vikakoodin mukaan jarruvalokatkaisija vaihdettu uuteen mutta samat oireet jatkuvat..? Ja autohan oli MB w210 300td Automaatti vm.1998
Kiitos vastauksista
Syttyi BAS/ASR merkkivalot + vakkari ja asr pois pelistä. Liikkeessä kävin vikakoodit luetuttamassa, homma oli selvä, yksi vikakoodi, jarruvalokatkaisija. Sen ostin ja vaihdoin paikalleen. Käynnistin auton ja vikavalot ei palaneet, kaikki oli ok... Kunnes painoin jarrupoljinta auton käydessä ja taas heti mittaristo alkoi muistuttamaan joulukuusta.. Käänsin virtoja pois muutaman kerran ja pikku lenkin kävin myös ajamassa mutta ei vaikutusta..
Eli missähän mahtaa vika olla kun vikakoodin mukaan jarruvalokatkaisija vaihdettu uuteen mutta samat oireet jatkuvat..? Ja autohan oli MB w210 300td Automaatti vm.1998
Kiitos vastauksista
Se katkaisija ei ole oikein asennettu? Muistitko vetää sen tapin pitkäksi ennen asennusta, se hakeutuu itekseen oikeana kohtaan kun jarrua painaa...
tai siten jotain syvällisempää, startilla koodit uudestaan jos/kun katkaisija nyt kunnossa...
tai siten jotain syvällisempää, startilla koodit uudestaan jos/kun katkaisija nyt kunnossa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MB huoltomiehen ohjeiden mukaan vaihdettu, tappi ääriasentoon vedetty, liittimet kiinni, poljin pohjaan katkaisija paikalle ja kääntämällä lukitus kunnes napsahtaa paikalla, sit polkimen päästö ja katkaisija hakee oman kohtansa..MHe kirjoitti:Se katkaisija ei ole oikein asennettu? Muistitko vetää sen tapin pitkäksi ennen asennusta, se hakeutuu itekseen oikeana kohtaan kun jarrua painaa...
tai siten jotain syvällisempää, startilla koodit uudestaan jos/kun katkaisija nyt kunnossa...
Varmaan sit uus koodin luku reissu edes..
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Olihan se testeri millä vikaa tutkittu *:riJM_mb kirjoitti:MB huoltomiehen ohjeiden mukaan vaihdettu, tappi ääriasentoon vedetty, liittimet kiinni, poljin pohjaan katkaisija paikalle ja kääntämällä lukitus kunnes napsahtaa paikalla, sit polkimen päästö ja katkaisija hakee oman kohtansa..MHe kirjoitti:Se katkaisija ei ole oikein asennettu? Muistitko vetää sen tapin pitkäksi ennen asennusta, se hakeutuu itekseen oikeana kohtaan kun jarrua painaa...
tai siten jotain syvällisempää, startilla koodit uudestaan jos/kun katkaisija nyt kunnossa...
Varmaan sit uus koodin luku reissu edes..
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Siitä en osaa sanoa, muutakuin että autoa käytettiin Kokkolan Käyttöautossa jokahan on MB virallinrn huoltokorjaamo.CDI203 kirjoitti:Olihan se testeri millä vikaa tutkittu *:riJM_mb kirjoitti:MB huoltomiehen ohjeiden mukaan vaihdettu, tappi ääriasentoon vedetty, liittimet kiinni, poljin pohjaan katkaisija paikalle ja kääntämällä lukitus kunnes napsahtaa paikalla, sit polkimen päästö ja katkaisija hakee oman kohtansa..MHe kirjoitti:Se katkaisija ei ole oikein asennettu? Muistitko vetää sen tapin pitkäksi ennen asennusta, se hakeutuu itekseen oikeana kohtaan kun jarrua painaa...
tai siten jotain syvällisempää, startilla koodit uudestaan jos/kun katkaisija nyt kunnossa...
Varmaan sit uus koodin luku reissu edes..
Toimii!
No nyt pelaa meisseli niinkuin pitääkin. "Vikaa" en sinänsä löytänyt mistään, mutta muuan huoltoukko kehotti tarkistamaan jarruvalojen liitännät peräkontista, avasin liittimet ja nitkutin tiukasti takaisin kiinni molemmilta puolin + lisä jarruvaloliitin. Sen jälkeen starttasin auton ja kaikki taas toimii. Kuulemma palanut takavalo polttimokin saattaa aiheuttaa vastaavien merkkivalojen syttymisen
Liekkös vaikuttanee asiaan kun itsellä on led valot takavaloina..
Mutta pääasia että auton sai pelaamaan niinkuin pitää Ajattelin pienenä varmistuksena ruiskutella kontakti sprayta liittimiin kunhan sellaista kerkeän hommata
Kiitos aktiivisille käyttäjille ja vastauksille kuitenkin!
Liekkös vaikuttanee asiaan kun itsellä on led valot takavaloina..
Mutta pääasia että auton sai pelaamaan niinkuin pitää Ajattelin pienenä varmistuksena ruiskutella kontakti sprayta liittimiin kunhan sellaista kerkeän hommata
Kiitos aktiivisille käyttäjille ja vastauksille kuitenkin!
Taas nyt kouluttamaton arvaus, mutta voisko se johto olla jostakin nirhaantunu/hapettu/ tai vastaavaa, siis jarruvalokytkimelle? Tuntuu näissä osa johdoista olevan herkästi itteensä ottavia, iteltä löyty sisätiloista yks kauniisti hapettumalla katkennu johdonpätkä, ei suojaisa paikka riitä ehkäisemään korroosiolta, näköjään.
Niiin... vähän kova homma alkaa käymään läpi jarruvaloille menevät johdot edestä asti ://sv22 kirjoitti:Taas nyt kouluttamaton arvaus, mutta voisko se johto olla jostakin nirhaantunu/hapettu/ tai vastaavaa, siis jarruvalokytkimelle? Tuntuu näissä osa johdoista olevan herkästi itteensä ottavia, iteltä löyty sisätiloista yks kauniisti hapettumalla katkennu johdonpätkä, ei suojaisa paikka riitä ehkäisemään korroosiolta, näköjään.
Jarruvalot ei toimi, aiheuttaa BAS/ASR vikavalon.
Kerran teki aikaisemmin saman, vikaakoodit luin -> jarruvalokatkaisijan vaihdoin. Ei vaikutusta. Kuulin että jarruvaloissa voi olla vikaa, räpläsin liittimiä takakontissa valojen takaa, alkoi toimimaan, kunnes taas sama vika. Ei hapettumia liittimissä, autossa led takavalot. Sulakkeet kaikki testattu, releitä tarkistettu hapettumien varalta, akkua irroitettu ja mitattu ja rattia käännelty laidasta laitaan... Veikkaan itse että tosiaan se vika piilee vain valoissa, mutta missähän siellä..
Samantien kun vika tulee niin myös jarruvalot pois pelistä, ja vakkari ja se asr.. Testasin yleismittarilla joka sullakkeen Konehuoneen sulakerasioista, valojen sulakkeet ja akun vierestä löytyvät sulakkeet...dealer kirjoitti:Jarruvalojen toimimattomuus ei aiheuta BAS ASR vikavaloa.
Sulakkeet valoille ovat kojelaudan päässä, varmistetaan nyt vielä että siellä sulakerasiassa siis on kaikki sulakkeet varmasti kunnossa ?
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Ei ole kaavoja :/ Ja muita vikakoodeja ei ollut. Vika ilmenee sillätavalla että jos käynnistöö auton koskematta jarrupolkimeen, ei ole vikatilaa päällä. Mutta hetikun painaa varovasti jarrupoljinta, syttyy ensin lamp efekt ja sitten kun painaa pohjaan asti syttyy bas/asr..dealer kirjoitti:Olisiko sinulla käytettävissä virtapiirikaavioita ? Niistä näkisi miten virta kulkee katkaisijalla.
Oliko muita vikakoodeja ?
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mitenkäs nuo ledi polttimot tarkastetaa? Täytyykö purkaa koko umpio vaai? Kontaktipinnat hioin kiiltäväksi hietapaperilla ja laitoin vähän kontaktisprayta..tähtikuljettaja kirjoitti:Tarkista nyt kuitenkin ne jarruvalopolttimot (myös oikea koko) ja kannat että kontaktipinnat on kunnossa.
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
JM_mb kirjoitti:Mitenkäs nuo ledi polttimot tarkastetaa? Täytyykö purkaa koko umpio vaai? Kontaktipinnat hioin kiiltäväksi hietapaperilla ja laitoin vähän kontaktisprayta..tähtikuljettaja kirjoitti:Tarkista nyt kuitenkin ne jarruvalopolttimot (myös oikea koko) ja kannat että kontaktipinnat on kunnossa.
Kuuluuko siellä olla alun perin ledit? Jos ei niin laitat tavallisen polttimot. Jos jarruvalokatkaisin on tarvike niin vaihda alkuperäiseen vaikka olisi kuinka uusi.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Luulempa että on umpiot vaihdettu joskus.. Jarruvalokatkaisija on mb alkuperäisosa.AK47 kirjoitti:JM_mb kirjoitti:Mitenkäs nuo ledi polttimot tarkastetaa? Täytyykö purkaa koko umpio vaai? Kontaktipinnat hioin kiiltäväksi hietapaperilla ja laitoin vähän kontaktisprayta..tähtikuljettaja kirjoitti:Tarkista nyt kuitenkin ne jarruvalopolttimot (myös oikea koko) ja kannat että kontaktipinnat on kunnossa.
Kuuluuko siellä olla alun perin ledit? Jos ei niin laitat tavallisen polttimot. Jos jarruvalokatkaisin on tarvike niin vaihda alkuperäiseen vaikka olisi kuinka uusi.
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Omaan silmään nyt ei niin väliä onko ledit vai polttimot Oli ledit varmaankin aikasemman omistajan laittamat Harvemmin sitä kattelee oman auton takavalojatähtikuljettaja kirjoitti:Mutku ne ledit on nii hianot. Vähän niin kuin linttaan laskettu auto vaikkei sillä hidastetöyssystä yli pääsekään.AK47 kirjoitti: Kuuluuko siellä olla alun perin ledit? Jos ei niin laitat tavallisen polttimot.
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998