zipin virityksiä, uutta aihioo.

Vastaa Viestiin
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Pakoputken tiggailin lähes valmiiksi, ja öljynpaluun putken taivuttelin uuteen uskoon. :lol:
Ahtoputket pitää vielä tehdä, ja pakoputki hitsailla loppuun. Sitten saattaisi jopa saada ylipainetta aikaiseksi. :pope:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

94zip kirjoitti:Pakoputken tiggailin lähes valmiiksi, ja öljynpaluun putken taivuttelin uuteen uskoon. :lol:
Ahtoputket pitää vielä tehdä, ja pakoputki hitsailla loppuun. Sitten saattaisi jopa saada ylipainetta aikaiseksi. :pope:
Paljonko meinaat laittaa tehoa? Mulla ois 2.6E etuvakaaja noin niinkuin muutoskatsastusta ajatellen... Sillä saa laittaa 166hp. Sulla ei näy tota apääspoksia joten toi 166hp lienee ilman sitä maksimi....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Sen mitä tuolla vakio pumpulla saa aikaan, tiedä sitten kasvaako nälkä ja niin edelleen. :roll:
Ei oo aapeeässiä, onko 2.6 tehty siis ilman abs:sää? minä ku luulin että olis 2.3:seen pitäny verrata. :shock:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

94zip kirjoitti:Sen mitä tuolla vakio pumpulla saa aikaan, tiedä sitten kasvaako nälkä ja niin edelleen. :roll:
Ei oo aapeeässiä, onko 2.6 tehty siis ilman abs:sää? minä ku luulin että olis 2.3:seen pitäny verrata. :shock:
Saksassa liene tehty 2.3-16v muutama ilman abs muttei siihen voi suomessa verrata, yllättyisin jos voisi. En enää löydä lähdettä tuohon mistään.

2.6E sensijaan on tehty ilman abs ja siihen vertaaminen pitäisi onnistua ilman abs:ää. Näitä karvalakkikakskuutosia luulisi löytyvän suomestakin... ;)

2.3-8v nyt ainakin voi verrata eli 136hp
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

AK47 kirjoitti:2.3-8v nyt ainakin voi verrata eli 136hp
Tuskin ylittyy. :oops: mutta ei se vakaaja huonoa tekis kun tuo etellinen on ohentunut aika reippaasti kumien kohdilta. :jerkit:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

94zip kirjoitti:
AK47 kirjoitti:2.3-8v nyt ainakin voi verrata eli 136hp
Tuskin ylittyy. :oops: mutta ei se vakaaja huonoa tekis kun tuo etellinen on ohentunut aika reippaasti kumien kohdilta. :jerkit:
Saat sen ilmaiseksi jos haet pois ja lupaat yrittää saada yli 136hp ;)
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

päivän saldo: syyläri puhki, kone lykkäs öljyt pihalle jostain, pakoputki valmis ja kaikki osat paikallaan, ahtaa joku 0,25 jonka jälkeen meno hyytyy ihan kuin ei saisi ilmaa ja pölayttää sinistä. mistä vois johtua?
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Moottorin pesulla selvisi, kun siirsi huohottimen imusarjasta ulkoilmaan :oops: Vuotavaa pakoputkea lukuunottamatta toimii suht hyvin, mutta ei ahda kuin 0,4. Mistä sais lisää hönkää turboon?
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Mikäs turbo sulla siinä on, miten sen pitäisi toimia? Saako ahdin varmasti tarpeeksi ilmaa? Ottaako moottori kierroksia normaalisti? Onko ahdot millä kierrosalueella 0,4?
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Bwm 525 tds:sän vakio ahdin, garrett mallia en tiedä, mutta 2.5 litraisesta diisselistä peräisin. Ilmaa saa varmasti kun ei ole edes putsaria ahtimen nokassa.

Kierroksia ottaa normaalisti, kierrosalueesta paha sanoa kun ei ole mittaria.

Ahdot päälläkin savuaa vielä jonkin verran.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Onko sulla tuollaista akselia siinä turbossa? Siitä jos vähän pyörittelet suuntaan tai toiseen?

Kuva
Avatar
jaasu
Viestit: 948
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Entäs eihä oo ahtovuotoja?
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

On tuommonen akseli, mutta hukkaportin asento ei vaikuta. On kokeiltu hukkaportti jumitettuna kiinnikkin.

Ahtovuodot hyvinkin mahdollisia koska putkien liitokset on huonot.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

94zip kirjoitti:On tuommonen akseli, mutta hukkaportin asento ei vaikuta. On kokeiltu hukkaportti jumitettuna kiinnikkin.

Ahtovuodot hyvinkin mahdollisia koska putkien liitokset on huonot.
Onko sulla siinä minkäänlaista kuuleria? Miten on pakopuolen tilanne, voisko ahistaa sieltä?

Tuntuuko se persedynossa ollenkaan se 0.4 ahtopaine, tai näkyykö kellolla eroa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

On koko keulan kokoinen cooleri, t5 volovosta, ja kädellä tuntee ahtoputkista selkeän lämpötila eron, että kai se toimiikin.

Perse dynossa tuntuu ihan huomattavastikkin, pakopuolesta hankala sanoa kun ei pakopaine mittaria ole tullut asennettua.

Eikä tuo homemade pakosarjakaan varmasti mikään paras ole.

E: en tiedä kyllä toimiiko tuo ahto mittarikaan ihan kunnolla. :oops:
pakosarja vuotaa ykköspytyn kohdalta, pitää tiivistellä se ja kokeilla onko
vaikutusta.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

94zip kirjoitti:On koko keulan kokoinen cooleri, t5 volovosta, ja kädellä tuntee ahtoputkista selkeän lämpötila eron, että kai se toimiikin.

Perse dynossa tuntuu ihan huomattavastikkin, pakopuolesta hankala sanoa kun ei pakopaine mittaria ole tullut asennettua.

Eikä tuo homemade pakosarjakaan varmasti mikään paras ole.

E: en tiedä kyllä toimiiko tuo ahto mittarikaan ihan kunnolla. :oops:
pakosarja vuotaa ykköspytyn kohdalta, pitää tiivistellä se ja kokeilla onko
vaikutusta.
No, tokihan se saattaa olla ettei ahtomittari näytä oikein.

Mitäs kello sanoo 0-100? Sitä kun vertailee vastaavan painoisiin tuotantomalleihin niin pitäis suunnilleen saada tehosta jonkinlainen käsitys.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Pitää mittailla kunhan kerkiää. Selkeästi nopeammin se taittuu kuin vaparina.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

94zip kirjoitti:Pitää mittailla kunhan kerkiää. Selkeästi nopeammin se taittuu kuin vaparina.
Viritys on siis onnistunu. :wink:
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Teho laski alle 30 prosenttia. :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Aloittelijan arki on kovaa. :oops: auttoi nimittäin aika paljon kun tulppasi imusarjasta huohottimen.

Pakosarjan sain pitämään, downpaippia en kun siellä ei kestä mikään tiiviste, mitä arvon raati suosittelee? :contract:

Paljonko tuonne uskaltaa lykätä painetta? Hukkaportin jumittamalla voisi saada 0,9bar ylipainetta. Tosin ei savuta tuolla 0,5; kaan.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kuva melkein valmiista kone huoneesta.
Kuva
Ahtoputket pitää maalata ja ilmanputsari laittaa sun muuta pientä.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Sehän on siisti

Vapaavirtaussuodatin on varmaan helppo tökätä pienen mutkan avulla tuohon turbon nokkaan.

Pistä maltilla ahtoja ja syöttöä ettei tarvi isompaa remonttia heti tekemään. Kierrosmittari kuntoon niin näet miten se ahtaa ja toimii missäkin ja joskus myöhemmin sitten lisää voimaa. Näin minä tekisin ja joku muu varmaan tekisi toisin.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kone kirjoitti: Vapaavirtaussuodatin on varmaan helppo tökätä pienen mutkan avulla tuohon turbon nokkaan.
Semmoinen tuohon olis tarkoitus laittaa.

Ahtoa on n.0,5bar, minun mielestä aika sopivasti.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tuolla puolella kilolla sen ei ainakaan rikki pitäs ihan heti mennä vaika yrittäis :D sen tuone liki kiloon saa vakio pumpulla ja jos pakopaineet puristaa niin sitten alkaa tulla pikkuhiljaa ongelmia esim kärrynvedossa yms raskaammissa kuormituksissa ..ehkä.

liekö ees tehot paljoa nousekkaan enää jos vaikka 0.8bariin nostaas :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Eihän se ilmalla kuljekkaan. :lol: pakopaineista ei ole haisuakaan ku ei ole mittaria sille. Pitää jossain kohti semmonen asennella.
Oiskohan sitte isompi tappista pumppua vailla? :roll:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ei noista pakopaineista sulla vielä mitään hätää ole. Jos vaunun paat perän niin tiedätä lämpöviisaria vähä helteillä seurata varuiksi :wink:

sitten/jos paat sen mynän 7 pumpun tjsp niin kytkin ja turbo jää ihan ensi pieneksi,sen jälkeen alkaa sitä hilua tulla ulos sieltä täältä ja siihen paikkaamiseen ei auta kuin 500e seteleitä työnnellä joka rakoon niin se loppuu joskus :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Terho P kirjoitti:ei noista pakopaineista sulla vielä mitään hätää ole. Jos vaunun paat perän niin tiedätä lämpöviisaria vähä helteillä seurata varuiksi :wink:

sitten/jos paat sen mynän 7 pumpun tjsp niin kytkin ja turbo jää ihan ensi pieneksi,sen jälkeen alkaa sitä hilua tulla ulos sieltä täältä ja siihen paikkaamiseen ei auta kuin 500e seteleitä työnnellä joka rakoon niin se loppuu joskus :wink:
Sitä seuraan muutenkin aika tiiviisti, kun flekti päätti lähteä lentoon männä viikolla.

Villien huhujen mukaan 290TD väyrysen ja fiatin 2.8 JTD:n syöttöpumppuja kun ristisiittää niin saisi 100milliä syöttöä aikaan.

Tuskin seiskan pumppua laitan tähän, saa tehdä niin paljon uusiksi ettei kannata, koska tavoite oli alunperinkin pikku piristys kohtuullisella budjetilla. :wink:

Eikä ole noilla viissatasilla varaa alkaa tukkimaan rakosia tuolta. :cry: :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Suihkin ahtoputkiin väriä ja laiton iha viltterinki ahtimen nokkaan.
Siistiyty konehuone kummasti.
Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Niiettä Ducatosta pumppu ja 290:n nestepää, vai kuinka? Olikos Viiatissa vielä naruvetonen kaasu? Kuis suoraruutan pumppu pelaa esikammioisessa ja eikös nuo molemmat pumput ole vitoskoneista?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

290 pumpun kiinnitys jalka + viiatin nelipyttysestä jakajapumppu.
Ruiskutuspaine nousee luonnollisesti kuten isompien elementtien vaihdollakin.

kokeilemisen arvoinen pumppuhan tuo olis.
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”