Automaatin vaihteen valitsin jumissa
Automaatin vaihteen valitsin jumissa
Missä olisi todennäköisin syy kun moottori käynnistyy ja vaihdekeppi on jumissa P-asennossa? Auto S202, vuosimalli 2000.
No se se ei ole, koska käynnistys toimii, vain keppi on jumissa. Sanoivat korjaamolla, että olisi laatikossa ja kallis. Laittoivat kepin viereen ohitusnapin, josta painamalla avaa P-lukon.CDI203 kirjoitti:Laatikossa on yksi ainoa katkaisin,sipi kirjoitti:Ei mennyt niin kuin elokuvissa, jokin virtakytkin on mennyt laatikosta.
käynnistyksen estokatkaisin
Onko nappi sähköinen vai mekaaninen (painaako fyysisesti jotain salpaa)? Noissahan on mennyt rikki niitä keppimoduuleita. Siellä on sähköinen solenoidi, joka vapauttaa kepin jarrua painettaessa ja solenoidista porsii joku muovinen osa. Joku oli jenkkilässä ottanut sen solenoidin pois käytöstä.sipi kirjoitti:No se se ei ole, koska käynnistys toimii, vain keppi on jumissa. Sanoivat korjaamolla, että olisi laatikossa ja kallis. Laittoivat kepin viereen ohitusnapin, josta painamalla avaa P-lukon.
Itsekin ihmettelen korjaamon lausahdusta vaihdelaatikossa olevasta katkaisijasta.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Pitääpä selvittää, kun auto ei ole minulla.Roisto kirjoitti:Onko nappi sähköinen vai mekaaninen (painaako fyysisesti jotain salpaa)? Noissahan on mennyt rikki niitä keppimoduuleita. Siellä on sähköinen solenoidi, joka vapauttaa kepin jarrua painettaessa ja solenoidista porsii joku muovinen osa. Joku oli jenkkilässä ottanut sen solenoidin pois käytöstä.sipi kirjoitti:No se se ei ole, koska käynnistys toimii, vain keppi on jumissa. Sanoivat korjaamolla, että olisi laatikossa ja kallis. Laittoivat kepin viereen ohitusnapin, josta painamalla avaa P-lukon.
Itsekin ihmettelen korjaamon lausahdusta vaihdelaatikossa olevasta katkaisijasta.
t.
Risto
Jatkokysymyksenä kysyttäköön myös seuraavaa. Pahoittelut jos on off topic. C202T -99 250TD. Vaihde ei mene aina D:lle siirtäessä päälle vaan "jää vapaalle". Siirto N:lle ja reippaampi siirto takaisin D:lle ratkaisee ongelman. Liekö elektroidinen vai mekaaninen vika? Siirtomekanismissa orava/löysää jossain?
Vaihteen ollessa D:llä ei esiinny minkäänlaista luistoa tms. Eli laatikko sinänsä pelaa mitä mainioimmin.
Vaihteen ollessa D:llä ei esiinny minkäänlaista luistoa tms. Eli laatikko sinänsä pelaa mitä mainioimmin.