
Ostin kuplan! Uusia kuvia! Talviteloilla, kytkintä, kaasaria
Tasavirtanen on tosiaan aika naftisti mitoitettu varsinkin cityajeluun, ja taitaa Samilla olla jokunen ylimääräinenkin virrankuluttaja matkassa... 
Ajele parkit päällä katuvalojen loisteessa, ei sitä vastaantulijat eroa huomaa hehkuuko 40 vai 5w lamput nokalla...
Voi olla tietty latausrele sieltä takapenkin alta antautunut.
Vai olikos sulla vaihtovirtalaturi?

Ajele parkit päällä katuvalojen loisteessa, ei sitä vastaantulijat eroa huomaa hehkuuko 40 vai 5w lamput nokalla...

Vai olikos sulla vaihtovirtalaturi?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tasavuolaturilta karvat irti, jättää sen vain pahnakuivurin laakereiks. Sitte saankahenkymmene ämpärin vaihtotalouslaturille hitsastu tellinki ja pisempi kieputinrihma.Sami R kirjoitti:Tänään ei sitten lähteny käyntiin ja akku loppui. Katsotaan aamusella josko ladatulla akulla irtois! Auton Laturi on alimitoitettu, pitää keksiä jotain.

Kaveri pukkas aikonaan Kolhvin koneen, muttei mahtunu enää konepelti olemaan. Tuli oikea alternaattori kyllä kylykiäisinä. Mites ois Synkrötölökistä 2,1:hen litran vesipokseri epeleineen? Reilu 120 hummoo jo siltään ja laturi vakiona, eikä mikkään polokupyörän tynämö.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Piti tuohon jatkoksi kirjoitella, mutta käyhän tää näinkin; JuMukin haki eilen tommoset Jeans-kuppelin vanteet. 
Renkaina vanhat Hakkapeliitat joista oikeaoppisesti nypitty nastat pois ympärivuotisen ajomukavuuden nimissä.
Originaalit keskikupitkin tallella, tuoretta maalia tosin kaipaisivat...
puuhastelujonon jatkoksi.
Mutta pienestä se on motivaatio kiinni, alkoi nimittäin sormenpäät syyhyämään tuon auton kanssa.

Renkaina vanhat Hakkapeliitat joista oikeaoppisesti nypitty nastat pois ympärivuotisen ajomukavuuden nimissä.

Originaalit keskikupitkin tallella, tuoretta maalia tosin kaipaisivat...

puuhastelujonon jatkoksi.
Mutta pienestä se on motivaatio kiinni, alkoi nimittäin sormenpäät syyhyämään tuon auton kanssa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Moniurahihnaa ja kiristinpyörää sekaan , aika moneen bokseriin on konversioita tehty ihan kotimaassakin.Easy Rider kirjoitti:Tasavuolaturilta karvat irti, jättää sen vain pahnakuivurin laakereiks. Sitte saankahenkymmene ämpärin vaihtotalouslaturille hitsastu tellinki ja pisempi kieputinrihma.![]()

Tsekkaa vielä että vuotaako ölppää jostain kytkimelle. Pitää kyllä pienempikin 180mm levy vakiokoneen tehot luistamatta jos vaan vaijeri säädöissään on. Asetelman jousien taakse voit laitella prikkoja, sillä saa kummasti lisää ruttua väsähtäneeseen asetelmaan, ja alkaa kestää lisäjousilla isompiakin tehoja...Sami R kirjoitti:Kytkinlevy on kulunu, ei se pidä. Laturi on alimitoitettu.
:

Laturi on just ja just riittävä olettaen että yhtään ylimääräistä sähkölaitetta ei autossa ole. Kaupunkiajo se on myrkkyä kun tyhjäkäynnillä tai pienillä kierroksilla ei tasavirtanen lataa juuri mitään. Eikä se vaihtovirtanenkaan autuaaksi tee jos yhtään joutuu vaikka takalasinlämmitintä ja pyyhkijöitä pätkäajossa käyttämään. Ihan sama juttu vaikka Mk1 Escojen ja B-Kadettien kanssa, tiukalla on Amppeerit arjessa... Kiitä onneasi että sentään sattui sinun kuplaasi 12V eikä 6V sähköt.


=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Laiton kuplan talliin tänään, valutin tankin tyhjäks ja öljyt samaten. Kyl mul tosiaan sterkat hörppää jo 10-20 A, lisälämmitin 12A ja valot sen 10A. Ei siin ylimäärästä jää. Mut kivasti saa riittämään jos ei lisälämmitintä tarvi kokoaikaa huudattaa. Vähäsen oli metallilastua öljypropussa, nyt ois sisäänajettu. Kaasuttimesta oli irronnu kiihdytyspumpun vivusto vaivihkaa,ei ihme ettei toiminut oikein hyvin vikalla viikolla. Kannet otan irti ja tutkaan kanavia vähäsen dremelil, samaten keinut vaihtuu välitettyihin. Kytkin pitää saad myös jämäkäksi, nyt tuntu et variaattorilla kiihdyttäs kun mono lattias mennään 

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Nyt on kuplaa käyty moikkaamassa ja suunnittelin uuden 2x12" hybriditorvi bassokotelon siihen takapenkin tilalle. Ostin myös uudet eturenkaat. Etupää, takapää ja pyöränkulmat pitää käydä säädättämässä. Uusi pitävämpi kytkin on hommattu ja dellorto DRLA putsattu, sekä imusarja pulverimaalattu. Delloon pitää vaihtaa pienemmät suuttimet noiden 180:sten tilalle, mutta 28 kurkuilla virtaus on varmaan ok. Jakajan käytin ultrassa ja eilen laitoin uudet bossilaiset kärjet siihen. Mukavaa rassailua. 

Tänään vaihdoin uudet kynttilät ja säädin niiden kärkivälin 0,6mm. Ongelmaksi muodostui se että kaksi tulppaa sai kyllä kipinää (käsi tärisi vähän) mutta tulppa ei toiminut. Kaksi tulppaa jotka otin veke olivat kartaisia. Palotapahtuma on ollut huono. Tehoa ei ole kuin ehkä 20-25 heppaa. Huomenna vaihtuu kaikki sytkäjotimet.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Myöskään mopoautoissa ei riitä tynämössä hotu, kun poikoset pulttaa humppalaatikoitaan kilowatin tyrkkäreillä kiinni. Asentaavat jo myyjäliikkeessä traktoriakun ja ison C-Tek:in kiinni lisähinnasta. Tötteröt pitää olla roikassa yöt, niin kesät ku talvet, jotta ajovalot jaksaa "musiikin" tahdissa välkkyä vielä iltasella kotio ajellessa. 

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tänään vaihdoin tulpanjohdot ja säädin kaasuttimen uudelleen. Nyt toimii paljon paremmin, melkein harmittaa kun tuli ostettua tuo kaksikurkkuinen. Se tähän kyllä tulee, kunhan ehdin sen kasata jossain välissä. Kytkin ei kestä väännätystä, vaan rupeaa luistelemaan. Pitää tiputtaa kesälomalla tuo kone pois ja laittaa tuo bussin asetelma sinne. Dellorton imusarjaan tein paineentasaimen, siihen tulee myös alipainelähtö jakajalle. Hauskoja laitteita nämä kuplat. Pyöränkulmat ja perä pitäisi saada säädätettyä, tietääkö täällä joku mistä kannattaisi kysäistä?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kivahan tolla on ajella nyt kun kone toimii ja sterkat on päivitetty jo astetta rajumpiin. Tällä hetkellä 12" ja 500W+ 2x120W etupäälle, kohta on hybriditorvikotelo valmis, kehtaa käydä sitten mittauttamassakin.
Vaihtelin öljyt ja pesin suodattimen, imusarja on valmis kaksikurkkuiselle. Tyhjäkäyntiä pidän vähän koholla virransaannin takaamiseksi.
Vaihtelin öljyt ja pesin suodattimen, imusarja on valmis kaksikurkkuiselle. Tyhjäkäyntiä pidän vähän koholla virransaannin takaamiseksi.

Viimeksi muokannut Sami R, 12.5.2015 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katsastusluvan ehtoihin kuuluu, että asemalta pitää löytyä tietyt erikoistyökalut. Mm. kuplan etuakselin välystentarkastustyökalu. Jossain vankilalla tekevät niitä.Easy Rider kirjoitti:Pallojen välykset kannattanee syynätä sillä "pihdillä" joka tulee ylä- ja alatukivarren välille, ennenku säätää. Muistelisin että hankalaa todeta väljiä niveliä muuten ja katsurit tänäpäivänä täysin pihalla nuiden alustan kanssa.
Toki itse katsastaminen onkin sitten vähän eri juttu ja monissa vanhoissa autoissa on kyllä varusteita jotka nykymittapuun mukaan ovat lähes toimimattomia.