Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Teki sen tempun taas, kun ajeltiin Ruotsista kotio.
Matka oli semmonen 1230 km ja 400 km ennen kotia (Pihtiputaalla) vetäisi kennon jäähän.
Taitaa se root cause olla se, että valmistaja ei ole kuvitellut että joku ajelee tuommosia matkoja yhtä kyytiä
Lyhemmillä siirtymillähän ei ongelmia ole, vasta kun on vähintään 500 km yhtäjaksoista ajoa takana.
Pitäisköhän alkaa mersulle testikuljettajaksi.....
Matka oli semmonen 1230 km ja 400 km ennen kotia (Pihtiputaalla) vetäisi kennon jäähän.
Taitaa se root cause olla se, että valmistaja ei ole kuvitellut että joku ajelee tuommosia matkoja yhtä kyytiä
Lyhemmillä siirtymillähän ei ongelmia ole, vasta kun on vähintään 500 km yhtäjaksoista ajoa takana.
Pitäisköhän alkaa mersulle testikuljettajaksi.....
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Meinaat että kaikkien muidenkin mersut jäätyy 800 kilometrin ajosta? Onneksi meillä perheen autot ei tiedä että noin pitäisi toimia.Ari66 kirjoitti:Teki sen tempun taas, kun ajeltiin Ruotsista kotio.
Matka oli semmonen 1230 km ja 400 km ennen kotia (Pihtiputaalla) vetäisi kennon jäähän.
Taitaa se root cause olla se, että valmistaja ei ole kuvitellut että joku ajelee tuommosia matkoja yhtä kyytiä
Lyhemmillä siirtymillähän ei ongelmia ole, vasta kun on vähintään 500 km yhtäjaksoista ajoa takana.
Pitäisköhän alkaa mersulle testikuljettajaksi.....
No sitten kysymys, millon on raitisilmasuotimet vaihdettu. Jos ilmaa ei riittävästi liiku niin sekin tekee jäähän vetoa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Niin... emmä tiedä ajaako joku semmoisia matkoja niin, ettei moottori sammu väliiätähtikuljettaja kirjoitti:Meinaat että kaikkien muidenkin mersut jäätyy 800 kilometrin ajosta? Onneksi meillä perheen autot ei tiedä että noin pitäisi toimia.
Ja siis tilanteessa, että ilmastointilaite joutuu tekemään töitäkin.
Kun tuntuu että useimmat ovat jollain tauolla 50 km välein
Kyllä kesällä jo jäätymään alkanut kenno varmaan sulaakin lyhyen paussin aikana?
Vai?
Entiä, niin pakko arvailla.
Ne on hiljattain vaihdettu.Mulqvist kirjoitti:No sitten kysymys, millon on raitisilmasuotimet vaihdettu. Jos ilmaa ei riittävästi liiku niin sekin tekee jäähän vetoa.
Ruutuvihko on nyt autossa niin en muista ulkoa, mutta keväällä muistaakseni vaihdettu.
Väykky jo aikoinaan opetti pitämään ne suodattimet kunnossa....
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Jos täällä ilmastointi jäätyy muutaman sadan kilometrin ajossa niin kuumissa ja kosteissa maissa se jäätyisi melkein korttelin ympäri ajettaessa. 800 km putkeen ei ole maailmalla mitenkään harvinaista.
Klimabook'ista voi lukea lisää yksityiskohtia.
Anti-icing protection
To prevent the refrigerant compressor from icing up,
the values from the evaporator sensor are checked
constantly while the air conditioning is operating. If
the values approach the 0°C limit, the control unit
turns down the refrigerant compressor in order to
prevent icing. This produces temperature fluctuations/
surges at the evaporator sensor which may be
perceived by sensitive customers. Please note that
the anti-icing protection of the refrigerant
compressor does not cause a fault memory entry
because it is a normal and necessary protection function
of the air conditioning system. Replacing parts
does not remedy the problem.
Klimabook'ista voi lukea lisää yksityiskohtia.
Anti-icing protection
To prevent the refrigerant compressor from icing up,
the values from the evaporator sensor are checked
constantly while the air conditioning is operating. If
the values approach the 0°C limit, the control unit
turns down the refrigerant compressor in order to
prevent icing. This produces temperature fluctuations/
surges at the evaporator sensor which may be
perceived by sensitive customers. Please note that
the anti-icing protection of the refrigerant
compressor does not cause a fault memory entry
because it is a normal and necessary protection function
of the air conditioning system. Replacing parts
does not remedy the problem.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei tämä p*ska pysy nipussa hetkeäkään... eilen taas hajosi
Siitä ole kuin reilu vuosi kun vaihdoin vasemmanpuoleisen rekkarivalon... no nyt oli sitten eilen oikealtakin pimeänä.....
Ja sitten leimalle.. no ei menny läpi.... tosin se oli tiedossakin.
Kuskin puolen alatukivarren pallossa väljää, no rapia vuosi sitten sen suojakumi hajosi alapallon vaihdossa, kun Klanni oli niin jämpti sinne....
Eli ei tullut yllätyksenä, johan se kolistelikin viimeiset 15 tkm...
Mutta ylläri oli se, että iskaritestauslaite väitti saman puolen etuiskarin olevan tiensä päässä
Jaa... no enpä ollut ajossa huomannut moista, tosin pidän niitä iskaritestilaitteita humpuukina muutenkin.
Mutta pakkohan sekin on vaihtaa, kun hylkymerkintä siitä tuli
Siitä ole kuin reilu vuosi kun vaihdoin vasemmanpuoleisen rekkarivalon... no nyt oli sitten eilen oikealtakin pimeänä.....
Ja sitten leimalle.. no ei menny läpi.... tosin se oli tiedossakin.
Kuskin puolen alatukivarren pallossa väljää, no rapia vuosi sitten sen suojakumi hajosi alapallon vaihdossa, kun Klanni oli niin jämpti sinne....
Eli ei tullut yllätyksenä, johan se kolistelikin viimeiset 15 tkm...
Mutta ylläri oli se, että iskaritestauslaite väitti saman puolen etuiskarin olevan tiensä päässä
Jaa... no enpä ollut ajossa huomannut moista, tosin pidän niitä iskaritestilaitteita humpuukina muutenkin.
Mutta pakkohan sekin on vaihtaa, kun hylkymerkintä siitä tuli
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Mulla taas valui öljynoro kuskin puolen iskarista ja talvella kunnon pakkasilla koko pumppu veti etunurkan ihan jäähän. Leijonan luolassa molemmat iskarit todettiin toimiviksi ja niistä saatiin pomppukoneella ihan kelpo lukemat.
No, siinähän ne vaihtui samalla kun alakertaan meni jotain uutta niveltä.
No, siinähän ne vaihtui samalla kun alakertaan meni jotain uutta niveltä.
Kein siknatuur
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Taikka anturin johto/liitosAri66 kirjoitti:Osaakos joku korjata takaparkkitutkaa?
Halvalla tietenkin
Tuossa muutama kuukausi sitten vaihdettiin parkkianturi, eikä korjaantunut siitä vaikka Star väitti yhtä anturia vialliseksi.
Tai sitten uusikin anturi on viallinen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Olikos Ari sulla jossain tuollaista suht tiivistä listaa mitä autossa on ollut vikana...?
Tuunasin itte oman valmiiksi (toistaiseksi) X)
viewtopic.php?t=42878
Tuosta saattaa saada tosin sen harhaisen käsityksen että eemeleissä vois joskus olla jotain vikaakin...
Tuunasin itte oman valmiiksi (toistaiseksi) X)
viewtopic.php?t=42878
Tuosta saattaa saada tosin sen harhaisen käsityksen että eemeleissä vois joskus olla jotain vikaakin...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Ka sitä suuremmalla syyllähän se lista pitäis kasata...
Ehdin muutes eilen laskea ajokulut kaikkinensa - nähtävästi tuolla eemelillä ajaa tasan justiinsa yhtä halvalla tai kalliilla kuin 190D:llä per kilometri:
http://yle.fi/uutiset/voiko_nain_halval ... ia/6905717
Tuohon 23 senttiin en siis laske omaa harrastusaikaa, pitäähän niitä harrastuksia olla.
Ehdin muutes eilen laskea ajokulut kaikkinensa - nähtävästi tuolla eemelillä ajaa tasan justiinsa yhtä halvalla tai kalliilla kuin 190D:llä per kilometri:
http://yle.fi/uutiset/voiko_nain_halval ... ia/6905717
Tuohon 23 senttiin en siis laske omaa harrastusaikaa, pitäähän niitä harrastuksia olla.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Jaa että 190D:llä vai? 1.8 bensa automaatti..Jaanika kirjoitti:Ka sitä suuremmalla syyllähän se lista pitäis kasata...
Ehdin muutes eilen laskea ajokulut kaikkinensa - nähtävästi tuolla eemelillä ajaa tasan justiinsa yhtä halvalla tai kalliilla kuin 190D:llä per kilometri:
http://yle.fi/uutiset/voiko_nain_halval ... ia/6905717
Tuohon 23 senttiin en siis laske omaa harrastusaikaa, pitäähän niitä harrastuksia olla.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Oho tuo D lipsahti alitajuisesti jostain sitä ihmettelinki ku tiisseliveroineen päivineen oli pensapelin hintaista ajoa...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
katselin ketjun aloittajan viestistä tuon juutuoppi videon nii kävi silmää kyynärnojassa oleva "palikka"
http://youtu.be/PJhO-xtC2zw?t=1m11s
Mikä tuo oikeen on ?
http://youtu.be/PJhO-xtC2zw?t=1m11s
Mikä tuo oikeen on ?
Olisi halvalla takaparkkikaapeli ja pari anturiakin mistä antaa mukaan,CDI203 kirjoitti:Taikka anturin johto/liitosAri66 kirjoitti:Osaakos joku korjata takaparkkitutkaa?
Halvalla tietenkin
Tuossa muutama kuukausi sitten vaihdettiin parkkianturi, eikä korjaantunut siitä vaikka Star väitti yhtä anturia vialliseksi.
Tai sitten uusikin anturi on viallinen
Anturit pitäisi toimia oman testini mukaan.
Laitappa tarjousta niin katsotaan päästäänkö kaupoille.
ps,Siellä puskurin sisällä voi kaapeli päästä heilumaan pidikkeistään ja hipsu syö kaapelin rikki.
Viimeksi muokannut 204, 16.12.2013 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
ViseeO:n bluetooth adapteri handsfreetä varten.MeiZler kirjoitti:katselin ketjun aloittajan viestistä tuon juutuoppi videon nii kävi silmää kyynärnojassa oleva "palikka"
http://youtu.be/PJhO-xtC2zw?t=1m11s
Mikä tuo oikeen on ?
ViSeeon bluetoot palikka, tuo malli ei ollu hyvä.MeiZler kirjoitti:katselin ketjun aloittajan viestistä tuon juutuoppi videon nii kävi silmää kyynärnojassa oleva "palikka"
http://youtu.be/PJhO-xtC2zw?t=1m11s
Mikä tuo oikeen on ?
http://www.viseeo.com/
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Se alkais taas olla aika vaihtaa öljyt ja suodattimet, myös laatikkoon.
Polttoainekin on haiskahdellut jo muutaman kuukauden, korkeapainepumpulle menevä letku on murtunut.
Vaihtoon menee sekin.
Oikean puolen taustapeilistä herkesi pystysäätö toimimasta
Ja samalla lämmityskin lopetti toimintansa.
Joku naru varmaan poikki, vai voisikohan olla vain sulake....
Muuten tuo onkin melkeinpä jopa toiminutkin, 100 tkm ajettu itse.
Polttoainekin on haiskahdellut jo muutaman kuukauden, korkeapainepumpulle menevä letku on murtunut.
Vaihtoon menee sekin.
Oikean puolen taustapeilistä herkesi pystysäätö toimimasta
Ja samalla lämmityskin lopetti toimintansa.
Joku naru varmaan poikki, vai voisikohan olla vain sulake....
Muuten tuo onkin melkeinpä jopa toiminutkin, 100 tkm ajettu itse.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei kannatta tallille asti kävellä sulakkeita tarkistelemaan. Ensin tarkistaa tieskarilta auton kytkennät niin käy selville että eihän se mersu toimi releillä ja sulakkeilla, noille yksittäisille funktioille ei ole sulaketta vaan ne on elektronisesti oikosulkusuojattu. Koko oviohjainlaitteelle on "pääsulake" mutta jos se olisi palanut ei toimisi mikään ovessa, se peilin toinen suuntakaan.Ari66 kirjoitti: Oikean puolen taustapeilistä herkesi pystysäätö toimimasta
Ja samalla lämmityskin lopetti toimintansa.
Joku naru varmaan poikki, vai voisikohan olla vain sulake....
Muuten tuo onkin melkeinpä jopa toiminutkin, 100 tkm ajettu itse.
Peililaseissa on ollut ongelmia, se lämmitinelementti lakkaa toimimasta (en tiedä mikä pohjimmainen syy) mutta se peilin kääntö voisi viitata katkenneeseen johtoonkin (miksei samalla voisi toinenkin johto olla poikki) vaikka eihän tolla kärryllä vielä kauheasti kai ole ajettu, vähän aikaista ne johtojenkin katkeamiset.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ilmastointi vasta huollettu/täytetty, edelleen jäätää kennon ja putkistot.
Automatiikka on liian tyhmä, päästää puhallinnopeuden liian alas josta seuraa se että kenno jäätyy umpeen.
Kennosta ei siis tietyissä tilanteissa siirry kylmää puhallusilmaan, vaan kenno jäätyy ja puhallin puskee päin jääseinämää.
Hommaan tosin on ratkaisu, nyt kun sen tietää.
Täytyy pitää manuaalisesti puhallinta kohtuunopealla puhalluksella, niin ongelmaa ei ole.
Jännä, että kukaan muu ei ole törmännyt tällaiseen ongelmaan
Tietysti jos pysähtelee taajaan, niin kenno ehtii sulaa ja ilmiöön ei törmää.
Tämä kuitenkin tuntuu toistuvan noin 250-300 km välein jos ei stoppailla ja ilmastointi joutuu tekemään työtä koko sen ajan.
Automatiikka on liian tyhmä, päästää puhallinnopeuden liian alas josta seuraa se että kenno jäätyy umpeen.
Kennosta ei siis tietyissä tilanteissa siirry kylmää puhallusilmaan, vaan kenno jäätyy ja puhallin puskee päin jääseinämää.
Hommaan tosin on ratkaisu, nyt kun sen tietää.
Täytyy pitää manuaalisesti puhallinta kohtuunopealla puhalluksella, niin ongelmaa ei ole.
Jännä, että kukaan muu ei ole törmännyt tällaiseen ongelmaan
Tietysti jos pysähtelee taajaan, niin kenno ehtii sulaa ja ilmiöön ei törmää.
Tämä kuitenkin tuntuu toistuvan noin 250-300 km välein jos ei stoppailla ja ilmastointi joutuu tekemään työtä koko sen ajan.
Eikös sille muka ole anturia, tuolle jäätymiselle, kun jo facelift 124 ssakin oli, vai onko anturi risa / vääntyny jäiden seassa kauas kennolta
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sama tulee mieleen tai sitten joku sotkee/antaa virheelistä tietoa systeemillepekkovee kirjoitti:Eikös sille muka ole anturia, tuolle jäätymiselle, kun jo facelift 124 ssakin oli, vai onko anturi risa / vääntyny jäiden seassa kauas kennolta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tietenkin siellä on anturi, sehän käy ilmi tuolla yllä näkyvästä toimintakuvauksestakin.pekkovee kirjoitti:Eikös sille muka ole anturia, tuolle jäätymiselle, kun jo facelift 124 ssakin oli, vai onko anturi risa / vääntyny jäiden seassa kauas kennolta
Eri asia miksi anturi ei saa jäätymistä estettyä.
Onko kompressorin säätöä tarkkailtu, jos se säätöventtiili ei saakaan kompressorin tehoa pienennettyä niin alas kuin kuuluisi. Kai se anturikin voi olla viallinen, antaa todellista korkeamman lukeman. Aika epätodennäköistä vaan.
Maailmalta ei ole vastaavaa silmiin osunut. Tavanomaiset vastaavat johtuu liian vähäisestä "freonista" mutta nyt sitä ei voi olla liian vähän eikä liikaa kun kerran juuri tarkastettu.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tuosta tulee mieleen, onko ilman kulkua tarkisteltu,Ari66 kirjoitti:Noin tuo on käyttäytynyt, syytä en tiedä.
Mutta kun on reilun 100 km ajanut ja jos on hellettä, pitää vaan muistaa laittaa puhallus reippaalle manuaalille.
Sitten ei ole ongelmaa.
Puhaltimen, ohjailuläppien, toiminta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Olikohan tämä auto liikenteessä kolmostiellä etelän suuntaan maanantaina päivällä joku traileri perässä? Jonkin kärryttömän rekkaveturin imussa tällainen meni jossain ehkä Hyvinkään seutuvilla. Ajoin siis ohi aika vikkelään. Jostakin tullu semmoinen kuva että Arilla on lähes aina joku kärry peräs
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI