Narina etupäästä
Narina etupäästä
Eli autosta alkoi pari viikkoa sitten kuulumaan vaimea, mutta sitäkin rasittavampi, kuminen narina jostain kuskinpuolen eturenkaan tietämiltä, mihin olisi tarkoitus kiteytyä tässä viikonlopun aikana.
Mitkä paikat kannattaa tsekata läpi ku alkaa vikaa/vikoja paikantamaan?
Mitkä paikat kannattaa tsekata läpi ku alkaa vikaa/vikoja paikantamaan?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Eikö mitää arvauksia edes kellään? Itse en löytänyt mitään epämääräistä tai välyksellistä, kuten ei nelipyöräsuuntauksessakaan mitään löytynyt, kun pyysin asentajaa hieman tutkimaan asiaa...
Voiko esim. vakaajanpuslat tehdä tuota? Tosin nekin oli aivan jäpäkässä kunnossa...
Jos renkaat on suorassa ja painelee keulasta, ääni kuuluu, mutta jos kääntää renkaita linkkuun niin ääni katoaa vaikka kuinka painelee, mistä syystää ääntä on hankalahkoa paikantaa kun ei oikein pääse kurkkimaan.
Niin ja tälläisellä rapakuramärkä-kelillä ääni hieman vaimenee
Voiko esim. vakaajanpuslat tehdä tuota? Tosin nekin oli aivan jäpäkässä kunnossa...
Jos renkaat on suorassa ja painelee keulasta, ääni kuuluu, mutta jos kääntää renkaita linkkuun niin ääni katoaa vaikka kuinka painelee, mistä syystää ääntä on hankalahkoa paikantaa kun ei oikein pääse kurkkimaan.
Niin ja tälläisellä rapakuramärkä-kelillä ääni hieman vaimenee
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Itse olen pahimman narinan paikallistanut keittiön suunnasta tulevaksi. Puslia vain ei näy missään. Huono rasvailla. Ääni ikäänkuin kuuluu joskus vasemmalla korvalla joskus oikealla. Ääni on tosiaankin ärsyttävä.Niko_69 kirjoitti:Mulla oli sama oire. Missään ei ollut väljää mutta helvetillinen narina.
Korjaantu kun ruiskutin injektioruiskulla vaseliinia yllä- ja alapalloniveleen kumin läpi.
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
täytyy liittyä samaan kerhoon, pari viikkoa on ollut kova narina kuskinpuolella, kääntäessä ja kuopissa, toivoa sopii että tulis yläpallosta, alapallo vaihdettiin 20tkm aikaa ja jousi on mallia pussi, niin sopis toivoa ettei siitä tule
Kolistaa myös kuopissa, mutta missään ei havaittavaa löysää löydy, niin mikähän sen aiheuttaa?
Kolistaa myös kuopissa, mutta missään ei havaittavaa löysää löydy, niin mikähän sen aiheuttaa?
W639 130cdi
Mulla on narina loppunut muutaman kerran kerrasta kun olen lähtenyt lätkimään... Aina se kuitenkin tuntuu palaavan milloin mistäkin suunnasta kuultuna ennemmin tai myöhemmin. Kai se on näissä käytetyissä enempi ominaisuus kuin vika se narina.
Korvatulppia vois käyttää väliaikais ja miksei pysyväisratkaisunakin.
Korvatulppia vois käyttää väliaikais ja miksei pysyväisratkaisunakin.
Mulla nitisi 124:sen alapallukka, välillä tosi voimakkaasti äännellen, ensin meinasin sen rasvata, mutta sitten tulin lukeneeks 124 topicceja ja vaihdatin sen..eli suurimmaks osaks tein ite homman
Loppu ne natisemiset siihen paikkaan, mersun ohjattavuus parani huomattavasti, seuraavaks sitten oikeanpuoleinen alapallukka vaihtoon niin alkaa vanhus menemään suorassa.
Ainakaan 124:sen alapalloa en suosittele mitenkään rasvailemaan kun alkaa nitisemään, kameran puutteen takia ei ny ole kuvaa laittaa, mutta hiukan kun tutkiskelin ruosteista ja likaista niveltä niin eipä ollu kovinkaan kaukana sen ulos pullahtaminen jota sen rasvaaminen ois saattanu edesauttaa, sen verran oli ohueks menny se kaulus mikä nivelvarren kolossaan pitää, en yhtään ihmettele juttuja siitä kui se on johki koti tms pihaan tai liikennevaloihin päättäny yhteistyön lopettaa.
Päällepäin ei näkyny yhtikäs mitään vikaa osassa, ja kun oli tukivarrsta se irrotettu niin käsin tuntui pientä ylösalas liikettä, hyvin pientä.
Kun ei sitten irronnu kovaakaan lyömällä niin annoin sille lämpöä sen verran ekaks että kauluksen ympärillä olevan muovilta näyttävän tiivisteen sain pois, sitten lämmitin uudestaan hetkisen ja annoin moskalla "vauhtia rasvoille jota oletin siellä nivelen alapuolella olevan.......no oli siellä tippa...joka iloisesti paloi pois ja lämmön ansiosta se koko höskä sitten pienellä vasaralla taputtelulla pullahtikin kolostaan pois.
Kun se pallukka oli kädessä otin ja leikkasin siitä palasen auki ja kas kummaa se kolo missä se nivelipallukka kolossaan liikkuu oli aivan täynnä ruosteista hienoakin hienompaa metallia ja hiekkapölyä, ja sehän ei taas tee yhtään hyvää millekkään raudalle tai muotoon puristetulle metallille.
Opinpa ainakin sen että kun ohjaus jäykkenee ja alkaa nitisemään etupäässä tutkin eka ne iskareiden yläpään kumit suojakumeineen ja sinne pikkisen jotakin liukastetta koitan laittaa, mutta jos nitinät jatkuu ja ohjaus tuntuu jäykältä vaihdan suosiolla ne alapallukat....ainakin W 124:ssä teen näin, muita mersuja kun ei just nyt ole pihassa
P.S. Mulla on nyt tosi pieniä matallin paloja vasemmassa etusormessa, ne tuntuu ilkeältä mutta eivät näy edes arvauskekskuksen suurentavalla lamppusuurentimella katottuna, 4 pientä opistettä näkyy, mutta ovat just niin pieniä ettei niitä ainakaan pinseteiläkään saa pois.....joten olkoon sormesa kunnes itekseen tykkäävät tulla pois
Loppu ne natisemiset siihen paikkaan, mersun ohjattavuus parani huomattavasti, seuraavaks sitten oikeanpuoleinen alapallukka vaihtoon niin alkaa vanhus menemään suorassa.
Ainakaan 124:sen alapalloa en suosittele mitenkään rasvailemaan kun alkaa nitisemään, kameran puutteen takia ei ny ole kuvaa laittaa, mutta hiukan kun tutkiskelin ruosteista ja likaista niveltä niin eipä ollu kovinkaan kaukana sen ulos pullahtaminen jota sen rasvaaminen ois saattanu edesauttaa, sen verran oli ohueks menny se kaulus mikä nivelvarren kolossaan pitää, en yhtään ihmettele juttuja siitä kui se on johki koti tms pihaan tai liikennevaloihin päättäny yhteistyön lopettaa.
Päällepäin ei näkyny yhtikäs mitään vikaa osassa, ja kun oli tukivarrsta se irrotettu niin käsin tuntui pientä ylösalas liikettä, hyvin pientä.
Kun ei sitten irronnu kovaakaan lyömällä niin annoin sille lämpöä sen verran ekaks että kauluksen ympärillä olevan muovilta näyttävän tiivisteen sain pois, sitten lämmitin uudestaan hetkisen ja annoin moskalla "vauhtia rasvoille jota oletin siellä nivelen alapuolella olevan.......no oli siellä tippa...joka iloisesti paloi pois ja lämmön ansiosta se koko höskä sitten pienellä vasaralla taputtelulla pullahtikin kolostaan pois.
Kun se pallukka oli kädessä otin ja leikkasin siitä palasen auki ja kas kummaa se kolo missä se nivelipallukka kolossaan liikkuu oli aivan täynnä ruosteista hienoakin hienompaa metallia ja hiekkapölyä, ja sehän ei taas tee yhtään hyvää millekkään raudalle tai muotoon puristetulle metallille.
Opinpa ainakin sen että kun ohjaus jäykkenee ja alkaa nitisemään etupäässä tutkin eka ne iskareiden yläpään kumit suojakumeineen ja sinne pikkisen jotakin liukastetta koitan laittaa, mutta jos nitinät jatkuu ja ohjaus tuntuu jäykältä vaihdan suosiolla ne alapallukat....ainakin W 124:ssä teen näin, muita mersuja kun ei just nyt ole pihassa
P.S. Mulla on nyt tosi pieniä matallin paloja vasemmassa etusormessa, ne tuntuu ilkeältä mutta eivät näy edes arvauskekskuksen suurentavalla lamppusuurentimella katottuna, 4 pientä opistettä näkyy, mutta ovat just niin pieniä ettei niitä ainakaan pinseteiläkään saa pois.....joten olkoon sormesa kunnes itekseen tykkäävät tulla pois
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Tämä ominaisuus on alkanut rapakelien lähtemisen myötä taas muistuttamaan olemassaolostaan
Joustossa siis kuuluu ja selvemmin jos on renkaat käänettynä. Mikä tuolla iskarin yläpäässä voi narista? Uudet iskarit joka kulmassa ja pohjaanlyöntikumit pätkäisty madalluksen yhteydessä.
Pallonivelet ei varmaan joustossa narise? Paikallaan kun kääntelee niin ei kuulu mitään ja ääni mun mielestä selvästi kumimainen.
Joustossa siis kuuluu ja selvemmin jos on renkaat käänettynä. Mikä tuolla iskarin yläpäässä voi narista? Uudet iskarit joka kulmassa ja pohjaanlyöntikumit pätkäisty madalluksen yhteydessä.
Pallonivelet ei varmaan joustossa narise? Paikallaan kun kääntelee niin ei kuulu mitään ja ääni mun mielestä selvästi kumimainen.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ehdotuksia otetaan edelleen vastaan, kun ei ole mitään epämääräistä tai välyksellistä ole tullut vastaan
Mitä enemmän renkaat linkussa, sitä selvemmin kuuluu joustossa, esim. kun työpaikan porttikongista kurvaa jalkakäytävän yli tielle? Renkaat suorassa harvemmin kuuluu ja sadekelillä tosiaan katoaa. Koiranluiden tai vakaajan puslat?
Mitä enemmän renkaat linkussa, sitä selvemmin kuuluu joustossa, esim. kun työpaikan porttikongista kurvaa jalkakäytävän yli tielle? Renkaat suorassa harvemmin kuuluu ja sadekelillä tosiaan katoaa. Koiranluiden tai vakaajan puslat?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Omissa romuissa etupään narina suunnilleen aina tullut alapalloista.
Viime talvena sanoin huollossa että kattovat mikä LC:n etupäässä narisee, eivät huoltohallissa löytäneet syytä.
Paikansin sitten sen oikeaan alapalloon, injektioruiskulla ATFfää siihen ja narina pysynyt poissa.
Viime talvena sanoin huollossa että kattovat mikä LC:n etupäässä narisee, eivät huoltohallissa löytäneet syytä.
Paikansin sitten sen oikeaan alapalloon, injektioruiskulla ATFfää siihen ja narina pysynyt poissa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ainiin tämä... Yksi narinan aiheuttaja poistettu: pakosarjan puolella joku johtonipuneriste osui juuri ja juuri lämpöpeltiin ja siintä sitten lähti tuollainen kumimainen ääni
Kuskinpuolen narina on ja pysyy, ylä- ja alapallot voideltu ei vaikutusta... Mitäs seuraavaksi kokeillaan? Löysiä ei löydy vieläkään vaikka patistin leima-setääkin oikein antaumuksella tutkimaan Kyllä tuo edelleen on mun mielestä puslasta lähtevä ääni, mutta mitenkä noita testailee, kun mitään näkyvää sanomista ei löydy ja vissiin toiminnan kannalta ei ole kovinkaan hyväksi ruittia puslien väliin mitään sinne kuulumatonta?
Kuskinpuolen narina on ja pysyy, ylä- ja alapallot voideltu ei vaikutusta... Mitäs seuraavaksi kokeillaan? Löysiä ei löydy vieläkään vaikka patistin leima-setääkin oikein antaumuksella tutkimaan Kyllä tuo edelleen on mun mielestä puslasta lähtevä ääni, mutta mitenkä noita testailee, kun mitään näkyvää sanomista ei löydy ja vissiin toiminnan kannalta ei ole kovinkaan hyväksi ruittia puslien väliin mitään sinne kuulumatonta?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Renkaat linkussa kuuluu paremmin/pahemmin kun ajaa reilummasta montusta mutta oikein kuumana päivänä kuullunu myös pari kertaa ajon jälkeen paikallaan kun on nitkutellut kattokaiteista. Konepelti auki ja korva kiinni iskaritorniin, niin ääni tulee selvästi sieltä suunnalta mutta sitten kun koittaa vanteiden puolien välistä kuunnella niin tuntuu lähes mahdottomalta paikallistaa tuollaisessa kaikukopassa mistä se ääni tarkemmin tulee.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Nostellaas tätä taas kun ei leimasetäkään löytänyt mitään epämääräistä, vaikka mainitsin asiasta ja sanoin ettei tarvi tulla auton alta pois ennen kuin löytyy jotain välyksellistä tai muuten kulahtanutta
Auttakee ny stana Oikean vikakohteen paikallistaja lunastaa vaikka kahvi ja pulla rahat tilillensä
Mistä tälläinen laakeri tai joku kumi löytyy, kun en ainakaan jousia vaihtaessa mitään tälläisiä huomioinut? Ääni on kyllä edelleen minusta kumimainen ja kuuluu selkeiten pienissä vauhdeissa ja pienissä joustoissa. Tosiaan pahin skenaario on kun ajaa renkaat linkussa, madellen jalkakäytävän reunan yli...axel kirjoitti:oisko tuo iskarin yläpään laakeri kuivunut.
Auttakee ny stana Oikean vikakohteen paikallistaja lunastaa vaikka kahvi ja pulla rahat tilillensä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Nii, jos siellä semmoin perinteinen gummi on pannalla korissa, niin pliukastetta vaan rohkeesti, ei oo haitaks
Joku wd40 tyyppinen vähän tunkeutuukin
Joku wd40 tyyppinen vähän tunkeutuukin
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Tosiaan, ääni on paikallistunut navigaatioyksikön suunnalle - siinä on valmistusvika. Se vain tuntuu kuuluvan milloin pirtistä, milloin apukuskin penkiltä, joskus vaihtuu volvon kuskinpenkille. Välillä kuuluu ikäänkuin kasvimaan suunnasta....AK47 kirjoitti:Itse olen pahimman narinan paikallistanut keittiön suunnasta tulevaksi. Puslia vain ei näy missään. Huono rasvailla. Ääni ikäänkuin kuuluu joskus vasemmalla korvalla joskus oikealla. Ääni on tosiaankin ärsyttävä.Niko_69 kirjoitti:Mulla oli sama oire. Missään ei ollut väljää mutta helvetillinen narina.
Korjaantu kun ruiskutin injektioruiskulla vaseliinia yllä- ja alapalloniveleen kumin läpi.
Rasvaaminen ei auta tähän vuosimalliin kovinkaan pitkäksi aikaa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kuuluuko sade/märällä kelillä? Monesti vikinät hiljenee kun on vettä päässyt kohteeseen. Tällä selviäis toi onko se siellä alustan alaosissa vai jossain iskarin yläpään kiinnityksissä se pulma...sonikki kirjoitti:Koiranluilla tukivarteen ja runkoon ilmeisesti pantakiinnityksellä. Sisäpään kumit kyllä näytti ihan hyviltä mutta saisko noita testattua jotenki (tippä röppöä vakaajan ja kumin väliin)?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Sadekelillä häviää kokonaan! Ja akustiikkahan on mitä mainioin tuolla pyöräkotelossa, joten hivenen hankalaa tuo äänen paikallistaminen Joskus ajon jälkeen natina kuuluu kun paikallaan rempoo kattotelineestä autoa, mutta vanteen puolan välistä kuunneltuna ei osaa sanoa yhtään mistä suunnalta ääni tulee. Konepelti auki ja korva kiinni iskaritorniin niin kuulee että tulee selvästi sieltä, eikä esim. konehuoneen puolelta.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Juu äänet siirtyy joskus autossa ihan yllättävästikkin. Ei kai siinä muuta kun apteekista neulla ja ruuttaa ja vaseliinia jokapaikkaan niin selvii mikä se natisee. Tosin pitää aina koeajaa välillä. Sit vaan vaihtaa sen natisevan osan tai voitelee aina välilläsonikki kirjoitti:Sadekelillä häviää kokonaan! Ja akustiikkahan on mitä mainioin tuolla pyöräkotelossa, joten hivenen hankalaa tuo äänen paikallistaminen Joskus ajon jälkeen natina kuuluu kun paikallaan rempoo kattotelineestä autoa, mutta vanteen puolan välistä kuunneltuna ei osaa sanoa yhtään mistä suunnalta ääni tulee. Konepelti auki ja korva kiinni iskaritorniin niin kuulee että tulee selvästi sieltä, eikä esim. konehuoneen puolelta.
Oon hukannut linkin semmoiseen edulliseen kuuntelulaitteeseen jossa voi laittaa mikrofoneja sinnetänne ja ajon aikana vaihdella niitä ja kuulostella missä vikaa. Pitänee alkaa kuuklettelemaan semmoista...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.