Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Tomppa430
Viestit: 26
Liittynyt: 19.3.2014 19:24
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tomppa430 »

Mersun harrastamisen lisäksi on minulla pari Alfaakin, 164 T.Spark 2.0 1991 ja 164 Super V6 3.0 A 1995.
Käyttöauto-osastossa on VW Passat 1.8 ja Toyota Avensis Verso 2.0

Matkailuautoja on ollut MB 608 ja 508 alustoilla. Sekä Setra 210 HD 1986 bussi MB:n V6 koneella. Oli muuten Setra parempi ajaa kuin moni saman ikäinen henkilöauto.

Sitten on ollut moottoripyöriä, viimeiset 30 vuotta pääasiassa italialaisia Laverda, Aprilia, Ducati ja Moto Guzzi.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

DeSoto otettu jälleen tälle kesää ajoon.
Kuva viime syksyltä...
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tommonen tuli hommattua, laserin putkistolla ihan pirteä peli.
Kuva
Vanteet pitää kiillottaa ja öljyt vaihtaa.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Fiat 125 Special vuosimallia 1970

Viesti Kirjoittaja topias »

Autostani on paljonkin tarinaa Fiat -kerhon lehdessä "Bellissima" 1/2008 koskien autoni entisöintiä sekä myös saman lehden numerossa 2/2010 koskien autoni museokatsastusta. Jos ystäväpiiriisi kuuluu Fiat-Lancia-Abarth henkisiä harrastajia, niin ilmeisesti voit lainata näitä lehtiä ystäviltäsi. Myös Juha Vartiaisen äskettäin kirjoittamassa kirjassa nimeltään "Harrastuksena Museoajoneuvo" on autostani tekstiä sekä myös kuvia. Kirjan kustantaja on Alfamer.

Seuraavassa postissani vähän myöhemmin yritän lähettää kuvia autostani. Tämä kuvien lähetys on ainakin minulle vielä melkoisen haastava homma. Kuvat menevät yleensä sinne sun tänne. Onneksi palstan asiantuntijat ihan mielellään opastavat yksinäistä kulkijaa näissä asioissa.
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Kuva
Siisti kusiainen, jo kuukauden päivät mun hallussa.. 1500km tullu tähän kesään :roll: :wink:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Vaihteen ja huvin vuoksi päätin kokeilla jotain muutakin kuin nissania, bemaria tai mersua, ensinnämainittuun en tosin aio enään ikinä koskea kun jotenkin järjissäni olen. Tai vaihtoehtoisesti jos rauhottavia kuluu alle levyllinen päivässä. Jälkimmäiset ihan mukiinmenevää ja tulee varmasti vielä joskus olemaankin.

Eli mitäkö hankin, tietysti erittäin halpa ja pitkällä leimalla. Sanotaanko vinkkinä että ohjaus on mersumainen tunnoton ja epämääräinen, jousitus mukavampi josta johtuen ohjauksen samankaltaisuus. Perinteinenkö ratkaisu jousituksessa, ei ollenkaan. Eli tässä kohdin joku varmasti jo keksi että sitikka kyseessä, no paljastetaan mallikin vielä. Eli 97 vuotinen Xantia farmarina.

Ensimmäiset fiilikset autosta on tuo jousitus, joka viallisenakin on melko mukava. kone on nöyrä ja kiukkuinen 1.8 16venanen. Sisatilat hyvät, viistoa luukkua lukuunottamatta, takajalkatilat selkeästi väyrystä suuremmat, penkit positiivinen yllätys. En odottanut että pystysin tuollasella yli puolta tuntia ajamaan pysähtymättä venyttelemään. Varusteitahan tuossa yksilössä on yhtä paljon kuin alunperin Suomeen myydyssä 124 mersussa. Eli ei mitään. Sähköt pääosin toimii, tieten muutamia ranskalaisuuksia mahtuu mukaan mutta niiden kanssa voi elää.

Automaatti tuo kyllä olisi saanut olla mutta sekin on asia minkä kanssa voi elää, vatkataan mul.... keppiä sitten. Yksi suuri yllätys kyllä oli tuon hiljaisuus, melko hyvin kestää jopa vertailua +200kg painavempiin farkkuihin. Painon puolesta odotukset oli melko vähäiset mitä melun eristämiseen tulee, mutta melko hyvin onnistunut tapaus sen osalta.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulqvist kirjoitti:97 vuotinen Xantia farmarina.
Onnittelut hankinnasta. Olen joskus luullut omistaneeni tuollaisen mutta sitten heräsin. Kuulemma kivoja vehkehiä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Xantia on lupsakka peli ajella ja hinta/laadultaan parhaita pirssejä mitä löytyy.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Evanda -05 2.0 bensa

Kuva
Kuva
Kuva

Epica -07 vanha kolaroitu taksi. 2.0 diesel

Kuva
Kuva
Kuva

Siinä tän hetken käyttikset. [/miitit]
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

HA!

Sain tänään loppukesän lähikulkuneuvoni valmiiksi; saanko esitellä:
STEELARROW (työnimeltään Alaston Tunturi)

Kuva


Runko on n. 30-40 vuotias Tunturi.
Etujarru, eturattaat, jalka ja takalokasuoja originaaleja.
Vanteet, stonga, takajarru, jarrukahvat ja vaihteet 30-vuotiaasta Kulkurista.
Jarrupalat ja satula uusia.
Runko hiekka- ja soodapuhallettu, hiottu, harjattu ja lakattu.

Josko sitä huomenna pääsisi kokeilemaan jo asvaltille 8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Oli pakko tunnustaa häviöni taistelussa ruostetta vastaan ja niinpä tein elämäni nopeimmalla päätöksellä autokaupan. Eemeli sai jäädä Sport Car Centeriin ja kotiin ajeltiin Chryslerin 300C SRT DEsignillä. Vuosimalli on 2008 ja kilsoja 198 tuhatta, suomiauto. Vielä tuntuu mukavalta, mutta aika murheellisia nämäkin ovat. Paljon tuossa on mersua, kone, loota, perä ripustuksineen sekä joitain yksittäisiä nippeleitä. Osaisiko joku sanoa, mistä nämä v6-dieselit hörppii polttoainejärjestelmäänsä ilmaa, pitkä vietäri aamuisin ja ajon jälkeen naftan vieno tuoksahdus. Pikaisesti katottuna moottorisuojan alle, en vuotoja huomannut.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Vänkärin puolelta äänieriste suutinten päältä löpössä, lienee pitkän kylmästartin syy? Paluuletkutko noista tuppaa vuotamaan?
-Spöke-
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Kuva


Tämmönen. Tän viikon tiistaina levis vanha opel käsiin, ja työmatkan takia suunniteltu diesel-auton hankinta nopeutui. Siitä syystä tutulta kauppurilta hain tämän kuvan yksilön, 2,5TDi klonkkarin.

On navigaattorimankkaa (alkuperäinen), ilmastointia ja muuta herkkua. Pirun tömäkkä ajaa, nöyrä mutta ihan riittävän tehokas kone. Tiptronicilla voi tökkiä itekin, jos haluaa, mutta herrasmies ajaa automaatilla. Mittarissa on 337tkm, eli vielä pitäs olla kilsoja edessä riittämiin.

Etupäässä on erittäin jämäkät valokannakkeet. Suoraan runkopalkkiin pultatut. Eli isoa ämpäriä olis varaston hyllyltä tulossa keulille ;)

Kaukalomatot ja sisätilalämppäri tarviis ostaa, kun edellinen omistaja on kankaisilla ajanu näemmä kesät talvet.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Kuva
Aina ei Subarulla ajo onnistu,
(isäukko törkeästi vie auton), jolloin ajossa moinen baijerilainen mutteriwiritelmä:
Kuva
Kuva
Kuva
Kaksi ekaa kuvaa on otettu liikkeen pihalta uutena ennen auton luovutusta tammikuussa 2013, ekassa kuvassa näemmä näkyy oman pirssin perä jopa.

Onhan tuo hyvä ajaa, vaikkakin en sitä talveksi itse huolisi ajoon, koska sitä on tullut totuttua nelivetoisen käyttäytymiseen. Kesällähän tuo bmw on aivan loistava, sport-laatikko vaihtaa ajatuksen voimalla ja hieman paremminkin. Subarussa nyt tällä hetkellä 97tkm, Baijerilaisessa isällä näytti viikonloppuna olevan 53tkm mittarissa. Hyvin se kiinni vetää, vaikka itsellä tulee se 25tkm vuoteen.

Viikon verran tuossa kuukausi takaperin oli Subaru ja BMW mulla hallissa. Jostain syystä, kun ei liukasta ollut, niin tuon ajan löysin joka aamu itseni BMW:n ratin takaa. On se kaupungissa pirun mukava laite, on se sitä kyllä maantielläkin.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Bmw e30 320i cabriolet -90

-180 tkm ajettu
-H&R cup kit alusta
-9x16" BBS RS replicat 205/45/16 renkailla
-OEM performance etulippa
-OEM takalippa
-OEM sumuvalot
-OEM M-tech 1 ratti
-OEM M-tech 1 nuppi
-OEM business cd
-OEM tekstiilimatot

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Hieno e30 jube sulla!

Mun rxp-260x

Kuva

Ktm sx-s 250 ex supermoto kilpuri, vaihdettava palotila ym kone touhuttu, ajetaan 10% tolueenillä.

Kuva

sit se kitumaasturi rami.

Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kelpaaks tää menopeliks

Kuva :lol:
Avatar
Mou
Viestit: 1667
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Kuva

Talviautona toiminut jo useampana vuotena tuollainen kuvanmukainen aluminisukkula. En ole parempaa talviautoa keksinytkään paitsi uudempi vastaava ja tässä muutaman vuoden sisällä tuo vaihtuu 10v tuoreempaan.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Täähän pelaa kuin Buickki! 3kk, 14tkm, 7,2l/100km. Mainio keksintö!
-Spöke-
spöke kirjoitti:Oli pakko tunnustaa häviöni taistelussa ruostetta vastaan ja niinpä tein elämäni nopeimmalla päätöksellä autokaupan. Eemeli sai jäädä Sport Car Centeriin ja kotiin ajeltiin Chryslerin 300C SRT DEsignillä. Vuosimalli on 2008 ja kilsoja 198 tuhatta, suomiauto. Vielä tuntuu mukavalta, mutta aika murheellisia nämäkin ovat. Paljon tuossa on mersua, kone, loota, perä ripustuksineen sekä joitain yksittäisiä nippeleitä. Osaisiko joku sanoa, mistä nämä v6-dieselit hörppii polttoainejärjestelmäänsä ilmaa, pitkä vietäri aamuisin ja ajon jälkeen naftan vieno tuoksahdus. Pikaisesti katottuna moottorisuojan alle, en vuotoja huomannut.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Viime viikonloppuna oli ilmeisesti ostohousut jalassa..
Tämä oli suunniteltu ostos:
Kuva

Tämän kun näin myynnissä, niin päätös tapahtui heti,
Kuva
40tkm ajettu, ensimmäiseltä omistajalta. 8)
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29300
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Heti uutta jakoremmiä ainakin Astraan :idea: :roll:

spöke, miten muuten jos analysoit 300:a vertaillen mersuun ?
wiimax.fi
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Juu, kunhan tässä joutaa. :idea:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

Piti pitkä hiljaiselon jäläkee palata forumille ku perjantaina kävi kankaanpäästä hakee eka "mersun" :!:

Mersun kone siinä on (kertokaapa viisaammat malli ? ).
Kuva

Ja mersun automaatti laatikko.
Kuva

Muu on sitte svensonie tekemää :huh:
Kuva

Alkolukko tietokoneessa ois pop :lol:
En tosin ite ostanu vaan velipoika huutokaupasta meni huutamaa, piti sitte ostaa puolet pois nii saapaha :kuski: vapaasti.

Oikee tienny kuulusko mihi osastoon nii laitetaa tänne muihi sekalaisii, siirtäköö modet sopivampaa.

Kysymyski ois heti, voiko tuota laatikkoa säätää jotenki nii ettei kone sammu ku pukkaa vaihteen silimää jos ei pole kierroksia josta seuraa että heti haluaa lähtiä liikkeelle.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ei sitä laatikkoa pysty niin säätää
pumpun takapäässä ylhäällä taaksepäin oleva 13mm lukitus mutterilla oleva ruuvi voi olla väärässä asennossa vaikuttaa tyhjäkäynnin vääntö momenttiin
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

dealer kirjoitti: spöke, miten muuten jos analysoit 300:a vertaillen mersuun ?
Kovin on mersumainen ajoltaan, jenkkmäinen näöltään ja euromainen tuntumaltaan. Tuossa on aika napakka jousitus ja ohjauskin on melko jäykkä paikallaan käänneltäessä, mikä tietenkin muuttuu ajossa ihan mukavan tunnokkaaksi. Väykkyyn verrattuna hiljaisempi, paremmat penkit ja korkeampi maavara. Ja paremmat stereot. Uloshan tuolta ei näe kuin arvaamalla, etututkien puute vaikeuttaa ahtaissa paikoissa pujottelua. Eniten ehkä mukavuustoiminnoista on ihmetyttänyt huoltonäytön puute. Ajotietokone laskee kaikennäköisiä kiihtyvyyksiä, muttei osaa kertoa öljynvaihdoista. Ehkä ameriikoissa ei liukasteita vaihdella, mene ja tiedä.
Se on myös kumma juttu, että tollanen vajaan parinkympin auto saa ihmiset kadehtimaan. Liikkeessä oli samanikäinen ja -hintainen Golf+, joka tuskin saisi kenenkään tuntemuksia kuumenemaan. Ei ole siis ujon ihmisen ajoneuvo.
-Spöke-
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

Osaako forumin asiantuntijat sanoa kuvan perusteella onko tuo meijä ruotsalaise tela-kömpime kone 250 vai 300 ?
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29300
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

5 sylinteriä, eli 300 on. Nelisylinterinen olisi 200 tai 240.
wiimax.fi
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

Pikkase on tehosta uupelo :lippu:
Tasamaalla nippa-nappa 35 vetää eikä jaksa heittää nelosta silimää, pikkase ylämäkiä nii siinä ettei jouvu oven ravosta potkii vauhtia lisää ja alamäkee 40 jaksaa mennä ja tämä siis jäisellä tiellä.
Onneksi on puolittaja nii jotai toivoa päästä maastossa liikkuu ees tyhyjänä :pappa:
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29300
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitenkähän turbosarja ja pikku säädöt auttaisi ? :tuumaus:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”