320 cdi ??

Vastaa Viestiin
300dtee
Viestit: 47
Liittynyt: 06.3.2011 16:12
Paikkakunta: Lempäälä

320 cdi ??

Viesti Kirjoittaja 300dtee »

Terve! Mitähän tommosesta -00 vuoden 320 cdi väykystä kannattaa ostettaessa tsekata noin niinkun tekniikkapuolelta? Minkälaisia kokemuksia porukalla kyseisestä vehkeestä on? Toinen vaihtoehto olis 300 turbodiesel om 606:lla mut jotenkin toi 320 lietsois enempi.. :D
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eiköhän se rivi-CDI ole oiva voimanlähde sekin, vaikka OM606:sta kuningasmoottorina pidetäänkin.
Ainakin se CDI on selvästi pieniruokaisempi.

Väykystä puheen ollen, niin kannattaa ruosteet tarkistaa ettei tule yllärinä.
Ovien tiivisteet taitella ja katsoa niiden alle, joskin tuollaisessa faceliftissä asiat lienee jo korjattu?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
300dtee
Viestit: 47
Liittynyt: 06.3.2011 16:12
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja 300dtee »

Olen käsittänyt että joissakin malleissa on ilmajousitus. Minkälaisia kokemuksia siitä on, eli toimivuus pakkasilla ym ?
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

ei oo väykyissä ilmajousia.. tason säätö on farkuissa ja joissain sedaneissa voi olla.. eli hydrauliset iskarit.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Eipä siinä sen ihmeempää kuin muissakaan commonrail koneissa omaan on vaihdettu o renkaat polttoaine letkuihin. Hyvä ja vahva motti on 320. Omaani vaihdan välijäähyn jossain vaiheessa. Tosiaan tarkempi on kori katsoa. Jos ei ole kuraläppiä niin takahelmat eli takarenkaan takapuolta puskurin alta kannattaa katsoa että onko pelli pehmeetä. saa aika kivimyrskyn ja vesisuihkun jollei ole läppiä. Sit ovien tiivisteet ylhäältä ja alhaalta ettei ole pahasti kuppaa. Että pystyy vielä fiksaan. Jousikuppien kunto kannattaa tarkistaa, että ovat kunnossa. Mutta moottorina 320 Cdi on hyvä! :)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Jep

Korista kannattaa katsoa TARKKAAN helmojen päät, jousikupit edestä JA takaa, takapenkin alunen ja lattiat etenkin akkukotelon puolelta ja varapyöräkotelo

Takajousilautaset on pahassa paikassa korjata, ja yllätyin kuinka mätä tuollainen oikeinkin siisti -00 mallinen voi olla

Muovisuojat peittelee tehokkaasti mätiä, etenkin helmat

Tukivarret edessä kans mätii, toki helpot vaihtaa
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tokihan Helmat on hankala tarkistaa koska muovit on edessä, mutta suosittelen ainakin irti käyttämään jos auto vaikuttaa muuten ostokelpoiselta, koska helmojen ja etenkin sisälokarien takareunaan alas helman päälle kertyy pölyä, savea jne mössöä jotka mädättää aika helpolla. Myös tosiaan takapenkki kannattaa irtikäyttää ja katsoa akun ympärystä lattialta. Pieni pintaväri ei vielä ole ongelmaksi, jos heti korjaa. Eli ainakin niiden lattian muovilätkien josta mahdollinen lattialle joutunut vesi tyhjennetään, niin niiden reikien ympärystä tuppaa olemaan ruskea väriltään, jollei ole ollut huomaavaista edellistä omistajaa. Helmojen kuntoa pystyy kohtuuhyvin kahteleen, kun kurkkii tunkin nostokumin ympärystää, että onko väritys millainen, helmaa on paha lähteä raottamaan ilman "isompaa" työsarkaa. Puskurien yläreunat kannattaa kattella, ettei pelti ruostu siitä muovipuskurin ja lokarin saumasta. ja ainakin myrkyttää hyvin jos vielä on siistit, mikäli siis tulee pirssi ostettua.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Onko tuo tunkin nostopaikka sama kun lähes muiskin automerkeis että heti ekaksi heittää vakio tunkilla vesilintua?
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

joo empä ole omia Mersuja nostellut ikinä sillä omalla tunkilla. Mut siis Mersussa se oma tunkki tulee helman "kyljessä" olevaan pyöreeseen reikään, mut tässä tunkin nostokumin ympäryställä tarkoitan auton pohjanpuolella olevia pyöreitä hallitunkkia varten olevia kumeja. Tokihan helmamuovissa olevat "luukut" kannattaa avata ja niiden alta löytyy se omaa tunkkia varten olevat aukot, joiden ympärillä sitä ruskeaa on jos sitä niissä on. Samalta kohdalta myös siis kurkkaa helman alle niin näkee ne hallitunkin nostokumit, niin niiden ympärystää katsella ja vaikka sormellakin painaa. Meillä on kaksi Väyryä, toinen siis 98 sedan 220 D ja toinen -00 320 CDI farmari, ja tästä jälkimmäisestä on pohjaa paikkailtu, ja kuskin etuhelmaa hitsattu. Toi 98 ei taida olla Väyry ollenkaan tai on maanantaikappale kun ei korroosiota juurikaan ole, edes etulokareissa. Ollu hyvällä pidolla. =DD Mut siis facelift on ulkonäöltään kiva kun on muovia helmoissa jne, mutta keräävät paskaa alleen ajansaatossa. Huolta ku kantaa nii ei tule onkelmia. =) Mut ite tosiaan olen nostellut vain hallitunkilla, se Mersun oma on vähän sellanen,, heikko. Toki jos tiellä pitää rengas vaihtaa niin pärjää sillä kyl.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tunkinreikä helmassa 2001 mallin farkku :D toki noi o peitetty muoveilla ettei näe kunnolla. Tosissaan takapenkin alapuolen kotelot ja sitten takakontin sivukylkikoelot ruostuu. Väykky voi olla päältäpäin helvetin siisti, ja sitten piilosta tällästä paskaa ne yleensä on. 320CDI on 1000x parempi kone ku joku antiikkinen romu OM606
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

joo ihtiä kans ihmetyttää ku nuita museo 606 moosestellaan!613 on PALIO parempi kaikin puolin.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Sergey kirjoitti:Tunkinreikä helmassa 2001 mallin farkku :D toki noi o peitetty muoveilla ettei näe kunnolla. Tosissaan takapenkin alapuolen kotelot ja sitten takakontin sivukylkikoelot ruostuu. Väykky voi olla päältäpäin helvetin siisti, ja sitten piilosta tällästä paskaa ne yleensä on. 320CDI on 1000x parempi kone ku joku antiikkinen romu OM606
Kuva
No joo, ja useimmin vauriot on kuskin etukulmassa, mutta tuollaista jos on odotettavissa, niin näkee paljolti tuota tunkinreiän ympärystää kun avaa helman sen muovisuojan siitä tunkin reiän edestä, ja kurkkii mitä pystyy.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
300dtee
Viestit: 47
Liittynyt: 06.3.2011 16:12
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja 300dtee »

Joo elikkäs tuli hommattua tommonen -00 320 cdi farmari. Kyllä voimaa tuntuu koneessa olevan mukavasti ja kaiken kaikkiaan mukava ajella. Ruostekkaan ei pahemmin vaivaa.. Jotain pientä rupea :D Koneen kannnatintyynyt pitänee vaihtaa, hieman täristää tyhjäkäynnillä.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Nonni, sitte ei muutaku upeita kilometrejä. :-) Omaani täytyy kanssa jossainvälissä vaihdattaa moottorin tukikumit, ja vaihdelaatikon kumit. Kiihdyttäessä voimakkaammin huomaa kättä kepillä pitäessä että hiukan kääntyy. Jos ei itsellä ole mahdollisuutta tehdä remonttia niin Venetmäelle Viialaan. ;-) Omalle täytyy varata aika suuttimen pohjatiivisteen vaihtoon. Mutta kyllä tuossa koneessa voimaa piisaa. :-)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jyriniemela kirjoitti:Nonni, sitte ei muutaku upeita kilometrejä. :-) Omaani täytyy kanssa jossainvälissä vaihdattaa moottorin tukikumit, ja vaihdelaatikon kumit. Kiihdyttäessä voimakkaammin huomaa kättä kepillä pitäessä että hiukan kääntyy. Jos ei itsellä ole mahdollisuutta tehdä remonttia niin Venetmäelle Viialaan. ;-) Omalle täytyy varata aika suuttimen pohjatiivisteen vaihtoon. Mutta kyllä tuossa koneessa voimaa piisaa. :-)
Siis jos tuossa alla oleva 320cdi
ja siinä kepin pällä kättäpitessä keppi käntyy niin äläaja
runko poikii tms keppi kun on kiinni lattiassa ei laatikossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Mites tällaisen vaurion voi visuaalisesti varmistaa? se kun on ollut sellainen jo kolme vuotta. ja siis kepin pieni liike tuntuu vain rajussa kiihdytyksessä kiihdytyksen alussa, ja liike on vähäinen. Että osaan ihmetellä oikeilta suunnilta.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tunkeista kun puhutaan, niin mulla on jo ainakin toinen väyrynen ja ceemallikin oli, joita vielä omalla tunkilla voi nostaa, mutta hallitunkilla ei puhettakaan, ennen merkittäviä kuumaliimasessioita :roll:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Kepistä mekaaninen yhteys laatikkoon, joten kyllähän se välyksensä verran saattaa liikahtaa, jos koneen ja etenkin laatikon kannake myötää, ja täyskaasukiihdytyksessä yleensä vähän myötääkin
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Keppikääntyy niin sen ymmärrän(ilmeisesti väärin...)
niin että kyse on muusta kuin
Pienstä liikahduksesta
Välystä on vivussa oltava paljon että keppi kääntyy
Ennenmin likkuu eteen taakse ja siitäkin helposti seuraa
Vaihdeonkelmia

(Mutta paljon/vähän suhteelista)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tuossa tapauksessa ainakin koneen kumit on loppu, olleet jo pari vuotta, ja tiedän että pitäisi pikimmin ne vaihtaa, mutta on ollut kaikkea muuta "akuutimpaa" rempan kohdetta tässä, niin ne on jääneet, tuskin laatikonkaan kannakkeet on kovin tuoreessa kunnossa, tarkoitus on vaihdattaa koneen ja laatikon kumit kunhan se aika koittaa. Mut siis se keppi "kääntyy" vain hivenen kun tekee tiukan täyskaasu kiihdytyksen, ja kun paikaltaan lähtee, esimerkiksi valoista, niin tiukalla lähdöllä keppi hivenen kääntyy taaksepäin, ja sen tuntee vain käteensä että "laatikko ja moottori" liikahtaa, ja ei ainakaan ne loppuunkuluneet tukikumit ainakaan paranna koneen paikallaanpysymistä. =D Eilen kävin katsamiestä moikkaamassa, ja kehuin lähdettiin takaisin tienpäälle. Päästötkin oli 0.92.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

kannataa otaa ne ruvet heti kinni ettei käy näin -> http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=51833&highlight=

omalla kokemuksella näissä ole muuta ongelmaa kuin ruostuminen ,vuotavat suttimet, vuotavat polttoaine linjojen o-renkaat , ja alustan väljyydet.. muuten mukava auto ajaa jos toimii :lol:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”