GLE:n W212
Pidemmän ajan keskiarvoa ei voi vielä julkaista, mutta kesäkelissä 5.5 alitus ei näytä pidemmälläkään ajalla mahdottomalta.
Enää en pärjää taloudellisimmille kuskeille, joten joko en osaa vielä ajaa 7G-Tronicia tai sitten työmatkani on lähempänä manuaali-Ceen kulutusoptimia kuin tämän pidemmälle välitetyn automaatin?
Enää en pärjää taloudellisimmille kuskeille, joten joko en osaa vielä ajaa 7G-Tronicia tai sitten työmatkani on lähempänä manuaali-Ceen kulutusoptimia kuin tämän pidemmälle välitetyn automaatin?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vähällä menee, noin 1,6 litraa vähemmällä mitä meikäläisen pidemmän ajan keskiarvo. Kyllä nuo ekomallit vaan vähällä menee. Appiukolla on 2.0 TDI DSG Passat Bluemotion ja sekin menee ihan höyryillä ilman mitään yrittämistä
EDIT: typo
EDIT: typo
Viimeksi muokannut C-Klasse, 06.6.2014 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Kuski alkaa oppia auton tavoille tai auto kuskin ajotapaan tai molempia? Ainakin kiihdytin liian hitaasti aiemmin. Alasvaihdosta huolimatta pitää kiihdyttää ripeämmin kuin kuvittelin. Toinen ero aiempaan on keveämpi rullaus vaihde päällä, joten risteysten ja rajoitusten ennakointiin tarvitaan suurempi ennakko. Eikä hitailla nopeuksilla lirputella kaasua tasan yhtään, tai tulee takkiin litratolkulla (hetkellistä kulutusta).
Tämä on ajettu muuten huolella, mutta vauhtia minulle normaali joka paikassa tikkari + 5. Renkaat vaihtaen kapeisiin 205 kokoisiin ja mittariin tikkarilukema, ja maantienormi 4.2 olisi saavutettavissa rajoitusnopeuksista tinkimättä myös todellisessa maantieajossa. Ainakin Pohjanmaalla.
Tämä on ajettu muuten huolella, mutta vauhtia minulle normaali joka paikassa tikkari + 5. Renkaat vaihtaen kapeisiin 205 kokoisiin ja mittariin tikkarilukema, ja maantienormi 4.2 olisi saavutettavissa rajoitusnopeuksista tinkimättä myös todellisessa maantieajossa. Ainakin Pohjanmaalla.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuo on kyllä aika hyvin ajettu, kun keskinopeutta olet kuitenkin saanut. Ilmeisesti tasasella ja suurin osa 80km nopeusrajoituksella? Nykyinen C menee suht. rimpuilematta 4,8l/100km, mutta siitä jos haluaa laskea niin pakko tiputta nopeutta.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
En osaa 740 GLE:n osalta sanoa mutta minulla näyttää 5-vaihteisella automaatilla pidemmissä maantieajoissa 4,8-5,2 lukemia ja tankkauksilta laskettuna lukemat on 5,0-5,5:n välillä. Tasan vitosen lukemia tankkauksella on tullut useita. Nopeutta tyypillisesti pääväylillä satanen + sopiva toleranssi gps:tä todennettuna.
Matka jatkui Keski-Pohjanmaalta Helsinkiin ja tuolle pätkälle osui hiljainen aamu ja paljon 80 rajoitusta. Tamperella keskinopeus hieman alempi ja 4.2 sadalle. Sen jälkeen kuskin vaihto, tre-hki-tre 120 rajoitus ja tsadissa pyöriskely nostivat takaisin viitoseen.
Tankattuja litroja ei vielä tiedä, kun tankkimittari on tätä paluumatkalla Alavudella kirjoitettaessa viisarin paksuuden alle puolen välin ja tripissä 900 km. Lasketaan kalibraatiokerroin kun saadaan auto Ouluun tankattavaksi.
Tankattuja litroja ei vielä tiedä, kun tankkimittari on tätä paluumatkalla Alavudella kirjoitettaessa viisarin paksuuden alle puolen välin ja tripissä 900 km. Lasketaan kalibraatiokerroin kun saadaan auto Ouluun tankattavaksi.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Lisää tankkaustietoa
Ei nyt tehdä tästä mitään kilpailua, kun jokainen ajaa omalla radallaan ja eri tavoittein. Minun motiivini kulutusseurannassa on ymmärtää eri valintojen kustannukset ja oman auton kunnon seuranta.
Kolme ensimmäistä tankillista on nyt ajettu, eli 3989 km. Kävin tankilla statistiikan vuoksi, vaikka 1300 km Helsingin reissun jälkeen olikin mittarin mukaan neljännestankillinen jäljellä. Ajotietokone arveli jäljellä olevalla polttoaineella ajavan vielä yli 400 km. Olisi varmaan ajanutkin, koska tankkiin tosiaan meni korkkia myöden 3/4 tankillista, eli 60 litraa. Ihan älyttömän pitkä range
Eka tankillinen 70 l / 1305 km = 5.36 (ajotietokone näytti 5.3)
Toka tankillinen 142 l / 2692 km = 5.27 (tietokone 5.2)
Kolmas 202 l / 3986 km = 5.07 (tietokone 4.9)
Jos kolmas tankkaus olisi tehty 30 km aiemmin, olisi tietokoneen näytössä ollut vielä aivan jäätävällä tarkkuudella 5.0, mutta viimeinen digitti ehti vaihtua juuri ennen tankkausta, että saatiin sentään jotain eroa.
Kulutusarvio näyttää silti selvästi tarkemmalta kuin edeltäneen Ceen. Tuossa ei tosin välttämättä ole kyse korimallien erosta, vaan autojen 4 vuoden ikäerosta, rengaskoon vaikutuksesta mittarivirheeseen, jne.
Maantieajon normilukema on yleensä kulutusminimi, josta ei pääse kuin ylöspäin. Tällä autolla uskoisin sen saavuttavani myös käytännössä olosuhteiden ollessa optimissaan. Normaali ajotapani tuo kesäisellä maantiellä näyttöön ihan luonnostaan <4.5 lukeman, ellei maantieajoon kuulu 120 km/h moottoritieosuutta. Siitä ei tarvitsisi kuin rajata nopeus mittarisataseen ja vaihtaa kevyemmin pyörivät renkaat nykyisten 225/55/16 tilalle. Tämän näytön perusteella katson, että ainakin tämän auton osalta myytti uudehkojen autojen normikulutuksen teoreettisuudesta on true and well BUSTED!
Vaikka otteessa on myös 205 rengas, minulla jää silti rengaskoko vaihtamatta. Kyse ei ole kisasta, vaan tilanteen seurannasta ja ymmärtämisestä. Kolmas tankkaus yllä on ajettu välillä Oulainen - Helsinki - Oulu, ja tankkikirjasta laskettu keskiarvo jäi 4.6 sadalle. Ja siinä on menty nelisen sataa km 120+ ja Helsingissä vähän hitaammin. Parin desin toivossa en vaihda kapeampaan renkaaseen, jonka sivuvaikutus saattaa olla sivutuuliherkkyyden lisääntyminen tai muu häiritsevä juttu.
Ainakin tämän hetken suunnitelman mukaan Michelinien tilalle tulee tukevammin suoraan, vähin äänin ja kevyesti pyörivät samankokoiset kiekot, kunhan Misukat antautuvat. Ellei mistään löydy parempaa ideaa, niin vaikka Nokian Hakka Green, joka toimi hyvin sekä V70:ssa että Ceessä.
Kolme ensimmäistä tankillista on nyt ajettu, eli 3989 km. Kävin tankilla statistiikan vuoksi, vaikka 1300 km Helsingin reissun jälkeen olikin mittarin mukaan neljännestankillinen jäljellä. Ajotietokone arveli jäljellä olevalla polttoaineella ajavan vielä yli 400 km. Olisi varmaan ajanutkin, koska tankkiin tosiaan meni korkkia myöden 3/4 tankillista, eli 60 litraa. Ihan älyttömän pitkä range
Eka tankillinen 70 l / 1305 km = 5.36 (ajotietokone näytti 5.3)
Toka tankillinen 142 l / 2692 km = 5.27 (tietokone 5.2)
Kolmas 202 l / 3986 km = 5.07 (tietokone 4.9)
Jos kolmas tankkaus olisi tehty 30 km aiemmin, olisi tietokoneen näytössä ollut vielä aivan jäätävällä tarkkuudella 5.0, mutta viimeinen digitti ehti vaihtua juuri ennen tankkausta, että saatiin sentään jotain eroa.
Kulutusarvio näyttää silti selvästi tarkemmalta kuin edeltäneen Ceen. Tuossa ei tosin välttämättä ole kyse korimallien erosta, vaan autojen 4 vuoden ikäerosta, rengaskoon vaikutuksesta mittarivirheeseen, jne.
Maantieajon normilukema on yleensä kulutusminimi, josta ei pääse kuin ylöspäin. Tällä autolla uskoisin sen saavuttavani myös käytännössä olosuhteiden ollessa optimissaan. Normaali ajotapani tuo kesäisellä maantiellä näyttöön ihan luonnostaan <4.5 lukeman, ellei maantieajoon kuulu 120 km/h moottoritieosuutta. Siitä ei tarvitsisi kuin rajata nopeus mittarisataseen ja vaihtaa kevyemmin pyörivät renkaat nykyisten 225/55/16 tilalle. Tämän näytön perusteella katson, että ainakin tämän auton osalta myytti uudehkojen autojen normikulutuksen teoreettisuudesta on true and well BUSTED!
Vaikka otteessa on myös 205 rengas, minulla jää silti rengaskoko vaihtamatta. Kyse ei ole kisasta, vaan tilanteen seurannasta ja ymmärtämisestä. Kolmas tankkaus yllä on ajettu välillä Oulainen - Helsinki - Oulu, ja tankkikirjasta laskettu keskiarvo jäi 4.6 sadalle. Ja siinä on menty nelisen sataa km 120+ ja Helsingissä vähän hitaammin. Parin desin toivossa en vaihda kapeampaan renkaaseen, jonka sivuvaikutus saattaa olla sivutuuliherkkyyden lisääntyminen tai muu häiritsevä juttu.
Ainakin tämän hetken suunnitelman mukaan Michelinien tilalle tulee tukevammin suoraan, vähin äänin ja kevyesti pyörivät samankokoiset kiekot, kunhan Misukat antautuvat. Ellei mistään löydy parempaa ideaa, niin vaikka Nokian Hakka Green, joka toimi hyvin sekä V70:ssa että Ceessä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Busted.
Tämä on ajettu normaaliin tapaan joka paikassa ihan vähän yli tikkarin, kuten kuvasta näkyy. Mutta ajankohta ja paikka ovat lähellä optimia, eli varhainen kesäaamu Pohjanmaalla.
Lukemassa on varmaan jonkin verran virhettä, mutta siitä lähtee tarpeen vaatiessa vaikkapa vedonlyönnin vuoksi aika paljon vielä pois.
Tämä on ajettu normaaliin tapaan joka paikassa ihan vähän yli tikkarin, kuten kuvasta näkyy. Mutta ajankohta ja paikka ovat lähellä optimia, eli varhainen kesäaamu Pohjanmaalla.
Lukemassa on varmaan jonkin verran virhettä, mutta siitä lähtee tarpeen vaatiessa vaikkapa vedonlyönnin vuoksi aika paljon vielä pois.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minulla on ollut kaksi viimeisintä sarjaa kesärenkaita Nokian Hakkapeliitta Greenejä. Erittäin hyvä rengas: Jämäkkä, taloudellinen (pieni polttoaineen kulutus ja sarja kestää normaalikäytöllä 50 tkm). Lievänä haittapuolena voin mainita että melun osalta Hakka Green ei yllä aivan huipputasolle.
Nyt on W212:n alla Hakka Bluet 225/55r16. Näissä on myös hyvä ajettavuus, mutta ovat myös hiljaiset. Kulutuskestävyys jää vielä nähtäväksi.
Nyt on W212:n alla Hakka Bluet 225/55r16. Näissä on myös hyvä ajettavuus, mutta ovat myös hiljaiset. Kulutuskestävyys jää vielä nähtäväksi.
Kiitos vinkistä Meissenkerille!
Vertailua Nokian mallien välillä en ole tehnyt, mutta jos Blue laskee melutasoa vielä lisää, niin pitääpä harkita sitäkin seuraavaksi. Etenkin, kun näyttää olevan minuakin kiinnostava rengaskoko.
Vertailua Nokian mallien välillä en ole tehnyt, mutta jos Blue laskee melutasoa vielä lisää, niin pitääpä harkita sitäkin seuraavaksi. Etenkin, kun näyttää olevan minuakin kiinnostava rengaskoko.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pirellin P7 tuntuu hyvältä renkaalta w212:n alla ominaisuuksiltaan. Suuntavakaa, sopivan pintapehmeä mutta ei löysä, kohtuuääninen. Näitten vierintävastus ei taida olla kaikista pienin. Paljon uraa uutena, kokonaiskestävyys jää nähtäväksi.
205/60r16 on mielestäni liian pieni rengas w212:lle, sellaisilla talvikumeilla olen ajellut (michelin x-ice). Talvirengas on toki löysä aina, mutta alkaa korostumaan asfaltilla jo liikaa, kun renkaana x-ice ei ole löysimpiä yleensä. Auto on painava ja suhteellisen tehokas, pidän tuota ensiasennuskokoa 225/55r16 parhaimpana mukavuuspainotteisena kompromissina.
205/60r16 on mielestäni liian pieni rengas w212:lle, sellaisilla talvikumeilla olen ajellut (michelin x-ice). Talvirengas on toki löysä aina, mutta alkaa korostumaan asfaltilla jo liikaa, kun renkaana x-ice ei ole löysimpiä yleensä. Auto on painava ja suhteellisen tehokas, pidän tuota ensiasennuskokoa 225/55r16 parhaimpana mukavuuspainotteisena kompromissina.
COMAND Online päivitetty karttaversiolle V.10.0, joka on vuoden 2014 kartasto. Koska uusia päivityksiä ei liene tälle vuodelle tulossa ja tästä eteenpäin ne muuttuvat maksullisiksi. Kolme ensimmäistä vuotta päivitykset menevät Daimlerin (vai Vehon?) piikkiin. Saattaa olla, ettei ihan joka vuoden karttaa tule enää päivitetyksi?
Aika hienosti tuo näyttää paikat tuntevan. Minulle ennen kuulumaton opaste oli, kun Hämeenlinnassa hotelli Cumuluksen parkkihalliin ohjeistettiin kääntymään oikealle kadulle hotellin parkkiin, ja normaalin ohjeistuksen lisäksi tuli vielä erikseen kehotus ajaa hyvin varovasti, koska katu on kävelukatu. Sille tosin on liikennemerkin mukaan huoltoajo ja ajo hotellin parkkipaikalle sallittu, eli ohje oli aivan oikea.
TMC info näyttäisi olevan aika herkästi jaossa Oulun alueella, kun liikenneruuhkasta varotetaan kovin vähäiselläkin jonolla. Tässä voi käydä kuin Pekalle ja sudelle, kun useimmiten Oulun ruuhkien vuoksi ei kannata kiertotietä etsiä. Sitten kun kolahtaa, niin minä saatan olla ainoa Pohjantien raivaustöiden odottelija, jota oli ennalta varoitettu?
Osoitteen syöttäminen Linguatronicilla kestää pidempään kuin mulpuralla näpelöitynä, mutta ajamista se häiritsee mielestäni vähemmän. Kun voice menuun tottuu, niin mikäs siinä auton kanssa jutellessa matkan kohteesta.
Pitäisi melkein kokeilla, saisiko suomalaisia osoitteita lausua suoraan saksan kieliasetuksilla? Toisella kotimaisella (englanniksi) joutuu kaiken tavaamaan, ja siihen se aika menee.
Aika hienosti tuo näyttää paikat tuntevan. Minulle ennen kuulumaton opaste oli, kun Hämeenlinnassa hotelli Cumuluksen parkkihalliin ohjeistettiin kääntymään oikealle kadulle hotellin parkkiin, ja normaalin ohjeistuksen lisäksi tuli vielä erikseen kehotus ajaa hyvin varovasti, koska katu on kävelukatu. Sille tosin on liikennemerkin mukaan huoltoajo ja ajo hotellin parkkipaikalle sallittu, eli ohje oli aivan oikea.
TMC info näyttäisi olevan aika herkästi jaossa Oulun alueella, kun liikenneruuhkasta varotetaan kovin vähäiselläkin jonolla. Tässä voi käydä kuin Pekalle ja sudelle, kun useimmiten Oulun ruuhkien vuoksi ei kannata kiertotietä etsiä. Sitten kun kolahtaa, niin minä saatan olla ainoa Pohjantien raivaustöiden odottelija, jota oli ennalta varoitettu?
Osoitteen syöttäminen Linguatronicilla kestää pidempään kuin mulpuralla näpelöitynä, mutta ajamista se häiritsee mielestäni vähemmän. Kun voice menuun tottuu, niin mikäs siinä auton kanssa jutellessa matkan kohteesta.
Pitäisi melkein kokeilla, saisiko suomalaisia osoitteita lausua suoraan saksan kieliasetuksilla? Toisella kotimaisella (englanniksi) joutuu kaiken tavaamaan, ja siihen se aika menee.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Vähän aiheeseen liittyen, nuo Comand Online NTG 4.5 ja NTG 5 puhuvatkin synteettistä puhetta, ainakin katujen nimet ja vastaavat. Vanhemmissa naveissahan ohjeet on nauhoitettua puhetta mutta ne ei paikkojen nimiä höpötäkään.740 GLE kirjoitti: Pitäisi melkein kokeilla, saisiko suomalaisia osoitteita lausua suoraan saksan kieliasetuksilla? Toisella kotimaisella (englanniksi) joutuu kaiken tavaamaan, ja siihen se aika menee.
Jossain Saksassa saa miettiä vähän aikaa mistä se rouva puhuu kun murtaa paikallista nimistöä niin kuin olisivat englantilaisia (kieliasetukset sillä toisella kotimaisella). Jotenkin outoa että nimiä ei "puhuta saksaksi" kun kielivalikosta yllättäen sellainen vähemmistökielikin löytyy. Huvittavan "älykäs" tuo purkki kun kohdalle osuu nimi jota ei engelsmanni osaa lausua niin se robottirouva tavaa nimen.
Ei välttämättä tulisi suomenkieliseksi navia käännettyäkään vaikka paikallinen murre valikoista löytyisikin mutta tuota yllä mainittua puheentunnistusta varten ja nimien lukuun suomen kielen tukea ehkä kaipaisi. Mankkaan tallennettu auton ohjekirja sentään on käännetty suomeksikin.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Paljonko teillä menee polttoainetta W212:n tankkiin silloin kun opiskelijavalo syttyy?
Minä olen nyt loman aikana uskaltautunut testaamaan niin että ajoin varoitusvalo päällä niin että ajotietokone näytti jäljellä olevaksi ajomatkaksi 50 km. Piripintaan tankkauksella tankkiin meni 52 litraa, joka on suurin määrä mitä olen tämän auton tankkiin saanut menemään.
Autossani on ohjekirjan mukaan 65 litran tankki. Edellisissä autoissa "tyhjään" tankkiin on mennyt n. 60 litraa. Epäilen että tässä minun autossa ei kaikki täsmää..
Lisäksi tässä minun autossa on takakontin etuosassa patti, jota ei kaikissa W212:ssa ole.
Minä olen nyt loman aikana uskaltautunut testaamaan niin että ajoin varoitusvalo päällä niin että ajotietokone näytti jäljellä olevaksi ajomatkaksi 50 km. Piripintaan tankkauksella tankkiin meni 52 litraa, joka on suurin määrä mitä olen tämän auton tankkiin saanut menemään.
Autossani on ohjekirjan mukaan 65 litran tankki. Edellisissä autoissa "tyhjään" tankkiin on mennyt n. 60 litraa. Epäilen että tässä minun autossa ei kaikki täsmää..
Lisäksi tässä minun autossa on takakontin etuosassa patti, jota ei kaikissa W212:ssa ole.
Starilla laitat näyttämään jäljellä olevan pa-määrän niin ei tartte aprikoida mitä tietokone kuvittelee sinun ajavanMeissenkeri kirjoitti:...ajotietokone näytti jäljellä olevaksi ajomatkaksi 50 km. Piripintaan tankkauksella tankkiin meni 52 litraa, joka on suurin määrä mitä olen tämän auton tankkiin saanut menemään..
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Honda Pan European tekee melkein noin. Kun tankissa on jäljellä viimeiset 5 litraa, vaihtuu hetkellisen kulutuksen näyttö tietokoneen ruudulla automaagisesti jäljellä olevan matkan estimaatiksi tai kuljettajan valinnan mukaan jäljellä olevan polttoaineen mittaustiedoksi desin tarkkuudella. Kiva juttu, kun koko 29 litran tankista uskaltaa käyttä 28 päällimmäistä.
W212 polttoainevaroitus riippuu tankin koosta. 80-litraisen varamäärä taisi olla 9 litraa ja varoituksen jälkeen sinne tosiaan mahtuu noin 70 litraa.
W212 polttoainevaroitus riippuu tankin koosta. 80-litraisen varamäärä taisi olla 9 litraa ja varoituksen jälkeen sinne tosiaan mahtuu noin 70 litraa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Siis sähköinen käyttöohjekirjako? Kuinka sitä pääsee lukemaan?tähtikuljettaja kirjoitti:Mankkaan tallennettu auton ohjekirja sentään on käännetty suomeksikin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
On-line ohjekirjan mukaan (siis täältä: http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... ive_manual) sitä autossa olevaa sähköistä ohjekirjaa ei olekaan (en ainakaan tuolta löytänyt). Pitää käydä autossa istumassa ja etsiä minkä valikon alta se tulee.740 GLE kirjoitti:Siis sähköinen käyttöohjekirjako? Kuinka sitä pääsee lukemaan?tähtikuljettaja kirjoitti:Mankkaan tallennettu auton ohjekirja sentään on käännetty suomeksikin.
En kyllä tiedä onko tuo ladattu kuten MB sovellukset mutta valmiina ne sovellukset ja ohjekirja siellä mankassa oli.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tänään katoin tuon homman. Ei löydy starista semmoista valintaa että saisi litrat auton mittariin.XUX63 kirjoitti:Starilla laitat näyttämään jäljellä olevan pa-määrän niin ei tartte aprikoida mitä tietokone kuvittelee sinun ajavanMeissenkeri kirjoitti:...ajotietokone näytti jäljellä olevaksi ajomatkaksi 50 km. Piripintaan tankkauksella tankkiin meni 52 litraa, joka on suurin määrä mitä olen tämän auton tankkiin saanut menemään..
Sen sijaan * kyllä näyttää litrat ja tässä minun autossa on ainakin ohjelman mukaan 59 litran tankki ja käyttöohjekirjankin luin vielä läpi niin siellä sanotaa että "varatankki" on noin 9 litraa. Eli summasummarun minun tapauksessa on että kun polttoaineen merkkivalo syttyy, on tankissa noin yhdeksän litraa ja valon syttyessa tankkiin menee n. 50 litraa.
Aiempiin mersuihin on mennyt tyhjään tankkiin noin 60 litraa, ja siksi olen tätä vähän ihmetellyt. Eipä sillä nyt niin suurta väliä ole, koska tällä pääsee tankillisella kuitenkin saman matkan kuin edellisellä W211, mutta tankkaaminen tulee 15 euroa halvemmaksi
Mittaritaulun kuvia alkaa olla jo liikaakin, mutta kerta vielä kiellon päälle. Liikenteen seassa ajettavat käytännön pohjat on tuossa alla.
Soitin vie käsittääkseni tässäkin kymmeniä ampeereja ja hellepäivänä ilmastointi tekee töitä. Rengaskoko auton vakiokokoisista keskimmäinen 225/55/16 ja paineet normaalisti käyttämäni 2.6 bar. Eli ei mitään kikkailua, vaan Tempomaattiin vauhtia mittarin mukaan 85 km/h.
Kieppikello kertoo, miksi Eemeli on helpoin kokeilemani auto ajaa kulutusoptimissaan. 7G-Tronic suostuu ajamaan suurimmalla vaihteella juuri yli 80 tasaisella. Aiemmilla autoillani joutui ajamaan hitaammin ja lisäksi manuaalia pitää ajaa kaiken aikaa tarkasti, ettei tuhlaa polttoainetta eikä kiusaa voimalinjaa liian alhaisella käyntinopeudella. Kävin vielä varmistamassa päätelmäni ajamalla vastaavalla tavoin 70 rajoitusta, ja kulutus nousee hieman kun isointa vaihdetta ei voi käyttää.
Kahdeksaakymppiä on rentouttava ajaa, kun suurimman osan nopeusrajoituksista voi unohtaa, ohittajat menevät reilusti ohi eikä itse tarvi ohittaa ketään. Kaksiturboinen on tehtaalla ohjelmoitu kulkemaan juuri noilla asetuksilla kulutusoptimissaan, joten kolmosella alkavien lukemien ajaminen vaatii vain Rahtari-80 tauluun ja antaa mennä.
Tässä on ajettu Pohjantietä edes-takaisin sama pätkä ja käännöspisteessä kaksista liikennevaloista oli toiset punaisella. Ulosmenorampin moottorijarrutus pudotti desillä ja takaisin mukaan kiihdytys nosti desillä hetkeksi, mutta tuohon se jäi, ja tuossa se pysyy vaikka kuinka pitkään, jos tasaista tietä riittää.
Soitin vie käsittääkseni tässäkin kymmeniä ampeereja ja hellepäivänä ilmastointi tekee töitä. Rengaskoko auton vakiokokoisista keskimmäinen 225/55/16 ja paineet normaalisti käyttämäni 2.6 bar. Eli ei mitään kikkailua, vaan Tempomaattiin vauhtia mittarin mukaan 85 km/h.
Kieppikello kertoo, miksi Eemeli on helpoin kokeilemani auto ajaa kulutusoptimissaan. 7G-Tronic suostuu ajamaan suurimmalla vaihteella juuri yli 80 tasaisella. Aiemmilla autoillani joutui ajamaan hitaammin ja lisäksi manuaalia pitää ajaa kaiken aikaa tarkasti, ettei tuhlaa polttoainetta eikä kiusaa voimalinjaa liian alhaisella käyntinopeudella. Kävin vielä varmistamassa päätelmäni ajamalla vastaavalla tavoin 70 rajoitusta, ja kulutus nousee hieman kun isointa vaihdetta ei voi käyttää.
Kahdeksaakymppiä on rentouttava ajaa, kun suurimman osan nopeusrajoituksista voi unohtaa, ohittajat menevät reilusti ohi eikä itse tarvi ohittaa ketään. Kaksiturboinen on tehtaalla ohjelmoitu kulkemaan juuri noilla asetuksilla kulutusoptimissaan, joten kolmosella alkavien lukemien ajaminen vaatii vain Rahtari-80 tauluun ja antaa mennä.
Tässä on ajettu Pohjantietä edes-takaisin sama pätkä ja käännöspisteessä kaksista liikennevaloista oli toiset punaisella. Ulosmenorampin moottorijarrutus pudotti desillä ja takaisin mukaan kiihdytys nosti desillä hetkeksi, mutta tuohon se jäi, ja tuossa se pysyy vaikka kuinka pitkään, jos tasaista tietä riittää.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
10.166 km ajettu, 532 litraa käytetty, eli keskikulutus 5.2.
Tietokoneen näyttö pysyy hämmästyttävän tarkasti kohdillaan desin sisällä totuudesta, ellei jatkossa ala kertyä kumuloituvaa virhettä?
Tietokoneen näyttö pysyy hämmästyttävän tarkasti kohdillaan desin sisällä totuudesta, ellei jatkossa ala kertyä kumuloituvaa virhettä?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Siis kokonaiskilometrimäärä kymppitonnin verran? Vastahan hiljattain auton hankit, et ole voinut itse ajaa vielä meikäläisen vuotuista kilometrimäärää?
Eipä ole omista tullut tarkistettua mihin suuntaan kulutusmittarin virhe muuttuu vanhemmiten. Kirjanpito tankkauksista on kyllä olemassa ja testikilometrejä vanhimmassa autossa "riittävästi" mutta taskulaskinta ei ole tullut käytettyä.
Eipä ole omista tullut tarkistettua mihin suuntaan kulutusmittarin virhe muuttuu vanhemmiten. Kirjanpito tankkauksista on kyllä olemassa ja testikilometrejä vanhimmassa autossa "riittävästi" mutta taskulaskinta ei ole tullut käytettyä.
Hyvin bongattu. Ajomäärä ei tosiaan ole ollut ihan tavanomainen. Dinelin satalankkuun tulee 40.000 km vuodessa, mutta minun auto on yleensä päässyt selvästi vähemmällä.
Vaikka kesäloma on vasta alkamassa, on käyty kahdesti Helsingissä ja sen lisäksi pojat kävivät Dream Hackissä Jönköpingissä lahden ympäri.
Täällä Oulussa alkaa kuulostaa siltä, että kohta joutuu lähteä etelämmäs työn hakuun...
Vaikka kesäloma on vasta alkamassa, on käyty kahdesti Helsingissä ja sen lisäksi pojat kävivät Dream Hackissä Jönköpingissä lahden ympäri.
Täällä Oulussa alkaa kuulostaa siltä, että kohta joutuu lähteä etelämmäs työn hakuun...
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.