'03 320 CDI - Ravistus kiihdyttäessä

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
Sampa
Viestit: 25
Liittynyt: 04.10.2013 10:00

'03 320 CDI - Ravistus kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Sampa »

Hei!

Taas olisi tarvetta foorumin jäsenten tiedoille.

Eli, potilaana tuollainen 211 farkku. Jokunen kuukausi sitten alkoi oireilemaan siten että kiihdyttäessä alkuvaiheessa ravistaa ja kierrosten kasvaessa oire häviää. Sittemmin alkanut tulemaan myös tasakaasulla ajeltaessa, kestäen pari sekuntia ja sitten häviten. Alkuun ravistus oli lähes huomaamatonta, mutta nyttemmin muuttunut rajummaksi. Mikä mahtaisi tuollaista tehdä? Auton laatikkoöljyt on vaihdettu n. 50tkm sitten, ja laatikko vaihtaa hienosti, tuskin siis siitä kyse? Syyläri autoon on vaihdettu, eli glykolejakaan se tuskin on laatikkoon tyrkännyt.

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllähän nuo oireet viittaisivat glykolivaivaan.
Kun laatikkoöljyillä on ajettu jo 10tkm vaille vaihtoväli niin nehän voisi vaihtaa (huuhtelu) ja jos oireet poistuu / vähenee niin asentamaan erillistä kennoa toivoen ettei ole vielä laatikossa / turbiinissa paikat hajalla.

Mutta, se oli minun ehdotus ja varmaan muitakin vihjeitä tulee :idea:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mielestäni moottorin suutinvikaa ei voida poissulkea näillä tiedoilla.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Entäs kartaanin kumit :tuumaus:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Sampa
Viestit: 25
Liittynyt: 04.10.2013 10:00

Viesti Kirjoittaja Sampa »

Päivitelläänpäs aihetta kun auton omistaja sai tuon työn alle. Öljyt vaihtamalla meno kuulemma tasoittui kummasti, lie sitten jotain siellä mehujen seassa ollut?

Enihau, kiitoksia vastauksista!

Mutta, ette työ ihan näin nopeesti tästä eroon pääse. Autoa katsellessa olivat huomanneet että oik. takarengas oli mennyt kauttaaltaan sakkokuntoon 11tkm ajon jälkeen. Riittävän nopeus- ja kantavuusluokan rengas on kyseessä, rengas on suht tuoreeltaan paistettu ja ohjauskulmat tuosta on tarkastettu. Onko kellään kokemuksia tälläisestä?
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

riippuu pitkälti rengasmerkistä tuo kuluminen ja mersut syöpi oikeeta takarengasta eniten. nyky renkaat ei vetävillä kestä 15tkm enempää tälläissä autossa. ite olen sen huomannut ainakin 18" ja siitä ylös päin niin 13tkm ja takaset on vaihto kunnossa ja renkaita olen kokeilut vähän kaiken merkkisiä contit nopeiten kuluvat.
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Lainataanpas tätä aihetta vähäsen.

Kaverin S211:ssa (-04, 220CDI) on ollut jonkin aikaa seuraavia oireita/ominaisuuksia:
- kylmänä ei nyi
- lämpimänä kiihdytettäessä nykii, n. 60-80 nopeudessa
- tasaisessa ajossa ei nyi

Hiljattain vaihteiston öljyt vaihdetttin huutelemalla ja samalla vaihdettu kyb. Oireet hieman lieveni, mutta eivät poistuneet.

Olisikohan tuossa glykoli-vammaa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”