Hei!
Taas olisi tarvetta foorumin jäsenten tiedoille.
Eli, potilaana tuollainen 211 farkku. Jokunen kuukausi sitten alkoi oireilemaan siten että kiihdyttäessä alkuvaiheessa ravistaa ja kierrosten kasvaessa oire häviää. Sittemmin alkanut tulemaan myös tasakaasulla ajeltaessa, kestäen pari sekuntia ja sitten häviten. Alkuun ravistus oli lähes huomaamatonta, mutta nyttemmin muuttunut rajummaksi. Mikä mahtaisi tuollaista tehdä? Auton laatikkoöljyt on vaihdettu n. 50tkm sitten, ja laatikko vaihtaa hienosti, tuskin siis siitä kyse? Syyläri autoon on vaihdettu, eli glykolejakaan se tuskin on laatikkoon tyrkännyt.
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
'03 320 CDI - Ravistus kiihdyttäessä
Kyllähän nuo oireet viittaisivat glykolivaivaan.
Kun laatikkoöljyillä on ajettu jo 10tkm vaille vaihtoväli niin nehän voisi vaihtaa (huuhtelu) ja jos oireet poistuu / vähenee niin asentamaan erillistä kennoa toivoen ettei ole vielä laatikossa / turbiinissa paikat hajalla.
Mutta, se oli minun ehdotus ja varmaan muitakin vihjeitä tulee
Kun laatikkoöljyillä on ajettu jo 10tkm vaille vaihtoväli niin nehän voisi vaihtaa (huuhtelu) ja jos oireet poistuu / vähenee niin asentamaan erillistä kennoa toivoen ettei ole vielä laatikossa / turbiinissa paikat hajalla.
Mutta, se oli minun ehdotus ja varmaan muitakin vihjeitä tulee
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Päivitelläänpäs aihetta kun auton omistaja sai tuon työn alle. Öljyt vaihtamalla meno kuulemma tasoittui kummasti, lie sitten jotain siellä mehujen seassa ollut?
Enihau, kiitoksia vastauksista!
Mutta, ette työ ihan näin nopeesti tästä eroon pääse. Autoa katsellessa olivat huomanneet että oik. takarengas oli mennyt kauttaaltaan sakkokuntoon 11tkm ajon jälkeen. Riittävän nopeus- ja kantavuusluokan rengas on kyseessä, rengas on suht tuoreeltaan paistettu ja ohjauskulmat tuosta on tarkastettu. Onko kellään kokemuksia tälläisestä?
Enihau, kiitoksia vastauksista!
Mutta, ette työ ihan näin nopeesti tästä eroon pääse. Autoa katsellessa olivat huomanneet että oik. takarengas oli mennyt kauttaaltaan sakkokuntoon 11tkm ajon jälkeen. Riittävän nopeus- ja kantavuusluokan rengas on kyseessä, rengas on suht tuoreeltaan paistettu ja ohjauskulmat tuosta on tarkastettu. Onko kellään kokemuksia tälläisestä?
riippuu pitkälti rengasmerkistä tuo kuluminen ja mersut syöpi oikeeta takarengasta eniten. nyky renkaat ei vetävillä kestä 15tkm enempää tälläissä autossa. ite olen sen huomannut ainakin 18" ja siitä ylös päin niin 13tkm ja takaset on vaihto kunnossa ja renkaita olen kokeilut vähän kaiken merkkisiä contit nopeiten kuluvat.
Lainataanpas tätä aihetta vähäsen.
Kaverin S211:ssa (-04, 220CDI) on ollut jonkin aikaa seuraavia oireita/ominaisuuksia:
- kylmänä ei nyi
- lämpimänä kiihdytettäessä nykii, n. 60-80 nopeudessa
- tasaisessa ajossa ei nyi
Hiljattain vaihteiston öljyt vaihdetttin huutelemalla ja samalla vaihdettu kyb. Oireet hieman lieveni, mutta eivät poistuneet.
Olisikohan tuossa glykoli-vammaa?
Kaverin S211:ssa (-04, 220CDI) on ollut jonkin aikaa seuraavia oireita/ominaisuuksia:
- kylmänä ei nyi
- lämpimänä kiihdytettäessä nykii, n. 60-80 nopeudessa
- tasaisessa ajossa ei nyi
Hiljattain vaihteiston öljyt vaihdetttin huutelemalla ja samalla vaihdettu kyb. Oireet hieman lieveni, mutta eivät poistuneet.
Olisikohan tuossa glykoli-vammaa?