S204 AMG-style 180 Kömpyrä -09
S204 AMG-style 180 Kömpyrä -09
Pistetäänpä topicci pystyyn oman auton touhuamisen kanssa, ei aina löydy oikein paikkaa nii avaudutaan täällä muitten huviksi.
Auto ostettu lokakuussa 2013, tähän mennessä vaihdettua varaosaa:
Akku, raitisilmasuodatin, vapaavirtaussuodatin, 4-pyöräsuuntaus, kumimatot, takakonttii muovikaukalo
Otsikossa aikalailla olennaiset tiedot, lisänä ehkä maininnat:
-Automaatti
-Audio50
-Vanteina kesällä toimii Monaco Chicane
Etuvanteet 8,5x19" et35 // Renkaat: 235/35
Takavanteet 9,5x19"et38 // Renkaat: 245/35
Talvella mersun perus simppelit 16" rinkulat
-Omia rappailuja tehnyt sen verran että kaikki sisävalot vaihdettu ledeiksi, rek valot on ledit.
- LED-vilkkupolttimot eteen / taakse
- Xenonit lyhkäsii, 5000k
- Working on: ledit sumareihin
Kuvat:
Talvilook:
Auto ostettu lokakuussa 2013, tähän mennessä vaihdettua varaosaa:
Akku, raitisilmasuodatin, vapaavirtaussuodatin, 4-pyöräsuuntaus, kumimatot, takakonttii muovikaukalo
Otsikossa aikalailla olennaiset tiedot, lisänä ehkä maininnat:
-Automaatti
-Audio50
-Vanteina kesällä toimii Monaco Chicane
Etuvanteet 8,5x19" et35 // Renkaat: 235/35
Takavanteet 9,5x19"et38 // Renkaat: 245/35
Talvella mersun perus simppelit 16" rinkulat
-Omia rappailuja tehnyt sen verran että kaikki sisävalot vaihdettu ledeiksi, rek valot on ledit.
- LED-vilkkupolttimot eteen / taakse
- Xenonit lyhkäsii, 5000k
- Working on: ledit sumareihin
Kuvat:
Talvilook:
Vaihdoitko rekkarikilven valoiksi koko yksikön ja aiheuttaako mitään häiritöitä? Itsellä odottelis hyllyssä yksiköiden vaihto paikoilleen.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Siinä on joulukuulta kuva kun körryyttelin pohjoseen joulua viettää:
***
Joo rekisterikilven valot vaihdoin koko paletin, ei oo mitään häiriöitä aiheuttanut. Tosi hyvännäköset ovat, kännykän kamera antaa vaan kovasti sellaisen kuvan että nuo toimii apupakkivalonaki mutta ei oo todellisuudessa mitenkään huomiota herättävät
Tämmöset
***
Joo rekisterikilven valot vaihdoin koko paletin, ei oo mitään häiriöitä aiheuttanut. Tosi hyvännäköset ovat, kännykän kamera antaa vaan kovasti sellaisen kuvan että nuo toimii apupakkivalonaki mutta ei oo todellisuudessa mitenkään huomiota herättävät
Tämmöset
Kiitoksia, hyvä tietää että pelaavat. Pitäs jossain vaiheessa laitella paikoilleen, kuhan selviää tästä flunssasta eka
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Takavalojen kanssa kävi aika hyvä tuuri sillälailla että ostin Espoosta autovahinkokeskukselta toisen puolen lampun ja toinen tuli muistaakseni Leppävirralta toisesta autopurkaamosta.
Tuli metsästettyä vaikka kuinka kauan autopurkaamoilta noita lamppuja, uutena tommoset maksaa iha sikana, ainaki mitä itselle tuli vastaa.
Asennuksessa ei muutaku vanhasta mutterit irti, vanha pois ja uus tilalle, ei mitää onkelmia
Tuli metsästettyä vaikka kuinka kauan autopurkaamoilta noita lamppuja, uutena tommoset maksaa iha sikana, ainaki mitä itselle tuli vastaa.
Asennuksessa ei muutaku vanhasta mutterit irti, vanha pois ja uus tilalle, ei mitää onkelmia
Noni auto käytetty katsastuksessa, ei mitään moitittavaa, tai no sano että etu laakerit molemmat kuulemma vähä ääntää.
No ei siinä tietenkää mitäänn mutta katsastusmies päätti päästää 2 kertaa mersun läpi katsastuksesta, toisen kerran siis ihan konkreettisesti, inssi alkoi nostamaan keulaa ylös ja nosturista se suojamötikkä joka laitetaan siihen nostorin ja nostokohdan väliin suojaksi, se luiskahti sieltä välistä pois ja koko auto rysähti nosturia vasten, sehän sitten pamautti moottorinsuojalevyn/panssarin paskaksi.. No ei muutaku huomenna veholle soitto että saavat tuollaisen vaihtaa ja lasku sitten K1-katsastajille.
Terveisin tyytyväinen autonkatsastaja.. huhhuh
No ei siinä tietenkää mitäänn mutta katsastusmies päätti päästää 2 kertaa mersun läpi katsastuksesta, toisen kerran siis ihan konkreettisesti, inssi alkoi nostamaan keulaa ylös ja nosturista se suojamötikkä joka laitetaan siihen nostorin ja nostokohdan väliin suojaksi, se luiskahti sieltä välistä pois ja koko auto rysähti nosturia vasten, sehän sitten pamautti moottorinsuojalevyn/panssarin paskaksi.. No ei muutaku huomenna veholle soitto että saavat tuollaisen vaihtaa ja lasku sitten K1-katsastajille.
Terveisin tyytyväinen autonkatsastaja.. huhhuh
Aloin tuossa asentelemaan vahvistinta ja subbaria mersuun.
On aika simppeli homma asentaa vahvistin mersuun kun taas pääsi jyvälle siinä hommassa, B-pilarista löytyy kaiuttimien johdot, sieltä signaali vahvarille. Herätteen saa takaboksista sulakerasiasta, samoten mukava valmis maadotuspaikkakin löytyy sulakerasian vierestä.
Virtapiuhan läpi vienti konehuoneesta ohjaamoonhan saa helposti, raitisilmasuodattimen vieressä on käyttämätön sisäänvientikumi joka tulee suoraan akun takaa konehuoneeseen.
Vahvistimeksi tulee Alpine-merkkinen 1-kanavainen, tehoja oli jotain 600 rms 4 ohmilla.
Subbariksi 10" Ground Zero Plutonium, luulis ääntä tuosta lähtevän
Myös tilaamani päiväajovalot saapuvat vihdoin ja viimein postiin huomenna, ens viikolla saa neki laitettua paikoilleen.
On aika simppeli homma asentaa vahvistin mersuun kun taas pääsi jyvälle siinä hommassa, B-pilarista löytyy kaiuttimien johdot, sieltä signaali vahvarille. Herätteen saa takaboksista sulakerasiasta, samoten mukava valmis maadotuspaikkakin löytyy sulakerasian vierestä.
Virtapiuhan läpi vienti konehuoneesta ohjaamoonhan saa helposti, raitisilmasuodattimen vieressä on käyttämätön sisäänvientikumi joka tulee suoraan akun takaa konehuoneeseen.
Vahvistimeksi tulee Alpine-merkkinen 1-kanavainen, tehoja oli jotain 600 rms 4 ohmilla.
Subbariksi 10" Ground Zero Plutonium, luulis ääntä tuosta lähtevän
Myös tilaamani päiväajovalot saapuvat vihdoin ja viimein postiin huomenna, ens viikolla saa neki laitettua paikoilleen.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Onko sulla commandi tuossa? Itsellä on Harman Kardonin systeemi, missä "basso" valmiina. Kotona olis 12" basso, mutta en tiedä miten tuollaiseen sais sellasen asennettua, ettei mitään mene hajalle
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Voi perkele mikä homma oli asentaa nuo valot, huhhuh, sisälle ku pääsi meni heti 2 karhua jo pelkästään janoon.
No siirrytään aiheeseen:
Valot ittessään iha ok tuntuiset kädessä, liittimet aika halvan tuntuiset ja se suurin ongelma vittu piuhat oli mitotettu niin että ei kyllä varmaan 2 cm enempää jääny ylimäärästä, kyllä sai tarkkaan vetää kuskinpuolella tuon piuhan että riitti / että löyty edes sinne sumuvalolle se piuha, piti rautalangan kanssa vetää pitkin tuntemattomia seutuja.
Virta löyty helposti ajovalojen liittimestä mutta sitten tämän "nyt on valot päällä, himmetkää valoseni"- piuhalle piti löytää kaveri parkkivalojen johdosta, yritin ensin valkoiseen piuhaan mutta se olikin pitkien valojen, ja seuraavaksi muistaakseni se oli puna/harmaa piuha niin siitä tärppäs että se on parkkivalojen piuha, ja ei sitte muutaku ruuvit paikoillee ja ihastelemaan / räpsimään kuvia, tässä arvon palstaveljet kuvat:
Valot on nyt asetettu niin että 50% pitäisi himmetä kun parkit syttyy
Mitä olette mieltä ?
No siirrytään aiheeseen:
Valot ittessään iha ok tuntuiset kädessä, liittimet aika halvan tuntuiset ja se suurin ongelma vittu piuhat oli mitotettu niin että ei kyllä varmaan 2 cm enempää jääny ylimäärästä, kyllä sai tarkkaan vetää kuskinpuolella tuon piuhan että riitti / että löyty edes sinne sumuvalolle se piuha, piti rautalangan kanssa vetää pitkin tuntemattomia seutuja.
Virta löyty helposti ajovalojen liittimestä mutta sitten tämän "nyt on valot päällä, himmetkää valoseni"- piuhalle piti löytää kaveri parkkivalojen johdosta, yritin ensin valkoiseen piuhaan mutta se olikin pitkien valojen, ja seuraavaksi muistaakseni se oli puna/harmaa piuha niin siitä tärppäs että se on parkkivalojen piuha, ja ei sitte muutaku ruuvit paikoillee ja ihastelemaan / räpsimään kuvia, tässä arvon palstaveljet kuvat:
Valot on nyt asetettu niin että 50% pitäisi himmetä kun parkit syttyy
Mitä olette mieltä ?
Ootko minne meinannu sijoittaa kotelon?
Itellä olis tarkotus tässä rakennella koteloa ja meinasin sen laittaa vararenkaan syvennykseen kun siellä on sopivasti tilaa. Itellä onneksi akku kontissa, niin eipä tarvi piuhojen kanssa tapella
Itellä olis tarkotus tässä rakennella koteloa ja meinasin sen laittaa vararenkaan syvennykseen kun siellä on sopivasti tilaa. Itellä onneksi akku kontissa, niin eipä tarvi piuhojen kanssa tapella
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tyhmä kysymys, kun oon tippunut kaikesta hifistelystä jo aikaa sitten kärryiltä.
Miten näihin "uudempiin" merssuihin sais vahvarin ja subbarin kiinni. Kojelaudat ja mankat on jo sen näkösiä, että eihän niitä uskalla edes purkaa. Ja tuskin mitään normi RCA-lähtöjä noissa edes on vahvarille.
Autohan mulla on S204 -09 soittimesta en osaa sanoa mitään, kun en edes tiedä millaisia vaihtoehtoja noissa on.
Miten näihin "uudempiin" merssuihin sais vahvarin ja subbarin kiinni. Kojelaudat ja mankat on jo sen näkösiä, että eihän niitä uskalla edes purkaa. Ja tuskin mitään normi RCA-lähtöjä noissa edes on vahvarille.
Autohan mulla on S204 -09 soittimesta en osaa sanoa mitään, kun en edes tiedä millaisia vaihtoehtoja noissa on.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Basso on omassa tehdaskotelossaan, johonki sinne kontin perälle sen sijoitan. Vahvistin menee "vararengaskoteloon", omassa siellä ei ole kuin nätit valkoiset kangashanskat ja täyttöpullo niin hyvä tila löytyy vahvarille
Kaiutinsignaalilla täytyy korvata RCA:t, eli vedetään molemmista takakaiuttimista plussa ja miinus kaapeli vahvarille, ja sellainen vahvari joka tukee tuota kaiutinsignaalia. Monissa (jopa kaikissa?) on nykyään että ne ottaa herätteen samalla noista kaiutinpiuhoista.
Pakko sanoo että tää auto oli helpoin potilas johon olen ikinä vetänyt virtapiuhan akulle keulalle, eli ei oo kova homma vaikka akku onkin keulallanix0n kirjoitti:Itellä onneksi akku kontissa, niin eipä tarvi piuhojen kanssa tapella
Kaiutinsignaalilla täytyy korvata RCA:t, eli vedetään molemmista takakaiuttimista plussa ja miinus kaapeli vahvarille, ja sellainen vahvari joka tukee tuota kaiutinsignaalia. Monissa (jopa kaikissa?) on nykyään että ne ottaa herätteen samalla noista kaiutinpiuhoista.
Mulla on sama, että ei ole vararengasta vaan paikkaussetti. Sinne koitan laitella kaikki piiloon
Laittelehan kuvia kun saat asennukset valmiiksi
Laittelehan kuvia kun saat asennukset valmiiksi
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Taisi mennä tuulilasinpyyhkijän moottori rikki mersusta.
Eilen kun käytin pyyhkijöitä ne nousi n. 20 cm ja sitte pari kertaa nytkähti enää eteenpäin puoleen väliin lasia ja sen jälkeen palautuu takaisin alas.
Viikseä pyörittämällä jokaisella nopeudella sama homma.
Onko jotain ajatuksia asiasta ?
Tänään kävin sulakkeet ja releet läpi, ei niissä mitään vikaa.
Eilen kun käytin pyyhkijöitä ne nousi n. 20 cm ja sitte pari kertaa nytkähti enää eteenpäin puoleen väliin lasia ja sen jälkeen palautuu takaisin alas.
Viikseä pyörittämällä jokaisella nopeudella sama homma.
Onko jotain ajatuksia asiasta ?
Tänään kävin sulakkeet ja releet läpi, ei niissä mitään vikaa.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Jaha tuo kirjoituspuoli on ollut tässä viime aikoina aika nollissa, ennemmin lueskellut juttuja mitä täällä porukka kirjoittelee.
Minun ja C180 yhteinen 3,5 vuoden matka tulee päätökseensä tämän kuun lopussa kun alle vaihtuu tuliterä mersun CLA 180 A Shooting Brake Premium Business Amg-paketilla facelift.
Kävin koeajamassa C180 farkun ja perään CLA180 farkun ja totesin että sisätiloiltaan ovat nykyään melkein samankokoiset, eikä ajettavuudessakaan mainittavia eroja. C-sarjan keskipaneeli on omaan silmään aivan hirveän näköinen. Kokeillaan miten tuo vetovikainen mersu sitten tulevaisuudessa kuljettaa.
Uuteen autoon lisävarusteena ei muuta tullut kuin näkyvyyspaketti ja night-paketti. Värinä valkoinen. Huolenpitosopimus 10tkm ajoa / vuosi tulee kauppaan mukaan 30 euron kuukausihintaan.
Nykyisellä oli mittarissa 186 tkm ostettaessa ja myydessä 221 tkm. Erittäin hyvä auto oli, varusteineen ja ajettavuudeltaan ei paljon häpeä uudenkaan autoon verrattuna. Joka vuosi katsastuksesta huomautuksitta läpi, mitään muita huoltoja ei auto vaatinut kuin uuden akun, jakohihnan kiristimen vaihto(varotoimenpiteenä) ja öljyt 1,5 vuoden välein.
Minun ja C180 yhteinen 3,5 vuoden matka tulee päätökseensä tämän kuun lopussa kun alle vaihtuu tuliterä mersun CLA 180 A Shooting Brake Premium Business Amg-paketilla facelift.
Kävin koeajamassa C180 farkun ja perään CLA180 farkun ja totesin että sisätiloiltaan ovat nykyään melkein samankokoiset, eikä ajettavuudessakaan mainittavia eroja. C-sarjan keskipaneeli on omaan silmään aivan hirveän näköinen. Kokeillaan miten tuo vetovikainen mersu sitten tulevaisuudessa kuljettaa.
Uuteen autoon lisävarusteena ei muuta tullut kuin näkyvyyspaketti ja night-paketti. Värinä valkoinen. Huolenpitosopimus 10tkm ajoa / vuosi tulee kauppaan mukaan 30 euron kuukausihintaan.
Nykyisellä oli mittarissa 186 tkm ostettaessa ja myydessä 221 tkm. Erittäin hyvä auto oli, varusteineen ja ajettavuudeltaan ei paljon häpeä uudenkaan autoon verrattuna. Joka vuosi katsastuksesta huomautuksitta läpi, mitään muita huoltoja ei auto vaatinut kuin uuden akun, jakohihnan kiristimen vaihto(varotoimenpiteenä) ja öljyt 1,5 vuoden välein.