![help :help:](./images/smilies/100.gif)
Ajattelin kysyä asiaa täältä koska siitä ei ainakaan haittaa varmasti ole. Tuossa omassa -92 500e:ssä on kiusallinen "vika" johon ei ole saatu selvyyttä edes merkkihuollossa(Alppilan autohuolto oy). Auto oli merkkiliikkeessä 4pv. ja saivat varmasti tutkia sitä rauhassa. Älä siis yritä olla viisas ja vastaa että vie liikkeeseen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Autoon on vaihdettu/todettu mm:
- Tulpat, original Beru-merkkiset.
- Tulpanjohdot, Bosch-merkkiset.
- Virranjakajankannet/pyörijät, Bosch-merkkiset.
- Polttoaineen suodatin.
- Ilmansuodattimet 2krt. Nyt K&N:t paikallaan, mutta originaaleja kokeiltiin ensin. Mielestäni K&N:llä toimii paremmin.
- Ilmamassamittari, Alppilan autohuollossa.
- Nokka-akselintunnistin, Alppilan autohuollossa.
- On ajettu tankki tyhjäksi ja eri asemien 98:lla.
- Vaihteisto "peruskorjattu" Jarkko S:n toimesta.
- Ei vikakoodeja sytytyspuolella.
- Sytytys normaali tyhjäkäynnillä. Kierrokset 650 1/min.
- Sytytyksessä heittoa suuremmilla kierroksilla(mittaustuloksessa kierrokset 3571 1/min).
- Lambda toimii normaalisti.
- Ei vikakoodeja ruiskun ohjainlaittepuolella.
- Kannentiivisteet eivät vuoda ainakaan ulos päin.
- Jäähdytinnesteet eivät hupene eivätkä öljyynny.
- Ei syö öljyä ei pöllytä, jne.
- Moottori käy nätisti.
Vika esiintyi ensimmäisen kerran voimakkaan eli täyskaasukiihdytyksen jälkeen. Oli hetken oireilematta, mutta alkoi esiintyä uudestaan lähes vastaavan kiihdytyksen jälkeen. Voimakkaan kiihdytyksen jälkeen se alkaa nykyisin lähes aina nykimään. Välillä nykii jo pienenkin(kun esim. kiihdyttää paikaltaan-> 80km/h) kiihdytyksen jälkeen ja matka-ajossakin. Nykimistä esiintyy kiihdytyksen jälkeen kun ajaa tasakaasulla. Kun nykiminen alkaa niin se lakkaa jos kiihdyttää voimakkaammin tai jos kiihdytyksen jälkeen antaa lipua painamatta kaasua. Itse kiihdytyksen aikaan se ei nyi. Kiihdytyksen jälkeen tasakaasulla ajettaessa nykii nopeudesta riippumatta 1000-3000rpm kierroksilla ainakin. Olen kokeillut eri vaihteillakin, mutta nykii silti. Cruise päällä nykimistä ei erota(ei siis nyi) ja silloin moottori toimii mielestäni normaalisti. Nykiminen on lisääntynyt kokoajan ja viimeisimmän Alppilan huollon jälkeen se vaan ikään kuin voimistui.
Autoon tullaan jossain vaiheessa(kun budjetti sen suo) asennuttamaan uusi kaasuläppäyksikkö/luistikotelo/joutokatkaisin = 0001417925(1185€). Tämä ei kuulema Alppilan autohuollon mukaan kuitenkaan oletettavasti korjaa nykimistä, mutta kaasun epämääräisen toiminnan se kuulema korjaa.
Tässä nykimisessä ihmetyttää että miksi se ei nyi cruise päällä
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kuten uusituista osista ja niiden hinnasta voi jokainen itse päätellä alkaa turhien osien vaihtaminen olla osaltani ohi. Onhan se mukavaa että autossa on noinkin paljon uusittu kaikkea, mutta kun se vika on siinä edelleen
![ttu :ttu:](./images/smilies/rk01_sbattolatestaovunque.gif)