-99 200 cdi 5v sähköloota nykäisee

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

-99 200 cdi 5v sähköloota nykäisee

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Mahtaako tämä olla vika vai ominaisuus, eli, 5v sähköloota nykäisee aina kun on ajanut vähän pidemmän matkaa tasaista nopeutta ja sen jälkeen joutuu hiljentämään johonkin nopeuteen ja vaihtamaan pienemmälle. Ihan reipas nykäisy tulee kun lykkää vaihteen päälle. Sitten taas kun on ajanut vain vähän matkaa ja joutuu vastaavalla tavalla muuttamaan ajonopeutta hitaammaksi vaihtaa ihan nätisti.

Lootaan on juuri vaihdettu öljyt (Febi 236.14) ja suodatin.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Eikös se öljyluokitus pitäis olla 236.10 ?
C250TDT -98
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Itse ainakin olen saanut sellaisen käsityksen että 236.10,12 ja 14 kaikki käyvät. Ja 14 olisi parasta/uusinta?
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Arvaus on että uudet öljyt käyttäytyy hieman eri tavalla kuin vanhat (varsinkin jos eri luokitus) ja pitäisi opettaa loota uudelleen. Joitain tuhansia kilometrejä kun ajelee niin luultavasti oppii ilman opetustakin. Paljonko on edellisestä öljyjen vaihdosta aikaa?
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Kone kirjoitti:Arvaus on että uudet öljyt käyttäytyy hieman eri tavalla kuin vanhat (varsinkin jos eri luokitus) ja pitäisi opettaa loota uudelleen. Joitain tuhansia kilometrejä kun ajelee niin luultavasti oppii ilman opetustakin. Paljonko on edellisestä öljyjen vaihdosta aikaa?
Viimeinen huoltokirjaan merkattu vaihto taisi olla 180tkm kohdalla, ja nyt mittarissa 283tkm. Mutta vaihdettaessa vanhat öljyt eivät edes näyttäneet kovin pahoilta omaan silmään ainakaan. Kuinkas tuo opetus tapahtuisi, siihen tarvitsee ilmeisesti *:rin tms? Noh, toki jos vähän aikaa rullailisi menemään ja kahtelisi muuttuuko miksikään..?
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Niin, ja oire esiintyi myös ennen öljyjen vaihtoa, ja auto on minulle uusi..
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Turbiinilukon suunnalta lähtisin ettimään vikaa...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Voisikos tuo KYB-venttiili aiheuttaa tälläistä? Korjaamon kaverilta kyselin laatikosta ja se kysyi onko sitä vaihdettu. Eikös se nimenomaan vaikuta siihen turbiinilukkoon?
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Nyt kun on taas päässyt ajelemaan mesellä enemmän, olen myös huomannut pientä luistoa normaaleiden vaihtamisten yhteydessä myös. Eli kierrokset nousevat vaihtojen välillä hieman.

Tämäkin oire on kyllä vielä hieman epämääräinen, en ole saanut selville luistaako joka vaihdolla vai vain silloin tällöin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juhanimi kirjoitti:Nyt kun on taas päässyt ajelemaan mesellä enemmän, olen myös huomannut pientä luistoa normaaleiden vaihtamisten yhteydessä myös. Eli kierrokset nousevat vaihtojen välillä hieman.

Tämäkin oire on kyllä vielä hieman epämääräinen, en ole saanut selville luistaako joka vaihdolla vai vain silloin tällöin.
Jos laatiko luistaa niin sitä tulee vika tila samantien
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

CDI203 kirjoitti: Jos laatiko luistaa niin sitä tulee vika tila samantien
Jaah no..ei se sitten kyllä voi luistaa. En ole koskaa aikaisemmin päässyt mersun automaatilla ajamaan, tai hyvin vähän muutenkaan automaatilla niin enpä tuosta niin tiedäkkään. :)

Mutta voiko tuo KYB-venttiili vaikuttaa tuohon nykäisyyn, vai olenko ihan hukassa... :?: :idea:
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Tulipa sitten otettua tuo loota auki viimeinkin, uusi johdinlevy, pistoke, kyb-venttiili ja öljyt+suodatin olisi valmiina. Kun tuo lomakin nyt on.

Kuvasaastetta, taattua off-fokusta.

Kuva

Kuva

Kuva

Tyhmänä tuli otettua tuo venttiilipöytäkin osiin, vaikka ihan puhdastahan sielläkin oli. Nyt sitten pitäisi jostain yrittää etsiä vielä 2 noita muovikuulia :evil: :shout: :ttu:

Kuva
W212 220 CDI -14
Kuva
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Taas kasassa, eipä tarvitse enää pelätä koeajon perusteella joka risteyksessä selkäytimeen asti kantautuvaa nykäisyä. Öljyä meni karvan alle 8l, eipä taida paljon huuhteluvaihtoja tarvita. 8)
W212 220 CDI -14
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”