W211 iskareiden vaihto?
W211 iskareiden vaihto?
Hei!
Onko millainen työmaa alkaa nuita ilman nosturia vaihtamaan? Entä kuinka monen tunnin työ korjaamolla? Autossa ei ilmajousia.
Onko millainen työmaa alkaa nuita ilman nosturia vaihtamaan? Entä kuinka monen tunnin työ korjaamolla? Autossa ei ilmajousia.
Takaisakrit vaihdoin eilen S211 -06 facelift farkkuun. Ei ollu ihan helppoa.
Pyöränpultit oli aivan h..in tiukassa.. Yksi voimahylsy hajosi 560Nm yama pulttipyssyllä. Eikä yksikään auki. Sitten auto alas, kässäri kiinni ja uusi voimahylsy 1/2 T-vääntimeen ja jatko väliin. 1M putkijatkovarrella ja 100kg omalla massalla päälle hyppäämällä aukesi 4kpl. 5:nnen kohdalla jatkovarsi katkesi. Se sanoi katketessaan oman nimensä TENG. (TENG TOOLS). Uutta tilalle ja sitten aukesi sekin. Pitänee vissiin hommata 3/4 vääntimelle 17mm hylsä.
No sitten yläpään kimppuun. Ensi purettiin 7- hlö:n penkit pois sekä verhoilu ja pikkupenkkien turvavyön alapää irti. Eiköhän olllu kasaaja Gunther nahkahousu mylänny kierteen tai laittanu oikein äkästä kierrelukitetta. Ei puhettakaan, että pysyisi paikallaan lukkopihdeillä tai isoilla Bachon kukkopoika pihdeillä.
Ei muta kuin haarukka työkalua hitsaamaan. No MIG:stä oli hiilidioksidit loppunu. No onneksi on vanha KEMPIN tasasuuntaaja puikkokone. Sillä 8mm tapit vanahaan raktorin nivelakselin sisäputken ulkopintaan kiinni. No nyt päästiin asiaan. Niinpä luulin, mutta 2:n katkenneen 5mm kuusiokoloavaimen jälkeen luovutin ja otin pirran käteen ja hajotin iskarin pään ja sen ihme mutterin. No olis kait tuo onnistunu alapuoleltakin, jos olis rälläköiny iskarin varren sitäkautta poikki.
Alapään pultti lähti helposti irti. Sitten toiselle puolelle. Kaikki 5 pyöränpulttia sielläkin aivan hirmu tiukassa. Kuka lie ampunu noin kovasti ne kiinni. Aukesivat kumminkin viimein.
Siellä iskarin ylpään mutterin kimppuun ja nyt työkalu pääsi oikeuksiinsa, onneksi löytyi vielä pari ehjää 5mm kuusiokolo avainkärkeä.
Sitten verhoilut takasi, imuroinitia ja eikun koeajolle. 4 tuntia taisi mennä.
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... D2901B3235
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... 57729FB11C
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... E1B1B3B270
Pyöränpultit oli aivan h..in tiukassa.. Yksi voimahylsy hajosi 560Nm yama pulttipyssyllä. Eikä yksikään auki. Sitten auto alas, kässäri kiinni ja uusi voimahylsy 1/2 T-vääntimeen ja jatko väliin. 1M putkijatkovarrella ja 100kg omalla massalla päälle hyppäämällä aukesi 4kpl. 5:nnen kohdalla jatkovarsi katkesi. Se sanoi katketessaan oman nimensä TENG. (TENG TOOLS). Uutta tilalle ja sitten aukesi sekin. Pitänee vissiin hommata 3/4 vääntimelle 17mm hylsä.
No sitten yläpään kimppuun. Ensi purettiin 7- hlö:n penkit pois sekä verhoilu ja pikkupenkkien turvavyön alapää irti. Eiköhän olllu kasaaja Gunther nahkahousu mylänny kierteen tai laittanu oikein äkästä kierrelukitetta. Ei puhettakaan, että pysyisi paikallaan lukkopihdeillä tai isoilla Bachon kukkopoika pihdeillä.
Ei muta kuin haarukka työkalua hitsaamaan. No MIG:stä oli hiilidioksidit loppunu. No onneksi on vanha KEMPIN tasasuuntaaja puikkokone. Sillä 8mm tapit vanahaan raktorin nivelakselin sisäputken ulkopintaan kiinni. No nyt päästiin asiaan. Niinpä luulin, mutta 2:n katkenneen 5mm kuusiokoloavaimen jälkeen luovutin ja otin pirran käteen ja hajotin iskarin pään ja sen ihme mutterin. No olis kait tuo onnistunu alapuoleltakin, jos olis rälläköiny iskarin varren sitäkautta poikki.
Alapään pultti lähti helposti irti. Sitten toiselle puolelle. Kaikki 5 pyöränpulttia sielläkin aivan hirmu tiukassa. Kuka lie ampunu noin kovasti ne kiinni. Aukesivat kumminkin viimein.
Siellä iskarin ylpään mutterin kimppuun ja nyt työkalu pääsi oikeuksiinsa, onneksi löytyi vielä pari ehjää 5mm kuusiokolo avainkärkeä.
Sitten verhoilut takasi, imuroinitia ja eikun koeajolle. 4 tuntia taisi mennä.
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... D2901B3235
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... 57729FB11C
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... E1B1B3B270
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Kuin myös Kuullostaa siltä että taidan tulla käymään kylässä kun työkalutkin on jo valmiinadealer kirjoitti:Hauskaa vappua, tai ainakin minua naurattaa5:nnen kohdalla jatkovarsi katkesi. Se sanoi katketessaan oman nimensä TENG
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
OK. tuu vaan. Olga kävi katsomassa miten homma edistyy tuossa kohtaa missä MIG hitsistä oli kaasu loppunu. Oli ollut kuulemma asentaja siinä kohtaa hieman "herkällä" tuulella....XUX63 kirjoitti:Kuin myös Kuullostaa siltä että taidan tulla käymään kylässä kun työkalutkin on jo valmiinadealer kirjoitti:Hauskaa vappua, tai ainakin minua naurattaa5:nnen kohdalla jatkovarsi katkesi. Se sanoi katketessaan oman nimensä TENG
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Tuollainen kuin topautoosat.fi näyttää myyvän Magnum Technologyn iskaria 36,95€. Tekeeköhän noila mitään? Onko kukaan laittanu niitä? Olisivat kyllä halapoja. Vaikka ei kait noiden valmistuskustannukset montaakaan euroa voi olla nykyaikaisilla koneilla ja kasausroboteilla.
Tarjoavat myös KYB iskaria mersuun. KYB:t oli ainakin 2000 luvun taitteessa lujia iskareita, kun niitä passattiin asentelin. Tarviketori ei myynyt KYB:iä ollenkaan farkkuun. Sedaniin kyllä olis löytyny. örumin kataloogista ne katselivat.
http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... ennin.html
Tarjoavat myös KYB iskaria mersuun. KYB:t oli ainakin 2000 luvun taitteessa lujia iskareita, kun niitä passattiin asentelin. Tarviketori ei myynyt KYB:iä ollenkaan farkkuun. Sedaniin kyllä olis löytyny. örumin kataloogista ne katselivat.
http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... ennin.html
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Muuta en tiedä kun että alkuperäisillä Bilsteineillä ja Sacheilla oli ajettavuudessa eroa kuin yöllä ja päivällä, Bilsteinien hyväksi. Mun mielestä oli niin kehnot ajettavat nuo Sachit että kusee omille sukille muutaman kympin takia jos joku tuollaiset sinne laittaa Mutta noista muista merkeistä ei niinkään tietoa, voihan ne olla ihan hyvätkin?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
En ainakaan itse alkais laittamaan tommosia halppis iskareita jos kyseessä on käyttö auto jolla ajetaan! Itse suosin Bilstein-iskareita. mielestäni kestävät hyvin S211 alla.HannuS kirjoitti:Tuollainen kuin topautoosat.fi näyttää myyvän Magnum Technologyn iskaria 36,95€. Tekeeköhän noila mitään? Onko kukaan laittanu niitä? Olisivat kyllä halapoja. Vaikka ei kait noiden valmistuskustannukset montaakaan euroa voi olla nykyaikaisilla koneilla ja kasausroboteilla.
Tarjoavat myös KYB iskaria mersuun. KYB:t oli ainakin 2000 luvun taitteessa lujia iskareita, kun niitä passattiin asentelin. Tarviketori ei myynyt KYB:iä ollenkaan farkkuun. Sedaniin kyllä olis löytyny. örumin kataloogista ne katselivat.
http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... ennin.html
esim tosta: http://www.ebay.de/itm/Stossdampfer-Bil ... 4ad4348353
MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Se tässä Gloppaalisaatiossa sylettää kun ei enään voi luottaa mihinkään. Febi on iso kansainvälinen toimija joka osti Bilsteinin. Valmistuttavat osat siellä missä milloinkin on halvinta. Mieluummin ostaisin aidon vaikka sitten jenkeissä valmistetun osan kuin kiinassa kasattua paskaa. Tiukan vartionnin kanssa kiinalaiset kyllä tekevät kunnollista, mutta heti kun silmä välttää niin tehdään sutta ja sekundaa.
Ei silti ei se Jenkkienkään laatu aina kovin hääppöistä ole, mutta hintapolitiikka niillä on merkittävästi ystävällisempää näissä auton osissa, ainakin jos asuu siellä, eikä tarvi tulleja sun muita hirmuisia rahtimaksuja maksaa.
Monroen kaasu iskarit erehdyin kerran 90-luvulla laittaan Passattiin, mutta ne jäätyi kivikovaksi heti ensimmäisillä pakkasilla. Naapurifoorumilla japanilainen KYB ei paljoa kehuja saa, vaikka mulla toisaan 90-luvulla kestivätkin. Laatuhan voi muuttua, mutta jos firmassa on laadin valvontakultttuuri kohallaan niin kyllä se keskimäärin toimii.
KONI on kanssa yksi merkki, jota joskus tarjotaan. Siitä ei oo mitään käsitystä.
Ei silti ei se Jenkkienkään laatu aina kovin hääppöistä ole, mutta hintapolitiikka niillä on merkittävästi ystävällisempää näissä auton osissa, ainakin jos asuu siellä, eikä tarvi tulleja sun muita hirmuisia rahtimaksuja maksaa.
Monroen kaasu iskarit erehdyin kerran 90-luvulla laittaan Passattiin, mutta ne jäätyi kivikovaksi heti ensimmäisillä pakkasilla. Naapurifoorumilla japanilainen KYB ei paljoa kehuja saa, vaikka mulla toisaan 90-luvulla kestivätkin. Laatuhan voi muuttua, mutta jos firmassa on laadin valvontakultttuuri kohallaan niin kyllä se keskimäärin toimii.
KONI on kanssa yksi merkki, jota joskus tarjotaan. Siitä ei oo mitään käsitystä.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Jos tarkoitat, sopiiko linkin iskari sedaniin niin vastaus on ei.Jackpot kirjoitti:Meneekö tuo Tenzon linkin Bilstein meikän w211 e malliin ?
Siinä kun sanotaan s211? Olis iskarin vaihto edessä. On noissa hinnoissa eroa.
Ainakin yläpään kiinnitys on aivan erilainen ja farmarissahan on aina ilmajouset.
Äkkiseltään näyttäisi sopivilta. Kysessä on etuiskari, taakse sopisi varmaankin http://www.ebay.de/itm/Stosdampfer-hint ... 5d3567c68b
http://www.ebay.de/itm/Stosdampfer-Orig ... 3f26c92d7fJackpot kirjoitti:Sori, etu päähän iskarit pitää vaihtaa.
Harpala oli edullinen paikka tiedossa,mutta taka pumput.Kts.
tosta Bilsteinit 99,00€/kpl
MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Etupäähän iskarit ja jouset vaihdettu. Kuskin puolen vaihto vähä värkkäytti ko iskarin alapulttia alettiin aukaseen niin hajos alatukivarren pusla. Noh,uusi alatukivarsi tilaukseen. Sinne sitte vaihdettiin samalla koiranluu vakaajalle. Tulipas hiljanen,kaikki kolinat poissa...
Nyt sitte alkavaa kolinaa pitää oikea puoli...
Nyt sitte alkavaa kolinaa pitää oikea puoli...
Mersu.