Kilanderin CLK 200 Kompressor
Semmoinen sata kilometriä koeajoa erilaisilla teillä takana.
Ei voi kuin hämmästellä muutosta,ihan kuin olisi jousetkin vaihtunut,niin paljon tuli mukavuutta ajoon.Hiekkatielläkin ajelee nyt mielellään.Entiseen E mersuun oli laitettu KWn variente korkeussäädettävä sarja ruostumattomilla iskareilla (hinta n. 1700 euroa) rata-ajoon ehkä hyvä,muuten turhan jäykkä.
Jotenkin ollut semmoista käsitystä havaittavissa,että aina kun muutetaan alustaa "urheilullisempaan suuntaan",pitää hyväksyä että auto muuttuu lähemmäs kivirekeä.
Mutta Konin Sportit tuntuu toimivan mukavuudesta tinkimättä...mitenhän hyvä tästä tulisi jos hankkisi oikein Eibachin vieterit
Ei voi kuin hämmästellä muutosta,ihan kuin olisi jousetkin vaihtunut,niin paljon tuli mukavuutta ajoon.Hiekkatielläkin ajelee nyt mielellään.Entiseen E mersuun oli laitettu KWn variente korkeussäädettävä sarja ruostumattomilla iskareilla (hinta n. 1700 euroa) rata-ajoon ehkä hyvä,muuten turhan jäykkä.
Jotenkin ollut semmoista käsitystä havaittavissa,että aina kun muutetaan alustaa "urheilullisempaan suuntaan",pitää hyväksyä että auto muuttuu lähemmäs kivirekeä.
Mutta Konin Sportit tuntuu toimivan mukavuudesta tinkimättä...mitenhän hyvä tästä tulisi jos hankkisi oikein Eibachin vieterit
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Samanlainen säätö edessä ja takana.Semmosella pyöreellä muovikiekolla käännetään yläpäästä,ja samalla painetaan rungossa olevaa säätönappia.
Jätin kaikki pehmeämmälle puolelle kun ei tässä radalla tule ajettua,mukavuutta haettiin.
Voihan niitä ajanmittaan tiukata sitten.
Jätin kaikki pehmeämmälle puolelle kun ei tässä radalla tule ajettua,mukavuutta haettiin.
Voihan niitä ajanmittaan tiukata sitten.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Aah... mulla oli jostain jäännyt sellainen käsitys ettei sillä "pullonkorkilla" saisi pikasäädettyä CLK:ssa noita sporttien takaiskareita sieltä paksin puolelta vaan että vaatisi iskarin irroituksen niin ku konin specialeissa. Mutta hyvähän se on jos hommaa toimii noissakin samalla tavalla kuin sporteissa yleensäkin
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Pientä radiopäivitystä tehnyt mieli jo pitemmän aikaa,sain sitten hommattua audio 10 cd:n tilalle Pioneerin deh-1400 ub soittimen.Tärkeimpiä ominaisuuksia tuo usb-portti naamataulussa.
Samalla tuli hommattua matalaäänikaijjutin (free-air).
Eilen soitin yhelle kaverille jolla arvelin levyä olevan,ja olikin-oikein pyökkiä.
30 mm.paksu lankku,jospa tuo ämyri ja vahvistimen tapainen pysyisi siinä.
Mukavasti sattui osumaan kyynärnojan kohdalle.
Ja ite ratio on tuommonen,kelpaa nyt merisäätä kuunnella.
Samalla tuli hommattua matalaäänikaijjutin (free-air).
Eilen soitin yhelle kaverille jolla arvelin levyä olevan,ja olikin-oikein pyökkiä.
30 mm.paksu lankku,jospa tuo ämyri ja vahvistimen tapainen pysyisi siinä.
Mukavasti sattui osumaan kyynärnojan kohdalle.
Ja ite ratio on tuommonen,kelpaa nyt merisäätä kuunnella.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tänään kävin heti aamulla varhain hakemassa uuden rekisteriotteen.
Tää heinäkuu on huonoa aikaa kun lomien takia minimimiehitys konttorilla töissä.
Tunti siinä meni kun ehdin vasta toiseksi drive in jonoon.
Ensimmäistä kertaa miesmuistiin seisontajarru piti noinkin hyvin ilman mitään ennakko säätöä,manuaalivaihteet vaikuttanee asiaan.
Päästöistä ei oikein näkemystä onko nuo hyvät vai sinnepäin arvot.Ei se inssikään paljoa haastellut,"huomenta" ja "kunnossa on" tais olla hänen puhumiset.
Dieseleitä kun tullut käytettyä konttorilla pääasiassa viimeiset 20v.,niin edulliselta tuntui kun päästömittauksen kanssa selvisi 82 eurolla.
Tää heinäkuu on huonoa aikaa kun lomien takia minimimiehitys konttorilla töissä.
Tunti siinä meni kun ehdin vasta toiseksi drive in jonoon.
Ensimmäistä kertaa miesmuistiin seisontajarru piti noinkin hyvin ilman mitään ennakko säätöä,manuaalivaihteet vaikuttanee asiaan.
Päästöistä ei oikein näkemystä onko nuo hyvät vai sinnepäin arvot.Ei se inssikään paljoa haastellut,"huomenta" ja "kunnossa on" tais olla hänen puhumiset.
Dieseleitä kun tullut käytettyä konttorilla pääasiassa viimeiset 20v.,niin edulliselta tuntui kun päästömittauksen kanssa selvisi 82 eurolla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Mie otin nää tuosta modificars:in kautta niin kaikkine kuluineen jäi maksamaan 122 euroo...varmaan suoraan Englannista tilaamalla saa edukkaastikkinRoopeK kirjoitti:Paljonko kustansi tollaset palat? Pitäs melkeen itellekki hommata...
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tänään sitten kävi silleen kun kaikille mersumiehille joskus:täysin yllättäen ja varoittamatta takakontti halusi pysyä kiinni.
Ei siis mitään eloa kaukosäätimestä,ei sisä eikä ulkonapista.
Metalliavain ei uponnut lukkoon kuin muutaman millin...ja talomaalit motissa takahudlarissa.
Aloin lukkosulan kanssa läträämään ja sain avaimen menemään puoleen väliin.
Sitten sytytti sumuttaa lukkoon CRC bräkleeniä ja heti kohta avain oli jo pohjassa.
Hetken kääntelin varovasti avainta pihtien kanssa ja kontti oli auki
Ei siis mitään eloa kaukosäätimestä,ei sisä eikä ulkonapista.
Metalliavain ei uponnut lukkoon kuin muutaman millin...ja talomaalit motissa takahudlarissa.
Aloin lukkosulan kanssa läträämään ja sain avaimen menemään puoleen väliin.
Sitten sytytti sumuttaa lukkoon CRC bräkleeniä ja heti kohta avain oli jo pohjassa.
Hetken kääntelin varovasti avainta pihtien kanssa ja kontti oli auki
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuli käytyä näyttämässä meselle kotimaata,15 päivä lauantaina lähdettiin Vuosaaresta m/s finnmaidilla kohti Puolaa.
Hyvä juttu kun viimeisenä menee laivaan,pääsee paalupaikalle.
Sunnuntaina kello 15 Gdyniassa ja oltiin jo klo. 15.08 on the road.
Siitä noin 476 km. ajoa ja oltiin Berliinissä 21.15.
Berliini siitä erikoinen suurkaupunki,että 3,5 milj.asukkaasta huolimatta siellä liikkuminen melko leppoisaa.Yleensä kun saa auton parkkihalliin ei tee mieli ajella ylimääräisiä.
Nyt se oli tehty erityisen helpoksi,hotelli ihan keskustassa,parkkihalli kellarikerroksessa,jonka puomit aukesivat hotellin ovikortilla,kätevää.
Tuossa kaikkein pitkä pätkä alkuperäistä muuria jäljellä.
Viimeinen jäljelläoleva originaali vartiotorni.
Itäsaksalaisten valmistama televisiotorni,joka 365 metrin korkeudella ei taida enää olla euroopan korkein rakennus.
DDR:n kansa ajeli Trabanteilla,jos yleensä ajeli.
Kumma kun ei johtajille kelvannut.Honecker & kumppanit ajeli erikoisvalmisteisilla Volvo 264 TE malleilla.Hyvin on takana jalkatilaa,mahtui koivet ihan kevyesti suoriksi.
Torstaina oli sitten aika siirtyä itään päin.Puolan tiet on kehittynyt huimaa vauhtia viime käynnistä.
Tässä tuliterää Berliini-Varsova moottoritietä,johtuneeko maksullisuudesta että näyttäisi olevan vajaakäytössä.
Ihmettelin kun aika tiheään oli tuommoisia yli 50 metriä leveitä siltoja.
Tämä ihan perusmalli,3 ja 4 aukkoisia malleja myös(= onko pyörätie toisella vai molemmalla puolella,pyöräilijöitä ei näkynyt).
Niin ,ihmetytti kun silloilla/silloille johtanut teitä,mutta nuo olivatkin eläinten ylikulkupaikkoja.
Hyvässä mallissa tieasiat Puolassa,olisiko EUlla osuutta asiaan .
Varsova on tupannut olemaan liikenteellinen pullonkaula,päätettiin mennä suoraan läpi,ihan mukavasti meni kun ehdittiin ennen neljän ruuhkaa.
Sitten taas itää kohti ei niin hyvällä,mutta ihan ok.kuntoisella tiellä.Bialystokissa piti kääntyä kohti pohjoista,Augustovissa alkoi ilta tulla.Komeannäköinen taivas kun aurinko antoi viime säteensä.
Hiukka ennen Suwalkia auto parkkiin ja Abroon.Tämä on kyllä suositeltava paikka,nyt viides kerta viimeisen seitsemän vuoden aikana ja aina on ollut siistiä ja hinta kohdallaan(n.40 euroa 2 henkilöä yöltä,aamupala kuuluu hintaan).
Hyvä sijainti jos vaikka tulee ajamalla keski-eurooppaan yhden pysähdyksen taktiikalla,Tallinnasta jotain 700 km. ja Berliiniin 840 km.matkaa.
www.abro.home.pl
Perjantaina matka jatkui kohti Vilnaa.
Varmaan Liettualaisista Suomen kieli näyttää hassulle.
Vanhemman puoleinen mersu vanhassa kaupungissa.
Peltotyöt Baltiassa ei jää ainakaan kalustosta kiinni.
Eilen aamulla lähtö kotiappäin 7.30,illalla kello 22.00 itärajalla.Päivän saldo 830 km. + "merimatka".
Koko reissu 2590 km. auton mittariin ja 95 e:tä kului 203 litraa.Kaupunkiajoa reilu parisataa,moottoritietä noin 1000 km ja loput maantieajelua.
Hyvä juttu kun viimeisenä menee laivaan,pääsee paalupaikalle.
Sunnuntaina kello 15 Gdyniassa ja oltiin jo klo. 15.08 on the road.
Siitä noin 476 km. ajoa ja oltiin Berliinissä 21.15.
Berliini siitä erikoinen suurkaupunki,että 3,5 milj.asukkaasta huolimatta siellä liikkuminen melko leppoisaa.Yleensä kun saa auton parkkihalliin ei tee mieli ajella ylimääräisiä.
Nyt se oli tehty erityisen helpoksi,hotelli ihan keskustassa,parkkihalli kellarikerroksessa,jonka puomit aukesivat hotellin ovikortilla,kätevää.
Tuossa kaikkein pitkä pätkä alkuperäistä muuria jäljellä.
Viimeinen jäljelläoleva originaali vartiotorni.
Itäsaksalaisten valmistama televisiotorni,joka 365 metrin korkeudella ei taida enää olla euroopan korkein rakennus.
DDR:n kansa ajeli Trabanteilla,jos yleensä ajeli.
Kumma kun ei johtajille kelvannut.Honecker & kumppanit ajeli erikoisvalmisteisilla Volvo 264 TE malleilla.Hyvin on takana jalkatilaa,mahtui koivet ihan kevyesti suoriksi.
Torstaina oli sitten aika siirtyä itään päin.Puolan tiet on kehittynyt huimaa vauhtia viime käynnistä.
Tässä tuliterää Berliini-Varsova moottoritietä,johtuneeko maksullisuudesta että näyttäisi olevan vajaakäytössä.
Ihmettelin kun aika tiheään oli tuommoisia yli 50 metriä leveitä siltoja.
Tämä ihan perusmalli,3 ja 4 aukkoisia malleja myös(= onko pyörätie toisella vai molemmalla puolella,pyöräilijöitä ei näkynyt).
Niin ,ihmetytti kun silloilla/silloille johtanut teitä,mutta nuo olivatkin eläinten ylikulkupaikkoja.
Hyvässä mallissa tieasiat Puolassa,olisiko EUlla osuutta asiaan .
Varsova on tupannut olemaan liikenteellinen pullonkaula,päätettiin mennä suoraan läpi,ihan mukavasti meni kun ehdittiin ennen neljän ruuhkaa.
Sitten taas itää kohti ei niin hyvällä,mutta ihan ok.kuntoisella tiellä.Bialystokissa piti kääntyä kohti pohjoista,Augustovissa alkoi ilta tulla.Komeannäköinen taivas kun aurinko antoi viime säteensä.
Hiukka ennen Suwalkia auto parkkiin ja Abroon.Tämä on kyllä suositeltava paikka,nyt viides kerta viimeisen seitsemän vuoden aikana ja aina on ollut siistiä ja hinta kohdallaan(n.40 euroa 2 henkilöä yöltä,aamupala kuuluu hintaan).
Hyvä sijainti jos vaikka tulee ajamalla keski-eurooppaan yhden pysähdyksen taktiikalla,Tallinnasta jotain 700 km. ja Berliiniin 840 km.matkaa.
www.abro.home.pl
Perjantaina matka jatkui kohti Vilnaa.
Varmaan Liettualaisista Suomen kieli näyttää hassulle.
Vanhemman puoleinen mersu vanhassa kaupungissa.
Peltotyöt Baltiassa ei jää ainakaan kalustosta kiinni.
Eilen aamulla lähtö kotiappäin 7.30,illalla kello 22.00 itärajalla.Päivän saldo 830 km. + "merimatka".
Koko reissu 2590 km. auton mittariin ja 95 e:tä kului 203 litraa.Kaupunkiajoa reilu parisataa,moottoritietä noin 1000 km ja loput maantieajelua.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei se tämäkään homma mennyt niinkuin elokuvissa.
Tasasella ei ongelmia,mutta jos tiessä epätasaisuuksia kuuluu kahinaa ja rapinaa joka kulmasta.
Joutui sitten turvautumaan köyhän miehen kaarimankeliin.Ja hieman tarvitsi black&deckeriäkin käyttää.
Tasasella ei ongelmia,mutta jos tiessä epätasaisuuksia kuuluu kahinaa ja rapinaa joka kulmasta.
Joutui sitten turvautumaan köyhän miehen kaarimankeliin.Ja hieman tarvitsi black&deckeriäkin käyttää.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Melkein voisi suositella tällaista käyttö/harrasteutoksi, senverran hyvä mielikuva jäi.
Vähän päälle 53 000 km.tuli itse ajettua tällä.
Mitään ajamista haittaavaa vikaa ei ollut, alkuun kun hyvin huolsi niin ei tuossa viime katsastuksessakaan ollut mitään, heittämällä läpi.
Ensimmäisen 50 tkm.kulutus alle 8l./100 km.
Nyt kun tänäkeväänä vaihdoin isomman eturattaan kampiakselin päähän, niin taisi nousta hiukan yli 8 litran.
Viimeviikolla kun olin Englannissa, sisko myi pois..toivottavasti huolettomat kilometrit jatkuvat uudella omistajalla
Vähän päälle 53 000 km.tuli itse ajettua tällä.
Mitään ajamista haittaavaa vikaa ei ollut, alkuun kun hyvin huolsi niin ei tuossa viime katsastuksessakaan ollut mitään, heittämällä läpi.
Ensimmäisen 50 tkm.kulutus alle 8l./100 km.
Nyt kun tänäkeväänä vaihdoin isomman eturattaan kampiakselin päähän, niin taisi nousta hiukan yli 8 litran.
Viimeviikolla kun olin Englannissa, sisko myi pois..toivottavasti huolettomat kilometrit jatkuvat uudella omistajalla
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei ois kannattanut lähtee Enklantiinkilander kirjoitti:Viimeviikolla kun olin Englannissa, sisko myi pois..toivottavasti huolettomat kilometrit jatkuvat uudella omistajalla
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.