W211 320CDI tuli taloon. Laatikko ja hehku(t) heti mäsänä?
W211 320CDI tuli taloon. Laatikko ja hehku(t) heti mäsänä?
Elikkäs eilen tuli sitten W211 taloon ja heti tänään rupesi vikoja ilmestymään
Eilen ennen kuin auton ostin, mitattiin lämpimänä hehkut, ja ne antoi samanlaisia arvoja joten lyötiin testeriin (bosch) joka näytti hehkurelettä syypääksi. Myyjän piikkiin vaihdettiin hehkurele jonka jälkeen hehkun valo sammui ja ei koodeja. Tänä aamuna kuitenkin hehkun valo jäi palamaan. Myyjän mukaan hehkuja vaihdettu 3kpl tässä viimeisen ~3kk aikana, olisiko nyt vaan pamahtanut seuraava?
Samoin laatikossa löytyi oire joka ei eilen lämpimänä ilmennyt. Eli 1-2 vaihto on S-asennolla aika nykäisevä. Välillä melko pieni mutta välillä kierrokset nousee jopa 300-500 kierrosta ja sitten pamahtaa kakkonen vasta silmään. Muut vaihteet on ihan ok. Samoin W-asennossa ei tätä tee koska lähtee 2-vaihteella liikkeelle?
Ja tuo laatikko-oire ei siis tänään aamulla hävinnyt lämmettyäänkään. Tosin ei ehkä ihan 80-asteeseen ehtinyt lämmetä työmatkalla. Onko vaarallista jos nyt ajelen vaihteisto W-asennossa kunnes vika löytyy?
KYB-venttiili ja laatikon öljyt vaihdettu viime viikolla (ilmeisesti ei kuitenkaan huuhtelemalla.... tässäkö virhe?)
Laatikko öljyn määrän oli tarkistanut virallisella mittatikulla ja pitäisi! olla oikea määrä.
Olisiko Joensuun seudulla joku Starin omistava ja osaava joka viitsisi korvausta vastaan hieman vilkaista että antaako jotain herjaa tuo laatikko? Boschin pilipalitesteri ei näyttänyt mitään.
Kiitoksia jo etukäteen jos jaksoit lukea
Eilen ennen kuin auton ostin, mitattiin lämpimänä hehkut, ja ne antoi samanlaisia arvoja joten lyötiin testeriin (bosch) joka näytti hehkurelettä syypääksi. Myyjän piikkiin vaihdettiin hehkurele jonka jälkeen hehkun valo sammui ja ei koodeja. Tänä aamuna kuitenkin hehkun valo jäi palamaan. Myyjän mukaan hehkuja vaihdettu 3kpl tässä viimeisen ~3kk aikana, olisiko nyt vaan pamahtanut seuraava?
Samoin laatikossa löytyi oire joka ei eilen lämpimänä ilmennyt. Eli 1-2 vaihto on S-asennolla aika nykäisevä. Välillä melko pieni mutta välillä kierrokset nousee jopa 300-500 kierrosta ja sitten pamahtaa kakkonen vasta silmään. Muut vaihteet on ihan ok. Samoin W-asennossa ei tätä tee koska lähtee 2-vaihteella liikkeelle?
Ja tuo laatikko-oire ei siis tänään aamulla hävinnyt lämmettyäänkään. Tosin ei ehkä ihan 80-asteeseen ehtinyt lämmetä työmatkalla. Onko vaarallista jos nyt ajelen vaihteisto W-asennossa kunnes vika löytyy?
KYB-venttiili ja laatikon öljyt vaihdettu viime viikolla (ilmeisesti ei kuitenkaan huuhtelemalla.... tässäkö virhe?)
Laatikko öljyn määrän oli tarkistanut virallisella mittatikulla ja pitäisi! olla oikea määrä.
Olisiko Joensuun seudulla joku Starin omistava ja osaava joka viitsisi korvausta vastaan hieman vilkaista että antaako jotain herjaa tuo laatikko? Boschin pilipalitesteri ei näyttänyt mitään.
Kiitoksia jo etukäteen jos jaksoit lukea
2003 on vuosimalli ja kilometrejä ainakin mittarissa 248tkm. Tiedä sitten oikeita. Saksan ajoilta ei ollut huoltokirjaa mutta kun oli muuten niin paljon huollettu viime aikoina ja jämäkän tuntuinen ja näköinen niin uskalsin ostaa.
Pitääpä kysäistä paikalliselta merkkiliikkeeltä että mitä ottaavat adaptaatioiden nollauksesta.
Pitääpä kysäistä paikalliselta merkkiliikkeeltä että mitä ottaavat adaptaatioiden nollauksesta.
Jos ei löydy varmuudella dokumentteja öljynvaihteluista, niin äkkiä huuhtelemalla vaihtoon. Noin 300€ teetettynä ja 200€ itse tehtynä.
Tästä ja adaptaatioiden nolauksesta kannattaa lähteä liikkeelle ja lisäksi kannattaa asentaa erillinen lauhdutin vaihteistoöljylle, jos ei jo ole (noissa ensimmäisissä w211 oli ongelmaa alkuperäisen lauhduttimen kanssa, mikä päästää hajotessaan glykolia vaihteisoöljyjen sekaan).
Stari harrastelijoita kannattaa katsella täältä
Tästä ja adaptaatioiden nolauksesta kannattaa lähteä liikkeelle ja lisäksi kannattaa asentaa erillinen lauhdutin vaihteistoöljylle, jos ei jo ole (noissa ensimmäisissä w211 oli ongelmaa alkuperäisen lauhduttimen kanssa, mikä päästää hajotessaan glykolia vaihteisoöljyjen sekaan).
Stari harrastelijoita kannattaa katsella täältä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Tänään käytin autoa paikallisella mersuhuoltajalla, öljyn määrä tarkistettiin virallisella tikulla ja se oli ok, mutta hieman likaisen näköistä.
Oireet ilmenee näköjään myös kun kiihdyttää ihan "lappu lattiassa" myös vaihteiston W-asennolla. Parhaimmillaan kierrokset nousee niin paljon vaihdon välissä että kumit ulvoo, kun vaihde lopulta kytkeytyy, rykäys on niin kova. Rauhallisesti kiihdyttämällä edelleen on ok. Huoltomiehen epäilys koeajolla oli että turbiini ei lukitu/lukitse, vaikka uusi kyb-venttiili onkin juuri vaihdettu.
Soittelin konehuolto Siekkiseen maaningalle ja arvio oireiden perusteella oli että venttiilikoneisto olisi väljistynyt. Noin tuhannen euron remonttia epäili, mutta kuulemma laatikko olisi sitten parempi kuin uutena. Mielellään halvempia ratkaisuja haluaisin kokeilla ensin..
Mikäs tuo TCU on? Edit: transmission control unit ilmeisesti, mutta eikös se ole sähköboksi ja sijaitse jossain turvassa öljyltä?
Onko tuon toinen nimitys TCM? Löysin ohjeen w210:lle jossa vaihdetaan tuo liitin laatikon päähän ja putsataan öljystä tuo TCM. http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... -plug.html sijaitseeko tuo tcm/tcu samassa paikassa myös w211:ssa?
Oireet ilmenee näköjään myös kun kiihdyttää ihan "lappu lattiassa" myös vaihteiston W-asennolla. Parhaimmillaan kierrokset nousee niin paljon vaihdon välissä että kumit ulvoo, kun vaihde lopulta kytkeytyy, rykäys on niin kova. Rauhallisesti kiihdyttämällä edelleen on ok. Huoltomiehen epäilys koeajolla oli että turbiini ei lukitu/lukitse, vaikka uusi kyb-venttiili onkin juuri vaihdettu.
Soittelin konehuolto Siekkiseen maaningalle ja arvio oireiden perusteella oli että venttiilikoneisto olisi väljistynyt. Noin tuhannen euron remonttia epäili, mutta kuulemma laatikko olisi sitten parempi kuin uutena. Mielellään halvempia ratkaisuja haluaisin kokeilla ensin..
Mikäs tuo TCU on? Edit: transmission control unit ilmeisesti, mutta eikös se ole sähköboksi ja sijaitse jossain turvassa öljyltä?
Onko tuon toinen nimitys TCM? Löysin ohjeen w210:lle jossa vaihdetaan tuo liitin laatikon päähän ja putsataan öljystä tuo TCM. http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... -plug.html sijaitseeko tuo tcm/tcu samassa paikassa myös w211:ssa?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Faasimuutosta ei tapahdu, joten jäähdytin tai lämmönvaihdin. Kiitos.sonikki kirjoitti:lauhdutin
Anteeksi sekoamiseni juttuun ja sama jankutus, mutta sana lauhdutin kadottaa pian merkityksensä kielessä. Saman sortin asia kun että auton keulalla olisi puheissa öljyn höyrystin, öljyn jäähdyttimen sijaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
ekron kirjoitti:Tänään käytin autoa paikallisella mersuhuoltajalla, öljyn määrä tarkistettiin virallisella tikulla ja se oli ok, mutta hieman likaisen näköistä.
Oireet ilmenee näköjään myös kun kiihdyttää ihan "lappu lattiassa" myös vaihteiston W-asennolla. Parhaimmillaan kierrokset nousee niin paljon vaihdon välissä että kumit ulvoo, kun vaihde lopulta kytkeytyy, rykäys on niin kova. Rauhallisesti kiihdyttämällä edelleen on ok. Huoltomiehen epäilys koeajolla oli että turbiini ei lukitu/lukitse, vaikka uusi kyb-venttiili onkin juuri vaihdettu.
Soittelin konehuolto Siekkiseen maaningalle ja arvio oireiden perusteella oli että venttiilikoneisto olisi väljistynyt. Noin tuhannen euron remonttia epäili, mutta kuulemma laatikko olisi sitten parempi kuin uutena. Mielellään halvempia ratkaisuja haluaisin kokeilla ensin..
Mikäs tuo TCU on? Edit: transmission control unit ilmeisesti, mutta eikös se ole sähköboksi ja sijaitse jossain turvassa öljyltä?
Onko tuon toinen nimitys TCM? Löysin ohjeen w210:lle jossa vaihdetaan tuo liitin laatikon päähän ja putsataan öljystä tuo TCM. http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... -plug.html sijaitseeko tuo tcm/tcu samassa paikassa myös w211:ssa?
Misän mallisa se TCU ei ole täysin turvassa öljyltä
210:sä se löytyy hantin puolelta kone huonessta
Mustasta muovi laatikosta,
Olihan öljy 80c kun sitä tarkisteltiin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vänkärin jalkatilassa
https://learn.mbusa.com/distancelearnin ... ns/pg5.asp
https://learn.mbusa.com/distancelearnin ... ns/pg5.asp
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eli sitten tarkistelee sen varmistuen että laatikon öljy on sen 80cekron kirjoitti:Nyt olisi kyseessä W211, mistäs TCU tässä löytyy?
Öljyä tarkistaessa oli ainakin kone kyllä jo oikeissa lämmöissä. Vaihteiston öljyn lämpötilaa en osaa kyllä varmuudella sanoa. Tikku oli sellainen jossa oli kylmän sekä lämpimän asteikko ja öljymäärä oli siellä lämpimän asteikon puolivälissä.
(Usein vaikka kone on 80c niin laatikkon öljy on jotain muuta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vähän päivitystä, kun kerkesi tänään rassailemaankin.
Hehkun valo johtui tosiaan palaneesta hehkusta kolmospytyssä, oli siis vain sattunut juuri hehkureleen perään menemään rikki.
TCM/TCU:n kaivelin esille. Johdot kuivat ja liittimet käytin irti ja nekin oli ihan kuivat. Boksia en tämän vuoksi lähtenyt availemaan.
Vaihdelaatikon öljyjen katsomista varten kävin hakemassa sellaista ohutta vaijeria jossa ympärillä läpinäkyvä muoviputki. Auto oli valmiiksi jo lämmin ja ajoin vielä maantietä n. 15km vähän reippaammin, joten luulisi että öljyt oli tosiaan sen 80astetta.
Mutta eihän tuolla läpinäkyvällä oikein saanut mitään selvää pinnasta. Sitten kokeiltiin webaston polttoaineletkulla, sillä sai sentään jotenkuten pinnan näkyviin mutta ei kyllä tarkkaa rajaa saatu selville, missä öljyn pinta olisi.
Letkua kun työntää niin se ensin hieman tökkää, mutta menee siitä vielä kymmenisen senttiä ja kolahtaa pohjaan, eli pohjassa pitäisi olla mutta mistä voisi johtua ettei öljyn pintaa erota siitä?
Nyt se mitä luultiin pinnaksi, oli kyllä alle 65.4mm. Ehkä lähempänä 60. Onko haittaa jos lisään desin tai pari tuota 236.10 öljyä?
Laatikon öljyt myös haisee melko palaneelle, tämä lienee huono merkki.
Hehkun valo johtui tosiaan palaneesta hehkusta kolmospytyssä, oli siis vain sattunut juuri hehkureleen perään menemään rikki.
TCM/TCU:n kaivelin esille. Johdot kuivat ja liittimet käytin irti ja nekin oli ihan kuivat. Boksia en tämän vuoksi lähtenyt availemaan.
Vaihdelaatikon öljyjen katsomista varten kävin hakemassa sellaista ohutta vaijeria jossa ympärillä läpinäkyvä muoviputki. Auto oli valmiiksi jo lämmin ja ajoin vielä maantietä n. 15km vähän reippaammin, joten luulisi että öljyt oli tosiaan sen 80astetta.
Mutta eihän tuolla läpinäkyvällä oikein saanut mitään selvää pinnasta. Sitten kokeiltiin webaston polttoaineletkulla, sillä sai sentään jotenkuten pinnan näkyviin mutta ei kyllä tarkkaa rajaa saatu selville, missä öljyn pinta olisi.
Letkua kun työntää niin se ensin hieman tökkää, mutta menee siitä vielä kymmenisen senttiä ja kolahtaa pohjaan, eli pohjassa pitäisi olla mutta mistä voisi johtua ettei öljyn pintaa erota siitä?
Nyt se mitä luultiin pinnaksi, oli kyllä alle 65.4mm. Ehkä lähempänä 60. Onko haittaa jos lisään desin tai pari tuota 236.10 öljyä?
Laatikon öljyt myös haisee melko palaneelle, tämä lienee huono merkki.
viewtopic.php?t=20751
Taitaa tuo Cdi polttaa hehkureleen kun hehku menee oikosulkuun eli vähä niinkun jos hehkulamppu menee rikki keittiön katosta ja sulake korvattu naulalla niin palaa koko talo.
Taitaa tuo Cdi polttaa hehkureleen kun hehku menee oikosulkuun eli vähä niinkun jos hehkulamppu menee rikki keittiön katosta ja sulake korvattu naulalla niin palaa koko talo.
Jep, eli olisiko siellä samanlainen tilanne kun linkissä:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... lay&page=2
Täytynee avata hehkurele ja vilkaista.
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... lay&page=2
Täytynee avata hehkurele ja vilkaista.
Nämä molemmat hommat on muuten ratkennut. Rahaa sai kyllä palamaan mukavasti
Elikkäs laatikossa oli jo kerennyt tapahtua tämä surullisen kuuluisa glykoliongelma. Noh, 2500€ korjasi sen vaivan, ja nyt on erillinen jäähdytinkin laatikolle.
Hehkurelettä en lähtenyt purkamaan vaan laitoin uuden releen + kaikki uudet hehkut.
Elikkäs laatikossa oli jo kerennyt tapahtua tämä surullisen kuuluisa glykoliongelma. Noh, 2500€ korjasi sen vaivan, ja nyt on erillinen jäähdytinkin laatikolle.
Hehkurelettä en lähtenyt purkamaan vaan laitoin uuden releen + kaikki uudet hehkut.
Kilometrit vissiin pitää paikkansa, koska muutenhan se laatikko olisi levinnyt jo aikaisemmin. Toi Hyrslerin lahja Mersulle on onneton, Neoneista on mennyt Suomessa laatikoita paljon tästä samasta syystä.
Riskianalyysit ei taida suunnittelussa toimia niin, että mietittäisiin mitä tapahtuu, jos rakenne pettää. Ennemminkin mietitään, että jos tehdään ni tai näin rakenteen pitäisi kestää ja mahdollisesta vikaantumisesta ei tarvitse paljoa välittää. Asiakkaat testaa ja sillä hyvä.
Riskianalyysit ei taida suunnittelussa toimia niin, että mietittäisiin mitä tapahtuu, jos rakenne pettää. Ennemminkin mietitään, että jos tehdään ni tai näin rakenteen pitäisi kestää ja mahdollisesta vikaantumisesta ei tarvitse paljoa välittää. Asiakkaat testaa ja sillä hyvä.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 22.3.2008 11:06
- Paikkakunta: Pornala
Näissä menee vaihdelaatikoita rkki.
Jäähdytydneste pääsee öljyn sekaan ja tuhoaa koko vaihteiston.
Vaivaan auttaa vain uuden laatikon vaiht.
Oli se uusi tai korjattu.
Vie takaisistä ostitkin.
https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... a.&spell=1
Taisi olla autovahinko keskus espoo tai jokin hajottamo missä oli uusi laatikko myynnissä 2200 €
Jäähdytydneste pääsee öljyn sekaan ja tuhoaa koko vaihteiston.
Vaivaan auttaa vain uuden laatikon vaiht.
Oli se uusi tai korjattu.
Vie takaisistä ostitkin.
https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... a.&spell=1
Taisi olla autovahinko keskus espoo tai jokin hajottamo missä oli uusi laatikko myynnissä 2200 €