Raskas kalusto
Myös Fiatilla oli noita "mörkömalleja" aikoinaan Versatilen tekemänä:
http://www.konedata.net/Traktorit/fiat44.htm
-Mielenkiintoista nähdä, mihin käyttöön tämä uusi 16-litrainen R6 Fiatilta päätyy:
http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?8289
http://www.konedata.net/Traktorit/fiat44.htm
-Mielenkiintoista nähdä, mihin käyttöön tämä uusi 16-litrainen R6 Fiatilta päätyy:
http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?8289
Blue Stream – Scania klassikko
http://www.koneporssi.com/uutiset/blue- ... klassikko/
Scanian V8:n kehitys:
http://www.koneporssi.com/uutiset/blue- ... klassikko/
Scanian V8:n kehitys:
Pohjoista kuljetusosaamista jo vuodesta 1937. Vähälä Yhtiöiden uusi Actros 2551L juuri luovutettuna Pasi Karjalaisen toimesta Oulussa. Perinteikkään yhtiön näyttävät uudet Actrosit tunnistetaan punaisesta kotkasta ympäri Suomen. Toivotamme taloudellisia ja turvallisia kilometrejä.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
kondivo kirjoitti:FORD 9680 oli tämän näköinen peli aikoinaan, ennenkuin Ford möi traktorituotantonsa Fiatille.
Ford myi samoiten aikoinaan Euroopan k-a-tuotantonsa Fiatille; viimeiset Euroopan Cargot tehtiinkin Ivecoina, vaan onkos tämä jokin huono vitsi:
http://ipocars.com/vinfo/iveco/cargo-1990.html
Mielenkiintoista nähdä, meneekö Iveco kenties Mersun ohi tehoissa uudella 16-litraisellaan:
Konepörssi kirjoitti:Cursor 16 -moottori on kooltaan pieni, mutta lähtöteholtaan korkea, joten se sopii muun muassa maarakennuskoneisiin, maatalouskoneisiin ja sähköntuotantoon. Moottorilla on luokkansa paras teho-painosuhde ja se on kooltaan yksi joukkonsa pienimmistä moottoreista.
Moottorissa hyödynnetään FPT Industrialin patentoitua HI-eSCR-teknologiaa, joka on tutkittu, suunniteltu ja kehitetty yhtiön sisäisesti ja joka noudattaa tiukkoja Stage IV/Tier 4 Final ja Euro 6 -päästömääräyksiä. Oletettavaa on, että uutuusmoottori tullaan näkemään piakkoin myös Iveco-kuorma-autoissa.
http://www.koneporssi.com/uutiset/curso ... year-2014/
Eikös tuollaista yhdistelmää voi ajas traktorikortilla?
Saatanan hullut yrittää nostaa oppivelvollisuus ikää vuodella. Ennen rippikoulua jokaisen pitäis osata kylvää, kyntää, puimakonetta ajaa ja kaikki muut tärkeät, ettei tule stadilaisis juoppoja jotka vain netis roikkuu. Onneksi Hietsun neste on auki ettei janoon kuole.
Saatanan hullut yrittää nostaa oppivelvollisuus ikää vuodella. Ennen rippikoulua jokaisen pitäis osata kylvää, kyntää, puimakonetta ajaa ja kaikki muut tärkeät, ettei tule stadilaisis juoppoja jotka vain netis roikkuu. Onneksi Hietsun neste on auki ettei janoon kuole.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Paineilmalla tai hydrauliikalla. Koneviestissä testailtuEasy Rider kirjoitti:Mitenkähän maalimassa nuissa on jarrut toteutettu?
Jarruta ihimeessä
Tuo "liikennetraktori"-käsite onkin niitä lainsäädännön kummallisimpia oikkuja. Säädökset vaihtelevat suuresti eri EU-maissakin. Suomessa vaaditaan liikennetraktoreissa etulokasuojat ja hydraulinen jarruventtiili, mutta ei esim. turvavyötä. 40 km/h kulkevaan traktoriin saat vaadittavan T-kortin pelkällä teoriakokeella, kun taas 50 km/h kulkevaan vaaditaan C-kortti. 2010 piti traktorin peräkärryihinkin tulla jarrut pakollisiksi, mutta lakiesitys kaatui kaiketi juurikin tuohon erimielisyyteen siitä, pitäisikö niiden olla hydraulisia vai pneumaattisia. Lisäksi traktoreissa liikenteen kannalta varsinkin liukkaalla kelillä vaaratekijänä ovat erillään käytettävät vasemman ja oikean puolen jarrut sekä ABS:ien puute.Easy Rider kirjoitti:Mitenkähän maalimassa nuissa on jarrut toteutettu?
Riippuu onko maatalous vai liikennetraktori. Liikennetraktori vaatii C kortin, mitä noi oletettavasti on.et kirjoitti:Eikös tuollaista yhdistelmää voi ajas traktorikortilla?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tuon asian suhteen elämme vielä Villin lännen aikoja, koska eivätpä poliisitkaan kaiketi tiedä minkälaiseen traktoriin tarvitaan millainenkin kortti. Kuorma-autoilijat ovat syystäkin raivoissaan, jos tuollaiset traktoriurakoitsijat pelkillä T-korteillaan ajavat vieläpä halvemmalla tupaöljyllä rahtejaan.Vensku_ kirjoitti:Riippuu onko maatalous vai liikennetraktori. Liikennetraktori vaatii C kortin, mitä noi oletettavasti on.et kirjoitti:Eikös tuollaista yhdistelmää voi ajas traktorikortilla?
No juu onhan se ymmärrettävää, ja tupaöljyn 5e päivämaksu ei oo juuri mitään verrattuna säästöön diesel vs. pö.
Toisenkautta, kaikki yrittälijäisyys on "hyvästä", ainahan sitä tavallaan jonkun toisen leipää syö kun töitä teet.
Mut niin kauan kun raha pyörii omanmaan kilpien välissä, niin on hyvä!
Toisenkautta, kaikki yrittälijäisyys on "hyvästä", ainahan sitä tavallaan jonkun toisen leipää syö kun töitä teet.
Mut niin kauan kun raha pyörii omanmaan kilpien välissä, niin on hyvä!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kuorma-autoilijat kokevatkin traktorirahtarit uhkaajikseen lyhyen matkan ajoissa kuten maansiirto, jossa kuorma-auton ja traktorin nopeuserokaan (80 km/h vs. 40-50 km/h) ei aiheuta merkittävää eroa ajallisesti.
Lainsäädännöllistä hulluutta toki löytyy k-a-puoleltakin; esim. urearuiskutus on Euro6:n myötä käytännössä saatettu pakolliseksi (niin kuin se muka pelastaisi ihmishenkiä ), kun taasen esim. talvirenkaat eivät ole raskassa kalustossa massamme pakolliset toisin kuin länsinaapurissamme.
Lainsäädännöllistä hulluutta toki löytyy k-a-puoleltakin; esim. urearuiskutus on Euro6:n myötä käytännössä saatettu pakolliseksi (niin kuin se muka pelastaisi ihmishenkiä ), kun taasen esim. talvirenkaat eivät ole raskassa kalustossa massamme pakolliset toisin kuin länsinaapurissamme.
Traktoreille on varmasti maansiirtopuolella oma tarpeensa, mutta pääosin ne ovat peltovehkeitä. Traktori vie liikaa polttoainetta sekä renkaita ja on kallis ostaa. Hyvä, esim. Joskinin maansiirtokärry ja nykyaikainen traktori sitä vetämään niin aika kallis paukku. Neliakselisia maansiirtoautoja saa käytettyjä hyvinkin edullisesti, siis semmoisia 2+2 -akselisia esim. Scanioita jossa on korkealaitainen lava. Uudet autot maksaa suunnilleen saman, mitä hyvä traktori ilman kärryä.
Ja sitten kun ruvetaan puhumaan vähäkin isommista kuormista ja etäisyyksistä niin traktorilla ei tee mitään.
Ja sitten kun ruvetaan puhumaan vähäkin isommista kuormista ja etäisyyksistä niin traktorilla ei tee mitään.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Nastoja käytetään kuorma-autoissa harvoin ja silloinkin vain yhdellä akselilla, mutta kuorma-autoja eivät koske samat, tiukat rengasmääräykset kuin henkilöautoja, eli periaatteessa voit talviliukkaillakin taiteilla aivan loppuunkuluneilla kesärenkailla, poliisien korkeintaan hieman heristellessä sormeaan pysäyttäessä. Mitä tulee vielä k-a:n ja traktorin väliseen kustannusvertailuun, niin täytyy muistaa, että traktorissa ei ole samanlaisia vuotuisia veroja kuon autoissa (käyttömaksu + käyttövoimavero) ja vakuutusmaksukin on vain muutamia roposia.
Trippeli nyt saatavana tehtaalta. Ensimmäinen Actros 3551L 8x2 Suomessa.
Aikoinaan kai Suomessa jokin paja asensi Mersun kuormureihin lisäakseleita.
Trippeli nyt saatavana tehtaalta. Ensimmäinen Actros 3551L 8x2 Suomessa.
Aikoinaan kai Suomessa jokin paja asensi Mersun kuormureihin lisäakseleita.
Viimeksi muokannut Laaksonen, 21.4.2014 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meil on ollu etuakselissa toisinaan nastat, saa kyllä ollakkin, on hitusen pahoissa kallistuksissa yms joskus oltu tuolla maito-jakarilla.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Arocs 3263 tukin ajossa. Kuva Salosta:
lisää kuvia:
http://www.123rf.com/photo_26944520_sal ... ines-.html
lisää kuvia:
http://www.123rf.com/photo_26944520_sal ... ines-.html
Pyöriä on!
Saisivatten sellasen säännöksen tehdä, että joku 445 tai 485:n single kelpais paripyörien tilalle. Ei tietenkään mikään 385:n riitä, mutta kyllä tuo leveä pitäis kelvata paripyörän tilalle.
Ois kova säästö polttoaineissa, ja tietääkseni 2x 295 tai 275:nko noissa kärreissä alkaa olee yleisin koko, ei paljoa tienkulutuksessa eroa esim 485:een, mutta polttoainekulussa kylläkin. 275:n on tosi raskas pyörä vetää.
Saisivatten sellasen säännöksen tehdä, että joku 445 tai 485:n single kelpais paripyörien tilalle. Ei tietenkään mikään 385:n riitä, mutta kyllä tuo leveä pitäis kelvata paripyörän tilalle.
Ois kova säästö polttoaineissa, ja tietääkseni 2x 295 tai 275:nko noissa kärreissä alkaa olee yleisin koko, ei paljoa tienkulutuksessa eroa esim 485:een, mutta polttoainekulussa kylläkin. 275:n on tosi raskas pyörä vetää.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Entäpä tämä John Deere 8850 kahdella 14-litraisella 855 Cumminsilla (Sisuista tuttu moottori):kondivo kirjoitti:Traktorissa möyryää 2 kpl Detroit 6-71 2-tahtidieselmoottoria. Käytetty mm.Kanadalaisen Valentine-tankin moottorina.
(Mallimerkintänä GMC 6004 Diesel.) Etummainen moottori on suora-6 (7.0 ltr 238hp) ja monsterissa on kaksi vaihteistoa; molemmille moottoreille oma voimansiirto.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6w-ZnkeXI7c[/youtube] ^Klikkaa yllä olevasta linkistä, kun tuo upotus ei toimi
http://www.johndeeregatorforum.com/foru ... 1808-855x2
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dLq6z9MyaSc[/youtube]
On muuten täysin huijausta, jos Keltaisen pörssin sivuilla väitetään esim. tällaisen 2000-luvun Fendtin maksavan vain 6 ja ½ t € (ei mainintaa, onko alvin kanssa vai ilman):
http://www.keltainenporssi.fi/search/ma ... uage_id=fi
-Pitäkää siis varanne, mihin tarjouksiin uskotte
http://www.keltainenporssi.fi/search/ma ... uage_id=fi
-Pitäkää siis varanne, mihin tarjouksiin uskotte
Kuivikekuorma Kaipolaan. Meillä on upea, uusi Arocs 3663L 8x4 hakeauto esittelykäytössä.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater