S210 livedataa näkyville
S210 livedataa näkyville
Terve taas kaikille
Perheen palaveluksessa on nykysellään tuommonen -00 s210 320cdi avantgarde ja nyt asiaan.
Onkohan näihin olemasa jotain lukijoita joilla saa moottorin anturitiedot KÄTEVÄSTI luettaviksi? Esim jotain android pohjasia joilla sais lukemat näkyville tablettiin. Obd2 pistokkeelle olis vaikka ja minkälaista, mut onko tämän pyöreen kans mittää tehtävissä?
Star on tarvittaessa käytössä ja on tosiaan käytettyki, mutta se on nii hiasta sillä kattoo jotain pikku juttua.
Autohan ei ole vakio ja muutoksia kun tekee, se on mukava todeta jollain mittarilla et mitä vaikutti. Helepoinha on käyttää auton omaa tiedonkeruuta, kun vaan saa sen pihalle. Star on loistava, mutta tosiaan muksi, läppäri ja johdot tekee siitä hyvin vastenmielistä. Ja se pistoke on sielä pellin alla....
Mut onko kellää ideoita ajatuksia?
Vakio autolla en aja.
Perheen palaveluksessa on nykysellään tuommonen -00 s210 320cdi avantgarde ja nyt asiaan.
Onkohan näihin olemasa jotain lukijoita joilla saa moottorin anturitiedot KÄTEVÄSTI luettaviksi? Esim jotain android pohjasia joilla sais lukemat näkyville tablettiin. Obd2 pistokkeelle olis vaikka ja minkälaista, mut onko tämän pyöreen kans mittää tehtävissä?
Star on tarvittaessa käytössä ja on tosiaan käytettyki, mutta se on nii hiasta sillä kattoo jotain pikku juttua.
Autohan ei ole vakio ja muutoksia kun tekee, se on mukava todeta jollain mittarilla et mitä vaikutti. Helepoinha on käyttää auton omaa tiedonkeruuta, kun vaan saa sen pihalle. Star on loistava, mutta tosiaan muksi, läppäri ja johdot tekee siitä hyvin vastenmielistä. Ja se pistoke on sielä pellin alla....
Mut onko kellää ideoita ajatuksia?
Vakio autolla en aja.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Näillä toimii hienosti:
ELM327
38pin -> OBD2
Yhteensä alle 10€ kotiin toimitettuna
Softaksi esim. Torque (Android) tai PC:lle hieman monipuolisempi ScanXL.
Toinen vaihtoehto on hommata Autocom (50-60€) millä pääsee jo pikkuisen paremmin käsiksi.
ELM327
38pin -> OBD2
Yhteensä alle 10€ kotiin toimitettuna
Softaksi esim. Torque (Android) tai PC:lle hieman monipuolisempi ScanXL.
Toinen vaihtoehto on hommata Autocom (50-60€) millä pääsee jo pikkuisen paremmin käsiksi.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Tilasin nuo halavat kilikkeet äsken. Saapa nähä kauanko viipyvät matkalla.
Meinasin jo tilata tommosen 7" tapletin tuolta et olis ollu sit autosa aina tarkotukseen pyhitetty laite mut kattotaan kuis tuo pelaa. Jos pelaa ja näkyy mitä haluan tietää, niin varmastikkin tommonen pitää saaja koska sitähä käyttää samalla "tikkuna" mankalle.
Meinasin jo tilata tommosen 7" tapletin tuolta et olis ollu sit autosa aina tarkotukseen pyhitetty laite mut kattotaan kuis tuo pelaa. Jos pelaa ja näkyy mitä haluan tietää, niin varmastikkin tommonen pitää saaja koska sitähä käyttää samalla "tikkuna" mankalle.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Itellä on ollut tuommonen ELM mokkula jo muutaman vuoden.
Omassa väykyssä saapi seurattua hyvin ahtolämmön, jäähytinnesteen lämpötilan, kierrokset, ahtopaineen, jännitteen, nopeuden, kaasupolkimen % lukeman ja kierrokset. Myös hyvä kun saapi mitattua varttimailin ja 0-100kmh ajat joten näkee heti vaikuttaako ohjelmamuutokset ym.
W211 korisessa näky myös katin lämpötilat ja railipaine.
Käytössä juuri tämä Torque sovellus. Saa muokattua graafista näyttöä, digitaalista tai analogista mittaria. Tahtoo vaan se tien seuraaminen jäähä vähäksi kun seurailee anturitietoja.
Mitään vikakoodeja ei tämä ossaa lukea. Tai sitten niitä ei ole.
Omassa väykyssä saapi seurattua hyvin ahtolämmön, jäähytinnesteen lämpötilan, kierrokset, ahtopaineen, jännitteen, nopeuden, kaasupolkimen % lukeman ja kierrokset. Myös hyvä kun saapi mitattua varttimailin ja 0-100kmh ajat joten näkee heti vaikuttaako ohjelmamuutokset ym.
W211 korisessa näky myös katin lämpötilat ja railipaine.
Käytössä juuri tämä Torque sovellus. Saa muokattua graafista näyttöä, digitaalista tai analogista mittaria. Tahtoo vaan se tien seuraaminen jäähä vähäksi kun seurailee anturitietoja.
Mitään vikakoodeja ei tämä ossaa lukea. Tai sitten niitä ei ole.
W202 220CDI -08 OM646
W124 OM 603 Rohjekti
W124 OM 603 Rohjekti
Kyllä se OBD2-protokollan vikakoodit lukee, mutta tarkemmin sielunelämään tällä ei kiteydytä. Hintaisekseen kuiteski ihan kingo laite ja maksanut itsensä 1437,6 kertaa takaisin, mm. duuni citikassa eivät muka saaneet merkkiliikkeessä testerillä nollattua "antipollution faulttia" urean täytön jälkeen mutta kas kummaa se onnistui tällä markan toosallaEeti kirjoitti:Mitään vikakoodeja ei tämä ossaa lukea. Tai sitten niitä ei ole.
Suosittelen tosiaan myös kokeilemaan tuota ScanXL ohjelmistoa läppärillä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
No niitähän on helppo tehdä; auto käynnissä nyppää jotain sähköliitintä irti (no oikeesti, ilman ilmamassamittaria voi ehkä koittaa)jolle kirjoitti: Saa sillä vissiin vikakooditkin luettua mutten ole kokeillut kun ei ole sellaisia
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Oispa makia jos sieltä nuinkin paljo löytys koneen antureita.
Ajeltii tänää turun nurkille ja täytyy kyllä ihmetellä et miten tuo laatikon toiminta ottaaki aivoon.
Ohitukseen vääntöö riittää, mutta miks ihimeessä sitä turpiini lukkoo tuo ei käytä?! Aina turpiini löysänä venytellään ku varmasti vetäis makiasti lukossakin.
Ku nollaa tuon laatikon muistin, niin se on pari päivää mukava ja sit taas unohtaa mitä opetin.
Pystyyköhä tuoho ohjelmoinnilla vaikuttaa? Ilmeisesti joo, mut en oo kuullu kokemuksia.
Tässä on Karalan aikanaan tekemä ohjelma, maksimi syöttö siinä 85mm3 nurkilla. Ohjelma tulee vaihtumaan, en ole päättänyt keneltä otan. Riippuu hiukan että kuinka vakavasti otan "optimoinnin".
Mukava tällä on silti päästellä ku perus hommat on tehty, egr on kiinni, välijäähytin vaihettu ja alustaan on vaihettu viimesen vuoden aikana lähes kaikki nivelet ja puslat. Ruoste on kirous.
Edit: http://mustamersu.kuvat.fi/kuvat/S210+320CDI/
Muutama kuva tästä omasta yksilöstä
Ajeltii tänää turun nurkille ja täytyy kyllä ihmetellä et miten tuo laatikon toiminta ottaaki aivoon.
Ohitukseen vääntöö riittää, mutta miks ihimeessä sitä turpiini lukkoo tuo ei käytä?! Aina turpiini löysänä venytellään ku varmasti vetäis makiasti lukossakin.
Ku nollaa tuon laatikon muistin, niin se on pari päivää mukava ja sit taas unohtaa mitä opetin.
Pystyyköhä tuoho ohjelmoinnilla vaikuttaa? Ilmeisesti joo, mut en oo kuullu kokemuksia.
Tässä on Karalan aikanaan tekemä ohjelma, maksimi syöttö siinä 85mm3 nurkilla. Ohjelma tulee vaihtumaan, en ole päättänyt keneltä otan. Riippuu hiukan että kuinka vakavasti otan "optimoinnin".
Mukava tällä on silti päästellä ku perus hommat on tehty, egr on kiinni, välijäähytin vaihettu ja alustaan on vaihettu viimesen vuoden aikana lähes kaikki nivelet ja puslat. Ruoste on kirous.
Edit: http://mustamersu.kuvat.fi/kuvat/S210+320CDI/
Muutama kuva tästä omasta yksilöstä
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
kilander kirjoitti:Muista sitten laittaa kokemuksia. Kiinnostaa kovasti kun täälläkin ne starin piuhat kyllästyttää.
Empä oo kovin hyvin muistanu kokemuksia laittaa.
Mut mun käyttöön ainakin hyvä tommonen bluetooth laitos. Päivittää n sekunnin välein, mut toistaseks ainaki ittelle riittäny. Ainuttakaan vikakoodia tuo ei oo havainnu, mutta staari on sitävarte. Rail-paine, öljynlämpö ja syöttömäärä mg/str datasta puuttuu. 210 on vissiin liika vanha siihen.
Torque tabletin näytöll on niin paljon hyvä ettei kyllä mekaanisia mittareita oo ikävä. Sit paras puoli tässä on se, että kun haluaa mittarit esiin, niin muutaku tabletti esiin, torque päälle ja puoliminuuttia niin kaikki on näkyvis.
Hyvä laitos kaikenkaikkiaan!
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740