Soodapuhallus
Soodapuhallus
Myös Mesen pellit, vanteet ja osat puhtaaksi maaleista, lakoista, liasta ja rasvoista soodapuhalluksella.
www.problast.fi
[email protected]
020-766 1130
www.problast.fi
[email protected]
020-766 1130
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Jos mersun vanne kyseessä niin orkkismaali ei lähde soodalla. Yksi yritti ja lopetti kesken. Satanen meni kankkulan kaivoon.touhottaja kirjoitti:no otetaampa sitten sellanen esimerkki, mitäs maksaa neljän aluvanteen puhallus aivan puhtaaksi suutalla
jos sais vähän esimerkki hintaa näkyviin ja mites onnistuu onnikalla lähettäminen puhallettavaksi ja takasin puhallettuna
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
herranen aika, maksoko se yhen vanteen puhallus yritys sata eurooAK47 kirjoitti:Jos mersun vanne kyseessä niin orkkismaali ei lähde soodalla. Yksi yritti ja lopetti kesken. Satanen meni kankkulan kaivoon.touhottaja kirjoitti:no otetaampa sitten sellanen esimerkki, mitäs maksaa neljän aluvanteen puhallus aivan puhtaaksi suutalla
jos sais vähän esimerkki hintaa näkyviin ja mites onnistuu onnikalla lähettäminen puhallettavaksi ja takasin puhallettuna
sillonhan neljä olis ollu sitten ainakin 400€ ja vähän päälle kerta se ensimmäinenkin jäi kesken
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Noita soodapuhaltajia kun nyt alkaa olemaan joka kylällä ja kaikki ovat halukkaita puhaltelemaan niita vanteita, niin muutama ajatus ihan ilmaiseksi:
- tehkääpä kokeeksi yhteistyösopimus vaikka kylänne automaalaamon/korjaamon/thyyningpajan tms. yrityksen kanssa tuosta puhalluksesta.
Käytte vaikka kerran/kaksi kertaa viikossa puhaltamassa SINNE TOIMITETUT vanteet ym. osat.
Laskutatte yhteistyökumppaniltanne puhalluksen, joka veloittaa ne yksityisaiakkaat omalla taksallaan.
En ole vakuuttunut muutaman vanteen puhalluksen kannattavuudesta / yksityisaasiakas, vaan ennemmin neuvoisin puhaltelemaan isompia rontteja kerrallansa.
Ne kyselyt "paljonkovanteenpuhallusmaksaaohonaapurikunnassaonkaksieuroahalvempi" eivät ole pidemmän päälle kovin häävejä vastailla.
- tehkää samanlainen yhteistyösopimus kiinteistönhuolto/maalausliike/rappausliike/saneerausliike ym. kanssa.
Puhallatte sitten urakkana, tai tuntiveloituksella niitä talojen julkisivuja, niin saatte tehdä sitä puhallustyöta yritysasiakkaille. Yritykset ovat useassa mielessä mielekkäämpiä asiakkaita, kuin yksityiset, koska ne ovat ammattilaisia alallaan
Ei tarvitse joka hyypiölle selvittää samaa asiaa juurta jaksaen.
Nimimerkillä: on kokeiltu työskennellä vähittäismyynnin parissakin 3 kk, tuli äkkiä ikävä takaisin tukkukaupan puolelle...
- tehkääpä kokeeksi yhteistyösopimus vaikka kylänne automaalaamon/korjaamon/thyyningpajan tms. yrityksen kanssa tuosta puhalluksesta.
Käytte vaikka kerran/kaksi kertaa viikossa puhaltamassa SINNE TOIMITETUT vanteet ym. osat.
Laskutatte yhteistyökumppaniltanne puhalluksen, joka veloittaa ne yksityisaiakkaat omalla taksallaan.
En ole vakuuttunut muutaman vanteen puhalluksen kannattavuudesta / yksityisaasiakas, vaan ennemmin neuvoisin puhaltelemaan isompia rontteja kerrallansa.
Ne kyselyt "paljonkovanteenpuhallusmaksaaohonaapurikunnassaonkaksieuroahalvempi" eivät ole pidemmän päälle kovin häävejä vastailla.
- tehkää samanlainen yhteistyösopimus kiinteistönhuolto/maalausliike/rappausliike/saneerausliike ym. kanssa.
Puhallatte sitten urakkana, tai tuntiveloituksella niitä talojen julkisivuja, niin saatte tehdä sitä puhallustyöta yritysasiakkaille. Yritykset ovat useassa mielessä mielekkäämpiä asiakkaita, kuin yksityiset, koska ne ovat ammattilaisia alallaan
Ei tarvitse joka hyypiölle selvittää samaa asiaa juurta jaksaen.
Nimimerkillä: on kokeiltu työskennellä vähittäismyynnin parissakin 3 kk, tuli äkkiä ikävä takaisin tukkukaupan puolelle...
Haikara puhuu asiaa.
MUTTA: paikallinen soodapuhaltaja puhaltelee esim auton vanteita vain kerran kuussa, se siis kerää ensin ison läjän kerralla eikä puhaltele yksittäin. Viimeksikin pihassa oli toistasataa vannetta.
Mutta se on totta, laatuvanteista ei soodalla kovin edullisesti maali irtoa, vaan menee toista tuntia per vanne, joistakin ei lähde ollenkaan, vaan siirtyy paikasta toiseen kuin sitkee räkä poskella.
MUTTA: paikallinen soodapuhaltaja puhaltelee esim auton vanteita vain kerran kuussa, se siis kerää ensin ison läjän kerralla eikä puhaltele yksittäin. Viimeksikin pihassa oli toistasataa vannetta.
Mutta se on totta, laatuvanteista ei soodalla kovin edullisesti maali irtoa, vaan menee toista tuntia per vanne, joistakin ei lähde ollenkaan, vaan siirtyy paikasta toiseen kuin sitkee räkä poskella.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tarkotakko ny sitä että jos haluan että mun vanteet puhalletaan huonosta maalista puhtaaks, niin minun tarttee ensin tehä muutamien yritysten kanssa työsopimus ja tehä niille ensin hommia ja vielä muutamalle kiinteistö yrittäjän kanssa puhallus sopimus ja vasta sitten voin pyytää jotakin soodapuhaltamoo ystävällisesti hönkäsee mun vanteet puhtaaksi joista kumminkin saa lopuksi vain yhestä vanteesta osan puhallettua ja vielä tarttis maksaa siitäkin satanenHaikara kirjoitti:Noita soodapuhaltajia kun nyt alkaa olemaan joka kylällä ja kaikki ovat halukkaita puhaltelemaan niita vanteita, niin muutama ajatus ihan ilmaiseksi:
- tehkääpä kokeeksi yhteistyösopimus vaikka kylänne automaalaamon/korjaamon/thyyningpajan tms. yrityksen kanssa tuosta puhalluksesta.
Käytte vaikka kerran/kaksi kertaa viikossa puhaltamassa SINNE TOIMITETUT vanteet ym. osat.
Laskutatte yhteistyökumppaniltanne puhalluksen, joka veloittaa ne yksityisaiakkaat omalla taksallaan.
En ole vakuuttunut muutaman vanteen puhalluksen kannattavuudesta / yksityisaasiakas, vaan ennemmin neuvoisin puhaltelemaan isompia rontteja kerrallansa.
Ne kyselyt "paljonkovanteenpuhallusmaksaaohonaapurikunnassaonkaksieuroahalvempi" eivät ole pidemmän päälle kovin häävejä vastailla.
- tehkää samanlainen yhteistyösopimus kiinteistönhuolto/maalausliike/rappausliike/saneerausliike ym. kanssa.
Puhallatte sitten urakkana, tai tuntiveloituksella niitä talojen julkisivuja, niin saatte tehdä sitä puhallustyöta yritysasiakkaille. Yritykset ovat useassa mielessä mielekkäämpiä asiakkaita, kuin yksityiset, koska ne ovat ammattilaisia alallaan
Ei tarvitse joka hyypiölle selvittää samaa asiaa juurta jaksaen.
Nimimerkillä: on kokeiltu työskennellä vähittäismyynnin parissakin 3 kk, tuli äkkiä ikävä takaisin tukkukaupan puolelle...
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Kyllä ae lähtee mesun maalikin kuin sukupuolitauti töölööstä.
Ei oo mitään erikoismaalia.
Ainoan kerran on tullu eteen hankalempi puhallus, oli OZ vähän kalliimmat
vanteet, vanteen ja maalin välissä oli joustava kerros, estämässä maalin
mahdollista murtumista.
Ja onneksi täällä suomesssa saa vielä itse hinnotella hommat.
Jokusen kerran olen sanunut kun on ollu mutinaa hinnasta, tervetuloa vehkeet on tuossa, herra on hyvä ja puhaltaa ja maalaa, kahvitkin saa
kaupan päälle. Ei oo vielä kukaan halunnut tehä, ilmaiseksi.
Ei oo mitään erikoismaalia.
Ainoan kerran on tullu eteen hankalempi puhallus, oli OZ vähän kalliimmat
vanteet, vanteen ja maalin välissä oli joustava kerros, estämässä maalin
mahdollista murtumista.
Ja onneksi täällä suomesssa saa vielä itse hinnotella hommat.
Jokusen kerran olen sanunut kun on ollu mutinaa hinnasta, tervetuloa vehkeet on tuossa, herra on hyvä ja puhaltaa ja maalaa, kahvitkin saa
kaupan päälle. Ei oo vielä kukaan halunnut tehä, ilmaiseksi.
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
juu onneksi saaIso-Jukka kirjoitti:Kyllä ae lähtee mesun maalikin kuin sukupuolitauti töölööstä.
Ja onneksi täällä suomesssa saa vielä itse hinnotella hommat.
Jokusen kerran olen sanunut kun on ollu mutinaa hinnasta, tervetuloa vehkeet on tuossa, herra on hyvä ja puhaltaa ja maalaa, kahvitkin saa
kaupan päälle. Ei oo vielä kukaan halunnut tehä, ilmaiseksi.
voihan hitto kun asut nuin kaukana, olis pikkasen pitkä puhallusmatka, takuulla puhaltasin itte jos kerta "jauhojakaan" ei tarttis maksaa ja maalaisin vielä itte puhalletut kipaleet ja maalikki olis ilimaset
sen verta on tullu puhallettua ja maalattua puhalluksen jälestä että tiijän kyllä millasta hommaa se on
Iso-Jukka kirjoitti:Kyllä ae lähtee mesun maalikin kuin sukupuolitauti töölööstä.
Ei oo mitään erikoismaalia.
Ainoan kerran on tullu eteen hankalempi puhallus, oli OZ vähän kalliimmat
vanteet, vanteen ja maalin välissä oli joustava kerros, estämässä maalin
mahdollista murtumista.
Ja onneksi täällä suomesssa saa vielä itse hinnotella hommat.
Jokusen kerran olen sanunut kun on ollu mutinaa hinnasta, tervetuloa vehkeet on tuossa, herra on hyvä ja puhaltaa ja maalaa, kahvitkin saa
kaupan päälle. Ei oo vielä kukaan halunnut tehä, ilmaiseksi.
Vähän vanhaan vastaan mutta ei kyllä lähteny AMG monoblokeista maali soodalla. Varsinkin siihen naampuolen tekstiin jäi maalit pohjaan.
Voihan se olla että ne lähtis jos ois joku joka ne haluaa ja osaa putsata. Tietystiä jos oli vaikka heikkonäköinen se puhaltaja....
Mutta asijaan:
Mitäs kustantaa normaali konepellin puhallus kummaltakin puolelta puhtaaksi? Niin että ei vetele mutkille? Ruostetta ei juurikaan ole ja kun ei ole tietoa onko alun perin maalattu jo yli niin kaiken kun poistaa niin saa hyvät pohjat eikä jää ruoste muhimaan parin kolmen kerroksen alle. Kiveniskua tossa toki on etureunassa joista pikkuisen ruostunut.
Pelkkä soodalla puhallus riittää.
Onko näille joku neliöhinta jos puhutaan suht selkeistä osista kuten konepelti ja lokasiivet joissa pinta-ala on helppo rullamitalla mitata.
Lähinnähän se kannattavuus on siinä että löytää ruosteettoman edullisen purkuosan ja tekee siitä kunnollisen pintakäsittelemällä asiallisesti. Toinen vaihtoehtohan on täysin uusi orkkis varaosa ja taas asiallinen maalaus. Ennemmin pistän rahaa puhallukseen ja maalaukseen kuin tarvikepelteihin ja maalaukseen.
Uudellamaalla pitäis puhallella, puhaltajia vois suositella jotka on auton peltejä puhallellut.
Soodalla vai millä puhallettu?JIs kirjoitti:Ei tule hyvää lopputulosta pelleille, joustavat liikaa. Tutkittiin asiaa teollisuuden puolella joku vuosi sitten ja loppupäätelmä oli aika kylmä, ainoastaan paksuille levyille.
Jos tuo soodalla kokistölkistä värin puhaltaminen onnistuu niin kyllä nyt tollanen 0.5mm+ levy jota loksuissa ja konepellissä pitäis kestää soodaa vaikka 4" rööristä?
Lähinnä etsin edullisinta neliöhintaa soodapuhallukselle uudeltamaalta.
Konepellistä ei ole pakko puhaltaa hiekalla kuin etureunan ruosteen alut. Tasopinnat voi sitten hioskella tai kokeilla jotain nitromorsseja?
Lähetäänpäs siitä että ainakin noi loksut puhalletaan soodalla jos jostain semmoinen harvinaisuus löytyisi lähinurkilta - siis Mäntsälästä.
Edelleen täältäpäin soodapuhaltaja haussa vai pitikö käydä ostamassa säkki soodaa ja piiltema/moponet soodapistooli... Ja tehä tätäkin itse.
Edelleen täältäpäin soodapuhaltaja haussa vai pitikö käydä ostamassa säkki soodaa ja piiltema/moponet soodapistooli... Ja tehä tätäkin itse.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Soda on hemmetin hyvää tavaraa ja sopii monelle eri materiaaleille.
Aivan ohutta tavaraa voi puhaltaa ja yllättävän tehokasta. Mitä se mahtaisi ollakkaan jos olisi kunnon puhallusvermeet?
EDIT: Miksi muuten sodalla pitää puhaltaa lokasuojat? Eikö siihen tarkoitukseen hiekka ole paljon halvempaa ja toimii tosi hyvin?
Aivan ohutta tavaraa voi puhaltaa ja yllättävän tehokasta. Mitä se mahtaisi ollakkaan jos olisi kunnon puhallusvermeet?
EDIT: Miksi muuten sodalla pitää puhaltaa lokasuojat? Eikö siihen tarkoitukseen hiekka ole paljon halvempaa ja toimii tosi hyvin?
Hiekalla, teräsrakeella ja lasilla menee pelti mutkalle. Sooda lienee ainoa jolla ei mene.jartuo kirjoitti:Soda on hemmetin hyvää tavaraa ja sopii monelle eri materiaaleille.
Aivan ohutta tavaraa voi puhaltaa ja yllättävän tehokasta. Mitä se mahtaisi ollakkaan jos olisi kunnon puhallusvermeet?
EDIT: Miksi muuten sodalla pitää puhaltaa lokasuojat? Eikö siihen tarkoitukseen hiekka ole paljon halvempaa ja toimii tosi hyvin?
Ootkos ite nuo kuvien puhallukset touhunnut? Millainen kompura ja pistooli käytössä ja mitä sooda kustantaa per neliö?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Minulla on käytössä Motonetin soodapuhallus, se pienempi.
Isompi malli on törkeän hintainen vaikka hinnan puolittaisi.
Kyllähän sitä soodaa menee, mutta ihan lyömätön tuollaisissa hommissa.
Ei mene hiekkapuhaluksessa pellit mutkille, olen juuri yhden kopan hiekkapuhaltanut.
Kompuran tuotto on luokkaa 1000l/min
Isompi malli on törkeän hintainen vaikka hinnan puolittaisi.
Kyllähän sitä soodaa menee, mutta ihan lyömätön tuollaisissa hommissa.
Ei mene hiekkapuhaluksessa pellit mutkille, olen juuri yhden kopan hiekkapuhaltanut.
Kompuran tuotto on luokkaa 1000l/min
Juu näyttää motonetissä olevan tuollainen härveli ja 5kilon purkki soodaa 69euruplaa, eli aikas hinnakasta.jartuo kirjoitti:Minulla on käytössä Motonetin soodapuhallus, se pienempi.
Isompi malli on törkeän hintainen vaikka hinnan puolittaisi.
Kyllähän sitä soodaa menee, mutta ihan lyömätön tuollaisissa hommissa.
Ei mene hiekkapuhaluksessa pellit mutkille, olen juuri yhden kopan hiekkapuhaltanut.
Kompuran tuotto on luokkaa 1000l/min
Ostin kuitenkin kokeeksi. Katotaan nyt jaksaako tuolla koko lokasuojaa puhaltaa... Ja samalla selviää riittääkö tuo 5 kiloa ees 5 minuutiksi.
Mistäpä soodaa halvemmalla? Kyseinen 5 kilon purkki maksaa 14.9euruplaa ja on aivan sikakamaisen kallista.
Ajattelin myös kokeilla puhallella lennokkimoottoreihin kiinni palanutta rissaa ja synteettistä öljyä pois, siihen varmaan tuo juurikin sopivan kokoinen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mulla on mennyt 4 muovi purnukkaa ja säkillinen tavaraa. Aika hemmetisti niillä olen puhaltanut. En mitään isoja aloja, mutta pieniä ja paljon.
Juuri tuollaisiin moottoreihin ym ihan saakelin nopea ja tehokas.
Tuohon pusaukseen taisi mennä reilu vartti ja aineta jotain 1-2litraa. (Ainakin jotain tuohon suuntaa.)
Juuri tuollaisiin moottoreihin ym ihan saakelin nopea ja tehokas.
Tuohon pusaukseen taisi mennä reilu vartti ja aineta jotain 1-2litraa. (Ainakin jotain tuohon suuntaa.)
Saa sitä tosiaan säkeissäkin http://motonet.fi/fi/tuote/751162/Nordb ... 25kg-sakki
Pikkusen huokeempaa kuin nuo 5l pöntöt.
Pikkusen huokeempaa kuin nuo 5l pöntöt.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Hinthaarassa on soodapuhallusfirma. Ja Askolan Monninkylässä. En muista firmojen nimiä kylläkään.AK47 kirjoitti:Lähetäänpäs siitä että ainakin noi loksut puhalletaan soodalla jos jostain semmoinen harvinaisuus löytyisi lähinurkilta - siis Mäntsälästä.
Edelleen täältäpäin soodapuhaltaja haussa vai pitikö käydä ostamassa säkki soodaa ja piiltema/moponet soodapistooli... Ja tehä tätäkin itse.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mjaa se o Hinthaarasta Tyyskä muuttanu Pornaisiin. Viel lähemmäs siis. http://www.uudenmaansooda.fi/
samalla voi tehä jauhemaalauksen.
samalla voi tehä jauhemaalauksen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Juu, ton just eilen kuuklasin itekkin.Sergey kirjoitti:Mjaa se o Hinthaarasta Tyyskä muuttanu Pornaisiin. Viel lähemmäs siis. http://www.uudenmaansooda.fi/
samalla voi tehä jauhemaalauksen.
Kokeilin motonetin härveliä ja ei ole kovin tehokas. Kilikalimaalia loksusta poistin niin meni se säiliöllinen (n 1 kg) A4 kokoiselle alalle ja aikaa varmaan 5-10 minuuttia. Ei hyvä juttu.
Painetta ei jaksanut tuo pikkukompura pitää vaikka on 3 vaihe vehe. Teho hiipui heti puhalluksesta kun laski jonnekkin 7 bar tienoolle. pitäis varmaan olla 8- 10 bar niin saisi tehokkaammaksi ja ei kuluisi soodaakaan niin paljoa. Tutkitaan korkeamman paineen vaikutusta kun pääsee käsiksi 10bar kompuraan.
Mutta on kyllä totta että soodalla saa maalia kerroksittain helposti pois. Lasilla tai hiekalla ois menny kaikki kerrokset helposti peltiin asti.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ihan oikea moponetin pienoismalliAK47 kirjoitti:Onko sulla oikea vai motonetin pienoismalli?dry kirjoitti:Mää huomasin että piti laittaa vedenerotin sen soodapuhaltimen sisääntuloon, muuten tukki suuttimen aika nopeasti...
Mutta tollasissa pikkutöissähän tuo on hyvä, sillä saa vaikka sytytystulpat uudenverosiks, oikeesti
Koneenosia oon putsannu, vähän kokeillu vanteisiinkin mutta mun mopokompura ei oikein jaksa tarpeeks puhaltaa (8 bar max, 20 L säiliö, tuottoa en muista), pitäis hommata isompi...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203