W204 viat
W204 viat
Tässä on joutunut useampaan otteeseen W203:n (200 CDI) omistajana pettymään mersun latuun ja toteamaan että tää on sitten viimeinen tähtinokka.
Mutta kun katselee tätä W204 osastoa niin vikoja ei tunnu näissä uudemmissa olevan.... Onko laatu siis parantunut, alustan nivelet ja puslat pysyvät tiukkoina, polttoainejärjestelmässä ei vuotoja, ovet ja lokarit ei ruostu, elektroniikka pelaa ??? Vai onko viat jo niin moneen kertaan käsitelty W203:n
kohdalla ettei ole enää tarvetta toistella niitä täällä ?
Kertokaapa 204:lla paljon ajaneet tai niitä korjanneet uskaltaako tuommoisen ostaa ja onko malli parantunut ?
Kiitos !
Mutta kun katselee tätä W204 osastoa niin vikoja ei tunnu näissä uudemmissa olevan.... Onko laatu siis parantunut, alustan nivelet ja puslat pysyvät tiukkoina, polttoainejärjestelmässä ei vuotoja, ovet ja lokarit ei ruostu, elektroniikka pelaa ??? Vai onko viat jo niin moneen kertaan käsitelty W203:n
kohdalla ettei ole enää tarvetta toistella niitä täällä ?
Kertokaapa 204:lla paljon ajaneet tai niitä korjanneet uskaltaako tuommoisen ostaa ja onko malli parantunut ?
Kiitos !
Tuskin se voi paljon parantua, sen verran hyvä auto tuo w203Onko laatu siis parantunut, alustan nivelet ja puslat pysyvät tiukkoina, polttoainejärjestelmässä ei vuotoja, ovet ja lokarit ei ruostu, elektroniikka pelaa ??? Vai onko viat jo niin moneen kertaan käsitelty W203:n
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
yleinen olettamus on että kun mersu on uutena maksanut maltaita niin sen ylläpitoon ei pitäisi rahaa kulua seuraavan miljoonan kilometrin matkalla tottakai esim kallistuksenvakaajan kumit ym kuminivelet tangoissa ovat kuluvaa tavaraa, ne kun tahtoo kulua 1500 kg painavassa mersussa hiukka nopeemmin kuin mitä 800 kg yariksessa. ja tosiaan täysin samoilla linjoilla cmeli:n kanssa, w203 on loppupeleissä pirun luotettava ja mukava auto ajella
[quote="cmeliTuskin se voi paljon parantua, sen verran hyvä auto tuo w203 [/quote]
Erilaisissa mm saksalaisissa vikatilastoissa se on hieman keskitasoa parempi kulkuväline. Omallani olen ajanut 6 vuotta ja 180 tkm, on toki miellyttävä
ajaa, mutta nyt kiinnostaa lähinnä tuo vikojen esiintyminen. Niitä on rauhallisesta ajotyylistä huolimatta omassani aivan liikaa, viimeinen pisara on ollut auton ruostuminen.
Pitääkö näistä kommenteista nyt vetää se johtopäätös että W204 on vikojen puolesta yhtä "hyvä" kuin W203 ?
Erilaisissa mm saksalaisissa vikatilastoissa se on hieman keskitasoa parempi kulkuväline. Omallani olen ajanut 6 vuotta ja 180 tkm, on toki miellyttävä
ajaa, mutta nyt kiinnostaa lähinnä tuo vikojen esiintyminen. Niitä on rauhallisesta ajotyylistä huolimatta omassani aivan liikaa, viimeinen pisara on ollut auton ruostuminen.
Pitääkö näistä kommenteista nyt vetää se johtopäätös että W204 on vikojen puolesta yhtä "hyvä" kuin W203 ?
Ajelin puolitoista vuotta, 15 tkm vm 2002 W203 220 CDI:llä.
Auton mittarissa oli reilu 80 tkm, koko ajan oli kaikenlaista vaivaa.
2 hehkua pimeni, polttoainepuolen letkut ja tiiviisteet piti uusia,
auto sammuili risteyksissä, ilmamassamitari piti vaihtaa. Polttoaine loppui, kun mittari näytti vähän alle puolta tankkia eli toinen puoli tankista jäi käyttämättä kun siirtopumppu ei toiminut.
Kojelaudassa paloi milloin mikäkin varoitusvalo. Ja oli kylmä vehje talvella, vaikka vaihdoin molemmat termarit ja laitoin uuden Webaston.
Ei tullut viime talven pakkasilla hiki pintaan kertaakaan.
Oli kyllä surkea laite tuo W203.
Vaihdoin talvella W204 C200 Kompressoriin. Täytyy sanoa, jotta on täysin eri auto. On nopea lämpiämään pakkasilla, on hiljainen, kiihtyy hienosti jne. Ei mitään ongelmia reilun puolen vuoden aikana, toimii niinkuin
auton pitääkin. Olen tyytyväinen!
Auton mittarissa oli reilu 80 tkm, koko ajan oli kaikenlaista vaivaa.
2 hehkua pimeni, polttoainepuolen letkut ja tiiviisteet piti uusia,
auto sammuili risteyksissä, ilmamassamitari piti vaihtaa. Polttoaine loppui, kun mittari näytti vähän alle puolta tankkia eli toinen puoli tankista jäi käyttämättä kun siirtopumppu ei toiminut.
Kojelaudassa paloi milloin mikäkin varoitusvalo. Ja oli kylmä vehje talvella, vaikka vaihdoin molemmat termarit ja laitoin uuden Webaston.
Ei tullut viime talven pakkasilla hiki pintaan kertaakaan.
Oli kyllä surkea laite tuo W203.
Vaihdoin talvella W204 C200 Kompressoriin. Täytyy sanoa, jotta on täysin eri auto. On nopea lämpiämään pakkasilla, on hiljainen, kiihtyy hienosti jne. Ei mitään ongelmia reilun puolen vuoden aikana, toimii niinkuin
auton pitääkin. Olen tyytyväinen!
Mulla ensimmäinen ja viimeinen mersu. W204 c 320 -07
ensin hajosi rattilukko josta laskua 1100€ ja nyt molempien takavalojen liittimien ruskea johto on jostain syystä kuumentunut ja sulattanut johdon, liittimen ja levyn missä lamput ovat kiinni eli kaikki pitää uusia molemmille puolille. Tämäkin ilmeisesti tyyppivika. EN SUOSITTELE w204:sta
ensin hajosi rattilukko josta laskua 1100€ ja nyt molempien takavalojen liittimien ruskea johto on jostain syystä kuumentunut ja sulattanut johdon, liittimen ja levyn missä lamput ovat kiinni eli kaikki pitää uusia molemmille puolille. Tämäkin ilmeisesti tyyppivika. EN SUOSITTELE w204:sta
Hurautin tuossa yhtenä tovina lentokentälle S204-taksilla ja omistaja sanoi että ensimmäinen mersu 7 viimeisestä jota ei ole tarvinnut käyttää ylimääräisillä korjauksilla huoltojen välillä ensimmäiseen 80tkm ainakaan.
No ei oo tosiaankaan tainnut olla todelliset kilsatjASKA52 kirjoitti:Ajelin puolitoista vuotta, 15 tkm vm 2002 W203 220 CDI:llä. Auton mittarissa oli reilu 80 tkm, koko ajan oli kaikenlaista vaivaa.
Re: W204 viat
Mulla oli parin vuoden ajan w 203.Ei ehtinyt tulla ihmeempiä ongelmia.Viime loppukesällä ostin w 204 cgi vm 2010.Ajettu oli 5000 km.Ehdin ajella sillä pari sataa kilometriä,kun teki tenän.Eräänä päivänä kun piti lähteä,niin ovilukot aukeni normaalisti mutta kun tökkäsin avaimen virtalukkoon,ei tapahtunut mitään!Tökin ja tökin avainta reikään mutta tuloksetta.Istuin ja ihmettelin.Avain oli virtalukossa,kun kojetaulussa alkoi kuulua rapinaa.Yks kaks ovet meni lukkoon.Avasin ovet ja rapsutus jatkui.Sitten rapina loppui ja otin avaimen virtalukosta ja pistin takaisin.Ja ihme tapahtui!!Kaikki toimi taas normaalisti.Vein auton kumminkin Veholle testeriin.Vikatiedoista ei löytynyt mitään.Tapahtuma jäi mysteeriksi asentajallekin.Oletus oli kuitenkin,että joku bitti ohjelmassa meni poikittain ja tietokone korjas vian omatoimisesti.Onko kenelläkään ollut samantyyppistä temppuilua?hanse kirjoitti:Tässä on joutunut useampaan otteeseen W203:n (200 CDI) omistajana pettymään mersun latuun ja toteamaan että tää on sitten viimeinen tähtinokka.
Mutta kun katselee tätä W204 osastoa niin vikoja ei tunnu näissä uudemmissa olevan.... Onko laatu siis parantunut, alustan nivelet ja puslat pysyvät tiukkoina, polttoainejärjestelmässä ei vuotoja, ovet ja lokarit ei ruostu, elektroniikka pelaa ??? Vai onko viat jo niin moneen kertaan käsitelty W203:n
kohdalla ettei ole enää tarvetta toistella niitä täällä ?
Kertokaapa 204:lla paljon ajaneet tai niitä korjanneet uskaltaako tuommoisen ostaa ja onko malli parantunut ?
Kiitos !
Tapahtuman jälkeen autolla ajettu n.12000 km ilman ongelmia.
Auto on mielestäni erinomainen ajaa,on hiljainen,tukevan tuntuinen ja automaattivaihteisto toimii mainiosti.Olen tyytyväinen.Ainakin vielä.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Itselläni oli c203 220cdi -06, jonka ajoin 121tkm --> 205tkm ja autoon ei vaihdettu kuin kuluvia osia, termari, pari parkkianturia ja oikean eturenkaan pyörimisanturi (tai sen johto). Erittäin luotettava kapine, ei ruostunut ja oli mukava!
Nyt tulossa c204 220cdi -10 64tkm, jonka toivon olevan yhtä luotettava, mutta pelkään että ei ole...
Nyt tulossa c204 220cdi -10 64tkm, jonka toivon olevan yhtä luotettava, mutta pelkään että ei ole...
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo