Soodapuhallus

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Pro Blast
Viestit: 1
Liittynyt: 01.12.2010 13:04
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Soodapuhallus

Viesti Kirjoittaja Pro Blast »

Myös Mesen pellit, vanteet ja osat puhtaaksi maaleista, lakoista, liasta ja rasvoista soodapuhalluksella.

www.problast.fi
[email protected]
020-766 1130
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no otetaampa sitten sellanen esimerkki, mitäs maksaa neljän aluvanteen puhallus aivan puhtaaksi suutalla :roll:
jos sais vähän esimerkki hintaa näkyviin ja mites onnistuu onnikalla lähettäminen puhallettavaksi ja takasin puhallettuna :wink:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

touhottaja kirjoitti:no otetaampa sitten sellanen esimerkki, mitäs maksaa neljän aluvanteen puhallus aivan puhtaaksi suutalla :roll:
jos sais vähän esimerkki hintaa näkyviin ja mites onnistuu onnikalla lähettäminen puhallettavaksi ja takasin puhallettuna :wink:
Jos mersun vanne kyseessä niin orkkismaali ei lähde soodalla. Yksi yritti ja lopetti kesken. Satanen meni kankkulan kaivoon.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

AK47 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:no otetaampa sitten sellanen esimerkki, mitäs maksaa neljän aluvanteen puhallus aivan puhtaaksi suutalla :roll:
jos sais vähän esimerkki hintaa näkyviin ja mites onnistuu onnikalla lähettäminen puhallettavaksi ja takasin puhallettuna :wink:
Jos mersun vanne kyseessä niin orkkismaali ei lähde soodalla. Yksi yritti ja lopetti kesken. Satanen meni kankkulan kaivoon.
herranen aika, maksoko se yhen vanteen puhallus yritys sata euroo :roll:
sillonhan neljä olis ollu sitten ainakin 400€ ja vähän päälle kerta se ensimmäinenkin jäi kesken :shock:
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Noita soodapuhaltajia kun nyt alkaa olemaan joka kylällä ja kaikki ovat halukkaita puhaltelemaan niita vanteita, niin muutama ajatus ihan ilmaiseksi:

- tehkääpä kokeeksi yhteistyösopimus vaikka kylänne automaalaamon/korjaamon/thyyningpajan tms. yrityksen kanssa tuosta puhalluksesta.
Käytte vaikka kerran/kaksi kertaa viikossa puhaltamassa SINNE TOIMITETUT vanteet ym. osat.
Laskutatte yhteistyökumppaniltanne puhalluksen, joka veloittaa ne yksityisaiakkaat omalla taksallaan.
En ole vakuuttunut muutaman vanteen puhalluksen kannattavuudesta / yksityisaasiakas, vaan ennemmin neuvoisin puhaltelemaan isompia rontteja kerrallansa.
Ne kyselyt "paljonkovanteenpuhallusmaksaaohonaapurikunnassaonkaksieuroahalvempi" eivät ole pidemmän päälle kovin häävejä vastailla. :D

- tehkää samanlainen yhteistyösopimus kiinteistönhuolto/maalausliike/rappausliike/saneerausliike ym. kanssa.
Puhallatte sitten urakkana, tai tuntiveloituksella niitä talojen julkisivuja, niin saatte tehdä sitä puhallustyöta yritysasiakkaille. Yritykset ovat useassa mielessä mielekkäämpiä asiakkaita, kuin yksityiset, koska ne ovat ammattilaisia alallaan :wink:
Ei tarvitse joka hyypiölle selvittää samaa asiaa juurta jaksaen.

Nimimerkillä: on kokeiltu työskennellä vähittäismyynnin parissakin 3 kk, tuli äkkiä ikävä takaisin tukkukaupan puolelle...

:lol: :lol: :lol:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Haikara puhuu asiaa.

MUTTA: paikallinen soodapuhaltaja puhaltelee esim auton vanteita vain kerran kuussa, se siis kerää ensin ison läjän kerralla eikä puhaltele yksittäin. Viimeksikin pihassa oli toistasataa vannetta.

Mutta se on totta, laatuvanteista ei soodalla kovin edullisesti maali irtoa, vaan menee toista tuntia per vanne, joistakin ei lähde ollenkaan, vaan siirtyy paikasta toiseen kuin sitkee räkä poskella.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Haikara kirjoitti:Noita soodapuhaltajia kun nyt alkaa olemaan joka kylällä ja kaikki ovat halukkaita puhaltelemaan niita vanteita, niin muutama ajatus ihan ilmaiseksi:

- tehkääpä kokeeksi yhteistyösopimus vaikka kylänne automaalaamon/korjaamon/thyyningpajan tms. yrityksen kanssa tuosta puhalluksesta.
Käytte vaikka kerran/kaksi kertaa viikossa puhaltamassa SINNE TOIMITETUT vanteet ym. osat.
Laskutatte yhteistyökumppaniltanne puhalluksen, joka veloittaa ne yksityisaiakkaat omalla taksallaan.
En ole vakuuttunut muutaman vanteen puhalluksen kannattavuudesta / yksityisaasiakas, vaan ennemmin neuvoisin puhaltelemaan isompia rontteja kerrallansa.
Ne kyselyt "paljonkovanteenpuhallusmaksaaohonaapurikunnassaonkaksieuroahalvempi" eivät ole pidemmän päälle kovin häävejä vastailla. :D

- tehkää samanlainen yhteistyösopimus kiinteistönhuolto/maalausliike/rappausliike/saneerausliike ym. kanssa.
Puhallatte sitten urakkana, tai tuntiveloituksella niitä talojen julkisivuja, niin saatte tehdä sitä puhallustyöta yritysasiakkaille. Yritykset ovat useassa mielessä mielekkäämpiä asiakkaita, kuin yksityiset, koska ne ovat ammattilaisia alallaan :wink:
Ei tarvitse joka hyypiölle selvittää samaa asiaa juurta jaksaen.

Nimimerkillä: on kokeiltu työskennellä vähittäismyynnin parissakin 3 kk, tuli äkkiä ikävä takaisin tukkukaupan puolelle...

:lol: :lol: :lol:
tarkotakko ny sitä että jos haluan että mun vanteet puhalletaan huonosta maalista puhtaaks, niin minun tarttee ensin tehä muutamien yritysten kanssa työsopimus ja tehä niille ensin hommia ja vielä muutamalle kiinteistö yrittäjän kanssa puhallus sopimus ja vasta sitten voin pyytää jotakin soodapuhaltamoo ystävällisesti hönkäsee mun vanteet puhtaaksi joista kumminkin saa lopuksi vain yhestä vanteesta osan puhallettua ja vielä tarttis maksaa siitäkin satanen :roll:
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

:lol: :lol: Luvettako työ näitä kirjoituksia ollenkaan :lol: :lol:

Heitin tuossa pari ajatusta SOODAPUHALTAJAYRITTÄJILLE, kuinka voisi toimia.
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

Kyllä ae lähtee mesun maalikin kuin sukupuolitauti töölööstä.
Ei oo mitään erikoismaalia.
Ainoan kerran on tullu eteen hankalempi puhallus, oli OZ vähän kalliimmat
vanteet, vanteen ja maalin välissä oli joustava kerros, estämässä maalin
mahdollista murtumista.
Ja onneksi täällä suomesssa saa vielä itse hinnotella hommat.
Jokusen kerran olen sanunut kun on ollu mutinaa hinnasta, tervetuloa vehkeet on tuossa, herra on hyvä ja puhaltaa ja maalaa, kahvitkin saa
kaupan päälle. Ei oo vielä kukaan halunnut tehä, ilmaiseksi. :D
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Iso-Jukka kirjoitti:Kyllä ae lähtee mesun maalikin kuin sukupuolitauti töölööstä.

Ja onneksi täällä suomesssa saa vielä itse hinnotella hommat.
Jokusen kerran olen sanunut kun on ollu mutinaa hinnasta, tervetuloa vehkeet on tuossa, herra on hyvä ja puhaltaa ja maalaa, kahvitkin saa
kaupan päälle. Ei oo vielä kukaan halunnut tehä, ilmaiseksi. :D
juu onneksi saa :D
voihan hitto kun asut nuin kaukana, olis pikkasen pitkä puhallusmatka, takuulla puhaltasin itte jos kerta "jauhojakaan" ei tarttis maksaa ja maalaisin vielä itte puhalletut kipaleet ja maalikki olis ilimaset :D
sen verta on tullu puhallettua ja maalattua puhalluksen jälestä että tiijän kyllä millasta hommaa se on :wink:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Iso-Jukka kirjoitti:Kyllä ae lähtee mesun maalikin kuin sukupuolitauti töölööstä.
Ei oo mitään erikoismaalia.
Ainoan kerran on tullu eteen hankalempi puhallus, oli OZ vähän kalliimmat
vanteet, vanteen ja maalin välissä oli joustava kerros, estämässä maalin
mahdollista murtumista.
Ja onneksi täällä suomesssa saa vielä itse hinnotella hommat.
Jokusen kerran olen sanunut kun on ollu mutinaa hinnasta, tervetuloa vehkeet on tuossa, herra on hyvä ja puhaltaa ja maalaa, kahvitkin saa
kaupan päälle. Ei oo vielä kukaan halunnut tehä, ilmaiseksi. :D

Vähän vanhaan vastaan mutta ei kyllä lähteny AMG monoblokeista maali soodalla. Varsinkin siihen naampuolen tekstiin jäi maalit pohjaan.

Voihan se olla että ne lähtis jos ois joku joka ne haluaa ja osaa putsata. Tietystiä jos oli vaikka heikkonäköinen se puhaltaja....

Mutta asijaan:

Mitäs kustantaa normaali konepellin puhallus kummaltakin puolelta puhtaaksi? Niin että ei vetele mutkille? Ruostetta ei juurikaan ole ja kun ei ole tietoa onko alun perin maalattu jo yli niin kaiken kun poistaa niin saa hyvät pohjat eikä jää ruoste muhimaan parin kolmen kerroksen alle. Kiveniskua tossa toki on etureunassa joista pikkuisen ruostunut.

Pelkkä soodalla puhallus riittää.

Onko näille joku neliöhinta jos puhutaan suht selkeistä osista kuten konepelti ja lokasiivet joissa pinta-ala on helppo rullamitalla mitata.

Lähinnähän se kannattavuus on siinä että löytää ruosteettoman edullisen purkuosan ja tekee siitä kunnollisen pintakäsittelemällä asiallisesti. Toinen vaihtoehtohan on täysin uusi orkkis varaosa ja taas asiallinen maalaus. Ennemmin pistän rahaa puhallukseen ja maalaukseen kuin tarvikepelteihin ja maalaukseen.

Uudellamaalla pitäis puhallella, puhaltajia vois suositella jotka on auton peltejä puhallellut.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Niin, mitäs tommoinen konepelti+2xetuloksut mahtaa kustantaa jos puhaltaa pellille asti ympäriinsä?

Hiekalla tai teräsrakeellahan nuo menee pilalle käsittääkseni???
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Niin, onkos hyväksi ja järkihintaiseksi havaittuja soodapuhaltajia hki/lahti välillä?
JIs
Viestit: 40
Liittynyt: 01.4.2007 20:41

Viesti Kirjoittaja JIs »

Ei tule hyvää lopputulosta pelleille, joustavat liikaa. Tutkittiin asiaa teollisuuden puolella joku vuosi sitten ja loppupäätelmä oli aika kylmä, ainoastaan paksuille levyille.
S211 280CDI - KaralaImproved
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

JIs kirjoitti:Ei tule hyvää lopputulosta pelleille, joustavat liikaa. Tutkittiin asiaa teollisuuden puolella joku vuosi sitten ja loppupäätelmä oli aika kylmä, ainoastaan paksuille levyille.
Soodalla vai millä puhallettu?

Jos tuo soodalla kokistölkistä värin puhaltaminen onnistuu niin kyllä nyt tollanen 0.5mm+ levy jota loksuissa ja konepellissä pitäis kestää soodaa vaikka 4" rööristä?

Lähinnä etsin edullisinta neliöhintaa soodapuhallukselle uudeltamaalta.

Konepellistä ei ole pakko puhaltaa hiekalla kuin etureunan ruosteen alut. Tasopinnat voi sitten hioskella tai kokeilla jotain nitromorsseja?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Lähetäänpäs siitä että ainakin noi loksut puhalletaan soodalla jos jostain semmoinen harvinaisuus löytyisi lähinurkilta - siis Mäntsälästä.

Edelleen täältäpäin soodapuhaltaja haussa vai pitikö käydä ostamassa säkki soodaa ja piiltema/moponet soodapistooli... Ja tehä tätäkin itse.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Soda on hemmetin hyvää tavaraa ja sopii monelle eri materiaaleille.
Aivan ohutta tavaraa voi puhaltaa ja yllättävän tehokasta. Mitä se mahtaisi ollakkaan jos olisi kunnon puhallusvermeet?


Kuva

EDIT: Miksi muuten sodalla pitää puhaltaa lokasuojat? Eikö siihen tarkoitukseen hiekka ole paljon halvempaa ja toimii tosi hyvin?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jartuo kirjoitti:Soda on hemmetin hyvää tavaraa ja sopii monelle eri materiaaleille.
Aivan ohutta tavaraa voi puhaltaa ja yllättävän tehokasta. Mitä se mahtaisi ollakkaan jos olisi kunnon puhallusvermeet?


Kuva

EDIT: Miksi muuten sodalla pitää puhaltaa lokasuojat? Eikö siihen tarkoitukseen hiekka ole paljon halvempaa ja toimii tosi hyvin?
Hiekalla, teräsrakeella ja lasilla menee pelti mutkalle. Sooda lienee ainoa jolla ei mene.

Ootkos ite nuo kuvien puhallukset touhunnut? Millainen kompura ja pistooli käytössä ja mitä sooda kustantaa per neliö?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Minulla on käytössä Motonetin soodapuhallus, se pienempi.
Isompi malli on törkeän hintainen vaikka hinnan puolittaisi.
Kyllähän sitä soodaa menee, mutta ihan lyömätön tuollaisissa hommissa.
Ei mene hiekkapuhaluksessa pellit mutkille, olen juuri yhden kopan hiekkapuhaltanut.
Kompuran tuotto on luokkaa 1000l/min

Kuva
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jartuo kirjoitti:Minulla on käytössä Motonetin soodapuhallus, se pienempi.
Isompi malli on törkeän hintainen vaikka hinnan puolittaisi.
Kyllähän sitä soodaa menee, mutta ihan lyömätön tuollaisissa hommissa.
Ei mene hiekkapuhaluksessa pellit mutkille, olen juuri yhden kopan hiekkapuhaltanut.
Kompuran tuotto on luokkaa 1000l/min

Kuva
Juu näyttää motonetissä olevan tuollainen härveli ja 5kilon purkki soodaa 69euruplaa, eli aikas hinnakasta.

Ostin kuitenkin kokeeksi. Katotaan nyt jaksaako tuolla koko lokasuojaa puhaltaa... Ja samalla selviää riittääkö tuo 5 kiloa ees 5 minuutiksi.

Mistäpä soodaa halvemmalla? Kyseinen 5 kilon purkki maksaa 14.9euruplaa ja on aivan sikakamaisen kallista.

Ajattelin myös kokeilla puhallella lennokkimoottoreihin kiinni palanutta rissaa ja synteettistä öljyä pois, siihen varmaan tuo juurikin sopivan kokoinen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Mulla on mennyt 4 muovi purnukkaa ja säkillinen tavaraa. Aika hemmetisti niillä olen puhaltanut. En mitään isoja aloja, mutta pieniä ja paljon.
Juuri tuollaisiin moottoreihin ym ihan saakelin nopea ja tehokas.

Tuohon pusaukseen taisi mennä reilu vartti ja aineta jotain 1-2litraa. (Ainakin jotain tuohon suuntaa.)

Kuva

Kuva
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Saa sitä tosiaan säkeissäkin http://motonet.fi/fi/tuote/751162/Nordb ... 25kg-sakki
Pikkusen huokeempaa kuin nuo 5l pöntöt.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

AK47 kirjoitti:Lähetäänpäs siitä että ainakin noi loksut puhalletaan soodalla jos jostain semmoinen harvinaisuus löytyisi lähinurkilta - siis Mäntsälästä.

Edelleen täältäpäin soodapuhaltaja haussa vai pitikö käydä ostamassa säkki soodaa ja piiltema/moponet soodapistooli... Ja tehä tätäkin itse.
Hinthaarassa on soodapuhallusfirma. Ja Askolan Monninkylässä. En muista firmojen nimiä kylläkään.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Hinthaarassa on soodapuhallusfirma. Ja Askolan Monninkylässä. En muista firmojen nimiä kylläkään.
Jännä kun ei ole sattunut kohdalle. :shock: 12 vuotta jo kuitenkin asunu.

Monninkylässä on. Ei oo mäntslästäkää pitkästi.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mjaa se o Hinthaarasta Tyyskä muuttanu Pornaisiin. Viel lähemmäs siis. http://www.uudenmaansooda.fi/

samalla voi tehä jauhemaalauksen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sergey kirjoitti:Mjaa se o Hinthaarasta Tyyskä muuttanu Pornaisiin. Viel lähemmäs siis. http://www.uudenmaansooda.fi/

samalla voi tehä jauhemaalauksen.
Juu, ton just eilen kuuklasin itekkin.

Kokeilin motonetin härveliä ja ei ole kovin tehokas. Kilikalimaalia loksusta poistin niin meni se säiliöllinen (n 1 kg) A4 kokoiselle alalle ja aikaa varmaan 5-10 minuuttia. Ei hyvä juttu.

Painetta ei jaksanut tuo pikkukompura pitää vaikka on 3 vaihe vehe. Teho hiipui heti puhalluksesta kun laski jonnekkin 7 bar tienoolle. pitäis varmaan olla 8- 10 bar niin saisi tehokkaammaksi ja ei kuluisi soodaakaan niin paljoa. Tutkitaan korkeamman paineen vaikutusta kun pääsee käsiksi 10bar kompuraan.

Mutta on kyllä totta että soodalla saa maalia kerroksittain helposti pois. Lasilla tai hiekalla ois menny kaikki kerrokset helposti peltiin asti.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Ei auta motonetin malliin kymmenenkään baaria. Tänään yritin venttiilikoppaa puhdistaa, sain vain ensimmäisen kerroksen pois. Luovutin.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mää huomasin että piti laittaa vedenerotin sen soodapuhaltimen sisääntuloon, muuten tukki suuttimen aika nopeasti... :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dry kirjoitti:Mää huomasin että piti laittaa vedenerotin sen soodapuhaltimen sisääntuloon, muuten tukki suuttimen aika nopeasti... :shock:
Onko sulla oikea vai motonetin pienoismalli?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

AK47 kirjoitti:
dry kirjoitti:Mää huomasin että piti laittaa vedenerotin sen soodapuhaltimen sisääntuloon, muuten tukki suuttimen aika nopeasti... :shock:
Onko sulla oikea vai motonetin pienoismalli?
Ihan oikea moponetin pienoismalli 8) :lol:

Mutta tollasissa pikkutöissähän tuo on hyvä, sillä saa vaikka sytytystulpat uudenverosiks, oikeesti :shock:
Koneenosia oon putsannu, vähän kokeillu vanteisiinkin mutta mun mopokompura ei oikein jaksa tarpeeks puhaltaa (8 bar max, 20 L säiliö, tuottoa en muista), pitäis hommata isompi...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”