moottoriöljy 250d,300td

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

moottoriöljy 250d,300td

Viesti Kirjoittaja petromax »

Mitäs öjyä porukka käyttää lankuissa?Itse olen käyttänyt teboilin 5w-40 super hpd öljyä.Ei niin halpaa,ainakin on pysynyt hyvin sisällä.
Työmaalla käytetään teboilin 15w-40 hpd öljyä.Melkoisen raskassa käytössä.
Mahtaisko lankku kelpuuttaa tätä vaihtoehtoa tai sitten 10w-30?
Hinta on yli puolet halvempaa,kuin tuo 5w-40
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Halvinta 10w-40 öljyä.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Mobil Super 3000 ja Castrol Magnatec pitää kuluneet nostimet hiljaisena joten niillä mennään - kumpaa sattuu halvemmalla saamaan. :D

Teboil Silveriä tuli nuukuuksissaan kokeiltua, ei toimi. Älytön nostinsoolo :lol: Super kolmetonniset sisään ja hiljeni.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Teboil Silveriä tuli nuukuuksissaan kokeiltua, ei toimi. Älytön nostinsoolo :lol:
tämä on kokeiltu myös täällä, tosin kaksataadeessä mutta kuitenkin, sensijaan teboilin diamond dieselillä hiljenee nostajat, eikä ole edes hirveän kallista. :shock:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Neste dieseliä, delvac dieseliä ja tb dieseliä 10w-30. Siis ihan kovinta työkonelaatua. Jos tuo eväs kestää ajaa työkoneessa turbo punaisena satoja tunteja, niin kestää se mersun koneessakin.

Ajelin noilla 400-600tkm. Lisätä ei tarvinnut 20tkm vaihtovälillä, eikä nostajat naputtaneet. Kone toimi vielä myydessäkin tosi hyvin. Aikaisemmin ajelin synteettisillä ja herkkiä olivat nostajat naputtamaan. Tuntuu synteettisen paremmuusolevan jossainmuussa kuin koneen puhaana pitämisessä tai kulumisen estossa. Markkinamiehet on onnistuneet myymään synteettisyyden melko hyvin ihmisille.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 öljyt

Viesti Kirjoittaja petromax »

Niimpä.Taidan alkaa käyttämään noita hiukan edukkaimpia vaihtoehtoja.
10w-30 tai 15w40.Ei mielestäni teboilin öljyt huonoja ole olleet,mitä muitakin joskus olen käyttänyt.
Yleensä aina tulee vaihdettua 10000 kohdalla,vaikka varmaan kestäisivät enemmänkin ajaa.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Jari Ke
Viestit: 136
Liittynyt: 14.1.2008 13:51

Re: w124 öljyt

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Samaa mulla ollu jo useita vuosia just tuo Teboilin 5W40 SHPD ja ukkelilla paljo kauemmin. 130€ 20L pönttö -hintaan olen sitä ostanu. Tynnyrissä ostettuna sitte paljo havempaa.

Ei me luiruksi kovankaan ajon jälkeen niikun menee mopilin 5w50 RF Sitä mulla oli 20v ja merkki vaihtu pois siitä yhden mittatikkunoston jälkeen pysyvästi :shock:
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 öljyt

Viesti Kirjoittaja petromax »

Toisaalta,mitäpä sitä vaihtamaan,kun on hyväksi havaittu.Täytys oikein kysellä paikalliselta öljykaappiaalta,mitä maksais tynnyrissä.Tai sitten ostaa 20 litraa kerralla ja kaivaa rahapussia... :lol:
Vaihtoväliä vois varmaan hieman harventaa.Mitäs olet ajellut kilometrejä näillä superhpd:llä?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Re: w124 öljyt

Viesti Kirjoittaja Köster »

Jari Ke kirjoitti:Samaa mulla ollu jo useita vuosia just tuo Teboilin 5W40 SHPD ja ukkelilla paljo kauemmin. 130€ 20L pönttö -hintaan olen sitä ostanu. Tynnyrissä ostettuna sitte paljo havempaa.

Ei me luiruksi kovankaan ajon jälkeen niikun menee mopilin 5w50 RF Sitä mulla oli 20v ja merkki vaihtu pois siitä yhden mittatikkunoston jälkeen pysyvästi :shock:
Eikö se 50 tarkoita juuri sitä kuumana olevan öljyn öljynpainetta jolloin 50 kestää kuumuudessa tuottaen paremmat paineet kuin 40? Onko siis lisä aineet muuttaneet öljymaailman ettei viskositeetti enää kerro kaikkea?
Delvac ainakin minun kärryn mittarissa pitää kuumana öljynpaineen joutokäynnillä 1.5 paikkeilla ja 5w 50 noin 2.0 paikkeilla joutokäynnillä motarin jälkeen?
Totta on , jotta hintalaatu suhteen jo löytyy parempiakin vaihtoehtoja kuin RF.
Jari Ke
Viestit: 136
Liittynyt: 14.1.2008 13:51

Re: w124 öljyt

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Köster kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:Samaa mulla ollu jo useita vuosia just tuo Teboilin 5W40 SHPD ja ukkelilla paljo kauemmin. 130€ 20L pönttö -hintaan olen sitä ostanu. Tynnyrissä ostettuna sitte paljo havempaa.

Ei me luiruksi kovankaan ajon jälkeen niikun menee mopilin 5w50 RF Sitä mulla oli 20v ja merkki vaihtu pois siitä yhden mittatikkunoston jälkeen pysyvästi :shock:
Eikö se 50 tarkoita juuri sitä kuumana olevan öljyn öljynpainetta jolloin 50 kestää kuumuudessa tuottaen paremmat paineet kuin 40?
Kylmänä se oli RF kuin vettä Meni yhden kuuman vedon jälkeen sellaiseksi. Säikähdin oikein kun tikkua nostin et mitä vit. Siihen loppu mun ja mopilin 20v suhde.

Jossain kohtaa netistä sit löyty samantapaisia havaintoja lisää. Kiinnileikanneita kisa moottoreita jne. ja samasta syystä. Joku oli teettäny öljyanalyysin alle tunnin ajetulle RF:lle tulos 0W :shock: Siis pelkkä 0W ei mitään kuumanpään kestoa jäljellä. Öljy siis kuin vettä ja niin se mullakin oli.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Nuo viskositeetit on vain luokkia.tarkoittaa siis että on annettu vaihteluväli paksuudelle ja sen mukaan jaettu luokkiin. Siinä voi siten olla vaihtelua ja sen huomaa mersun öljynpainemittarissa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Oikeissa mersuissa ei ole minkäänlaisia öljynpainevaroittimia :no:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Mikäpähän on se paras sitten, tuo formula on nyt saitilla julistettu pannaan konerikon uhalla. 8)
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Mitäs ne ameriikan tyylillä markkinoidut Red Linen litkut sitten sisältää?

Kehuvat PE pohjaisena paremmaksi kuin moni muu ja kallistahan tuo PE on vaikka kai parasta myöskin jos myyntilauseita lueskelee.

Filminlujuus ja lämpöstabiilius, lämmönsiirtokyky, viskositeetin luontainen säilyminen ilman suuria muovilisäaineita,pienin mahdollinen kitka, pidemmät vaihtovälit,tiivistää männänrenkaat paremmin eikä kutista tiivisteitä kuten muut synteettiset. Kestää lämpötiloja muita paremmin esim. ylimmäisen männänrenkaan lämpötila voi olla 300 asteen tietämillä jossa mineraalin 160 asteen hajoamispiste kyykkää ja synteettisen polyalfaolefiini 230 asteessa, kun taas polyesteripohjainen hajoaa 320 asteen lämpötilassa. Myös nokissa ja nostimissa voi esiintyä 260 asteen lämpötiloja jne..

Onkos kukaan raskinut testata koskaan moisia, itsellä vain 850 volvon "positiivinen" ohjaustehostimen elvytyskokeilu, jolloin ääni hiljeni ja vuotokin väheni kunnes volga myytiin parempaan kotiin.....vika ja öljyelvytys tiedossa toki ostajallakin.

Halpaahan tuo näyttäs olevan 20,90e vajaa litra 946 ml . Olisko tämä se paras tai ainakin hiukka kalliimman puoleinen jos vaihtoväli 15-20 000km eikä tuommonen 50 000km kuten voortin eco transiitissa nykypäivänä? :D.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”