Roiston Cinquecento – Polttoainepula osa 2
Samanlaisia kulutus lukemia näytti omasaa ajossa myös pitkällä matkalla. Ei paha 5 litraiselle bensa konelle. Tuo nykyinen käyttö diesel farkku traktori vie vain pari litraa vähempi. Kyllä pitää tuomonen E500 vielä joskus hommata uudelleen oli niin mukava auto.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350 CDI -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350 CDI -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Terve,
Modasin tässä vähän tuota ketjun katkaisutyökalua. Ne katkaisutapit oli tehty dieselin ketjun 4,4 millin tapeille ja bensassa on 3,3 millin tapit. Milli siis tapista pois – tappi porakoneeseen ja viilaa kylkeen. Samalla piti tehdä apuholkki katkaisinsysteemin kärkeen. Kaljatölkistä me leikkasimme sen...
t.
Risto
Modasin tässä vähän tuota ketjun katkaisutyökalua. Ne katkaisutapit oli tehty dieselin ketjun 4,4 millin tapeille ja bensassa on 3,3 millin tapit. Milli siis tapista pois – tappi porakoneeseen ja viilaa kylkeen. Samalla piti tehdä apuholkki katkaisinsysteemin kärkeen. Kaljatölkistä me leikkasimme sen...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Niittaustyökaluihin liittyen:
Mittailin noita niittauspaloja
Ylhäällä oleva on mersun orkkistyökalusta ja alempi Bgs valmisteesta. Mersulaisessa on 5,1mm leveä ura jolla ja bgs:ssä on 4 milliä.
Kiinalainen työkalu näkyy niittaavan 2 rivisen tapin päätä vähän leveämmältä joten uskoisin että ohuemmalla tapilla olevan ketjun niittaamisenkin pitäisi onnistua vielä tuolla samalla vastakappalella.
Mittailin noita niittauspaloja
Ylhäällä oleva on mersun orkkistyökalusta ja alempi Bgs valmisteesta. Mersulaisessa on 5,1mm leveä ura jolla ja bgs:ssä on 4 milliä.
Kiinalainen työkalu näkyy niittaavan 2 rivisen tapin päätä vähän leveämmältä joten uskoisin että ohuemmalla tapilla olevan ketjun niittaamisenkin pitäisi onnistua vielä tuolla samalla vastakappalella.
Intresanttia, intresanttia.
t.
Risto
Joo. Kokeilin jo sitä liitoskappaletta leukojen väliin ja pitäisi onnistua oman ketjun niittaus. Tuolla sinun orkkispalalla voisi olla jo hilkulla yltäisikö puristamaan. Pikkuhiljaa alkaa kerääntyä tietämystä, mikä eroa palojen välillä voisi olla. Jatketaan tästä...jolle kirjoitti:Kiinalainen työkalu näkyy niittaavan 2 rivisen tapin päätä vähän leveämmältä joten uskoisin että ohuemmalla tapilla olevan ketjun niittaamisenkin pitäisi onnistua vielä tuolla samalla vastakappalella.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
JUURoisto kirjoitti:Tämmöisetkö?hotari kirjoitti:Mulla olis M112 nuo ketjuohjarit kannen päälle jos ne käy
Pidetäänpä mielessä.
t.
Risto
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
And the winner is ... Meissenkeri.
Joo. Tilasin tuossa 16 litraa öljyä, suodattimet, tiivisteet, turbaanin venttiilin sekä ne jäähdytintä lähinnä olevat putket – olivat kiinnikkeen kohdalta aikamoisessa ruosteessa.
Tuo letkulähtö ja banjopultti on IKH:sta ja mutteri ETRA:lta. Ei meinaa mistään löytää M14x1,5-kierteellä olevia pidempiä muttereita. Jos on sorvi käytössä, voisi ostaa jonkun pitkän rengasmutterin ja sorvata siitä päät sopiviksi.
t.
Risto
Joo. Tilasin tuossa 16 litraa öljyä, suodattimet, tiivisteet, turbaanin venttiilin sekä ne jäähdytintä lähinnä olevat putket – olivat kiinnikkeen kohdalta aikamoisessa ruosteessa.
Tuo letkulähtö ja banjopultti on IKH:sta ja mutteri ETRA:lta. Ei meinaa mistään löytää M14x1,5-kierteellä olevia pidempiä muttereita. Jos on sorvi käytössä, voisi ostaa jonkun pitkän rengasmutterin ja sorvata siitä päät sopiviksi.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Moro,
Nyt on kesäkumit alla. Vähän taas vastusti, kun en älynnyt, että noissa oisi taas omanalaiset pultit. Onneksi serkkupojalla oli ylimääräinen satsi.
Paljonko tuommoisiin 245/40 18 -koon kumeihin pitäisi pistää painetta? Nyt niissä on isolta kuulostava 3,4 baaria. Tankin luukussa puhutaan kahdesta baarista mutta se taisi olla 245/45 17 -rinkuloihin.
t.
Risto
Nyt on kesäkumit alla. Vähän taas vastusti, kun en älynnyt, että noissa oisi taas omanalaiset pultit. Onneksi serkkupojalla oli ylimääräinen satsi.
Paljonko tuommoisiin 245/40 18 -koon kumeihin pitäisi pistää painetta? Nyt niissä on isolta kuulostava 3,4 baaria. Tankin luukussa puhutaan kahdesta baarista mutta se taisi olla 245/45 17 -rinkuloihin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Moro,
t.
Risto
Kiitos, kiitos. Perän nostoa 1,5-2,5 sentillä olen miettinyt. Pitää tutkailla sitä vielä jossain tasaisella asfalttipihalla. Nyt tuosta saa joskus mielikuvan, että takapalkeista oisi karannut vähän ilmaa.JL kirjoitti:Hienosti sopii kokonaisuus yhteen.
OK. Pitääpä vähäsen päästellä paineita.JL kirjoitti:Tasan kolmea baaria olen pitänyt omissa autoissa. En tiedä, onko se aivan oikea mutta ihan hyvältä se on tuntunut ja ilman ongelmia pärjätty.
Jep. Ei vaan ollut semmoista hyppysissä, kun talvivanteiden pulttia tutkailin. Kierre on sama ja pallokartiokin niissä on. Kierrettä oli vaan liian pitkästi ja kartiokin vielä vähän eri mallinen. Vastaisikohan suurinpiirtein vanhan mallin 12-millisen kartiota. Nyt on kuitenkin oikean mallin pultit paikoillaan.JL kirjoitti:Eikös noille vanteille kuulu alkuperäiset M14x1,5 pallokartiopultit?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Otappas vähän sivukulmastakin kuvaa, tuleeko nuo takarattaat riittävästi kaarelle vaikka ovat yhtä "kapeat" kuin etuvanteet? Pikku spacerit sitten jos jäävät liian sisään...
Perää vois tosiaan hiukkasen nostaa, muuten kokonaisuutena yyberhiano!
Perää vois tosiaan hiukkasen nostaa, muuten kokonaisuutena yyberhiano!
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
3bar mulla on ollut 225/40/18 talvirenkaissa ja 235/35/19 + 245/35/19 laittoivat rengasliikkeessä 3 + 3,2bar. Hyvät ja hiljaiset on ajella omat renkaat noilla paineilla, mutta rengas/merkkikohtaisia juttujahan nämä, joten kokeilemalla selviääRoisto kirjoitti:Paljonko tuommoisiin 245/40 18 -koon kumeihin pitäisi pistää painetta? Nyt niissä on isolta kuulostava 3,4 baaria.
Onko Eldo hankkinut jo auringonpistoksen itselleen kun tämmöistä kommenttia satelee, vai onko peräti horroksesta heräillyt tuninki-kärpänen puraissut?Eldorado kirjoitti:Pikku spacerit sitten jos jäävät liian sisään...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Komia!Roisto kirjoitti:Moro,
Paljonko tuommoisiin 245/40 18 -koon kumeihin pitäisi pistää painetta? Nyt niissä on isolta kuulostava 3,4 baaria. Tankin luukussa puhutaan kahdesta baarista mutta se taisi olla 245/45 17 -rinkuloihin.
t.
Risto
Noista paineista.....en käsitä mistä kuplavolkkarin ohjekirjasta ne mersullakin vielä noita suosituspaineta kopioi, kun ei tuollaisia 2bar paineita voi oikeasti käyttää missään "matalaprofiilisessa" yli 205 leveässä, jos meinaa että pääsee edes karvan yli 2tkm renkailla, ennen kuin ovat keskeltä sliksit
W220:ssä ihmettelin kans samaa, kun tuohon 245/55-17 alkuperäiskokoon tarjottiin 2bar eteen ja oikein 2.1bar taakse alle 210km/h kruisailuun....todellisuudessa niissäkin on pitänyt olla vähintään 2.8bar että saa kulumaan tasaisesti, mutta mielellään 3bar ja 19" kesärenkaissa olen pitänyt 3.2 edessä ja 3.4 takana....kolme vuotta (2 rengassarjaa) mennyt kivasti noin ja kuluu uskomattoman tasaisesti
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Lienenkö pikkuhiljaa siirtymässä pimeälle puolelle...sonikki kirjoitti:Onko Eldo hankkinut jo auringonpistoksen itselleen kun tämmöistä kommenttia satelee, vai onko peräti horroksesta heräillyt tuninki-kärpänen puraissut?Eldorado kirjoitti:Pikku spacerit sitten jos jäävät liian sisään...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Moro,
Nyt on vähän nostettu takapäätä:
Ensi viikolle voisi koettaa varata ajan suuntauksen tarkistuksen.
t.
Risto
Nyt on vähän nostettu takapäätä:
Ensi viikolle voisi koettaa varata ajan suuntauksen tarkistuksen.
t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 20.12.2014 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Morjens,
Tänään sain suunnattua pyörät perän noston jälkeen. Hommassa oli taas pikkuisen ylimääräisiä liikkuja. Viime viikolla käytin autoa alustan tarkistuksessa, jotta suuntauksessa oisi timmit paikat. Samalla käskin kuulostella, löytyykö joskus ohjausta palauttaessa kuuluva narina. Mitään ei kuulemma löytynyt.
Varasin suuntausajan keskiviikoksi ja ajelin paikalle. Vähän ajan päästä asentaja tulee kertomaan, että toinen raidetangon sisäpää on väljä ja toisessa eturenkaassa oli klappia. Ei sitä tuossa kuosissa kannata suunnata. Kun aika oli varattu, niin tasapainotettiin renkaat – jossain vauhdissa tuntui ravistusta.
Sitten soitettiin aika remonttiin ja se saatiin seuraavalle päivälle samoin uusi suuntausaika tälle päivälle. Pienen neuvottelun jälkeen saatiin vähän huojennusta remontista, kun eivät itse olleet löytäneet noita paikkoja. Etupyörän laakeri meni pienellä säädöllä. Pitää kaiken varalta seurata tuota rengasta ja vaihtaa laakeri, jos alkaa oireilla.
Nyt tuntuu auto menevän ihan hyvin. Aikaisemmin oli varsinkin tuulisella ilmalla ratissa epämääräistä tuntumaa, ja puuskissa sai olla skarppina. Pitänekö tehdä viikonloppuna testilenkki kotipuoleen.
t.
Risto
Tänään sain suunnattua pyörät perän noston jälkeen. Hommassa oli taas pikkuisen ylimääräisiä liikkuja. Viime viikolla käytin autoa alustan tarkistuksessa, jotta suuntauksessa oisi timmit paikat. Samalla käskin kuulostella, löytyykö joskus ohjausta palauttaessa kuuluva narina. Mitään ei kuulemma löytynyt.
Varasin suuntausajan keskiviikoksi ja ajelin paikalle. Vähän ajan päästä asentaja tulee kertomaan, että toinen raidetangon sisäpää on väljä ja toisessa eturenkaassa oli klappia. Ei sitä tuossa kuosissa kannata suunnata. Kun aika oli varattu, niin tasapainotettiin renkaat – jossain vauhdissa tuntui ravistusta.
Sitten soitettiin aika remonttiin ja se saatiin seuraavalle päivälle samoin uusi suuntausaika tälle päivälle. Pienen neuvottelun jälkeen saatiin vähän huojennusta remontista, kun eivät itse olleet löytäneet noita paikkoja. Etupyörän laakeri meni pienellä säädöllä. Pitää kaiken varalta seurata tuota rengasta ja vaihtaa laakeri, jos alkaa oireilla.
Nyt tuntuu auto menevän ihan hyvin. Aikaisemmin oli varsinkin tuulisella ilmalla ratissa epämääräistä tuntumaa, ja puuskissa sai olla skarppina. Pitänekö tehdä viikonloppuna testilenkki kotipuoleen.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)