Jostain pitää kuitenkin aloittaa. Tälle päivälle ei ole muuta kerrottavaa kuin takaikkunen verhon käyttövipujen luistien voitelu teflonspraylla. Verhon rulla pitää vielä herkistellä niin alkaa toimia verhoa ruttaamatta. Ostin öljynsuotimenkin varalle. Viimeisestä öljynvaihdosta ei ole kauan, mutta eilen lisäsin noin 1/2 litraa öljyä koneeseen. Nyt öljyn pinta on muutaman millin ylärajan alapuolella.
Auton mukana tuli käyttäjän käsikirja, joka on nimensä mukaisesti ihan oikea kirja. Ainoa pikku haitta on se, että kirjan automallit on 2000 vuoden malleja.
Eroina pikkuisen erilainen mittaristo ja vilkut sivupeileissä sekä ratti, jossa radion ja cruisen näppäimet. Ajotietokonekin löytyy 2000-mallisista, mutta tästä vuoden vanhemmasta en sitä ole saanut esiin, liekö sellaista ollenkaan?
Kirjahan on saksankielinen ja ilman saksan kielen opintoja tavaaminen on hiukan hidasta. Ihme kyllä olen saanut lähes kaikesta tolkkua ilman sanakirjaakin. Tekninen sanasto on jo tuttua ja lopun pystyy päättelemään

Sisustan puhdistus olisi hyvä saada tehtyä, vaalean harmaa nahkaverhoilu on nyt lähinnä likaisen harmaa. Ratti on jo sen verran kulunut, ettei se ihan puhdistuksella tule hyväksi. Vaihtoehtoina olisi uusi/käytetty ratti tai vanhan ratin verhoilu uudella nahalla. Jälkimmäinen luultavasti arvokkaampaa, kun sitä ei itse osaa tehdä.
Käynnistys kylmällä koneella oli aamulla ihan normaali. Ihan puhtaasti kävi ilman yskimistä. Varmaan Red Line poisti veden, jos sitä oli ollut.
Yskiminen sen sijaan jatkuu minun osalta, sitkeä flunssa haittaa auton kanssa puuhailua, kun ei ole tallitilaa vapaana.
Meinasi unohtua tuo navigaatiosysteemin ihmettely. Siis varapyörän keskelle sijoitettu navigaattorilaite, punaisen muovikannen alla. Tuo ohjekirja ei kerro mitään sellaisesta. Olisiko sitten joku optioni? Pari Saksan kartta-cd:tä on laitteen sisällä. Radion näytöllä on jotakin valikoita, mutta sen paremmin en ole ehtinyt siihen perehtyä. No, eipä niillä Saksan kartoilla mitään täällä tekisikään. Onko muilla vastaavaa laitetta?