Tänään kävin uusinnalla.
Toissapäivänä siinä rullilla kun jarrua testaili, niin inssi puhui kuskin puolesta. Samoin itse olin katsovinani mittareista, että kuskin puolihan se on, nollalukemat. En sitten kiinnittänyt asiaan enempää huomiota, avasin jarrun ja säädin. Ok.
Tänään heppu katseli papereita konttorilla ja tuumaili, että jaahas, vänkärin puolen jarruja pitäisi katsoa.
Ja kyllä. Niinhän siinä seisoo paperissa: vasen 2,6, oikea 0,1. Kyllä muuten pikkusen kylmäsi. Väärän puolen avasin, perkales.
Vaan mitä sanoo mittarit? Vasen 2,0, oikea 1,9. Kaikki kunnossa.
Nyt en sitten ole ihan varma, että kirjasiko suikkalakki toissapäivänä paperiin lukemat oikeisiin sarakkeisiin ja avasin ynnä säätelin väärää puolta. Toinen puoli olisi korjaantunut itsekseen. Vai korjasinko sittenkin sitä, mitä pitikin, lukemat olisi olleet väärissä paikoissa?
Jos näin, niin mihin hävisi 0,6 kN toisesta jarruttimesta, kun siihen ei kerran koskettu?
Vai kohta c, konttorin dynamometri arpoo lukemat ihmisille sattumanvaraisesti ja minä sain viimeksi Mustan Pekan? Huolestuttaa, mikäli näin on. Joka tapauksessa, mittausten tulokset heittää liikaa, ollakseen uskottavat.