Iski takakontin kanssa ongelma, ei aukea keskuslukon kautta ja lukkokin on jumissa ettei avaimellakaan pysty aukaisemaan. Keskuslukolla avatessa kuuluu naksaus enkä samalla suhinaa kuullut. Takapenkin alla olevaan alipaineletkuun koittanu imeä ja puhaltaa, mutta ei auttanut. Ensiapulaukun luukunkin kautta koittanut eri keinoilla aukaista tuloksetta. Otin puhelimella luukun kautta kuvan.
Näyttäisi sille kuin tanko olisi irronnu lukosta? Ainakin toisessa w201:ssä tuo punainen mötikkä oli tuossa reijän kohdalla. Onkohan muuta tehtävissä kuin rikkoa lukkopesä?
Takakontti jumissa
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Joskus avasin vastaavan tapauksen keräämällä kaikki omat ja naapurin hylsysarjan jatkovarret ja nuo lukon pultit auki, jolloin lukko putosi alas.
Auto tosin oli chrysler eikä tarvinnut e-a luukun kautta. Ei taida käsi ja naama sopia yhtäaikaa luukusta.
Auto tosin oli chrysler eikä tarvinnut e-a luukun kautta. Ei taida käsi ja naama sopia yhtäaikaa luukusta.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Taitaa olla tuo ainut vaihtoehto, kun ei viitsi alkaa lukkoa tai takavaloa hajottamaan. Täytyy koittaa haalia kaikki jatkot kasaan ja toivoa, että tuurilla sokkona saisi pultit auki. Sen verta pieni tuo ea-luukku ettei pitkäkään käsi yltä lähellekkään. Tuon mustan luukun alla on varmaankin lukon vastakappaleen kiinnityspultit, mutta kumpikohan noista on helpompi irrottaa.
Aukesihan se luukku vihdoin, yllättävän helposti jopa tuon mustan luukun kautta lukon vastakappale irroittamalla. Joku kuitenkin painii joku päivä saman ongelman kanssa niin laitetaan lyhyt ohje.
1. Ensiapulaukku ja sen alla oleva muovinen pohja pois.
2. n. 60-70cm pätkä rimaa ym. jonka päähän pieni naula.
3. Ronkitaan ea-luukun kautta ensimmäisen viestin kuvassa näkyvä muovinen luukku auki. Luukun takana on lukon vastakappale kiinni kahdella 8mm kannalla olevalla pultilla.
4. 8mm hylsy ja riittävästi jatkovarsia, jotta ylttää pultteihin asti. Akkuporakoneella saa helposti pultit auki kunhan saa hylsyn pultin kantaan osumaan.
5. Kun molemmat pultit on irti luukku aukeaa.
Näyttäisi syynä olevan tuo muovitapin katkeaminen johon keskuslukon tanko tulee kiinni. Onko kukaan kehitellyt tähän mitään toimivaa patenttia? Toinen lukkopesä olisi varmasti paras ratkaisu, kun ei tässä nykyisessä avainkaan toimi.
Kiitokset hyvistä neuvoista!
1. Ensiapulaukku ja sen alla oleva muovinen pohja pois.
2. n. 60-70cm pätkä rimaa ym. jonka päähän pieni naula.
3. Ronkitaan ea-luukun kautta ensimmäisen viestin kuvassa näkyvä muovinen luukku auki. Luukun takana on lukon vastakappale kiinni kahdella 8mm kannalla olevalla pultilla.
4. 8mm hylsy ja riittävästi jatkovarsia, jotta ylttää pultteihin asti. Akkuporakoneella saa helposti pultit auki kunhan saa hylsyn pultin kantaan osumaan.
5. Kun molemmat pultit on irti luukku aukeaa.
Näyttäisi syynä olevan tuo muovitapin katkeaminen johon keskuslukon tanko tulee kiinni. Onko kukaan kehitellyt tähän mitään toimivaa patenttia? Toinen lukkopesä olisi varmasti paras ratkaisu, kun ei tässä nykyisessä avainkaan toimi.
Kiitokset hyvistä neuvoista!
W124 E200 -94
W201 2.0 -89
W201 2.0 -89