Ilmajousituksen tutkintaa ja testailua (kuvia)
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03.5.2013 21:59
- Paikkakunta: Kajaani
Ei ole paha nakki vaihtaa. Staari olisi hyvä olla. Tyhjennyksessä sitä vuotavalla pussilla tuskin tarvii mutta helpottaa kovasti.Count kirjoitti:Minkäs sorttinen savotta tuo on vaihtaa, onnistuuko kotioloissa pukkien päällä vai tartteeko ulkoistaa homma Hotarille? Näytti vaan tuossa yhdessä pdf:ssä olevan hommana kartaanin ja pakoputken irroitusta ja takakelkan kanssa mäikkäystä, sellainen ei kovin napeksi...
Star olisi varmaan tarpeen mutta tyhjäksi tuo vanha menee kun hetken odottaa niin ainakaan tyhjentämiseen sitä ei tarvinne?
Ilmapussin alapään kiinnityksessä olisi hyvä olla staari jotta saa kompuralla (käytetään kompuraa 10sek) pikku paineen sisään ennenkuin alapää kiritään kiinni. (ilmapussi pitää siis saada suoraan silloin auto on normaali korkeudessa paino renkailla)
Samoin koriin tuleva muovikiinnike menee uusiksi kun pussin repäsee irti korista.
Vanhasta pitää ottaa yläpäässä oleva "täyttöventtiili" ja siirtää se uuteen pussiin.
Airmaticissa on lisäsäiliöt kelkan päällä. sen vaihtoa tuo count varmaan selitti.Mika.T kirjoitti:Ei ole paha nakki vaihtaa. Staari olisi hyvä olla. Tyhjennyksessä sitä vuotavalla pussilla tuskin tarvii mutta helpottaa kovasti.Count kirjoitti:Minkäs sorttinen savotta tuo on vaihtaa, onnistuuko kotioloissa pukkien päällä vai tartteeko ulkoistaa homma Hotarille? Näytti vaan tuossa yhdessä pdf:ssä olevan hommana kartaanin ja pakoputken irroitusta ja takakelkan kanssa mäikkäystä, sellainen ei kovin napeksi...
Star olisi varmaan tarpeen mutta tyhjäksi tuo vanha menee kun hetken odottaa niin ainakaan tyhjentämiseen sitä ei tarvinne?
Ilmapussin alapään kiinnityksessä olisi hyvä olla staari jotta saa kompuralla (käytetään kompuraa 10sek) pikku paineen sisään ennenkuin alapää kiritään kiinni. (ilmapussi pitää siis saada suoraan silloin auto on normaali korkeudessa paino renkailla)
Samoin koriin tuleva muovikiinnike menee uusiksi kun pussin repäsee irti korista.
Vanhasta pitää ottaa yläpäässä oleva "täyttöventtiili" ja siirtää se uuteen pussiin.
Tasonsäädöllisessä ei ole niitä säiliöitä.
Tähdellisen parantola
-
- Juustokeittomestari
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01.1.2011 15:30
- Paikkakunta: Numminen
S211 (ilmajouset takana)
Takapään korkeuden säädöstä semmonen kysymys, että kun *rilla nostaa takapäätä, niin jääkö se siihen asentoon. Vai pitääkö asettaa jokin kulma-aste. Muistelen että ajelin perän ylemäksi ja se olisi jäänyt siihen. Nyt kun tuli uudet rautajouset eteen niin täytyy mitata taas toi balanssi
Onkohan mulla jo sementia vai mikä se olikaan..
Onkohan mulla jo sementia vai mikä se olikaan..
Pussien hinnat pompsahtaneet yläasentoon?
http://www.mk-fahrwerkstechnik.de/index.php?k=174868
Kattelin että jotkut maksaneet 320e/kpl ja linkissä tänään 619e/kpl (w211 taka)
On ilmeisesti tavara tosi vähissä tai pisnesnenä herkkänä nostettu....
Kattelin että jotkut maksaneet 320e/kpl ja linkissä tänään 619e/kpl (w211 taka)
On ilmeisesti tavara tosi vähissä tai pisnesnenä herkkänä nostettu....
Re: Pussien hinnat pompsahtaneet yläasentoon?
Oliko kyseessä varmasti Airmaticit jouset vai tavalliset farkun jouset? Niitä näyttäisi saavan n. 330 eurimolla.Riku1111 kirjoitti:http://www.mk-fahrwerkstechnik.de/index.php?k=174868
Kattelin että jotkut maksaneet 320e/kpl ja linkissä tänään 619e/kpl (w211 taka)
On ilmeisesti tavara tosi vähissä tai pisnesnenä herkkänä nostettu....
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: Pussien hinnat pompsahtaneet yläasentoon?
Juu, tavallisen w211 taka/ilmoja katselin ja nyt hokasin että Airmaticista taisi olla ketjussa viimeksi juttua....sorry...Roisto kirjoitti:Oliko kyseessä varmasti Airmaticit jouset vai tavalliset farkun jouset? Niitä näyttäisi saavan n. 330 eurimolla.Riku1111 kirjoitti:http://www.mk-fahrwerkstechnik.de/index.php?k=174868
Kattelin että jotkut maksaneet 320e/kpl ja linkissä tänään 619e/kpl (w211 taka)
On ilmeisesti tavara tosi vähissä tai pisnesnenä herkkänä nostettu....
t.
Risto
Mutta maksaako siis tavalliseen melkein tuplat( 619e/kpl) verrattuna Airmatickiin(330e/kpl)tuolla samassa paikassa...käsitinkö edes tämän oikein...
Halvemmalla ei taida saada (varmaan heti huomenna poksahtaa kun kysyin) mistään?
...on se ilmoja pidellyt... : )
Näissä sana Airmatic häiritsi, mutta hyvä jos edullisempi on oikea tavalliseen pelkkään ilmaperään : )epk kirjoitti:eikun just toisinpäin.
Google kääntäjällä tuli päivän mietelause noista jousien esittelystä:
"Tuotetiedot
BILSTEIN B4 ilma kevät / ilmajousi-moduuli
Kelluu pilviä.
Tuotteen edut yhdellä silmäyksellä:
Salamannopea sopeutuminen kadulle ja ajoneuvon kunto"
Hyvää päivänjatkoa!
Vaihdoin s211 takailmajousen kun noin -15 asteen pakkasilla alkoi perä painumaan toispuoleisesti.
En huomannut vanhassa palkeessa mitään suurempaa vikaa, paitsi tuon metalli rinkulan vieressä jotain hiertymää..
Tietääkö joku.. onko toi numerosarja metallipannassa mitenkään valmistusvuoteen kytkösissä?
En huomannut vanhassa palkeessa mitään suurempaa vikaa, paitsi tuon metalli rinkulan vieressä jotain hiertymää..
Tietääkö joku.. onko toi numerosarja metallipannassa mitenkään valmistusvuoteen kytkösissä?
Täällä ois semmonen juttu että edellinen omistaja vaihtanut tai vaihdatuttanut kuskin puolelle (tavan w211 fakku) ton ilmapussihärpäkän mutta se nurkka on matalammalla kuin hanttarin puoli. ei siis laske mihkään ja ajon aikana nouse joten onko se vaan säädetty väärin. toisinaan tulee herja visit workshop ja staarilla katottu että se on 7mm vai oli 9mm liian matalalla. voiko sen säätää staarilla kohilleen??
Luultavasti toisella puolen arnotti ja toisella puolen originaali bilstein, näkyy käyvän niin kun vain yksi tasotunnistin ja toinen toisenlaisella tilavuudellaJaska_01 kirjoitti:Täällä ois semmonen juttu että edellinen omistaja vaihtanut tai vaihdatuttanut kuskin puolelle (tavan w211 fakku) ton ilmapussihärpäkän mutta se nurkka on matalammalla kuin hanttarin puoli. ei siis laske mihkään ja ajon aikana nouse joten onko se vaan säädetty väärin. toisinaan tulee herja visit workshop ja staarilla katottu että se on 7mm vai oli 9mm liian matalalla. voiko sen säätää staarilla kohilleen??
voi helvetti... ja mitään ei siis tehtävissä?Aki P kirjoitti:Luultavasti toisella puolen arnotti ja toisella puolen originaali bilstein, näkyy käyvän niin kun vain yksi tasotunnistin ja toinen toisenlaisella tilavuudellaJaska_01 kirjoitti:Täällä ois semmonen juttu että edellinen omistaja vaihtanut tai vaihdatuttanut kuskin puolelle (tavan w211 fakku) ton ilmapussihärpäkän mutta se nurkka on matalammalla kuin hanttarin puoli. ei siis laske mihkään ja ajon aikana nouse joten onko se vaan säädetty väärin. toisinaan tulee herja visit workshop ja staarilla katottu että se on 7mm vai oli 9mm liian matalalla. voiko sen säätää staarilla kohilleen??
Jaa..a. Joissain ei oirehdi ja joissakin kyllä. Varmin tapa korjata on laittaa molemmat samaa paria.Jaska_01 kirjoitti:voi helvetti... ja mitään ei siis tehtävissä?Aki P kirjoitti:Luultavasti toisella puolen arnotti ja toisella puolen originaali bilstein, näkyy käyvän niin kun vain yksi tasotunnistin ja toinen toisenlaisella tilavuudellaJaska_01 kirjoitti:Täällä ois semmonen juttu että edellinen omistaja vaihtanut tai vaihdatuttanut kuskin puolelle (tavan w211 fakku) ton ilmapussihärpäkän mutta se nurkka on matalammalla kuin hanttarin puoli. ei siis laske mihkään ja ajon aikana nouse joten onko se vaan säädetty väärin. toisinaan tulee herja visit workshop ja staarilla katottu että se on 7mm vai oli 9mm liian matalalla. voiko sen säätää staarilla kohilleen??