[FIXED] MB w203 C200 komp. -2001 moottorin merkkivalo palaa
Testi lenkki ajettu maf ilman johtoa. Selkeästi laiskempi oli ajaa. Mutta kun laitoin johdon takaisin kiinni niin tilanne ei parantunut siihen mitä se oli kun viimeksi ajelin.
Kaksi muuta asiaa tuli myös esille:
Noin 1500 kierroksen kohdilla aiemmin kuulunut rasahdus ei kuulu enää. Mitä?
Mulla on automaattilaatikko ja teki nyt jo toistamiseen sen, että vaihde hyppäsi pois päältä. Piti hetken kesken ajoa vaihdella N ja D välillä, että saatiin taas veto päälle. Se tästä vielä puuttuukin, että laatikko hajoaisi.
Kaksi muuta asiaa tuli myös esille:
Noin 1500 kierroksen kohdilla aiemmin kuulunut rasahdus ei kuulu enää. Mitä?
Mulla on automaattilaatikko ja teki nyt jo toistamiseen sen, että vaihde hyppäsi pois päältä. Piti hetken kesken ajoa vaihdella N ja D välillä, että saatiin taas veto päälle. Se tästä vielä puuttuukin, että laatikko hajoaisi.
Tutkin tässä lisää ilma järjestelmää ja törmäsin ilmanputsarin jälkeen olevaan Recirculating Air Flap A1110980109 osaan. Miten tämä osan kuuluisi toimia? Auton ollessa sammuksissa se on auki kokonaan. Kun käynnistän auton se hieman liikahtaa palaten takaisin auki asentoon. Kun annetaan kaasua niin ei tapahdu mitään. Osaisiko joku kertoa tästä?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niin kauan kun pysyy aukiJanik1976 kirjoitti:Tutkin tässä lisää ilma järjestelmää ja törmäsin ilmanputsarin jälkeen olevaan Recirculating Air Flap A1110980109 osaan. Miten tämä osan kuuluisi toimia? Auton ollessa sammuksissa se on auki kokonaan. Kun käynnistän auton se hieman liikahtaa palaten takaisin auki asentoon. Kun annetaan kaasua niin ei tapahdu mitään. Osaisiko joku kertoa tästä?
(esim jos on jotain häiriöitä syteemissä)
paine karkaa sieltä takaisin kompuran imu puolelle(kierätys läppä)
toinen lähes saman näköinen (eri numerolla) on kaasu läppä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jos muuta ei tästä nyt ole avuksi niin saan ainakin itselle kirjanpidon mitä on tullut tehtyä

Tutkailin eräiden ohjeiden mukaisesti ilman kulkua laitteelta toiselle ja törmäsin osaan jossa ei tapahtunut kuten piti. Ymmärsin, että ympyröidyn letkun päässä piti olla imua mutta sieltä tulikin puhallusta. Alla kuva osasta. Jos joku osaisi kertoa minne se menee ja mikä sen tarkoitus on?
https://skydrive.live.com/redir?resid=4 ... oto%2c.png
En tiedä edes mikä tuon osan nimi on johon tuo letku kuuluu kiinnittää ympyröiden alueen ulkopuolella. Jokin venttiili ilmeisesti.


Tutkailin eräiden ohjeiden mukaisesti ilman kulkua laitteelta toiselle ja törmäsin osaan jossa ei tapahtunut kuten piti. Ymmärsin, että ympyröidyn letkun päässä piti olla imua mutta sieltä tulikin puhallusta. Alla kuva osasta. Jos joku osaisi kertoa minne se menee ja mikä sen tarkoitus on?
https://skydrive.live.com/redir?resid=4 ... oto%2c.png
En tiedä edes mikä tuon osan nimi on johon tuo letku kuuluu kiinnittää ympyröiden alueen ulkopuolella. Jokin venttiili ilmeisesti.
Tuli vietettyä taas toista tuntia autotallissa harrastuksen parissa 
Tutkailin tuota air shut off valvea (a 002 140 55 60 en tiedä suomen kielistä termiä) joka myös http://sdrv.ms/1dduzbP linkin kautta ohjeissa pyydetään tarkastamaan ja tuon läpi ei kulkenut ilma. Tein sitten jonkunmoisia puhdistuksia ja nyt ilma kulkee siitä.
Nyt tarttis saada nollattua tuo moottorin merkkivalo jotta voisi katsoa tuleeko se uudestaan.
JOS vika olisi tällä nyt tullut kuntoon mutta moottorin merkkivalo palaa vielä niin voisiko se vaikuttaa vielä tällä hetkellä tuon koneen käyntiin ja toimintaan? Vai pitäisikö sen nyt toimia, siis JOS edellä oleva korjasi tilanteen, normaalisti?
Huomenna laitan talvirenkaat alle (niinpä...hieman on tämä vika haitannut) ja menen koeajolle.

Tutkailin tuota air shut off valvea (a 002 140 55 60 en tiedä suomen kielistä termiä) joka myös http://sdrv.ms/1dduzbP linkin kautta ohjeissa pyydetään tarkastamaan ja tuon läpi ei kulkenut ilma. Tein sitten jonkunmoisia puhdistuksia ja nyt ilma kulkee siitä.
Nyt tarttis saada nollattua tuo moottorin merkkivalo jotta voisi katsoa tuleeko se uudestaan.
JOS vika olisi tällä nyt tullut kuntoon mutta moottorin merkkivalo palaa vielä niin voisiko se vaikuttaa vielä tällä hetkellä tuon koneen käyntiin ja toimintaan? Vai pitäisikö sen nyt toimia, siis JOS edellä oleva korjasi tilanteen, normaalisti?
Huomenna laitan talvirenkaat alle (niinpä...hieman on tämä vika haitannut) ja menen koeajolle.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos on kunnossa niin pitäis käydä nätistiJanik1976 kirjoitti:Tuli vietettyä taas toista tuntia autotallissa harrastuksen parissa
Tutkailin tuota air shut off valvea (a 002 140 55 60 en tiedä suomen kielistä termiä) joka myös http://sdrv.ms/1dduzbP linkin kautta ohjeissa pyydetään tarkastamaan ja tuon läpi ei kulkenut ilma. Tein sitten jonkunmoisia puhdistuksia ja nyt ilma kulkee siitä.
Nyt tarttis saada nollattua tuo moottorin merkkivalo jotta voisi katsoa tuleeko se uudestaan.
JOS vika olisi tällä nyt tullut kuntoon mutta moottorin merkkivalo palaa vielä niin voisiko se vaikuttaa vielä tällä hetkellä tuon koneen käyntiin ja toimintaan? Vai pitäisikö sen nyt toimia, siis JOS edellä oleva korjasi tilanteen, normaalisti?
Huomenna laitan talvirenkaat alle (niinpä...hieman on tämä vika haitannut) ja menen koeajolle.
vaika valo palaa (tehoja sattaa puttua niin kauan kun lamppu palaa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Aktivoidutaan taas täällä.
Vaihdoin tänään tähän epäonnen vehkeeseen jäähdytysnesteen lämpötila-anturin mutta ei se mitään vaikuttanut. Heti kun tuli ajettua auto reiluun 80 asteeseen ja sammutettua, käynnistettyä taas, niin tehot hävisivät jälleen.
Vikakoodit tällä hetkellä:
P0340
P0341
Lisäksi antaa vielä
P200C
Nämä siis halppis obd lukijalla.
Vaihdoin tänään tähän epäonnen vehkeeseen jäähdytysnesteen lämpötila-anturin mutta ei se mitään vaikuttanut. Heti kun tuli ajettua auto reiluun 80 asteeseen ja sammutettua, käynnistettyä taas, niin tehot hävisivät jälleen.
Vikakoodit tällä hetkellä:
P0340
P0341
Lisäksi antaa vielä
P200C
Nämä siis halppis obd lukijalla.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mitä ko koodit kertovatJanik1976 kirjoitti:Aktivoidutaan taas täällä.
Vaihdoin tänään tähän epäonnen vehkeeseen jäähdytysnesteen lämpötila-anturin mutta ei se mitään vaikuttanut. Heti kun tuli ajettua auto reiluun 80 asteeseen ja sammutettua, käynnistettyä taas, niin tehot hävisivät jälleen.
Vikakoodit tällä hetkellä:
P0340
P0341
Lisäksi antaa vielä
P200C
Nämä siis halppis obd lukijalla.
Eikö siihen tule mitään teksti selitystä niille
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tänään siis vaihdoin tulpat.
Ei vaikutusta vikakoodit ja keltainen helvetin valo syttyy aina.
Vikakoodit ovat siis:
P0340 Voimansiirto
Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor)
Sitten tulee jokin
P200C Voimansiirto
Koodi ei tiedossa.
Sitten tuli vaihteistoon viittaavat kaksi ilmoitusta joita valitettavasti en saanut talteen. Ne toki poistuivat kun nollasin viat eivätkä tulleet enää...ainakaan vielä.
Ei vaikutusta vikakoodit ja keltainen helvetin valo syttyy aina.
Vikakoodit ovat siis:
P0340 Voimansiirto
Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor)
Sitten tulee jokin
P200C Voimansiirto
Koodi ei tiedossa.
Sitten tuli vaihteistoon viittaavat kaksi ilmoitusta joita valitettavasti en saanut talteen. Ne toki poistuivat kun nollasin viat eivätkä tulleet enää...ainakaan vielä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Konehan tais ollaJanik1976 kirjoitti:Tänään siis vaihdoin tulpat.
Ei vaikutusta vikakoodit ja keltainen helvetin valo syttyy aina.
Vikakoodit ovat siis:
P0340 Voimansiirto
Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor)
Sitten tulee jokin
P200C Voimansiirto
Koodi ei tiedossa.
Sitten tuli vaihteistoon viittaavat kaksi ilmoitusta joita valitettavasti en saanut talteen. Ne toki poistuivat kun nollasin viat eivätkä tulleet enää...ainakaan vielä.
271
koodia nokkaakselin asento tunistimesta...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Voikohan tässä koko hommassa olla kyse vaihteiston ongelmasta? Toisaalta en ymmärrä kyllä miksi tulisi sitten myös tuo P0341 koodi. Tänään olin testiajolla ja sain alla olevat koodit:
P0341: Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance (Bank 1 or Single Sensor)
P0700: Transmission Control System (MIL Request)
P200C
P200F
Tuo vaihteistoon viittaava on tullut muutaman kerran jo aiemmin.
Vai voisiko kyseessä olla kuitenkin katin tuleminen tiensä päähän?
On tuossa pakoputkessa yhdessä kohtaa pientä vuotoakin. Että kaiken kukkuraksi saa vielä alkaa pakoputkeakin korjailee
Voi taivas.
P0341: Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance (Bank 1 or Single Sensor)
P0700: Transmission Control System (MIL Request)
P200C
P200F
Tuo vaihteistoon viittaava on tullut muutaman kerran jo aiemmin.
Vai voisiko kyseessä olla kuitenkin katin tuleminen tiensä päähän?
On tuossa pakoputkessa yhdessä kohtaa pientä vuotoakin. Että kaiken kukkuraksi saa vielä alkaa pakoputkeakin korjailee

Korjaamolla hyvinkin. Tänään annettiin ehdotus testata autoa vähän aikaa irroittamalla tuo läpötilananturin johto. No tein työtä käskettyä ja tuuletinhan alkoi huutamaan täysillä kierroksilla. No se kokeilu päättyi siihen.
Mahtaisiko tässä olla mahdollisesti kyse viallisesta katista...Sopisi jotenkin siihen, että kylmänä toimii hyvin mutta kuumana ei. En sen paremmin ole vielä kattia tökkinyt joten en osaa sanoa sen kunnosta.
Mahtaisiko tässä olla mahdollisesti kyse viallisesta katista...Sopisi jotenkin siihen, että kylmänä toimii hyvin mutta kuumana ei. En sen paremmin ole vielä kattia tökkinyt joten en osaa sanoa sen kunnosta.
Ei välttämättä johdu katista vaan lambda-antureista... En jaksanu kahlata topiccia läpi, mut onkos niitä vielä vaihdettu..? Ku vaikuttais just siltä et lämpimäksi käyttö toimii ja sit ku tulee lambdat peliin nii alkaa temppuileen..? 

Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Ainaki M271 koneessa on ennen ja jälkeen katin lambdat, mut en tiiä kuin ton m111 koneen kans..
Voihan se kyl tosiaan olla kattiki syypää, jos se ei enää suodata kunnolla nii toinen lambda saa väärää tietoo... 


Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Pikkuinen korjaus tähänRoopeK kirjoitti:Ainaki M271 koneessa on ennen ja jälkeen katin lambdat, mut en tiiä kuin ton m111 koneen kans..Voihan se kyl tosiaan olla kattiki syypää, jos se ei enää suodata kunnolla nii toinen lambda saa väärää tietoo...
lambda ei saa tietoa vaan tuotaa sitä,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Aivan... Pikku aivopieru taas sattunu...CDI203 kirjoitti:Pikkuinen korjaus tähänRoopeK kirjoitti:Ainaki M271 koneessa on ennen ja jälkeen katin lambdat, mut en tiiä kuin ton m111 koneen kans..Voihan se kyl tosiaan olla kattiki syypää, jos se ei enää suodata kunnolla nii toinen lambda saa väärää tietoo...
lambda ei saa tietoa vaan tuotaa sitä,


Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91