W211 Manuaali vakionopeudensäädin ei toimi
W211 Manuaali vakionopeudensäädin ei toimi
Mikähän vaivaa kun manuaali w211 ei vakkari toimi vitosella eikä kutosella. Kaikilla muilla vaihteilla toimii ja aivan sama kuinka lujaa ajaa. Näyttöön tulee vain kolme viivaa kun vaihtaa vitoselle tai kutoselle. Eri renkaita kokeiltu eikä vaikutusta. Staarilla tutkittu eikä mitään vikaa missään. Kaikki kyllä alkoi peräremontin jälkeen mikä tehtiin korjaamolla. Korjaamo ei vikaa löydä. Mistähän päin tuota alkais hakemaan?
Mb S211 220Cdi -07
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siten tukimaan abs antureieta niiten kehiä pyörän laakeritaTapio.p kirjoitti:Ei vaihtunu.
Veto niveliä (ja renkaathan on joka kulmassa saman kokoiset)
Helpoiten suuntaa etsintöihin saa *:rin piuhan päässä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eipä se siellä likkessä löydy vaan tienpälläTapio.p kirjoitti:Renkaat on kokoa 205/55 16 ja kokeiltiin myös 235/45 17 eikä toiminu. Auton omistaja ajanu monta vuotta samalla rengaskoolla. Käytetty eilen merkkiliikkeessä roikassa eikä sielläkään mitään vikaa ollu löytyny. Kehät vaihtaa kun työkalu saapuu.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tarkennatko vielä vastausta tuohon CDI203:n kysymykseen: onko renkaat paitsi saman kokoisia merkinnöiltään, myös likimain yhtä kuluneita? Isot erot rengaspinnassa voi jo aiheuttaa vakkarin ongelmia.Tapio.p kirjoitti:Renkaat on kokoa 205/55 16 ja kokeiltiin myös 235/45 17 eikä toiminu. Auton omistaja ajanu monta vuotta samalla rengaskoolla. Käytetty eilen merkkiliikkeessä roikassa eikä sielläkään mitään vikaa ollu löytyny. Kehät vaihtaa kun työkalu saapuu.
Eikö tauluun tulisi myös ABS-vikailmoituksia jos anturit antaisi puutteellista tietoa?
Manuaalilaatikon kytkentöjä en ole katsonut mutta ei kai siellä ole mitään antureita tai vaihteen tunnistimia? Jos täsmälleen samalla ajonopeudella vakkari toimii pienemmällä vaihteella mutta ei suuremmalla niin eikö kyse ole moottorin kierrosluvusta ja ABS-antureista laskettujen nopeuksien täsmääminen lasketulle vaihteelle? Siinä joku prosenttiluku saattaa toisella vaihteella ylittyä ja toisella pysyy rajoissa?
Mielenkiintoinen ongelma joka tapauksessa.
17" Renkaat oli kaikki saman merkkisiä. 16" On edessä erit entä takana.
Hauskaahan tässä on se että kaikki alkoi perän stefojen vaihdon jälkeen.
Josta seurasi sitten se että koko perä meni vaihtoon.
Laittoivat käytetyn perän mikä sekin piti ääntä.
Nyt on sitten kolmas perä paikallaan mikä on hiljanen mutta vakkari ei ole pelannut vitosella eikä kutosella stefojen vaihdon jälkeen.
Muilla vaihteilla on aivan sama miten ajaa niin vakkari toimii.
Perän vaihtanut liike on hakenut vikaa liikkuvastakin autosta.
Hauskaahan tässä on se että kaikki alkoi perän stefojen vaihdon jälkeen.
Josta seurasi sitten se että koko perä meni vaihtoon.
Laittoivat käytetyn perän mikä sekin piti ääntä.
Nyt on sitten kolmas perä paikallaan mikä on hiljanen mutta vakkari ei ole pelannut vitosella eikä kutosella stefojen vaihdon jälkeen.
Muilla vaihteilla on aivan sama miten ajaa niin vakkari toimii.
Perän vaihtanut liike on hakenut vikaa liikkuvastakin autosta.
Mb S211 220Cdi -07
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tuosta tulee väkisin miellen että välitys on eri tai sitten anturit, kehät, vetaritTapio.p kirjoitti:17" Renkaat oli kaikki saman merkkisiä. 16" On edessä erit entä takana.
Hauskaahan tässä on se että kaikki alkoi perän stefojen vaihdon jälkeen.
Josta seurasi sitten se että koko perä meni vaihtoon.
Laittoivat käytetyn perän mikä sekin piti ääntä.
Nyt on sitten kolmas perä paikallaan mikä on hiljanen mutta vakkari ei ole pelannut vitosella eikä kutosella stefojen vaihdon jälkeen.
Muilla vaihteilla on aivan sama miten ajaa niin vakkari toimii.
Perän vaihtanut liike on hakenut vikaa liikkuvastakin autosta.
saaneet kipeää,
tai sitten on "ryssity" jotain ihan ihmeelistä/kaikkea kerrota kuten on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ookko koittanu vaihtaa suoraan neloselta kutoselle tai kolmoselta vitoselle
ja sitten vakkaria aktiiviseks ?
mua kiinnostais tietää tietääks se mikä vaihde on ja mistä tieto tulee ??
mites 6 vaihteisen välitykset menee, nelonen suora ja 5 ja 6 yli kö ??
ja sitten vakkaria aktiiviseks ?
mua kiinnostais tietää tietääks se mikä vaihde on ja mistä tieto tulee ??
mites 6 vaihteisen välitykset menee, nelonen suora ja 5 ja 6 yli kö ??
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
[quote="pekkovee"
mua kiinnostais tietää tietääks se mikä vaihde on ja mistä tieto tulee ??[/quote]
kyllä moottorin ohjain tietää mikä vaihde on käytössä
ja tämän tietääkseen se saa nopeudesta tiedon ja moottorin kierroksista niistä se osaa sen laskea
manuaali autojenkin moottori softassa on väännönrajoittimet joka vaihteelle myös pakille että tietää se senkin kun peruutetaan
mua kiinnostais tietää tietääks se mikä vaihde on ja mistä tieto tulee ??[/quote]
kyllä moottorin ohjain tietää mikä vaihde on käytössä
ja tämän tietääkseen se saa nopeudesta tiedon ja moottorin kierroksista niistä se osaa sen laskea
manuaali autojenkin moottori softassa on väännönrajoittimet joka vaihteelle myös pakille että tietää se senkin kun peruutetaan
Milläs tavoin nuo kolme viivaa tauluun ilmaantuvat? Varoitusäänenä lyhyt piippaus ja viivat näyttöönkö? Tuohan on se tapa, millä ilmoitetaan kuljettajalle, että kaikki on kunnossa, mutta ajonhallinnan vuoksi cruise on disabloitu.
Ehjäkin auto tekee tuon, jos cruisella ajaessa vetopyörä sutaisee tai ajonhallinta joutuu korjaamaan suuntaa kaarteessa tai kuski heittää Suojelusenkelin lomalle.
Aloittaja voi kokeilla tämän ajamalla vaikka sillä toimivalla nelosvaihteella cruisella vakionopeutta ja sitten "ESP OFF".
Sen jälkeen ESP takaisin päälle, taas cruisella nelosvaihteella ja sitten cruiseen koskematta vaihto viitoselle. Onko oire sama?
Ehjäkin auto tekee tuon, jos cruisella ajaessa vetopyörä sutaisee tai ajonhallinta joutuu korjaamaan suuntaa kaarteessa tai kuski heittää Suojelusenkelin lomalle.
Aloittaja voi kokeilla tämän ajamalla vaikka sillä toimivalla nelosvaihteella cruisella vakionopeutta ja sitten "ESP OFF".
Sen jälkeen ESP takaisin päälle, taas cruisella nelosvaihteella ja sitten cruiseen koskematta vaihto viitoselle. Onko oire sama?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Onkos 6-vaihteisia manuaalejakin eri versioina? Suomalaiset kotisivut kertovat 5-vaihteen olevan suora ja vain kuutonen on ylivaihde (0.83)?tapio89 kirjoitti:Nelonen on suora ja 5&6 ylivaihteita.
Muistelisin omassanikin, eli vuonna 2008 olleen jo sama järjestely?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Auto ei ole minun vaan kaverin. Ei siinä mitään piippausta kuulu. Normaalisti kun ajaa kuivalla tiellä niin siinä kohtaa kun muilla vaihteilla näkyy nopeus kun cruise menee päälle niin tulee ne viivat.740 GLE kirjoitti:Milläs tavoin nuo kolme viivaa tauluun ilmaantuvat? Varoitusäänenä lyhyt piippaus ja viivat näyttöönkö? Tuohan on se tapa, millä ilmoitetaan kuljettajalle, että kaikki on kunnossa, mutta ajonhallinnan vuoksi cruise on disabloitu.
Ehjäkin auto tekee tuon, jos cruisella ajaessa vetopyörä sutaisee tai ajonhallinta joutuu korjaamaan suuntaa kaarteessa tai kuski heittää Suojelusenkelin lomalle.
Aloittaja voi kokeilla tämän ajamalla vaikka sillä toimivalla nelosvaihteella cruisella vakionopeutta ja sitten "ESP OFF".
Sen jälkeen ESP takaisin päälle, taas cruisella nelosvaihteella ja sitten cruiseen koskematta vaihto viitoselle. Onko oire sama?
Mb S211 220Cdi -07
tästä hän vois päätellä, että kun auton mielestä vitonen ja kutonen pitäis mennä yli jollain kaavalla, ja nyt ei mene kaava oikein, on perävälitys väärä
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niin ei vaihdu ei,Tapio.p kirjoitti:Mutta mutta eihän välitys muutu jos stefat vaihdetaan. Tämä kun alkoi sillä auton alkuperäisellä perällä stefojen vaihdon jälkeen.
eikä myöskään lakkaa vakkari toimimasta jos ei jotain muuta
tehdä samalla
(toki vika voi sattumalta tulla samaan aikaan)
E: välitys on usein meistettynä siinä perän reunassa olevassa tasisessa aluessa(ruosteen alla) tosin sekään ei käytetyssä osasassa merkaa vielä mitään täyden varmuuden saa laskelmalla hampaat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä