BMW näyttää mallia MB:lle dieselien kehityksessä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Onhan noissa kaunistelluissa kulutus- ja sitä myöten päästölukemissa kuluttajalle se etu, että ne alentavat autoveroa ja sitä myöten myyntihintaa.
S204, AZT250
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

sonikki kirjoitti:Hyvältä näyttää taas kerran paperilla, mutta tuohon kun lisätää ne volvon jo perinteiksi muodostuneet 30% ilmoitettu/mitattu päästö- ja kulutusarvo kaunistelut, niin ollaan suurinpiirtein käytönnöntasolla :wink:
Tuulilasin mukaan tuo taisi mennä vain pari desiä suuremmalla kuin luvattu yhdistetty kulutus. Joten lie kohtuu onnistunu paketti.

EDIT: alle 5l +1600kg V60 korissa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mitä te ehdottaisitte vastaukseksi tähän kysymykseen:
Hki:n kaupungin kirjasto kirjoitti:Mikä on maailman korkeimmalle kiertävä dieselmoottori?
http://www.kysy.fi/kysymys/mika-maailma ... elmoottori
:ei_tajuu:
-Ja vastaukseksi tietenkin sarjavalmisteinen moottori, ei mitään "kaverin kaveri-tuning-huhuja" :!: :no:
Kuva
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Huuhaata tuo selitys tietysti on, polttoaine ja sen palamisen ominaisuudet on se rajoittava tekijä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Laaksonen kirjoitti:Mitä te ehdottaisitte vastaukseksi tähän kysymykseen:
Hki:n kaupungin kirjasto kirjoitti:Mikä on maailman korkeimmalle kiertävä dieselmoottori?
http://www.kysy.fi/kysymys/mika-maailma ... elmoottori
:ei_tajuu:
-Ja vastaukseksi tietenkin sarjavalmisteinen moottori, ei mitään "kaverin kaveri-tuning-huhuja" :!: :no:
suihkuturpiini :lol:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Itseasiassa kaasuturbiini ei kaiketi ole tarkka, mitä polttoainetta saa käsiteltäväkseen, kunhan se on nestettä eikä halkoja ja hiiliä.
Tuo Audin Le Mans -kilpurille luvattu 5500 rpm onkin varmaan surimpia kierroslukuja dieselille, koska tässä JCB:n dieselkäyttöisessä nopeusennätysautossakin 2 moottorin kierrokset on rajattu 3800 rpm:ään:
Kuva
http://en.wikipedia.org/wiki/JCB_Dieselmax
Kuva
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

xr kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Mitä te ehdottaisitte vastaukseksi tähän kysymykseen:
Hki:n kaupungin kirjasto kirjoitti:Mikä on maailman korkeimmalle kiertävä dieselmoottori?
http://www.kysy.fi/kysymys/mika-maailma ... elmoottori
:ei_tajuu:
-Ja vastaukseksi tietenkin sarjavalmisteinen moottori, ei mitään "kaverin kaveri-tuning-huhuja" :!: :no:
suihkuturpiini :lol:
Se joka on merenpinnasta mitattuna korkeimmalla ja kierrokset tapissa.... :lol:

Bemari muuten hörskyttää 5300rpm...
http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... ksesta.pdf

.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 08.3.2014 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Garcia kirjoitti:Onhan noissa kaunistelluissa kulutus- ja sitä myöten päästölukemissa kuluttajalle se etu, että ne alentavat autoveroa ja sitä myöten myyntihintaa.
Korjaus: alentavat autoveron määrää, ei hintaa. Erotus jää katteeseen.

.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

sonikki kirjoitti:
Mariini kirjoitti:Volvo vetää heittämällä ohi:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset ... 2770&lang= :kuski:
Hyvältä näyttää taas kerran paperilla, mutta tuohon kun lisätää ne volvon jo perinteiksi muodostuneet 30% ilmoitettu/mitattu päästö- ja kulutusarvo kaunistelut, niin ollaan suurinpiirtein käytönnöntasolla :wink:
Nuohan on ihan kohtuulukemat, jos se meidän Volvojen tapaan menee ympärivuotisena keskiarvona (tankkikirjan mukaan) edes sen tavallisen 0.5 - 1 litran alle normilukeman?

Mainos kyllä pistää harkitsemaan kantelua kuluttaja-asiamiehelle. Puhutaan puhtaasta ajonautinnosta, eikä rakkineessa ole YHTÄÄN kardaania. Ei hyvää päivää... :pappa:
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

sonikki kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:Yleensäkin autotehtaiden ei pitäisi itse ilmoittaa noita kulutuksia vaan nekin pitäisi testata puolueettomasti kuten kolaritestit tehdään. :ope:
Tämä on kyllä myös mun mielestä aivan käsittämätöntä ettei näitä päästö- ja kulutusmittauksia ole jo siirretty kolmannelle osapuolelle, varsinkin nykypäivänä kun asian suhteen hössötetään muutenkin :roll:
Aika pitkälle auttaisi jo se, että auton vastusarvojen laskennallinen ilmoittaminen poistettaisiin normista kokonaan. Laskutapa tuntuu venyvän yhtä pitkälle kuin markkinamiehen omatuntu. Ja sehän venyy aika hyvin.

Labratesti on ainoa tapa tuottaa toistettavaa mittaustietoa, mutta autokohtaiset parametrit pitäisi käydä mittaamassa kokeellisesti vakiorenkain ja painein.

Näyttää myös siltä, että osa viime vuosien näennäisestä kehityksestä kulutuslukemissa on mittaustilanteen aiempaa huolellisempaa blueprinttaamista.

Vuoden 1999 - 2000 Volvolla oli helppo ajaa puolisen litraa alle keskiarvon. Vuoden 2004 automaattivolvolla on helppo ajaa jopa litran alle normin. Vuoden 2008 Mersulla pitää jo normiin päästäkseen ajaa tarkasti.

Muutaman vuoden uudemman S204 normikulutus on toista litraa pienempi kuin omani. Silti vähän epäilyttää, putoaisiko keskikulutukseni alle viitoseen jos vaihdan autoni uuteen samanlaiseen? Start-stop ei työmatkalla ehtisi toimia kylmässä autossa, ja liekö uusi myös mitattu "tarkemmin" ?

Löysää normia voi venyttää niin paljon, että tulokset eivät ole vertailukelpoisia :(
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

VW heittää haasteen dieseleiden kehitykseen tulevalla Passatillaan; 2-litraisesta nokivasarasta 258 hv:
Kuva
2.0 TDI GTD: http://www.motorvision.de/vw/passat/vw- ... 65287.html
Kuva
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ei mitään maata mullistavaa, litratehoksi tulee kuitenkin vain 129hv/litra, tämän hetken M550d:ssä on 127hv/litra. Mersulta tulee 3 litranen 400hv teholla jossa siis mennään yli 130hv litra.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Laaksonen kirjoitti:VW heittää haasteen dieseleiden kehitykseen tulevalla Passatillaan; 2-litraisesta nokivasarasta 258 hv:
Kuva
2.0 TDI GTD: http://www.motorvision.de/vw/passat/vw- ... 65287.html
Niin eikös se mennyt silleen että vanha kehitysversio 140hv hajosi parissa vuodessa, vähintään ahdin. Tämä uusi tulee olemaan Vuoden Auto :lol:

.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

On muuten mielenkiintoista nähdä, tuleeko tuleva Mersun 3-litrainen R6 päätymään pakettiautokäyttöön esim. Sprinteriin tai Renaultin Masteriin. :roll:
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Laaksonen kirjoitti:On muuten mielenkiintoista nähdä, tuleeko tuleva Mersun 3-litrainen R6 päätymään pakettiautokäyttöön esim. Sprinteriin tai Renaultin Masteriin. :roll:
Huhut lupaavat MB:n uusille R6-dieseleille hurjia teho ja vääntölukemia, mutta saas nähdä mitä todellisuudessa nähdään aikanaan. Mutta oletettavaa on että 400 hv / 800 Nm tienoille hurjimmissa versioissa mennään, koska BMW on jo nyt 381/740 lukemissa. Nähtäneen vihdoinkin AMG-leimalla oleva nakutin ensimmäistä kertaa sitten C30 CDI:n.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Just samaa mietin että jos tuollanen 400hv/800nw tulisi .

Tarkoittaisi se AMG diesel mallia . :shock:

Sitä jäämme odottamaan ...
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Pakukäyttöön tuo 3 litran R6 tulisi varmaankin kesytettynä huipputehosta tinkien panostaen enemmän tasaiseen vääntöön. :deku2:
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

AMG Sprinteriä odotellessa. :cool:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

^Miksipä ei:
Kuva
Joka tapauksessa Mersun uusi kuningas-diesel tulee oleman tyypiltään OM656:
http://www.indiancarsbikes.in/auto-news ... 016-78285/ 8)
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

BMW tarjoaa jo tehdasasenteisesti virityssarjaa dieseleihinsä:
Kuva
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... -sarja.pdf
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... iesel.html
miksipä ei Mersukin. :jerkit:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Pieniä tehopäivityksiä jo vakiona uusiin 5-sarjalaisiin; 518d: 143 hv -> 150 hv | 520d: 184 hv -> 190 hv.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 61569.html
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Laaksonen kirjoitti:Pieniä tehopäivityksiä jo vakiona uusiin 5-sarjalaisiin; 518d: 143 hv -> 150 hv | 520d: 184 hv -> 190 hv.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 61569.html
:opel:
Voimaa jo kakslitrasessa puolimoottorissa enempi ku mulla kolmilitrises kuutoses. On se väärin! :pappa:

Mut ehkä toi kutonen on "sitkeempi" ja ainakin sivistyneempi kone, ku on mukeja vähittäismäärä. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Vensku_ kirjoitti: :opel:
Voimaa jo kakslitrasessa puolimoottorissa enempi ku mulla kolmilitrises kuutoses. On se väärin! :pappa:
Kuva
Omituiselta saattaa tuntua myös se, että uuden C:n "Rellulta lainatussa" 1,6-litrausessa nelosnakuttimessa (OM 626 DE 16 LA) on tehoa parhaimmillaan saman verran kuin "sata-lankun" OM603:n 24V-vapariversiossa, mutta vääntöä 90 Nm enemmän:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... selmotoren
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Audi jatkaa myös tehodieseleiden kehittelyä
285 hv RS5 TDI:
http://www.iol.co.za/motoring/cars/audi ... 7kDRrEvjg0
Kuva
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Laaksonen kirjoitti:BMW tarjoaa jo tehdasasenteisesti virityssarjaa dieseleihinsä:
Kuva
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... -sarja.pdf
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... iesel.html
miksipä ei Mersukin. :jerkit:
Melko tyhjänpäiväinen sijoitus rahallisesti, ainoastaan jos takuu antaa vastinetta mielenrauhalle kannattaa ~1500€ sijoittaa tuohon. Muussa tapauksessa chippifirmoilta löytyy enemmän potkua tarjoavaa tuotetta kolmasosa sijoituksella.

Pääsin kokeilemaan moisen virisarjan ja vakion, 525d:n (200hv/400nm) jälkeen ei kyllä säväyttänyt mitenkään. Mieluummin laittaisin rahani johonkin muuhun varusteeseen, esim kiekkoihin tms.

.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Audi aikoo jatkaa V8-dieseleiden valmistusta:
http://www.autoexpress.co.uk/audi/87884 ... sel-models
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tuntuupa melkein jo, että 70-luvun lopullla tapahtuneen turbodieselin esittelyn jälkeen Mersu ei ole enää ollut dieseleiden kehityksessä aivan eturintamassa. Ensimmäisen suorasuihkutteisen henkilöautodieselin esittelikin 80-luvun lopulla Fioat mallissa Croma:
Kuva
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharg ... on#History
n. 10 v. myöhemmin sama merkki esitteli ensimmäisen yhteispaineruiskutuksen henkilöautoon. :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jaguar nimittäin kertoo, että uutuus menee kahden litran dieselmoottorilla alle neljän litran.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... digi-nenos :shock:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Seuraavaan Audi A8:iin luvataan über 400 hv V8-diesel:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 53668.html
-joissain huhuissa on mainittu myös 5-litrainen V10-diesel...
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:VW heittää haasteen dieseleiden kehitykseen tulevalla Passatillaan; 2-litraisesta nokivasarasta 258 hv:
Kuva
2.0 TDI GTD: http://www.motorvision.de/vw/passat/vw- ... 65287.html
Aivan noin paljon ei sentään myllystä tehoa irtoa (ainakaan ilman lastuttamista):
http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... 37947.html
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”