Paras patentti?
Turbosta meni akseli poikki ja autoa tarvitsin kokoajan. Turbosta vaan kompurapuoli irti ja pakopesä edestä tukkoon ja takaisin paikalleen. Ilmamassamittari ja ilmanputsari piti vaan olla irti tuon virityksen aikana.
Hyvin tuolla pärjäs uuden turbon tuloon asti, vaikka olikin vapari ja vikatilassa. Suoritin pari onnistunutta ohitustakin.
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
Oli mikä oli, mutta ku ajovat jotain 78km/h, niin ohi piti päästä.klonksvaagen kirjoitti:Hiase tahi jokin muu toipotta270w210 kirjoitti:Kyllä ne ohitukset oli ihan valtatiellä, jossa 80 rajoitus, eikä mitään traktorin ohituksia.
Oon minä joskus joutunu ottaa avaimenkin pois virtalukosta kesken ohituksen ku sammu perkele. Sillon oli kyllä turbo kunnossa, mutta railpainesäädin ei.
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
Hiivatin tukatolla tuo avain pitää ottaa virtalukosta oikella kädellä ja viedä niin kauas, kuni käsi yltää ja sitten takaisin paikoilleen. Tuttu ilmiö on tuo ns. ajonestämisen päällemeno kesken ajamisen.270w210 kirjoitti:Oli mikä oli, mutta ku ajovat jotain 78km/h, niin ohi piti päästä.klonksvaagen kirjoitti:Hiase tahi jokin muu toipotta270w210 kirjoitti:Kyllä ne ohitukset oli ihan valtatiellä, jossa 80 rajoitus, eikä mitään traktorin ohituksia.
Oon minä joskus joutunu ottaa avaimenkin pois virtalukosta kesken ohituksen ku sammu perkele. Sillon oli kyllä turbo kunnossa, mutta railpainesäädin ei.
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
Tänään joutu patentoimaan. Tuo W124 200ree siis kyseessä.
Pitkään sillä on vaan tankattu ja ajeltu. Mutta tänään se sitten sai jonkun joulunalusmasennuskohtauksen ja päätti alkaa temppuilemaan.
Poistimma sitten pikaisesti harmia aiheuttaneen osan jotta matka voi jatkua. Klasu sai siis linttaklubin hyväksymän "jälkiasenteisen avaimettoman käynnistyksen"
Virtalukon sylinteri siis alkoi jumittamaan taas vaihteeksi. Tälläkertaa niin ettei avain tahtonut työntyä perille asti Ei ole ennen tollalailla temppuillutkaan. Kaksi kertaa teki tänään saman. Jos avain painuu pohjaan niin sylinteri kyllä kääntyy normaalisti. Ei siis auttanut muu kuin hyökätä tallille etsimään AMG special tool for ignition lock cylinder removal ja irroittaa koko sylinteri. Rukarilla käyntiin ja sammuksiin, ajellaan nyt tollain kunnes saa uuden sylinterin
Jotenkin vaan alko naurattamaan. Ensimmäinen kerta omalle kohdalle kun joutuu avaimettomana käynnistelemään ja sammuttelemaan
Pitkään sillä on vaan tankattu ja ajeltu. Mutta tänään se sitten sai jonkun joulunalusmasennuskohtauksen ja päätti alkaa temppuilemaan.
Poistimma sitten pikaisesti harmia aiheuttaneen osan jotta matka voi jatkua. Klasu sai siis linttaklubin hyväksymän "jälkiasenteisen avaimettoman käynnistyksen"
Virtalukon sylinteri siis alkoi jumittamaan taas vaihteeksi. Tälläkertaa niin ettei avain tahtonut työntyä perille asti Ei ole ennen tollalailla temppuillutkaan. Kaksi kertaa teki tänään saman. Jos avain painuu pohjaan niin sylinteri kyllä kääntyy normaalisti. Ei siis auttanut muu kuin hyökätä tallille etsimään AMG special tool for ignition lock cylinder removal ja irroittaa koko sylinteri. Rukarilla käyntiin ja sammuksiin, ajellaan nyt tollain kunnes saa uuden sylinterin
Jotenkin vaan alko naurattamaan. Ensimmäinen kerta omalle kohdalle kun joutuu avaimettomana käynnistelemään ja sammuttelemaan
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Juu tutun näköistä tuo Wolfien käynnistystekniikka.
Isäukolla oli Ranskan Chrysleristä virtalukko rikki ja piti käynnistellä osuuspankin mainoskynttilänjalalla. Äijä oli sammuttanu auton kaupan pihalle, kun tuttu asiakas tuli kertomaan: sun auto lähti just ihtestään käyntiin tuosa pihalla.
Isäukolla oli Ranskan Chrysleristä virtalukko rikki ja piti käynnistellä osuuspankin mainoskynttilänjalalla. Äijä oli sammuttanu auton kaupan pihalle, kun tuttu asiakas tuli kertomaan: sun auto lähti just ihtestään käyntiin tuosa pihalla.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Aikoinaan Linttakisassakin* pärjännyt lumenvalkoinen kaunottareni katkaisi paluu puolen naftaletkun, kuulakärkikynällä ja parilla klemmarilla korjasin sen väliaikaisesti...tais mennä pari vuotta
* viewtopic.php?t=19165
* viewtopic.php?t=19165
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Aito kotimainen VALMET 411A Kaverin tuorein hankinta.jolle kirjoitti:Minä mietein pitkän aikaa että missä laitteessa mulla on ollut tuollainen jarrutehostin745 kirjoitti:Jeep Wagoneer 4d pickup
Mikä moottori jeepissä?
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Oon kyllä erittäin hyvin pitkälti erimieltä tosta sitkeästä. 36" pyörät alla, ei jaksa isolla kolmosella kaasu pohjassa vetää mäkiä ylös...Easy Rider kirjoitti:Vallu-Wagoneeri on aika sitkiän sorttinen puksutin. Iso alue ja kakkonen, kytkinpommilla helposti liikkeelle tyhjäkäynniltä. Kiipee väännöllä vaikka Hilamajalle kun on hyvin heräävä hyrrä.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Eräästä jokkisautoksi menneestä entisestä nuukan miehen käyttöautosta löytyi hitsaamalla "jatketut" jarrukengät. Eli takarummun kuluttua oli säätövaraa lisätty täyttämällä niitä kengän päädyn hahloja mig-liimalla.
Puolustuksena sanottakoon että ko rummun uusiohankitahinta olisi ollut useita kymppejä.
Puolustuksena sanottakoon että ko rummun uusiohankitahinta olisi ollut useita kymppejä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Onhan noita patentteja vastaan tullut vaikka minkälaisia mutta viimeisin oli yksi parhaimmista kun velipojan yhteen 9000saabiin tehtiin jälleen kerran kytkinremppaa. Siinä kun on kytkinputki vähän ahtaanoloisessa paikassa niin joku oli aiemmin sen letkun vaihtannut ja jättänyt muistoksi lenkkiavaimen siihen putkeen kiinni nippusiteillä Ja on noita tullut tehtyä itsekkin jos on ollut aivan äärimmäinen pakko Viimeksi jouduin vuonna 2013 turvautumaan tälläiseen temppuun kun irtosi Volskin LT46 visko keskelle korpea eli kittilän ja rovaniemen välillä Vähän aikaa joutui miettimään että millähän tämän nyt korvaisi kun auton oma tuulettajanremmi kävi liian pitkäksi tietenkin kun yksi siimapyörä puuttui pelistä No nakkasin romut kyytiin tienpäältä ja ilman sähkölaitteita ajamaan kohti rovaniemeä että josko sitä jossain tulis vastaan joku nyrkkipaja mistä saisi lyhyemmän remmin ja sellainen sitten löytyikin Sitten ei muutakuin vaan laturin asennon vaihto joka suoritettiin vanhalla jarruputkella,nippusiteillä sekä klemmareilla ja a`vot se patentti kestikin sitten seuraavat 1500km ennenkuin sain uuden viskon autoon
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Rankanlaisesti huohottavassa klapikoneen pyörittäjäksi valjastetun rakvaattorin koneessa öljytikun putkesta letku muovipurkkiin joka muttereita täynnä ja toisesta päästä purkkia ylösalaisen J:n mallinen putki jonka pitempi puoli päättyi peltiseen pesuvatiin muovipurkkiin tiivistynyt öljy valui itsellään takaisin moottoriin ja pesuvatiin kertynyt aines väristä ja koostumuksesta riippuen joko nuotioon tai takaisin moottoriin. .
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Pari vuotta sitten laitin liimattavan vetoakselin suojakumin yhteen resuautoon
https://www.youtube.com/watch?v=En8gfRYn4rA
Moni on siitä kysellyt että kestääkö ne sitten oikeeta käyttöä.. No muistinpa kurkata tänään kun auto tallissa oli ja tunkkasin nurkan ilmaan..
https://youtu.be/K97SLpeZbWE
Hyvä patentti on
https://www.youtube.com/watch?v=En8gfRYn4rA
Moni on siitä kysellyt että kestääkö ne sitten oikeeta käyttöä.. No muistinpa kurkata tänään kun auto tallissa oli ja tunkkasin nurkan ilmaan..
https://youtu.be/K97SLpeZbWE
Hyvä patentti on
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)