http://www.metsatrans.com/Lehdet/50v.turbolla.pdf
-merkkikäytti pitkään mm. VAG:n tekemiä dieseleitä henkilöautoissaan esitellen oman henkilöautodieselinsä (D5) vasta 2000-luvulla erottuaan täysin kuorma-autoyksiköstään Fordin omistusvuosinaan.
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
tais olla kuitenkin 2,5 vainLaaksonen kirjoitti:Toyota laajentaa BMW:n dieseleiden käyttöä:
http://www.carscoops.com/2014/02/toyota ... f-bmw.html
-aikoinaan Opel käytti Omegassaan Bemarin 3-litraista R6-dieseliä.
multa ei kysytty mutta vastaan eikös suomalainen vastaa vaikka ei oo kysyttykäänXUX63 kirjoitti:Niinhän se on joo. Nuo on tehdaslähtöisinä agressiivisempia kuin mersun riiselit mutta kyllähän se vaan niin taitaa olla, että mersu se suunnan näyttää ja bemari softaa koneet jo tehtaalla. Vai mitä Tuikku on mieltä nyt bemaria pidempään jo kiristelleenä?
Eipä ole 3 litrunen kutos diesel bemari mikään kuuraketti...ei vakiona eikä oikiastaan lastullakaan. Kaivinkonemaista äänimaailmaa kyllä löytyy.xr kirjoitti:multa ei kysytty mutta vastaan eikös suomalainen vastaa vaikka ei oo kysyttykäänXUX63 kirjoitti:Niinhän se on joo. Nuo on tehdaslähtöisinä agressiivisempia kuin mersun riiselit mutta kyllähän se vaan niin taitaa olla, että mersu se suunnan näyttää ja bemari softaa koneet jo tehtaalla. Vai mitä Tuikku on mieltä nyt bemaria pidempään jo kiristelleenä?
bemussa on softaus nostaa reippaammin suoritus kykyä eli varaa on huomattvasti enemmän
toki vanhaan w202 ja w210 200cdi malliin tulee huomattava lisä teho niissä voi saada 400m loppunopeutta nostettua 25km/h
joku 2007 tai uudempi 530d kun softataan niin sitä ei moni usko minkälainen tykki siitä tuleekaan
jos bmw 123d softataan niin se puskee enempi tehoa ulos kun mersun ohjelmoitu kuutos cdi pannu vaikka on litran pienempi tilavuus
voin kertoa että aika vikkelästi kulkee 280-290hv teholla 120 mallin koppi
mersu on laiska jos ei ole 420cdi konetta
todellauupunut kirjoitti:Eipä ole 3 litrunen kutos diesel bemari mikään kuuraketti...ei vakiona eikä oikiastaan lastullakaan. Kaivinkonemaista äänimaailmaa kyllä löytyy.xr kirjoitti:multa ei kysytty mutta vastaan eikös suomalainen vastaa vaikka ei oo kysyttykäänXUX63 kirjoitti:Niinhän se on joo. Nuo on tehdaslähtöisinä agressiivisempia kuin mersun riiselit mutta kyllähän se vaan niin taitaa olla, että mersu se suunnan näyttää ja bemari softaa koneet jo tehtaalla. Vai mitä Tuikku on mieltä nyt bemaria pidempään jo kiristelleenä?
bemussa on softaus nostaa reippaammin suoritus kykyä eli varaa on huomattvasti enemmän
toki vanhaan w202 ja w210 200cdi malliin tulee huomattava lisä teho niissä voi saada 400m loppunopeutta nostettua 25km/h
joku 2007 tai uudempi 530d kun softataan niin sitä ei moni usko minkälainen tykki siitä tuleekaan
jos bmw 123d softataan niin se puskee enempi tehoa ulos kun mersun ohjelmoitu kuutos cdi pannu vaikka on litran pienempi tilavuus
voin kertoa että aika vikkelästi kulkee 280-290hv teholla 120 mallin koppi
mersu on laiska jos ei ole 420cdi konetta
Asiasta voisin olla erimieltä. kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoen.
.
Asiasta voisin olla erimieltä. kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoen.todellauupunut kirjoitti:Eipä ole 3 litrunen kutos diesel bemari mikään kuuraketti...ei vakiona eikä oikiastaan lastullakaan. Kaivinkonemaista äänimaailmaa kyllä löytyy.xr kirjoitti:multa ei kysytty mutta vastaan eikös suomalainen vastaa vaikka ei oo kysyttykäänXUX63 kirjoitti:Niinhän se on joo. Nuo on tehdaslähtöisinä agressiivisempia kuin mersun riiselit mutta kyllähän se vaan niin taitaa olla, että mersu se suunnan näyttää ja bemari softaa koneet jo tehtaalla. Vai mitä Tuikku on mieltä nyt bemaria pidempään jo kiristelleenä?
bemussa on softaus nostaa reippaammin suoritus kykyä eli varaa on huomattvasti enemmän
toki vanhaan w202 ja w210 200cdi malliin tulee huomattava lisä teho niissä voi saada 400m loppunopeutta nostettua 25km/h
joku 2007 tai uudempi 530d kun softataan niin sitä ei moni usko minkälainen tykki siitä tuleekaan
jos bmw 123d softataan niin se puskee enempi tehoa ulos kun mersun ohjelmoitu kuutos cdi pannu vaikka on litran pienempi tilavuus
voin kertoa että aika vikkelästi kulkee 280-290hv teholla 120 mallin koppi
mersu on laiska jos ei ole 420cdi konetta
Nyt tuli sen verran yleistävästi tuo että pitääpä esittää tarkentava kysymys,todellauupunut kirjoitti: Eipä ole 3 litrunen kutos diesel bemari mikään kuuraketti...ei vakiona eikä oikiastaan lastullakaan. Kaivinkonemaista äänimaailmaa kyllä löytyy.
.
M57306D3...197/400 tehot?Mulqvist kirjoitti:Nyt tuli sen verran yleistävästi tuo että pitääpä esittää tarkentava kysymys,todellauupunut kirjoitti: Eipä ole 3 litrunen kutos diesel bemari mikään kuuraketti...ei vakiona eikä oikiastaan lastullakaan. Kaivinkonemaista äänimaailmaa kyllä löytyy.
.
mikä konemalli .....
Kiitos, tittelin voi liittää tuohon luupään perään.Mulqvist kirjoitti:Oisit nyt hyvä mies edes maininnut että mihin vertaat.
Ei dieselit ikinä kestä vertailua bensaan, mutta tämänhän jo tiesitkin. Hyvä provo silti, toisinaan trollaat keskusteluissa jo niin sujuvasti että olisi tittelin paikka. "Mesen virallinen trolli" tms.
kyllä ne kaupallisetkin voi tehoja saadaJiin kirjoitti:Hyvät on softat xr:llä kun kaupalliset firmat lupaa tolle 123d:lle noin 240 hevosvoimaa softattuna. Tollaselle 530d:lle luvataan sitten jotain 260 hepan pintaan, kyllä en tykiksi kuuna päivänä sanoisi, ihan ripeäksi perusautoksi ehkä.
Ja joo tiedän että vääntöä tulee miljoona newtonia mutta ei se kovemmissa vauhdeissa enää mitään auta.
Hyvältä näyttää taas kerran paperilla, mutta tuohon kun lisätää ne volvon jo perinteiksi muodostuneet 30% ilmoitettu/mitattu päästö- ja kulutusarvo kaunistelut, niin ollaan suurinpiirtein käytönnöntasollaMariini kirjoitti:Volvo vetää heittämällä ohi:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset ... 2770&lang=
Tämä on kyllä myös mun mielestä aivan käsittämätöntä ettei näitä päästö- ja kulutusmittauksia ole jo siirretty kolmannelle osapuolelle, varsinkin nykypäivänä kun asian suhteen hössötetään muutenkinEldorado kirjoitti:Yleensäkin autotehtaiden ei pitäisi itse ilmoittaa noita kulutuksia vaan nekin pitäisi testata puolueettomasti kuten kolaritestit tehdään.
Kaikki lukemat ovat alustavia !.Mariini kirjoitti:Volvo vetää heittämällä ohi:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset ... 2770&lang=
Omasta 123d:stä (240) ajattelin jos 90 heppaa saisi STT turbollaJiin kirjoitti:lupaa tolle 123d:lle noin 240 hevosvoimaa softattuna
Ja nimenomaan kaksinkertainen luupäätodellaluupää kirjoitti: Kiitos, tittelin voi liittää tuohon luupään perään. Smile
Enpä tuotakaan ollut aikaisemmin huomanna.