Maskinsuojaa
Maskinsuojaa
olipa kova homma hakea tuommonen viimasuoja tuohon keulalle.
soitin valehtelematta pariinkymmeneen suojia myyvään liikkeeseen kemistä helsinkiin akselilla.myös valmistajalle tammersuoja:lle soitin, joka paikassa ei oo ja tilattuna toimitus jonnekkin maaliskuun loppuun. meleko huonosti varauduttu. no se kuitenkin löytyi (malli ts-42) tuosta oulusta tarviketorilta kilometrin päästä irtona nuo kiinnikkeet maksoi 5e kpl (monesta paikasta kysyin) ja tuossa valmiissa paketissa niitä on 14kpl, ja kun kahden maskin setti maksoi 45e niin eihän tuosa ole mitää järkeä maksaa 60-70 kiinnikkeistä, (jos ei halua ilmastointiteipeillä tai nippusie patenteilla leikkiä) kun valmiin paketin saa paljon halvemmalla.
Amg paketin puskurin alaritilään pitää modata nuo koukut kun eivät mene siitä ritilästä.joten vain tuo isompi maski nyt peitettynä.kieltämättä hyvin lähti kaupunkiajossa lämpeneen vrt ilman maskia.tiiä tarviiko tuota ala maskia laittaakaan....
[/img]
soitin valehtelematta pariinkymmeneen suojia myyvään liikkeeseen kemistä helsinkiin akselilla.myös valmistajalle tammersuoja:lle soitin, joka paikassa ei oo ja tilattuna toimitus jonnekkin maaliskuun loppuun. meleko huonosti varauduttu. no se kuitenkin löytyi (malli ts-42) tuosta oulusta tarviketorilta kilometrin päästä irtona nuo kiinnikkeet maksoi 5e kpl (monesta paikasta kysyin) ja tuossa valmiissa paketissa niitä on 14kpl, ja kun kahden maskin setti maksoi 45e niin eihän tuosa ole mitää järkeä maksaa 60-70 kiinnikkeistä, (jos ei halua ilmastointiteipeillä tai nippusie patenteilla leikkiä) kun valmiin paketin saa paljon halvemmalla.
Amg paketin puskurin alaritilään pitää modata nuo koukut kun eivät mene siitä ritilästä.joten vain tuo isompi maski nyt peitettynä.kieltämättä hyvin lähti kaupunkiajossa lämpeneen vrt ilman maskia.tiiä tarviiko tuota ala maskia laittaakaan....
[/img]
Ja noita saa W204 myös MB varaosatiskin kautta, hinta samaa lk. Tuo on jämäkkää muovia ja asennetaan maskin sisäpuolelle eli ei tule ns esteettistäkään haittaa. Maskin päällä olevan muovin lipareen joutuu asentaessa päästämään irti ja maskin kannatinraudan 2kpl pikkupultteja. Itse porasin viimasuojaan 6 kpl 1cm lisätuuletusreikiä niin voi pitää lauhemmillakin keleillä huoletta ja purkaa sitten keväällä pois.
Toimii siis viimasuojana eikä myöskään ihan niin paljon suolatörkyä yms mene syylärille. Moottori lämpenee hyvin ja mielestäni näin paljon parempi koko konehuoneelle/moottorin apulaitteille etteivät ihan niin mahotomasti kylmene ajoviimasta jos enempi pakkasta. Mutta tästähän on niin monta mieltä kuin mb kuskejakin Itte toimin noin
Toimii siis viimasuojana eikä myöskään ihan niin paljon suolatörkyä yms mene syylärille. Moottori lämpenee hyvin ja mielestäni näin paljon parempi koko konehuoneelle/moottorin apulaitteille etteivät ihan niin mahotomasti kylmene ajoviimasta jos enempi pakkasta. Mutta tästähän on niin monta mieltä kuin mb kuskejakin Itte toimin noin
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Miksipä ei? Ei siintä ainakaan haittaa ole, mitä nopeammin lämpeneeS211 320CDI kirjoitti:Miksi te käytätte viimasuojaa ? Mulla lämpiää ainakin -10c asteessa, noin 8-10km matkalla 90c asteeseen, ilman esilämmitystä, vai liittyykö tuohon jotain muuta ?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
TeollisuusEtolassa myydään monenlaista. Myös mustaa muovia mistä voi tehdä maskinsuojia. Siitä ne vehonkin myymät on tehty. Olikoha n3mm paksua , en ole varma. Pistosahalla tulee sopiva, ei yhtä kaunis kuin "tehdatekoinen" mutta taitaa saada noin neljä yhden hinnalla. Pientä palaa etolasta ei kannata ostaa koska maksaa saman kuin isompi määrä.
Jos jaksaa harrastella ja on pistosaha ja pora niin onnistuu. Sapluuna on kyllä hyvä olla jotta voi piirtää sahausta varten valkealla tussilla tai liidulla apuviivaa.
Jos jaksaa harrastella ja on pistosaha ja pora niin onnistuu. Sapluuna on kyllä hyvä olla jotta voi piirtää sahausta varten valkealla tussilla tai liidulla apuviivaa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Espoo kyselee että miksi autoon laitetaan viimasuoja ja toinen puoli Espoosta sanoo että nastarenkailla ei tee mitään. Täällä Pohjoisessa on tänä talvena, tähän asti ollut erittäin lauha talvi. 20-25 Oulun seudulla. Lapissa toki enemmän. Ne kymmenen asteen pakkaset ajetaan täällä vielä teepaita päällä kesärenkailla, mutta kun pakkanen kipuaa sinne - 40 celssiukseen (kuten joka talvi jossakin täällä pohjoisessa), niin autojen talvivarustelu tulee arvoonsa ja amatöörit käydään hinurilla hakemassa tienposkestasupoman kirjoitti:Täällä Oulussa ollu pari viikkoa lähelle 20 pakkasta ja ajomatka ollu lyhyttäS211 320CDI kirjoitti:Miksi te käytätte viimasuojaa ? Mulla lämpiää ainakin -10c asteessa, noin 8-10km matkalla 90c asteeseen, ilman esilämmitystä, vai liittyykö tuohon jotain muuta ?
pätkäajoa, , siksi.
Maskisuojaa
Kävin tänään Veholta hakemassa alkuperäisen viimasuojan ja yllätyin , hinta oli vain 36,00€ .
Re: Maskisuojaa
Nii ja motonetissä olis ollut 55€ ei-mallikohtainen Tai oli se mallikohtainen mutta sama olis käynyt pre ja facelift eemeliin, mikä hieman ihmetyttää kun vertaa maskien muotoilua.mos200cdi kirjoitti:Kävin tänään Veholta hakemassa alkuperäisen viimasuojan ja yllätyin , hinta oli vain 36,00€ .
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Muakin rupes kiinnostamaan, miksi auton maskiin laitetaan peitettä näinkin lämpöises autos? Putoaako kulutus vai eikö nämäkään lämpiä sitten kun on oikeasti kylmä? En oo täällä nähny peitteitä muis kun VAGeissa ja ranskalaisis. Mulla ei ollu VAGIssakaan, vaikka olis voinu hyödyttääkin.
Itte firman vehkeiden kans joudun takkuamaan talvisin, mutta en ymmärrä mikä pysäyttää henkilöauton tien poskeen. Huono akku, jäätynyt polttoainesuodatin, jäätä ilmajarruissa yms. on tuttua...
Itte firman vehkeiden kans joudun takkuamaan talvisin, mutta en ymmärrä mikä pysäyttää henkilöauton tien poskeen. Huono akku, jäätynyt polttoainesuodatin, jäätä ilmajarruissa yms. on tuttua...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Eemelissähän tarkenee mainiosti vaikka moottori ei lämpenisi ollenkaa, joten hajonneen termarin vaihtokin lienee turhaa?
Toistetaan nyt itseään ja sanotaan uudestaan että ei siintä moottorin nopeasta lämpenemisestä ainakaan haittaa ole kulutuksen tai itse moottorin puolesta. Tuollaista ulkopuolelle tulevaa rumilusta kyllä miettisin kaksi kertaa mutta eemelissä asennus tapahtuu maskin taakse, joten tuota ei edes huomaa
Toistetaan nyt itseään ja sanotaan uudestaan että ei siintä moottorin nopeasta lämpenemisestä ainakaan haittaa ole kulutuksen tai itse moottorin puolesta. Tuollaista ulkopuolelle tulevaa rumilusta kyllä miettisin kaksi kertaa mutta eemelissä asennus tapahtuu maskin taakse, joten tuota ei edes huomaa
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Maskisuojaa
Toi Vehon myymä suoja tulee kyllä maskin taakse , eli on huomaamaton.
en tiä teillä jolla vakiot mersut mutta tämä on hieman softattu ja samalla säädettiin automaattilootaa,mm vääntöaluetta muutettiin ja kierrokeset tippui ihan kivasti (kulutus pieneni), mut siinä tuli sitten se että ei lämpene nurkka-ajolla (kierrokset about 1000-1200) niin hyvin kuin vakiosoftalla jossa mennään enempi kierroksilla syystä että vakiolla vääntöjä vähemmän. joten siksi maski suoja. ja kyllähänse sähkövastuksilla alkaa lämmintä pöhöttää heti käynnistettässä et ei tämä kylmä ole koskaan ollut, eikä nytkään. kulutukseen vaikuttaa paljon jos ei saavuta kunnon lämpöjä.
löysärunkoisia vaan nämä takarenkaina olevat 245 continentaalit ku ohittaessa moottoritiellä kuivalla kaistalla alkaa keltanen kolmio räpsyttää...
kärsii tuoho amg korisarjalaiseen laitta vaikka karvareuhka maskin etee niin eise siitä palio himmene
tosin ens viikolla vehola huolto joten pitää tutustua samalla maskin taka versioon. tuleeko puskurin alla olevaan ritilän taakse myös suoja?
löysärunkoisia vaan nämä takarenkaina olevat 245 continentaalit ku ohittaessa moottoritiellä kuivalla kaistalla alkaa keltanen kolmio räpsyttää...
kärsii tuoho amg korisarjalaiseen laitta vaikka karvareuhka maskin etee niin eise siitä palio himmene
tosin ens viikolla vehola huolto joten pitää tutustua samalla maskin taka versioon. tuleeko puskurin alla olevaan ritilän taakse myös suoja?
Olisko kuitenki niin että sulla on softauksessa rajoitettu tai poistettu EGR kokonaan käytöstä, mikä nyt sit aiheuttaa sen että lämpenee huonommin? Kyllä tuo mun oma lämpenee vallanmainiosti noilla 1000-1200 kierroksilla mitkä yleensä lasissa
204:een tuskin saa maskin taakse tulevaa suojaa kun se maski ei aukea konepellin mukana?
204:een tuskin saa maskin taakse tulevaa suojaa kun se maski ei aukea konepellin mukana?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Mitäs tuo tuulisuoja haittaa, itellä pahvit auton lämpeemisestä riippumatta nokalla joka talvi. Siperia opettaa, ja niinkuin tuol sanottiinkin, ne hoo-moilaset sieltä tienvarsista poimitaan hinurin päälle, kun hyytyvät. Ei vara venettä kaada. Koskaan ei oo matka jäätymisen takia katkennut.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
W204 tuo Veholainen lirpake laitetaan nimenomaan maskin sisäpuolelle. Päällysmuovi siis pois maskin ja syylärin yläpään väliltä, maskin kiinnityspidike irti ja sinne se nätisti ujuttamalla sitten maskin takapintaan uppoaa. Ei tietysti niin nopea laitettava kuin konepellin mukana ylös nouseviin maskeihin.
Eikös uudessa Ässässäkin ole tämä varustus jo vakiona ja isossa penarissa myös, taitavat noissa pelata vaan automaattisesti 60-luvun kalustossa oli myös rullaverhotyyppisiä sovelluksia, näihin nykykapistuksiin tilan puutteen takia noita saattaisi olla hankala sovittaa
Eikös uudessa Ässässäkin ole tämä varustus jo vakiona ja isossa penarissa myös, taitavat noissa pelata vaan automaattisesti 60-luvun kalustossa oli myös rullaverhotyyppisiä sovelluksia, näihin nykykapistuksiin tilan puutteen takia noita saattaisi olla hankala sovittaa
Eikös ne näihin nykyajan johtajatason pirsseihin ala siis asennella näitä automaattilamelleja. Säästyypi superekohybridin elinkaaren aikana about 100l nestemäistä polttoainetta eikä pomoa takapenkillä talvella niin pahasti palele Voisi tässä tietysti itse ruveta kehittelemään tuohon C-koppaiseen jotain Perman Säle innovaatiota koska nuo rullaverhot aikoinaan jo testattu
Olivat muuten tosi lämpimiä talvella noi 190D "kirjastoautot" ja 220D pystärit jos varsinkin tuota nokkaa lajisa tukki. Samoin W124 kunnossa ollessaan huippulämmin talviauto sopivasti "tukittuna" huippupakkasillakin. Ei paleltanu munaskuita! Eikä tavinnut värkätä termostaattien kanssa myötäänsä niin kuin cdi aikakautena nykyisin kuten esim. tuosta naapuripalstan superpitkästä viestiketjusta voi todeta
Olivat muuten tosi lämpimiä talvella noi 190D "kirjastoautot" ja 220D pystärit jos varsinkin tuota nokkaa lajisa tukki. Samoin W124 kunnossa ollessaan huippulämmin talviauto sopivasti "tukittuna" huippupakkasillakin. Ei paleltanu munaskuita! Eikä tavinnut värkätä termostaattien kanssa myötäänsä niin kuin cdi aikakautena nykyisin kuten esim. tuosta naapuripalstan superpitkästä viestiketjusta voi todeta