Simoksin 300SEL

Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Simoksin 300SEL

Viesti Kirjoittaja 745 »

Eilen illalla vaihtui lankku tämmöseen 8)

Kuva

Eli 300SEL vm-88, automaatti. Kouri Capital Oy:n edustusauto

199 BLAUSCHWARTZ
978 VELOURS GREY
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
280 STEERING WHEEL (400 MM DIA.) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM; ON W202 390 MM DIA.
341 ADDITIONAL LAMP
482 HARDER SPRING SUSPENSION AND SHOCK ABSORBERS
584 ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT AND REAR DOORS)
592 GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW, LAMINATED SAFETY GLASS - TINTED STRIP
630 E.C.E. WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

Ja viat kuului hintaan :roll:
- Ulkolämpömittarin anturi viallinen
- ASD-rele nyysitty
- Vas.takaikkuna ei aukea, johdot?
- Takapenkin verhoilu revennyt
- Etupuskurin kromit kuppaset, mukana tuli uudet
Viimeksi muokannut 745, 28.3.2017 15:39. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Yllättävän hyväks osottautunu. Tähän mennessä ei oo tarvinu muuta kun kaukosäätimien pattereitten vaihdon. :shock:

Ja toveri ram:in sanoin, sivistynyt kyyti :)
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Antikainen
Viestit: 72
Liittynyt: 29.6.2012 15:13
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Antikainen »

Kouri Capital kuulostaa erittäin hyvältä ja ehkä hivenen jupilta 8)
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Joutessani kurkkasin takapenkin alle ja raotin äänieristeitä, sieltähän löytyi kantakortti 8) Huoltokirjaa kun ei ole.

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Nelisen tonnia tullut jo tälläkin ajeltua, ilman suurempia murheita. Tosin kuskin oven lasinnostin on jo elämänsä ehtoopuolella, monttusella tiellä tipahtaa pari senttiä auki.


Väliaikalaskelmointi
- 2L ATF 220, yht. 18,90€
- Radio, Moponetin halavin, 39,90€
- 6kpl tulppia, yht. 21,40€
- Käyt. ASD-rele, 20€
- Käyt. ulkolämpömittarin antero, 10€
- Käyt. ufot, 20€
- Mittariston polttimoita, yht. 3€

Nämä tekee yhteensä 133,20€

133,20€ / 4000km = 0,0333€/1000km

Kulutus pyörii nurkissa ajellessa 12L tuntumassa.


Niin kilometrejähän on mittarissa tällä hetkellä 609038 ja lisää tulee joka päivä :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Miun osalta yhteiselo tämän kanssa on päättynny :o
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

745 kirjoitti:Miun osalta yhteiselo tämän kanssa on päättynny :o
My congrat...konsoladen.... otan osaa. :D
Kein siknatuur
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Nimimerkki simoks voinee jatkaa tarinaa omalta osaltaan tässä topikissa? :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nii-i Jossaki jo kuvia näinkin. Olikoha se MF:llä vai irkis...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

"käpy"-foorumilla ainakin on jo juttua
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Pannaan nyt tännekkin kuvia :wink:

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Pannahan nyt tännekkin vähän päivitystä.

Kuva

-

Vanteet hommailtu tähän ja kävin renkaatkin tuos hakemas. Jäi vähän vinoon pirssi kun toinen eturengas melkein tyhjä :roll:
Viimeksi muokannut simoks, 17.8.2015 0:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Kuva

Kesävalssit alla nyt ja ilmatkin pysyy jopa kun oikeenlaiset venttiilit piti tilata ebayn kautta :shock:

Ensviikolla sit uudet lokarit ja peräluukku kiinni niin ehkä tuo puskurin roikkuminen asettuis ja onpa ruosteettomat sitten.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mitkäs vanteet noi on?
En sitten tiedä, käviskö äSsään jos takana olisi leveämpi vanne..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

kilander kirjoitti:Mitkäs vanteet noi on?
En sitten tiedä, käviskö äSsään jos takana olisi leveämpi vanne..
Brabuksen monoblock III:t 3-osasina. Leveempää lippaa tulossa kyllä joskus. Mennään nyt noin toistaseks.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Etuloksut nyt maalattu :) Kyllä tuli hyvä! Pistin vanhasta kuvan vertailun vuoks, nyt pysyy puskuriki paikallaan oikein.

Samalla vedettiin noi hinaus&tunkinluukut oikeen värisiks, kun oli pohjamaalissa tehtaalta.

Kuva

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

..

Pistinpä 20mm adapterit taakse niin ei sukella ihan niin kauheesti toi takavanne. Tuossa nyt näkyy tuo etupuskurin hinausluukku joka puuttui ja samalla taaempi tunkin luukku, molemmat maalattu myös nyt. Kuskin lasinnostin korjattu kun oli hampaat poikki alapäästä ja etuvilkut kun lakkas pelaamasta niin maadotusvikahan siellä oli eikä tuo vilkkurele syypäänä. Takaluukkua uutta odotellaan kun alunperin tilattu luukku olikin secciin eikä selliin, vaikka niissä tosi pieni ero olikin, sitte maalaushommia ja alkaa oleen pellit ok kunnossa(täydellistä ei haeta kunhan nyt noi isommat saa pois niin hyvä) :)
Viimeksi muokannut simoks, 17.8.2015 0:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Takaluukkuki nyt kunnos :)
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

..
Viimeksi muokannut simoks, 17.8.2015 0:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kevyt madallus suoritettu :) Onneksi tuli vaihettua jouset kun kuskinpuolen etujousikuppi oli ihan mätä.

Kuva

Leimalle täytyy vaihtaa yksi jarruletku ja käsijarrua kiristää :kuski: Mutta pienelläpä sitä taas selvittiin.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Pirssi pesty ja sisusta puunattu 8) Jarruletku vaihdettu ja käsijarrua säädetty ja voipi hakia leiman.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Jotain turhaa kuvailua taas :)

Kuva

Kuva

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Kyllä nuin nättiä ässää saapi ihan iliman varsinaista syytäkin kuvata :D
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kovin vähän tullu ajeltua viimeaikoina, noh jarruputket uusittiin kun alkoi kusemaan leimalla jarrudynamon jälkeen.

Saiskohan tästä käyttöauton ihan jos sivistykseen muuttais ja ajelis kylää pitkin töihin ja takas tällä :o Kahtotaan.. Vois myydä tuon 606 väykyn poijes.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hieno auto, vaikkei V8 olekkaan. Jotenkin tuo Kouri-historia tekee tästä poikkeuksellisen palasen Suomen historiaa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kyllä ässä toimii hyvin käyttöautona. Kuukausi sitten otin omani taas käyttöön parin vuoden seisonnan jälkeen ja on sillä ilo ajella. :kuski:
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

No muuttosuunnitelmat lakastiin maton alle niin pidetään ässä sunnuntaikiesinä vielä :D

Luulis 2v seisonnan jälkeen olevan jonkunlainen homma saada herkisteltyä jarrut sun muut?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Autoa on seisonnan aikana käynnistely ja siirrelty silloin tällöin niin ei ollut jumituksia. Ajoin siirtokilvillä 300km ja leimasta meni suorilta läpi.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Itellä tulee ajettua noin kerran viikkoon vaan ässällä.. Liekö haittaa. Kumman pitkää starttia tarjonnu nyt hetkenaikaa kun kesällä lähti samantien ku näytti avainta vaan :o Noh säilytys tallissa niin ei ole säänarmoilla.

Kuva

Tätä en ole vissiin tänne laittanut, mutta sattupa tämmönenkin pari kuukautta sitten.. on toki jo korjattu vakuutusyhtiön piikkiin.

Havainnollistava videokin löytyy tapahtuneesta :D :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=10LUf3RhU24
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mitä helevettiä tuo pakukuski kohelsi tuossa? :shock:
Ei tainnu kattoa yhtään mihin auto on menossa kun toinen veti köydellä perässä.

Kai säädätit myös pyöräkulmat kolhun jälkeen? aika tällin on tainnut eturengaskin saada.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”