Mul ois uudet hyllyssä, mutten oo vielä raaskinu kertakaan mun omistusaikana vaihtaa...

Iglu mikä iglu.

Joo en mäkään väitä että menis 5,2L kulutuksella, mutta mielettömästi vaikuttaa pieni ajotavan muutos. Normaalisti ajaessa vähän sillee suuremmin kulutusta miettimättä 6,3-6,8L. Sitte kun ei yritä täysin pitää kokoajan orjallisesti rajoitusnopeutta, vaan antaa mennä sillee miten auto menee sopivasti ja vaivattomimmin, vauhti saattaa olla välillä vaikka 5 alle rajoituksen, mutta pääasiassa noin rajoitusnopeus kuitenkin (en toki jää silloin tulpaksi jos on jonoa, vaan joko mennään rajoitusten mukaan suurinpiirtein, ei alle ainakaan (:D) tai jonon tahtia).thabandit^ kirjoitti:Mulla on kyllä aikalailla samansuuntaiset kokemukset omani kulutuksista, kuten Tu-84:llä. Ei ole säästöpossu todellakaan, enkä usko tuollaisiin 5,2l kulutuksiin seka-ajossa. Oma ennätykseni ajotietokoneeseen on 5,7l, kun ajoin Hki-Jkl välin 90-100km/h kokoajan enkä ohittanut ketään. Tuohon saanee lisätä ainakin sen puoli litraa.
Lisäksi tuo kulutuksen valehtelu johtunee osittain siitä, että salavalikosta katsottuna omani kertoo tankin olevan täynnä, kun 65 litraa täyttyy. Kuitenkin, ennen tankkausta tankissa jäljellä n. 10 l, ja tankkaan 60,5l, niin pikaisella insinöörimatematiikalla saan siitä yhteensä 70,5l. Ominaisuus varmaankin.Semmoset 800-880 km yleensä pääsen ennenkuin opiskelijavalo syttyy.