Mini kuiteki kelepasXUX63 kirjoitti:Eipä silti, manuaali-aakkonen ei oo onneksi niitä ensimmäisiä vaihtoehtoja
OM607 = 1.5dCi
Se oli liki 30 vuotta sitten. Automaagi on ollut aina etusijalla poislukien leikkimiseen tarkoitetut pikkusporttiset kipotkondivo kirjoitti:Mini kuiteki kelepasXUX63 kirjoitti:Eipä silti, manuaali-aakkonen ei oo onneksi niitä ensimmäisiä vaihtoehtoja
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ei mitään polttokennoja.
Paljon mukavampaa suojella luontoa kun ajetan isolla pillarilla turvetta, haketta ja hiiltä kattilaan että saadaan sähkömopon akku täyteen ja päästään sillä sitten -30c pakkasella 2km kun on ensin saatu sisätilat lämpimäksi.
Hinataan se sitten vanhalla käryävällä dieseli hinurilla joka tulee 50km päästä siirtämään se 2km takas sähkötolppaan kiinni ja ajelee taas 50km takas ja laskuttaa vakuutusyhtiötä Suomalaisen ihmisen ja päättäjien tyhmyydestä
Paitsi että sitä ennen kaikki on kuollu jo syöpään kun dieselin hiukkasloukulla on pilkottu kaikki hiukkaset niin pieneksi ettei ne enää laskeudu maahan eikä jää nokkaan vaan menee 100% keuhkoon ja elimistöön muhimaan.
Eikös Leevi and the leavings laulanut jo 80-luvulla jotekin että: ehkä pian meitä vaaditaan jopa hengitysilmasta maksamaan https://www.youtube.com/watch?v=GBt3YVSK32E Aikalailla paikkansa piti nykyiset päästökaupat huomioiden Sitte ihmetellään miksi meijän pepe juo
Paljon mukavampaa suojella luontoa kun ajetan isolla pillarilla turvetta, haketta ja hiiltä kattilaan että saadaan sähkömopon akku täyteen ja päästään sillä sitten -30c pakkasella 2km kun on ensin saatu sisätilat lämpimäksi.
Hinataan se sitten vanhalla käryävällä dieseli hinurilla joka tulee 50km päästä siirtämään se 2km takas sähkötolppaan kiinni ja ajelee taas 50km takas ja laskuttaa vakuutusyhtiötä Suomalaisen ihmisen ja päättäjien tyhmyydestä
Paitsi että sitä ennen kaikki on kuollu jo syöpään kun dieselin hiukkasloukulla on pilkottu kaikki hiukkaset niin pieneksi ettei ne enää laskeudu maahan eikä jää nokkaan vaan menee 100% keuhkoon ja elimistöön muhimaan.
Eikös Leevi and the leavings laulanut jo 80-luvulla jotekin että: ehkä pian meitä vaaditaan jopa hengitysilmasta maksamaan https://www.youtube.com/watch?v=GBt3YVSK32E Aikalailla paikkansa piti nykyiset päästökaupat huomioiden Sitte ihmetellään miksi meijän pepe juo
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Korealaiset eivät ainaakaan jääneet sen enempää ihmettelemään vaan Kialta tulee jo liukuhihnanpäästä polttokennoautoja. Ensimmäinen on rekisteröity nyt suomeenkin --> http://www.iltalehti.fi/autot/2014012017951188_au.shtml
Minulla ei ole mitään kontakteja kyseiseen projektiin, joten rohkenen linkittää tietoa tähän Woikosken tankkausasemasta --> http://www.woikoski.fi/default.asp?viewID=238
Päästöjä nolla -Woikosken vedyn tankkausasema ja vetyauto startattiin käyntiin
Woikosken uusin innovaatio, vedyn tankkausasema ja Hyundain vetyauto esiteltiin yleisölle ja medialle Voikoskella 23.1. Woikosken tankkausasemaa testataan Suomen ensimmäiseen Hyundain ix35 polttokennovetyautoon, joka kulkee rekisterinumerolla WOI-1. Vedyn etu polttoaineena on sen päästöttömyys. Se mahdollistaa CO2-päästöjen pienentämisen laajalti koko ajoneuvoteollisuudessa. Lisäksi vetyajoneuvo kulkee lähes äänettömästi, jolloin myös melusaaste vähenee.
Vedyn tankkausasemalla on tarkoitus päästä maailmanlaajuisille tankkausasemamarkkinoille. Vety täytetään ajoneuvoon joko 350 tai 700 barin paineella. Muutamia minuutteja kestävällä täytöllä auto kulkee noin 600 km. Tankkausasema rakentuu kolmesta pääosasta: komprimointiyksiköstä, puskurivarastosta ja annosteluyksiköstä. Vety tuodaan tankkausasemalle joko muualta tuotantolaitoksilta tai valmistetaan paikan päällä. Vetyä valmistetaan vedestä elektrolyysillä, höyryreformoimalla sitä maakaasusta tai biokaasusta tai hyödyntämällä esim. kemianteollisuuden eri prosesseista sivutuotteena syntyvää vetyä.
Vety ei ole Woikoskelle uusi asia, vaan sillä on vedyn tuotannosta jo 101 vuoden kokemus. Vedyn käyttö auton polttoaineena ymmärrettiin jo 1930-luvulla, kun Voikosken teillä kulki vedyn voimalla Packard vuosimallia 1927.
Woikoski näkee vedyn tuotantoon ja käyttöön liittyvissä tekniikoissa suuren liiketoimintapotentiaalin ja investoi niihin voimakkaasti. Vetyauto ja vedyn tankkausasema ovat vain osa yhtiön vetyyn kohdistuvista investoinneista. Kesällä 2014 valmistuu Kokkolan suurteollisuusalueelle uusi vetytehdas, ja samalla otetaan käyttöön nykyaikaiset komposiittitekniikkaan perustuvat vedyn kuljetusyksiköt. Vetytekniikan uskotaan levittäytyvän jatkossa myös energiapuolelle ja tarjoavan vihreän varastointivaihtoehdon sähkölle.
Woikoski tekee yhteistyötä Tekesin, Lappeenrannan Teknillisen Ylipopiston sekä VTT:n kanssa, jonka kautta yhteistyökanava on auki myös maailman johtavaan vetytutkimusyliopistoon Fukuokaan Japanissa.
Minulla ei ole mitään kontakteja kyseiseen projektiin, joten rohkenen linkittää tietoa tähän Woikosken tankkausasemasta --> http://www.woikoski.fi/default.asp?viewID=238
Päästöjä nolla -Woikosken vedyn tankkausasema ja vetyauto startattiin käyntiin
Woikosken uusin innovaatio, vedyn tankkausasema ja Hyundain vetyauto esiteltiin yleisölle ja medialle Voikoskella 23.1. Woikosken tankkausasemaa testataan Suomen ensimmäiseen Hyundain ix35 polttokennovetyautoon, joka kulkee rekisterinumerolla WOI-1. Vedyn etu polttoaineena on sen päästöttömyys. Se mahdollistaa CO2-päästöjen pienentämisen laajalti koko ajoneuvoteollisuudessa. Lisäksi vetyajoneuvo kulkee lähes äänettömästi, jolloin myös melusaaste vähenee.
Vedyn tankkausasemalla on tarkoitus päästä maailmanlaajuisille tankkausasemamarkkinoille. Vety täytetään ajoneuvoon joko 350 tai 700 barin paineella. Muutamia minuutteja kestävällä täytöllä auto kulkee noin 600 km. Tankkausasema rakentuu kolmesta pääosasta: komprimointiyksiköstä, puskurivarastosta ja annosteluyksiköstä. Vety tuodaan tankkausasemalle joko muualta tuotantolaitoksilta tai valmistetaan paikan päällä. Vetyä valmistetaan vedestä elektrolyysillä, höyryreformoimalla sitä maakaasusta tai biokaasusta tai hyödyntämällä esim. kemianteollisuuden eri prosesseista sivutuotteena syntyvää vetyä.
Vety ei ole Woikoskelle uusi asia, vaan sillä on vedyn tuotannosta jo 101 vuoden kokemus. Vedyn käyttö auton polttoaineena ymmärrettiin jo 1930-luvulla, kun Voikosken teillä kulki vedyn voimalla Packard vuosimallia 1927.
Woikoski näkee vedyn tuotantoon ja käyttöön liittyvissä tekniikoissa suuren liiketoimintapotentiaalin ja investoi niihin voimakkaasti. Vetyauto ja vedyn tankkausasema ovat vain osa yhtiön vetyyn kohdistuvista investoinneista. Kesällä 2014 valmistuu Kokkolan suurteollisuusalueelle uusi vetytehdas, ja samalla otetaan käyttöön nykyaikaiset komposiittitekniikkaan perustuvat vedyn kuljetusyksiköt. Vetytekniikan uskotaan levittäytyvän jatkossa myös energiapuolelle ja tarjoavan vihreän varastointivaihtoehdon sähkölle.
Woikoski tekee yhteistyötä Tekesin, Lappeenrannan Teknillisen Ylipopiston sekä VTT:n kanssa, jonka kautta yhteistyökanava on auki myös maailman johtavaan vetytutkimusyliopistoon Fukuokaan Japanissa.
Ei sitä vetyä nykyisillä menetelmillä mistään saada tarpeeksi. Vedestä saa toki vetyä vaikka kuinka paljon, prosessi vaan kuluttaa energiaa enemmän mitä siitä vedystä saa. Maakaasun muuttaminen pelkäksi vedyksi on järjetöntä, maakaasussa on neljää vetyatomia kohden vaan yks hiiliatomi, bensassa ja dieselissä suhde on jotain fifty/sixty. Eli maakaasun polttaminen tuottaa huomattavasti vähemmän hiilidioksidipäästöjä. Eli kannattaa se vetyautoilu unohtaa heti.
Tuon pikkukoneen puolustukseksi täytyy sanoa, että ihan kelpo moottorilta se vaikuttaa, mitä tuttavan Quashqaissa olen sitä testannut. Tuossa Nissanissa 190tkm mittarissa ja hyvin huilaa. Onhan se vähän hengetön, mutta sen varan kun pitää että kiire ei pääse tienpäällä yllättämään, niin mikäs siinä.
Aijjai, Bilia meinaa nylkee kaverin
öljypumppu kuulemma mennyt ja vaihto maksaa vain 1800€ josta myyjäliike ystävällisesti maksaa 2/3... melko kalliilta kuulostaa?
öljypumppu kuulemma mennyt ja vaihto maksaa vain 1800€ josta myyjäliike ystävällisesti maksaa 2/3... melko kalliilta kuulostaa?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Tuli mieleen että laittais tämmösen koneksen tuollaseen 80-90 luvun taitteen pikkujapsiin mikä ois alunperin 1.5 bensakones (tai vaikka läheltä).
Pihassa kun on toi 1.5 Lancer, tosin siihen nyt ei kannata, kone justiinsa huollettu viimisen päälle, mutta ajatuksena, ja mistäs sitä tietää vaikka joskus toteutuksena.
Vois olla kivan pieniruokanen ja ripeä vehje!
Pihassa kun on toi 1.5 Lancer, tosin siihen nyt ei kannata, kone justiinsa huollettu viimisen päälle, mutta ajatuksena, ja mistäs sitä tietää vaikka joskus toteutuksena.
Vois olla kivan pieniruokanen ja ripeä vehje!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91