Miten autoon sisälle? Talven iloja
Miten autoon sisälle? Talven iloja
Ilmeni sellanen vika kun yritin aamulla päästä autoon joka seissyt 2 kuukautta niin avain ei haluunut mennä perälle saakka lukon pohjaan. Jäi noin sentin päästä kiinni. Aiemmin pelannut normaalisti.
Aikani lukkosulan kanssa läträttyä löin avaimen perälle ja kääntyy normaalisti pesässä mutta ei aukea lukko. Tuntuu että yrittäis nostaa tapin ylös mutta sitten lipsahtaa jotenkin "yli" ja kääntyy tyhjää, ei kuitenkaan ympyrää vaan normaali asennot. Vänkärin oveen avain ei käy, lie vaihdettu joskus.
Pohdin tässä nyt keinoja miten pääsen nyt tuohon pirssiin, akkukin on tyhjä.
-Kuuluuko peräkontin lukosta (sedan -89) aueta kaikki lukot vai pelkästään se kontin lukko?
-Jos pääsen konttiin saan kyllä autoon sieltä kautta vahvistimen piuhoista virtaa.
-Miten kattoluukun manuaalikäyttö toimii ja mistä kyseinen veivi löytyy jos sen saisi ruuvattua auki ja pääsis sitä kautta avaamaan ovet?
Aikani lukkosulan kanssa läträttyä löin avaimen perälle ja kääntyy normaalisti pesässä mutta ei aukea lukko. Tuntuu että yrittäis nostaa tapin ylös mutta sitten lipsahtaa jotenkin "yli" ja kääntyy tyhjää, ei kuitenkaan ympyrää vaan normaali asennot. Vänkärin oveen avain ei käy, lie vaihdettu joskus.
Pohdin tässä nyt keinoja miten pääsen nyt tuohon pirssiin, akkukin on tyhjä.
-Kuuluuko peräkontin lukosta (sedan -89) aueta kaikki lukot vai pelkästään se kontin lukko?
-Jos pääsen konttiin saan kyllä autoon sieltä kautta vahvistimen piuhoista virtaa.
-Miten kattoluukun manuaalikäyttö toimii ja mistä kyseinen veivi löytyy jos sen saisi ruuvattua auki ja pääsis sitä kautta avaamaan ovet?
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
Keskuslukituksen kaikki pisteet voivat ohjata sähköisesti keskuslukitusta. Keskuslukitus tarvitsee sähköä muitten ovien operointiin eli alipainepumpun pyörittämiseen ja ohjaussignaaliin. Mikäli kaivat keskuslukituksen keltaisen alipaineletkun lukon mekanismista irti ja saat paineilmaa syötettyä siitä järjestelmään, muut ovet avautuvat tällä voimalla.
204.201
EX 124.083
EX 124.083
124:seen pääsee oikean takalampun rikkomalla, jos EI OLE taksimalli, taksimallissa on hattuhyllyssä suuremmat reijät ja sieltä pääsee hitsilangalla tms aukomaa takaovia.
Sellasessa joka ei ole taksimalli niin pitäis saada ovet auki rikkomalla se apparin puoleinen takalamppu joka tapahtuu seuraavasti:
Riko tai muuten poista se lasi, lähtee yhdestä kulmasta vääntämällä tai vilkkuosan rikkomalla jolloin saa suojatuilla sormilla loput nyppästyä pois edesta.
Suurinpiirtein keskellä on pieni nypy jota kääntämällä saa työnnettyä koko lampunpohjan takakontin puolelle ja saa käden konttiin sisälle.
Keskellä on suojan takana se takakontin lukitseva lukitustanko jota vetämällä tai työntämällä aukeaa ainakin takaovien keskuslukitus, jos lukon pällä on takakontissa paikoillaan se muovisuoja joutuu senkin vasaralla rikkomaan jotta saa sormensa sinne sisään, kolo missa se tanko on on suurudeltaan noin 5 suht kapean sormen kokoinen.
Mulla keskuslukitus teki sen että takakontin lukko hajos totaalisesti eikä suostunu toimimaan olenkaan, lukosta kun oli hajonnu yks pieni muovihälpäke sisältä ja yhedstä lukon sisällä olevasta muovisesta hammasrattaasta puuttu osa.
Vaihdoin koko lukkopaketin kun rikkinäistä ei saa korjattua sen pakettimaisuuden takia, laitoin ehjän tilalle ja varmistin sen toiminnaan sitä tankoa edestakasin nytkyttämällä, sitten laitoin tangon pumppuun joka sitä liikuttaa, ainut virhe minkä tein oli sen tangon lukitseminen ja kun laitoin ovet toisesta ovesta lukkoon ei autoon enään pääsy sisään mistään, kun ei aukaissu mitään lukkoa, joten tutkailin kuvia netistä millanen on takalmappujen kohta ja löysin sen verran hyviä kuvia että niistä sai käsityksen että se takalampun kohta on täysin avoin kun lampun ottaa pois.
Toinen ja ehkä toisaalta helpoin on rikkoa toinen taka-oven pienmpi ikkuna, ne ei montaa euroa romiksellakaan maksa, ja sitä kautta avata takaovi, näin olen kerran joutunut tekemään kun yksikään lukko ei toiminut,poislukien virtalukko.
Ehjän pikkuikkunan takaisin laitto kestää noin 15 minuuttia, mutta åitää muistaa putsata kunnolla se kaulus mihinkä tiiviste tulee, muuten jää ajaessa suhisemaan takareunasta, kattoluukun kautta en oo ikänä edes ajatellu sisään menoa, sen takia kun sitte se luukku jää kuitenkin auki ja joku tyrkkää mainoksia siittä sisään tai vahingossa joku kuppilasta hoippuja siittä pissii sisään...sekin on joskus aikoinaan koettu
helpois, nopein ja edullisin konsti on sen pienen taka-ikkunan rikkominen, sen jälkeen voi tutkailla mistä lukkojen viat johtuu.
Sellasessa joka ei ole taksimalli niin pitäis saada ovet auki rikkomalla se apparin puoleinen takalamppu joka tapahtuu seuraavasti:
Riko tai muuten poista se lasi, lähtee yhdestä kulmasta vääntämällä tai vilkkuosan rikkomalla jolloin saa suojatuilla sormilla loput nyppästyä pois edesta.
Suurinpiirtein keskellä on pieni nypy jota kääntämällä saa työnnettyä koko lampunpohjan takakontin puolelle ja saa käden konttiin sisälle.
Keskellä on suojan takana se takakontin lukitseva lukitustanko jota vetämällä tai työntämällä aukeaa ainakin takaovien keskuslukitus, jos lukon pällä on takakontissa paikoillaan se muovisuoja joutuu senkin vasaralla rikkomaan jotta saa sormensa sinne sisään, kolo missa se tanko on on suurudeltaan noin 5 suht kapean sormen kokoinen.
Mulla keskuslukitus teki sen että takakontin lukko hajos totaalisesti eikä suostunu toimimaan olenkaan, lukosta kun oli hajonnu yks pieni muovihälpäke sisältä ja yhedstä lukon sisällä olevasta muovisesta hammasrattaasta puuttu osa.
Vaihdoin koko lukkopaketin kun rikkinäistä ei saa korjattua sen pakettimaisuuden takia, laitoin ehjän tilalle ja varmistin sen toiminnaan sitä tankoa edestakasin nytkyttämällä, sitten laitoin tangon pumppuun joka sitä liikuttaa, ainut virhe minkä tein oli sen tangon lukitseminen ja kun laitoin ovet toisesta ovesta lukkoon ei autoon enään pääsy sisään mistään, kun ei aukaissu mitään lukkoa, joten tutkailin kuvia netistä millanen on takalmappujen kohta ja löysin sen verran hyviä kuvia että niistä sai käsityksen että se takalampun kohta on täysin avoin kun lampun ottaa pois.
Toinen ja ehkä toisaalta helpoin on rikkoa toinen taka-oven pienmpi ikkuna, ne ei montaa euroa romiksellakaan maksa, ja sitä kautta avata takaovi, näin olen kerran joutunut tekemään kun yksikään lukko ei toiminut,poislukien virtalukko.
Ehjän pikkuikkunan takaisin laitto kestää noin 15 minuuttia, mutta åitää muistaa putsata kunnolla se kaulus mihinkä tiiviste tulee, muuten jää ajaessa suhisemaan takareunasta, kattoluukun kautta en oo ikänä edes ajatellu sisään menoa, sen takia kun sitte se luukku jää kuitenkin auki ja joku tyrkkää mainoksia siittä sisään tai vahingossa joku kuppilasta hoippuja siittä pissii sisään...sekin on joskus aikoinaan koettu
helpois, nopein ja edullisin konsti on sen pienen taka-ikkunan rikkominen, sen jälkeen voi tutkailla mistä lukkojen viat johtuu.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
w124 lukot
Muistelin joskus tällä tai toisella foorumilla,että jollain oli jäänyt avaimet sisään ja anoppi kuulemma kylässä.Vara-avaimiin kai matkaa.
En mistään enää löytänyt juttua,mutta aika helpostikin w124:een kai pääsee.
Jonkun kumitulpan alla kai alipaineliitos ja siitä vaan vaikka pyörän pumpulla ilmaa,niin lukot napsahtaa auki.Itseä on vaivannut kyseinen juttu pitkään.Vaikka ei nyt tarvetta ole autoon päästäkään,mutten heti kyllä hoksaa missä lankussa sellainen kohta voi olla?
En mistään enää löytänyt juttua,mutta aika helpostikin w124:een kai pääsee.
Jonkun kumitulpan alla kai alipaineliitos ja siitä vaan vaikka pyörän pumpulla ilmaa,niin lukot napsahtaa auki.Itseä on vaivannut kyseinen juttu pitkään.Vaikka ei nyt tarvetta ole autoon päästäkään,mutten heti kyllä hoksaa missä lankussa sellainen kohta voi olla?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Yks paikka mistä nopiaan pääsee sisään on taka-oven pikkulasi.
Sen kun saa suht pienellä tempomisella irti jopa niin ettei mene rikki, sitäkautta sitten ujuttaa käden tai joku rautalangan tms jolla saa takaoven auki.
Minä sen jouduin rikkomaan kun ovien lukot meni juntturaan eikä menny avain ollenkaan sisään, tässä viikolla sitten piti yhteen satalankkuun päästä sisään missä oli avaimet virtaska lukossa eikä toisia avaimia ollenkaan.
Nätisti aloin ohuella ruuvarilla vääntelemään kumitiivistettä sivuun ja otin suuremman ruuvarin avuks, aikansa kun väänteli niin sai peltireunuksen esiin ja puukapulalla siitä väänettyä että sai lasin pois tiivisteestä.
Aikaa operaatioon meni noin tunti, mutta lasi pysy ehjänä kuten se kumikin, ja tyytyväinen mersun omistaja pääsi jatkamaan matkaansa kohti etelää, syytä en tiedä miks oli avaimet jääny virtalukkoon, en tullu kysyneeks.
Sen kun saa suht pienellä tempomisella irti jopa niin ettei mene rikki, sitäkautta sitten ujuttaa käden tai joku rautalangan tms jolla saa takaoven auki.
Minä sen jouduin rikkomaan kun ovien lukot meni juntturaan eikä menny avain ollenkaan sisään, tässä viikolla sitten piti yhteen satalankkuun päästä sisään missä oli avaimet virtaska lukossa eikä toisia avaimia ollenkaan.
Nätisti aloin ohuella ruuvarilla vääntelemään kumitiivistettä sivuun ja otin suuremman ruuvarin avuks, aikansa kun väänteli niin sai peltireunuksen esiin ja puukapulalla siitä väänettyä että sai lasin pois tiivisteestä.
Aikaa operaatioon meni noin tunti, mutta lasi pysy ehjänä kuten se kumikin, ja tyytyväinen mersun omistaja pääsi jatkamaan matkaansa kohti etelää, syytä en tiedä miks oli avaimet jääny virtalukkoon, en tullu kysyneeks.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Mulla oli yhdessä lankussa (en muista olisiko muissa ollut) paksissa siinä lukkomekanismin läheisyydessä, sellaisen muoviläpän takana vipstaakkeli, mikä aukaisi ovienlukot. Mun käsittääkseni paineilma meni tämän läpi sinne paksinlukolle ja toimi liu´uttamalla vipstaakkelia putken suuntaisesti.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
s/w210 aukee ja menee lukkoon puhaltamalla letkuihin,en menis kompuralla työntään,saattaa hajota joku ovi sylkky
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01