Molempien Termostaatien vaihto CDI koneesen
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Molempien Termostaatien vaihto CDI koneesen
Jos ja kun vaihdatte termostaatin eikä auto silti lämpiiä,
niin kannatta vaihta myös se toinen "pikku termostaati"
on ainakin 203, 210, 202 malleissa missä on syylärin edesä pikkukenno
"kylmien alueiden jäähdytin"
ML mallissa on kenno muualla
niin kannatta vaihta myös se toinen "pikku termostaati"
on ainakin 203, 210, 202 malleissa missä on syylärin edesä pikkukenno
"kylmien alueiden jäähdytin"
ML mallissa on kenno muualla
Viimeksi muokannut CDI203, 06.11.2010 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
pikktermarin varaosanumero
jos autossa niin tälle on oma termostaati
letku malli 210, 203, ML
Kuva 210 mallista samanlainen elementti on 202 mallin pikku jäähdytimen muovi päädyssä sokalla kiinni
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Pikkutermari Vaikutuksesta sen verran että esim yhdessä autossa missä ei lämpö
noussut yli 70c vaikka 1000km ajoi +5c. Kelissä
vaihdon jälkeen yli 80c 30km lenkillä -2 kelissä
noussut yli 70c vaikka 1000km ajoi +5c. Kelissä
vaihdon jälkeen yli 80c 30km lenkillä -2 kelissä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pistetäämpä tähän jokerikysymys. Tietäsiko joku viisas onko vanhakoppasessa V70 2.5 dieselissä mahdollisesti toista termaria?
Faijapuolen auto lämpiää todella nihkeästi tai ainakin puhaltaa sisälle aina vain haaleaa ilmaa. Termari paikallisen kyläuunon toimesta "tarkistettu". Pahvi viritys keulaan laitettu.
Tämä saattaa olla lievästi ns. ohvitopikki, anteeksi
Faijapuolen auto lämpiää todella nihkeästi tai ainakin puhaltaa sisälle aina vain haaleaa ilmaa. Termari paikallisen kyläuunon toimesta "tarkistettu". Pahvi viritys keulaan laitettu.
Tämä saattaa olla lievästi ns. ohvitopikki, anteeksi
moro mikähän toi motonetin 92 termari ois kun siinä on vaan yks ylimääräne reikä ylhäältä katottuna alapuolella n.25mm pikku putkelle,omas 200cdi -99 faceliftis ei ollu tota reikää ollenkaa,voisko sen tukkia "jollakin"...oma auto on tuotu joskus saksasta nii siinä ei oo myöskään pikkujäähytintä eikä pikku termariii....87 .lla ei tarkene...
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Noita kaikkia versioita on meilläkin hyllyssä, lyhee meille ku motonettiin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Moi mamman kauppakassiksi hommattiin juuri 320cdi ja näillä pakkasilla(noin15astetta) ei auto kovin äkkiä lämpiä kuin noin 60 asteen tuntumaan 10 km ajon jälkeen. Onko normia vai olisiko syytä käydä termareita kaupoilla? Pidemmän matkan kun päräyttää niin lämmöt kyllä nousee sinne 80 tuntumaan.
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Tokihan kaikki on mahdollista. Omassa 320 CDI:ssa ei lämmöt nouse juuri edes 60 asteeseen 10 kilometrin matkalla näin 15-20 asteen pakkasilla, eikä oikein pienemmilläkään pakkasilla. Termarit on kunnossa, mutta sähköinen lisälämmitin ei ole kunnossa. Joskin Commonrailit ei sitä lämpöä tuota käydessään, niin on aika laiskoja lämpiäänkin. Viime talven oli keulakin ummessa, muttei paljon lämpöön auttanut.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Kyllä se CDI lämpenee -20c säässä 80 asteeseen vaikka ei olisi lisälämmittimiä jos termostaatit on ehjiä. Minullahan on sähköinen lisälämmitin rikki ja webasto oli pois toiminnasta. alle 2 vuotta vanha termostaatti oli rikki ja sen kun vaihdoin, niin alko lämpenemään. Mutta paikoillaan ollessa ilman lisälämmittimiä putoaa lämmöt alle 60, ei ajaessa
Näin siis 2001 220cdi
Näin siis 2001 220cdi
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Juu toki lämpenee. Mutta ei tuolla 10 km matkalla. Ainakaan siis itselläni. Mulla ei ole toki sitä pikkutermaria ainakaan. että omani menee yhdellä termostaatilla, joka on kyllä ehjä. Toki tyhjäkäynnillä laskee välittömästi.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
mb
no ni sama jääkaappi vieläki nyt sit saatiin sorvattua plugi uudenmalliseen termarii (92) ,piti soveltaa ku ei kl.yms kaupat mistään löytäny kuumempaa...nyt lämmöt reilu parikypän ajolla 80.jukkis67 kirjoitti:moro mikähän toi motonetin 92 termari ois kun siinä on vaan yks ylimääräne reikä ylhäältä katottuna alapuolella n.25mm pikku putkelle,omas 200cdi -99 faceliftis ei ollu tota reikää ollenkaa,voisko sen tukkia "jollakin"...oma auto on tuotu joskus saksasta nii siinä ei oo myöskään pikkujäähytintä eikä pikku termariii....87 .lla ei tarkene...
autos on toi nappi kepin vieres "sähkölämmitin" mut ei ainakaan konehuonees semmosta 20 centtistä mustakantista lootaa löydy mulla on siinä ilmanputsari...kannattaisko sen laittaa jostai purku mb.stä,oisko hyötyy vai nokka vaa tukkoo talaveks.. purku webasto varmaa olis paras vaihtoehto rikkoutuneen tilalle...tarjota saa