Kokemuksia 320 cdi väykystä

Vastaa Viestiin
sysselmann
Viestit: 1
Liittynyt: 04.1.2014 23:00
Paikkakunta: Loviisa

Kokemuksia 320 cdi väykystä

Viesti Kirjoittaja sysselmann »

Juu elikkä nyt sitten himottais ostaa tommonen 00 vuoden 320 cdi väyrynen jolla on ajettu 370tkm ja olis kiva kuulla jotain kokemuksii tommosesta :D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

320cdi väyrynen on erinomaisen hieno auto ajaa. Moottori on yllättävän voimakas.

Ruostepesiä ne voi olla, siis aivan kammottaviakin reikiä voi olla siistissä autossa.

Niin ja tervetuloa foorumille. 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ostin itselle sellaisen syksyllä. Viikon verran ajoin ja nyt se on ollut remontissa 3kk. :D

Kyllä se vain on ihan eri kallis ja työläs korjattava w124 jälkeen. Joskin kyyti on våhän kuin istuisi ic junassa. Hiljaista ja vakaata,oikeastaan mitään melua ei kuulu eikä tarvitse enää ratilla niin paljon oikoa kulkua. Ero on aika suuri.

Sitten sitä toista laitaa on juuri moottorin etupää. Joko käytetään erikoistyökalua tai irrotetaan jäähdytin ja kaikki muu. Itsellä on menossa polttoaineputkien hihnojen kiristimien yms vaihto keulaan. Ne on tuosta syystä paras vaihtaa kerralla. Vaihteistoöljyn vaihtoon tarvitaan star jne.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Teemu.P
Viestit: 130
Liittynyt: 08.6.2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Teemu.P »

Ei siihen nyt sentään staria tartte jos loota öljyt vaihtelee :D
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Öljyt voi vaihtaa mutta tarkka määrä jää arvoitukseksi. Sillä jälkikäteen ostettavalla mittatikulla ei korjaamon mukaan lopullista varmuutta tule, on kuulema niin epäselvä viritelmä. Tuossa paikassa ei ole tarvittavaa testeriä niin sanoivat laittavansa laatikkoon saman määrän mitä tuli poiskin ja lopullisen määrän saa käydä tarkistamassa toisessa firmassa tietokoneella. Liekö heillä väärää tietoa, mutta näin ainakin minun lootan kanssa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tikulla ja vain tikulla tarkistetaan määrä, eikä sen käytössä mitään ongelmaa ole.
Perttu, tuo korjaamo kuulostaa vähän siltä että ei ole mersut hallussa.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tämä on hyvä tieto, sillä laatikko ja perä on vasta tulossa työlistalle. Lainataan vielä topicia. Minulla on siinä tikun reiässä konehuoneessa vain se punainen tulppa josta normaalissa autossa lähtisi tikku. Ostan siis sen tilalle oikean mittatikun ja homma on siitä eteenpäin kuin w124:ssa?

Kyseessä on jokamerkin korjaamo ja uudemmat mersut ei ilmeisesti niin tuttuja. Tästäpä tulee alkuperäiseen kysymykseenkin valaistusta. Elämä ei cdi väykyn kanssa ole niin tylsää ja mustavalkoista kuin vanhemmissa. Vika- ja huoltokohteet yllättävät monipuolisuudellaan. :D
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu, eli tulppa on musta ja siinä punainen sinetti joka rikotaan ja otetaan tulppa irti. Mittatikkua ei voi jättää paikalleen, se on pitkä - se työnnetään niin että pää pohjaa ja sitten katsotaan onko taso ok.
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Perttu K kirjoitti:Ostin itselle sellaisen syksyllä. Viikon verran ajoin ja nyt se on ollut remontissa 3kk. :D

Kyllä se vain on ihan eri kallis ja työläs korjattava w124 jälkeen. Joskin kyyti on våhän kuin istuisi ic junassa. Hiljaista ja vakaata,oikeastaan mitään melua ei kuulu eikä tarvitse enää ratilla niin paljon oikoa kulkua. Ero on aika suuri.

Sitten sitä toista laitaa on juuri moottorin etupää. Joko käytetään erikoistyökalua tai irrotetaan jäähdytin ja kaikki muu. Itsellä on menossa polttoaineputkien hihnojen kiristimien yms vaihto keulaan. Ne on tuosta syystä paras vaihtaa kerralla. Vaihteistoöljyn vaihtoon tarvitaan star jne.
Eikä noitten hihnan, kiristimen ja pa-putkien vaihdon takia tartte syyläriä irrotella eikä tartte erikoistyökaluja :roll: (Tiiä sitten mitä yms. pitää sisällään)
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mitenkäpä meinasit tuulettimen kanssa muuten? Viitosessa menisi, ei kuutosessa. Tuulettimesta syyläriin välys 3cm. Tuuletin lähtisi kyllä lyhennetyllä kk-avaimella, mutta pitää olla työkalu hihnapyörän lukitsemiseksi. Sitten olisi vähän työtilaa.

Tuon kanssa ainakin päivän temppuilin. Nostin syylärin pois ja palkin edestä ja johan etupäähän tuli tilaa. Pystyy vaihtamaan polttoaineputket ja o-renkaat. Samoin hihnan kiristimenn.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä ne sinne vaihtuu syyläriä irrottamatta vaikka ahdas onkin. Lukkopellin irrottamalla voi muistaakseni tarvittaessa kääntää syyläriä vähän etukenoon.
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

pari kertaa vaihtanu kans remmin visko paikallaan ku ollu niin kiinni että ei oo joutanu sitte purkaa.. on kyllä semmonen rystyset auki homma :lol:
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

dealer kirjoitti:Lukkopellin irrottamalla voi muistaakseni tarvittaessa kääntää syyläriä vähän etukenoon.
Oikein muistit.
Tilaa tulee sen minkä sinne tarttee :wink:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tämähän kertoo vai yhdestä asiasta. Minä en ole vielä tottunut väyryseen. Tuleepahan samalla nesteet vaihdettua ja jäähdytin putsattua. W124 tuntuu kuutoskoneellakin olevantilaa ihan eri malliin. Hihnan voi nakata paikalleen tuosta vain.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Mullon Perttu se mittatikku jos meinaat ne lootan öljyt tarkastaa jos et ommaa hommaa. Kajjaanissa tullee kulettua harvase päivä niin jos tarttet niin kulukeutuu mukana :roll:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Minäpä voisi sitä lainata tässä lähiaikoina. Kiitoksia.

Sitä ennen pitää saada tuo mersun nokka kasaan. Sitten alkaa kova kysely tuolla minun omassa topicissa siitän lootasta. Olen tässä kuukauden ainakin saikulla joten rassaamiseen on aikaa, kunhan nyt vain pääsisin sinne talliin, ihan ei ole vielä rassaajaksi.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
ilaju
Viestit: 24
Liittynyt: 23.5.2007 18:31

Viesti Kirjoittaja ilaju »

Ei millään pahalla, mutta näissä keskusteluissa ei aina tahdota oikeen aiheessa pysyä. Alottaja vissiin kyseli kokemuksia ja eipä noita kauheasti ole kerrottu! :roll:
Itellä ollu -01 320CDI reilut pari vuotta ja mittarissa tällä hetkellä n.402tkm. Korkeapainepumppu vaihdettu/ 1400€ vaihdettuna. Ruostehan se vaivaa, muuten ollu loistopeli. Ite ajanu reilu 60tkm. Mutta kokonaisuudessaan ihan tyytyväinen olen ollut!
Tehoa piisaa tarpeeksi ja kulutus siihen nähden todella maltillinen. Aikaisempi auto oli Opel Vectra -01, 2.2dti. 125hv ja kulutus aikalailla sama kuin mesessä.
Jos ei kaikista ruosteista välitä, niin siitä vaan!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pojalla on ollut viikon päivät -00 320cdi.
Varsin mukava auto, jos pysyy kunnossa ... moottorissa on kyllä mahtavasti voimaa.
iyg_van_dyk
Viestit: 41
Liittynyt: 07.2.2011 11:36
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja iyg_van_dyk »

ittellä ny vuoden ollut 320 cdi -00 ja 3 viikkoa putkeen on paras ollut kun ei oo jotai vikaa ollut..eli miun kohalla tosi susi vehje muit en lähe haukkuu..ite oon yli kolme donaa pelkkii remppoihi laittanu vuodes ja työttömäl se tuntuu jokseenki jo pärsiis:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”