CDI suuttimen tiiviste vuotaa.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

saamyel kirjoitti:Morjesta,

Pitkään jo tullut lueskeltua foorumia, mutta nyt vasta sitten oli sitten itselläkin jotain jutun juurta..

Tämä ketju tuli vastaan, kun etsiskelin oman koslani hajun ja äänen aiheuttajaa. Muovisuoja pois ja vastaan tuli alla olevian kuvien kaltainen elämys.. Ei liene pahimmasta päästä, ainakaan kun muita kuvia katsoo? Vain tuo ensimmäinen näytti vuotavan.. Ei itsellä kyllä taidot riitä homman korjaamiseen ja paikalliseen dieselhuoltoon on aikakin jo varattuna 7.1 (heittivät hinta-arvioksi sellaiset 350€, tosin pelottelivat suuremmillakin summilla).. Saiskohan sitä huoltamon jamppojen työtä(hintaa) vähennettyä jos itse tuosta enimmät putsaisi pois? Tässä kuitenkin pitäisi töihin päästä vielä seuraava vajavainen viikko ja mietin että kuinka paljon lisäharmia tuosta ajosta koituu? Ei varmasti hyvääkään tee..



KuvaKuva
Yleensä kun on jo tuossa kunnossa niin
Pari päivää lisää ajoa ei enään vaikuta suuntaan tai toiseen
(jos siis ei monia tuhansia km tule)

jos tuon saa kuntoon 350€ niin halpaa on putsailuun kun jo menee aikaa

semoin mikä voi listä kustanuksi on jos suutin on kovin jumissa sitä joutuu voimalla irrottamaan niin joskus venähtävät ja se on sitten romu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Nyt alkais olla lähellä tuo suutinputkiston remontinaikaisen suojustulpan löytyminen. Motonetissa olis tilattavissa tuommosia. Oulussa ei ollu hyllyssä.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/608112/1 ... lppa-50kpl
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

saamyel kirjoitti:Morjesta,

Pitkään jo tullut lueskeltua foorumia, mutta nyt vasta sitten oli sitten itselläkin jotain jutun juurta..

Tämä ketju tuli vastaan, kun etsiskelin oman koslani hajun ja äänen aiheuttajaa. Muovisuoja pois ja vastaan tuli alla olevian kuvien kaltainen elämys.. Ei liene pahimmasta päästä, ainakaan kun muita kuvia katsoo? Vain tuo ensimmäinen näytti vuotavan.. Ei itsellä kyllä taidot riitä homman korjaamiseen ja paikalliseen dieselhuoltoon on aikakin jo varattuna 7.1 (heittivät hinta-arvioksi sellaiset 350€, tosin pelottelivat suuremmillakin summilla).. Saiskohan sitä huoltamon jamppojen työtä(hintaa) vähennettyä jos itse tuosta enimmät putsaisi pois? Tässä kuitenkin pitäisi töihin päästä vielä seuraava vajavainen viikko ja mietin että kuinka paljon lisäharmia tuosta ajosta koituu? Ei varmasti hyvääkään tee..
Jos haluat säästää aja kuumaksi ja kynsi piki pois (oikeasti puhtaaksi) suuttimen ja pohjatiivisteen vaihtoon meneen noin 1/4-1/2 h jos ei tuon saatanan karstan kanssa tarvi tapella. (Eikä suutin ole jumissa/ tai pultin kierre paskana) :ope:

Niin se pelottelu :eec: kun se pohjatiiviste vuotaa riittävän pitkään on monesti suutin halki kärkiholkistaan, elikkäs uutta suutinta reikään. :rock:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ei sitä saa KUNNOLLA puhtaaks jos suuttimet on paikallaan.
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Morjesta taas! Elvytetään taas tätä topikkia..

Nyt Alko tuo 3 pytyn suutin vuotamaan joka ei tuollon topikin alotuksessa suostunut irtomaan. Lisää aiheesta kun pääsen tallille säätämään..

Ilmeisesti löi tuota esp/bas vika tilaa josta kirjoitin toiseen topikkiin. Ilmeisesti tuo vuotava suutin aiheutanut tämän?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ProZero kirjoitti: Ilmeisesti löi tuota esp/bas vika tilaa josta kirjoitin toiseen topikkiin. Ilmeisesti tuo vuotava suutin aiheutanut tämän?
Ei kai nyt fyysisesti vuotava pohjatiiviste voi mitään ajonvakautuksen vikavaloja sytyttää mitenkäänpäin...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Cool Hand Saku kirjoitti:kun se pohjatiiviste vuotaa riittävän pitkään on monesti suutin halki kärkiholkistaan, elikkäs uutta suutinta reikään. :rock:
Ei kun uutta kärki holkkia paikaan tais maksaa sen ~14€
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Mika.T kirjoitti:
ProZero kirjoitti: Ilmeisesti löi tuota esp/bas vika tilaa josta kirjoitin toiseen topikkiin. Ilmeisesti tuo vuotava suutin aiheutanut tämän?
Ei kai nyt fyysisesti vuotava pohjatiiviste voi mitään ajonvakautuksen vikavaloja sytyttää mitenkäänpäin...
noh niin sitä luulis.. mene ja tiedä otaa tuo suutin irti vaihtaa se pohja tiiviste ja viedä *-nokkaan.

oliko kellään muisti kuvaa tuon suttimen pitimen momentista? 7nm+1/4 kierosta ?? vai menikö ihan metsään :oops:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei johdu suuttimen tiivisteen vuodosta ESP valot. Momentti on 7Nm + puoli kierrosta.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

dealer kirjoitti:Ei johdu suuttimen tiivisteen vuodosta ESP valot. Momentti on 7Nm + puoli kierrosta.
Mikä idea ohjeissa on sanoa 7Nm + 90° + 90°
Eivätkä sano 7Nm + 180° niin kuin ammattilainen sanoo
autodidakti
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kotiasentajan ranne ei taivu vääntämään kerralla sataakahdeksaakymmentä astetta :ope:

Eikun, olisiko siksi kun alunperin ohje oli 7+90 ja toinen 90 on lisätty myöhemmin kun huomattiin ettei aiempi momentti riitä ja pultti kestää enemmänkin.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

felmit kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ei johdu suuttimen tiivisteen vuodosta ESP valot. Momentti on 7Nm + puoli kierrosta.
Mikä idea ohjeissa on sanoa 7Nm + 90° + 90°
Eivätkä sano 7Nm + 180° niin kuin ammattilainen sanoo
Tai voisiko olla, että kuten kannenkin kiristys, että kaikki plussalla erotetut tehdään vuorotellen kaikille suuttimille, silloin ainakin venakoppa kiristyisi tasaisesti suuttimien kohdalta, olettaen tietysti, että kaikki suuttimet huolletaan/vaihdetaan, yhden ollessa kyseessä ihan sama, tiedä häntä...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

felmit kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ei johdu suuttimen tiivisteen vuodosta ESP valot. Momentti on 7Nm + puoli kierrosta.
Mikä idea ohjeissa on sanoa 7Nm + 90° + 90°
Eivätkä sano 7Nm + 180° niin kuin ammattilainen sanoo
Ammatilais varten nuo mersun ohjet on(eivät tee ohjeita koti asentajille)
lisäksi ammatilaiset sannoo kuten ohjessa on eivät mitään omainaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

dealer kirjoitti: Momentti on 7Nm + puoli kierrosta.
Kiitoksia tästä.

Niin selvennetään nyt hieman.. Elikkä tuo koppero rupes tekeen kk taka päin tuollasta temppua että kun kelit oli +-0 niin kylmä käynistäessä tuo löi näytölle epg vika tilan ja eps/bas valon pälle.. Virrat pois ja udelleen hehkutus ja käyntiin ei mitään? 2pv-1vk ei mitää ja taas sama homma? taas vikko ei mitään. Noh tuossa joulun pyhinä sit Kalajoki-Kokkola välillä sit katos tehot ,kun rekkaa lähdin ohitaan. Ei vika tilaa. Auto tien poskeen virrat pois ja käyntiin ei mitään. Eilen sitten rupes tosiaan diisseli haiseen ja tubsutaan.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Korjaus tuo epg tuli vain tuollon ensimmäisellä kerralla. Pakkas ainetta takkiin sen jälkeen vilautteli tuota esp/bas valoa ainoastaan?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

tulipa tuo suutinkin iroteltua tuossa päivällä. vähän reilu pari tuntia siinä meni. maltto vaan ajaa koneen tarpeeks kuumaksi niin aika vituilematta se sieltä nousikin vaikka kolo oli aivan näynä sitä pikeä. isoin homma oli saada se kinnitys jalka pois sieltä pien seasta.

jotenkin mystistä vaan että se ala tiiviste oli taas kadonnut tyysti sieltä kolon pohjalta :shock:

eniten aika vei tuo kiinitys pultin kolon puhdistaminen , kun tuntu ettei siellä olis jenkaa ollut olenkaan.. muutama tippa bensaa sinne koloon niin rupes sitten kumasti irtoaan paine ilmalla :D

sydänkohtauksen tuossa meinas saada kun täräytti tulille kun ryki ja kako niin perkelesti. hetken jo luulin että jotakin paskaa jäänyt mänän pälle , mutta ilmeisesti vaan cleaneriä mänänpällä ja ilmaa putkissa...
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

ProZero kirjoitti: jotenkin mystistä vaan että se ala tiiviste oli taas kadonnut tyysti sieltä kolon pohjalta :shock:

eniten aika vei tuo kiinitys pultin kolon puhdistaminen , kun tuntu ettei siellä olis jenkaa ollut olenkaan.. muutama tippa bensaa sinne koloon niin rupes sitten kumasti irtoaan paine ilmalla :D
Kyllä se vanha kupari pitäisi löytyä, ettei olisi jäänyt sinne pohjalle? Joskus jää tiukasti kiinni sinne pohjalle ja "naamioituu" niin kuin kuuluisi kalustoon. Kalvaimella tarpeeksi kun kääntää, niin pitäisi jossain kohtaa siihen tarttua.
JA ilman kalvainta ei oikein koko tuo homma onnistukaan hyvin.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joo se prikka voi näyttää aika huomaamattomalta mutta kyllä se siellä on! Itse koitin sitä myös kauan onkia sieltä mutta oli niin tiukasti liimaantunut ettei lähtenyt ennen kuin sitä sai liikautettua hieman sivuttaissuunnassa. Kalvainta en ole itse tarvinut tässä w211:ssä tai w210:ssä ja hyvin on kestänyt, mutta vaihto-operaatio tuli molemissa tapauksissa suoritettua siinä vaiheessa kun pikeä oli tullut vasta noin tulitikunpään verta näkyviin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

noh kyl tuo kolo oli aivan puhtaaalla kannen pinnalla.. voi olla että lentänyt sit pois kun paine ilmalla niitä kokkkareita sieltä puahlteli.. tai sitten on edellis keralla jäänyt työn suorittajalta se koko prikka pois? noh uus on paikalaan ja jos tuo nyt taas vuoden menis?

viimeksi kun tein noita hommia niin tuli ne prikat nätisti pois pulloharjan mukana..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Mitäs porukka sanoo tuollaisesta löydöstä :oops: Ei varmaan kannata ruveta ite vaihtelemaan tiivisteitä kun ensikertaa olisi matkassa? Ei oikeen pystynyt paikantamaan vuotavaa reikääkään kun niin p. askassa, viimeisen kohdalta nousi käryä siis hytin puolimmaisen luota. Aivan rupes naurattamaan kun muovit otti pois :D Mikähän mahtaa olla moisen kustannus ja jos halukkaita tekijöitä löytyy niin saa ilmoittautua. Vetää kuitenkin hyvin ja lähtee kylmänäkin käyntiin hyvin ja "sutsutes" kuuluu harvakseltaan, niin voisi olettaa että tiiviste vuotaa vaan yhdestä suuttimesta?


Kuva
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kyllä mä itse irrottaisin tuossa vaiheessa kaikki suuttimet :D Vaikea homma tuo pohjatiivisteen vaihto ja shaittien putsaus ei ole mutta aikaavievää, eli jos mahdollisuutta seisottaa autoa muutama päivä kun käpsii tuon itse puhtaaksi niin säästy sen verta saturaisia että ostat niillä (jo ainaki melkein) uudet kunnostetut suuttimet :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Näinhän se varmaan on mutta eipä ole paikkaa missä tekis saatika sitten maata pitemmän aikaa. Ei kai tuo nyt silti mikään aivan konkurssiremontti oo. Oonko aivan pihalla jos haaveilen selviäväni maximissaan n. 300 eurolla kyseisestä ongelmasta jos yksi suutin vuotaa tai siis tiiviste ja tuntiveloitus on 50e luokkaa ja tarvittavat työkalut, kokemusta samasta hommasta löytyy..? Onko muita paikkoja edes tarvetta putsata(Olishan se varmaan normaali toimenpide mutta kun ei tälläseen vanhaan korivikaiseen viittisi omaisuutta upottaa :) ) jos vuotava kohta löytyy ja sen saa kuntoon, kuuleehan sen sitten moottorin käyntiäänestä jos taas rupeaa joku toinenkin vuotamaan. Ei varmaan ainakaan enää häjymmäksi homma muutu vaikka tässä pikkuista ajoa kertyykin tuon kuntoisena vielä (Lue: alle 1000km)
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jos en ihan väärin muista, niin päälliköllä maksoi joskus w210 karvan alle 200e holkki, pohjatiiviste ja vaihtotyö. En tiedä oliko vaikeuksia irroituksessa tms. mutta pikeä ei tainnut liiemmin olla, tässä kun ruiskusi rehellistä löpöä sieltä suuttimen välistä.
3 rahaa riittää ainaki jos vaihdatat vain vuotavan tiivisteen ja kauniina kesäiltana kaikessa rauhassa putsailet itse loput :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuossa menee se ~puolisentuntia/suutin +kahvistelut, kun vaihtaa ne tiivisteet.
Edellyttäen että suuttimet lähtevät kommelluksitta irti ja käsillä on oikeat työkalut mm suutinkolon pohjan kalvaamiseksi.

Noinkin sotkuseksi päässyt niin putsaamiseen menee paljon enemmän aikaa mitä itse pohjatiivisteiden vaihtoon.
Viimeksi muokannut Mika.T, 01.2.2014 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

juu, jos 300 eurolla saat jossain kuntoon, niin laitata ihmeessä.
Siihen hintaan ei varmaan putsailut kuulu, joten itse voit varovasti putsailla, ohjeita oli täällä jossain.
En haluu pelotella, mutta väärässä paikassa, väärään aikaan tuokin yksinkertainen homma voi tulla tosi kalliiksi. Mulla nimittäin kävi näin ja meni loppujen lopuksi koko kansi uusiksi, kaikki suuttimet, ym. ym. Yli 10 kertainen summa kuitenkin kun tuo toivomasi summa, ja alkutilanne oli juuri samannäköinen kun sinulla.
Suuttimen vuodon paikallistamisen voisi löytää ihan kädellä kokeilemalla mistä suuttimen juuresta puhaltelee, silloin kun supsutus on päällä.
Zemppiä, ja suosittelen viemään jollekin kuka noita tosiaan osaa laittaa, eikä vain sano niin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuossa tapauksessa kannattaa irrottaa kaikki suuttimet ja venttiilikoppa, romut pesuriin, suutinreikien pohjien kalvaus tarpeen mukaan ja samaten suuttimien päiden, sitten kasaan uusilla tiivisteillä ja suuttimen pultit tietysti myös uusiksi.
Osathan eivät maksa kuin muutaman kympin.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

MUISTAKAA PUTSATA KIERTEET KANNESTA POHJALTA ASTI
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Lanii
Viestit: 5
Liittynyt: 10.3.2014 15:49

Viesti Kirjoittaja Lanii »

Se olis sitten 220cdi koneeseen vaihteeksi suutin remonttia tiedossa. kolmosen suuttimen tiiviste vaihdettu tuossa viime syksynä ja oli ehtinyt vuotaa jo pidemmän aikaa joten oli aika pahan näköinen. itse puhdistelin varmaan pari tuntia moskaa pois käyttäen kaasarin puhdistus ainetta ja sitten vein tiivisteen vaihtoon korjaamolle (taisi olla jotain 200euron pintaan). nyt olisi tarkoitus tehdä koko homma itse.. mietin vaan tuota puhdistus urakkaa että onko mitään tehokkaampaa ainetta millä tuon moskan saa pois? tai uskaltaako sinne mitä tahansa aineita edes kokeilla..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

wiimax.fi
Lanii
Viestit: 5
Liittynyt: 10.3.2014 15:49

Viesti Kirjoittaja Lanii »

kiitti vinkistä! nuo tuotteet vois kyllä olla ihan hankkimisen arvoisia. jotenkin veikkaan että tässä joutuu vielä suutinremonttia tekemään. tähän hätään en tosin ehtinyt hankkimaan muuta joten crc ja kaasarinpuhd aine, mitä nyt tallista sattui löytymään niin sai kelvata. Suutinremontti taas tältä erää tehty ja onnistui aikalailla ongelmitta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”