vänkärin lämmönsäätörulla
vänkärin lämmönsäätörulla
250d -93 vänkärin lämmönsäätörullan lampun vaihto olisi edessä mutta mitenkä se vaihdetaan. Pikaisesti tutkisteltuani en hokannu ainakaan, ja haulla koitin vaan ei tuntunut ohjetta löytyvän. Sitten pitäisi vielä ulkolämpömittaria tutkiskella kun pimeänä kokonaan. Mistähän sitä ensimmäisenä kannataisi katella? Onko tälle erikseen sulaketta?
Re: vänkärin lämmönsäätörulla
- Vetäise puhaltimen nopeudensäätimen ja puhallus-suunnan säädön nupit irti. Jos on tiukassa niin ota pihdit ja laita kangasta väliin.Jupo kirjoitti:250d -93 vänkärin lämmönsäätörullan lampun vaihto olisi edessä mutta mitenkä se vaihdetaan. Pikaisesti tutkisteltuani en hokannu ainakaan, ja haulla koitin vaan ei tuntunut ohjetta löytyvän.
- Avaa alta löytyvät mutterit
- Avaa jalopuupanelin alareunasta 2 ruuvia.
- Vedä paneelia alareunasta ulospäin, paneeli irtoaa.
- Irrota kirkas valonjohdemuovi vetämällä ja polttimo näkyy.
- Vaihda samalla toinenkin puoli, palaa kuitenkin kohta Ja älä laita liian tehokkaita polttimoita, tarkkoja watteja en muista. Merkkiliikkeestä ainakin löytyy sopivan pienitehoiset, muuten muovit sulaa
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Keskikonsoli polttimo vaihto, rulla ja nuppi.
1:
Hankitaan 4kpl pieniä polttimoita max 0,5W ja Irroitetaan mahdollinen radio/etupaneli
EDIT: Orginali A 000 544 67 94, 12 V/0,4 W, T5, W2x4,6d
Tai edullisempi vaihtoehto 0,5W, Jahn-1609
(tiedot toimitti "Felmit")
2:
Nyppästään suoraan ulos vetämällä säätörattien nupit irti ja ristiruuvimeisselillä otetaan alapuolelta kaksi ruuvia pois, vasemmalta ja oikealta samasta kohtaa:
3:
Irroitetaan 24mm hylsyllä mutterit nuppien alta
4:
Kammetaan paneeli irti alareunasta varovasti ulos ja ylöspäin vivuten jolloin yläreunan koukut löysää otteensa ja paneelin voi ottaa pois
Ja tulos on tällainen:
5:
Muoviprismarinkuloiden poisto tapahtuu rinkulan ylä ja alareunoissa olevien melko jäykkien muovilipareiden löysäämällä. Mielummin voimakas ja vakaa käsi tässä tapauksessa kuin hosumalla. Ehdottomasti oltava lämmin keli.
6:
Tässä vaiheessa pääset käsiksi itse polttimoihin. Nämä polttimot on siis samanlaiset kuin nupeissa. Jos siellä on käytetty 1,2W (yleinen virhe) on muoviosat voinut sulaa ja hitsautua lasikantaan kiinni. Tällöin tarvitaan kärkipihdit ja ohuesti solumuovia että saa otteen polttimosta. Polttimot ympyröity punaisella.
7:
Laita valot päälle ja tarkista että kaikki polttimot palaa.
8:
Paluu alkupisteeseen käy muuten samalla tavalla, mutta minun mielestä 24mm muttereiden ei tarvitse olla niin tiukassa mitä ne yleensä on. Niiden kireydeksi riittää kun painaa konsolia toisella kädellä ja kiristää mutterin sormin, on se tarpeeksi kireällä.
Ja taas mersu näyttää mersulta eikä fiiatilta! Ja hyvältä näyttää (paitti kuvani).
1:
Hankitaan 4kpl pieniä polttimoita max 0,5W ja Irroitetaan mahdollinen radio/etupaneli
EDIT: Orginali A 000 544 67 94, 12 V/0,4 W, T5, W2x4,6d
Tai edullisempi vaihtoehto 0,5W, Jahn-1609
(tiedot toimitti "Felmit")
2:
Nyppästään suoraan ulos vetämällä säätörattien nupit irti ja ristiruuvimeisselillä otetaan alapuolelta kaksi ruuvia pois, vasemmalta ja oikealta samasta kohtaa:
3:
Irroitetaan 24mm hylsyllä mutterit nuppien alta
4:
Kammetaan paneeli irti alareunasta varovasti ulos ja ylöspäin vivuten jolloin yläreunan koukut löysää otteensa ja paneelin voi ottaa pois
Ja tulos on tällainen:
5:
Muoviprismarinkuloiden poisto tapahtuu rinkulan ylä ja alareunoissa olevien melko jäykkien muovilipareiden löysäämällä. Mielummin voimakas ja vakaa käsi tässä tapauksessa kuin hosumalla. Ehdottomasti oltava lämmin keli.
6:
Tässä vaiheessa pääset käsiksi itse polttimoihin. Nämä polttimot on siis samanlaiset kuin nupeissa. Jos siellä on käytetty 1,2W (yleinen virhe) on muoviosat voinut sulaa ja hitsautua lasikantaan kiinni. Tällöin tarvitaan kärkipihdit ja ohuesti solumuovia että saa otteen polttimosta. Polttimot ympyröity punaisella.
7:
Laita valot päälle ja tarkista että kaikki polttimot palaa.
8:
Paluu alkupisteeseen käy muuten samalla tavalla, mutta minun mielestä 24mm muttereiden ei tarvitse olla niin tiukassa mitä ne yleensä on. Niiden kireydeksi riittää kun painaa konsolia toisella kädellä ja kiristää mutterin sormin, on se tarpeeksi kireällä.
Ja taas mersu näyttää mersulta eikä fiiatilta! Ja hyvältä näyttää (paitti kuvani).
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.