[FIXED] MB w203 C200 komp. -2001 moottorin merkkivalo palaa
[FIXED] MB w203 C200 komp. -2001 moottorin merkkivalo palaa
Avaan tänne myös keskusteluun toisella ei niin aktiivisella foorumilla olleen aiheen eli:
Otsikon auto ostettu 07/2011. Viikko oston jälkeen syttyi moottorinmerkkivalo. Itse en tuolloin havainnut varsinaisia oireita mutta jälkikäteen on tullut usein esiintyvä koneen tehottomuus kiihdytystilanteissa.
Alla listaa mitä on jo tehty/vaihdettu:
- ilmamassamittari kahdesti
- nokka-akselin asentotunnistin
- etumainen lambda
- ECU on myös avattu ja katsottu ettei ole öljyä sisällä
- nokka-akselin asentosäädin
- check valve (A 002 140 68 60)
Lisäksi eilen vaihdoin tuohon nokka-akselin asentotunnistimeen johdon liittimen. Tähän asentotunnistimeen liittyvä vikakoodi on viimeisin joka on todettu turussa sijaitsevassa mersu pajassa. Tällöin oli jo vaihdettu kerran tuo tunnistin ja siksi päädyttiin, että jos onkin vikaa sitten mahdollisesti tuossa liittimessä. Ei ainakaan vielä muuttunut ajoneuvon käyttäytyminen mitenkään.
Se mikä tässä on ihmeellistä niin auto toimii välillä todella hyvin.
Tulevana viikonloppuna teen autoon huollon sisältäen:
- öljyjen vaihto + suodatin
- bensansuodatin
- ilmansuodatin
Olisiko kenelläkään ideoita joita voisi kokeilla?
Otsikon auto ostettu 07/2011. Viikko oston jälkeen syttyi moottorinmerkkivalo. Itse en tuolloin havainnut varsinaisia oireita mutta jälkikäteen on tullut usein esiintyvä koneen tehottomuus kiihdytystilanteissa.
Alla listaa mitä on jo tehty/vaihdettu:
- ilmamassamittari kahdesti
- nokka-akselin asentotunnistin
- etumainen lambda
- ECU on myös avattu ja katsottu ettei ole öljyä sisällä
- nokka-akselin asentosäädin
- check valve (A 002 140 68 60)
Lisäksi eilen vaihdoin tuohon nokka-akselin asentotunnistimeen johdon liittimen. Tähän asentotunnistimeen liittyvä vikakoodi on viimeisin joka on todettu turussa sijaitsevassa mersu pajassa. Tällöin oli jo vaihdettu kerran tuo tunnistin ja siksi päädyttiin, että jos onkin vikaa sitten mahdollisesti tuossa liittimessä. Ei ainakaan vielä muuttunut ajoneuvon käyttäytyminen mitenkään.
Se mikä tässä on ihmeellistä niin auto toimii välillä todella hyvin.
Tulevana viikonloppuna teen autoon huollon sisältäen:
- öljyjen vaihto + suodatin
- bensansuodatin
- ilmansuodatin
Olisiko kenelläkään ideoita joita voisi kokeilla?
Viimeksi muokannut Janik1976, 20.8.2014 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: MB w203 C200 komp. -2001 moottorin merkkivalo palaa
Onkos missän väärässä paikassa ollut öljy,Janik1976 kirjoitti:Avaan tänne myös keskusteluun toisella ei niin aktiivisella foorumilla olleen aiheen eli:
Otsikon auto ostettu 07/2011. Viikko oston jälkeen syttyi moottorinmerkkivalo. Itse en tuolloin havainnut varsinaisia oireita mutta jälkikäteen on tullut usein esiintyvä koneen tehottomuus kiihdytystilanteissa.
Alla listaa mitä on jo tehty/vaihdettu:
- ilmamassamittari kahdesti
- nokka-akselin asentotunnistin
- etumainen lambda
- ECU on myös avattu ja katsottu ettei ole öljyä sisällä
- nokka-akselin asentosäädin
- check valve (A 002 140 68 60)
Lisäksi eilen vaihdoin tuohon nokka-akselin asentotunnistimeen johdon liittimen. Tähän asentotunnistimeen liittyvä vikakoodi on viimeisin joka on todettu turussa sijaitsevassa mersu pajassa. Tällöin oli jo vaihdettu kerran tuo tunnistin ja siksi päädyttiin, että jos onkin vikaa sitten mahdollisesti tuossa liittimessä. Ei ainakaan vielä muuttunut ajoneuvon käyttäytyminen mitenkään.
Se mikä tässä on ihmeellistä niin auto toimii välillä todella hyvin.
Tulevana viikonloppuna teen autoon huollon sisältäen:
- öljyjen vaihto + suodatin
- bensansuodatin
- ilmansuodatin
Olisiko kenelläkään ideoita joita voisi kokeilla?
olihan siellä paikassa käytössä *:ri
(kullut juttuja että siellä päin on joku mersun korjaus paikaksi mainitu missä ei ole eli siis olekaan oikeasti mersun korjaus paikka...)
E: mikäs oli se koodi mikä viimeksi on tullut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nyt täällä leijun jo hieman ennen aikoja mutta eilisten korjausten jälkeen ja tämän päivän vikavalon nollaamisen jälkeen auto on toiminut kuten olettaisi. Aiemmin tuo valo on syttynyt melkein heti uudestaan. Nyt olen käynyt jo muutamiakin kertoja auton kanssa testailemassa.
Vetoa riittää huomattavasti paremmin kuin aamulla.
Toki luulisin, että valo vielä siitä syttyy.
Valitettavasti en muista sitä koodia minkä se antoi. Uskon, että se oli *:ri. Kaapeli laitettiin kiinni ja noin 20min kuluttua oli vikakoodi selvillä. Se kertoi, että vika olisi nokka-akselin asentotunnistimessa.
Vetoa riittää huomattavasti paremmin kuin aamulla.
Toki luulisin, että valo vielä siitä syttyy.
Valitettavasti en muista sitä koodia minkä se antoi. Uskon, että se oli *:ri. Kaapeli laitettiin kiinni ja noin 20min kuluttua oli vikakoodi selvillä. Se kertoi, että vika olisi nokka-akselin asentotunnistimessa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kyllä jos on vähänkään "vuotavat" johdotJanik1976 kirjoitti:Vieläkään valo ei ole syttynyt.
Se mitä tuossa liittimen vaihdossa myös tapahtui oli, että johdot ovat nyt sytytysjärjestelmästä kauempana. Jostain lueskelin vaan, että sytytys voi antaa häiriötä juuri ko kaapeleihin ja aiheuttaa tuollaisia virheitä.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No niin...jos syttyi valo testilenkillä Ei se vaan antanut mun olla.
Ainoa asia mitä tein tässä oli, että laitoin ne suojamuovit paikalleen. Otin korjatut johdot toiseen paikkaan. Mielestäni ei ole siinä sytytyksen tekniikan lähettyvillä. No siirsin nyt johdot takaisin sinne missä oli ja otin suojamuovin pois. Huomenna luetaan taas koodit (ei *:lla) ja nollataan ne sitten myös.
Ainoa asia mitä tein tässä oli, että laitoin ne suojamuovit paikalleen. Otin korjatut johdot toiseen paikkaan. Mielestäni ei ole siinä sytytyksen tekniikan lähettyvillä. No siirsin nyt johdot takaisin sinne missä oli ja otin suojamuovin pois. Huomenna luetaan taas koodit (ei *:lla) ja nollataan ne sitten myös.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos selkeästi johtojen siirtely vaikutta asiaan niin tarkistela ne johdot,Janik1976 kirjoitti:No niin...jos syttyi valo testilenkillä Ei se vaan antanut mun olla.
Ainoa asia mitä tein tässä oli, että laitoin ne suojamuovit paikalleen. Otin korjatut johdot toiseen paikkaan. Mielestäni ei ole siinä sytytyksen tekniikan lähettyvillä. No siirsin nyt johdot takaisin sinne missä oli ja otin suojamuovin pois. Huomenna luetaan taas koodit (ei *:lla) ja nollataan ne sitten myös.
niiten liitokset ja varmistaa(kiinitys) että eivät tärinäs liiku
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nyt on viat nollattu taas. Antoi ennen nollausta alla olevat koodit:
P0101 - Powertrain
Mass or Air Flow Circuit Range/Performance problem
P0341 - Powertrain
Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance (Bank 1 or Single...loppua en muista
Nyt tosiaan nollattu ja CPS:n johdot laitettu jo eilen takaisin siihen paikkaan jossa tuntui toimivan. Katsotaan miten pitkään nyt onnistuu ajelemaan ennen valoa.
P0101 - Powertrain
Mass or Air Flow Circuit Range/Performance problem
P0341 - Powertrain
Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance (Bank 1 or Single...loppua en muista
Nyt tosiaan nollattu ja CPS:n johdot laitettu jo eilen takaisin siihen paikkaan jossa tuntui toimivan. Katsotaan miten pitkään nyt onnistuu ajelemaan ennen valoa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tuliko samat kooditJanik1976 kirjoitti:Koeajo suoritettu jo heti. Valo syttyi. Ajelin noin 5 km lopulta 80km/h ja pysähdyin sekä sammutin auton. Käynnistin auton niin valo syttyi samantien.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mietin vain,että onkohan näissä vikakoodijutuissa useinkaan mitään vikaa taustalla, on vain jotakin 'herkkyyttä' tikitaalipokseissa. Kun mulla oli M111-kone näillä uudemmilla tikitaalifiitsereillä 100tkm:n matkan ilman ensimmäistäkään koodia ja nyt M271 menossa 30tkm ja yksi koodi 'kaarrekäytöksestä' . Tiukassa kurvissa antoi öljyä huohotinputkeen, tosi hupijuttu.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sitenpä aloittaa tutkimalla ne,Janik1976 kirjoitti:Muistaakseni ovat samat koodit.
Olin juuri mittarin jatkeena ja valitti edelleen että ilmamassamittari on viallinen.
(Mikäs oli testeri mikä nuo koodit antoi)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eli lienee jossain ulkomaillaJanik1976 kirjoitti:Paikallinen mb edustus liike. Eli virallinen *.
virallinen liike ja koodien tiedot asikaalle
Noin annettu
Mutta niistä kannatta lähteä liikkeelle
Mitkä tulee aina takaisin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
No ei se ainakaan hukaan mene ko pask*** jakopään kohdallasipi kirjoitti:Tuossa nyt sitten törmäsin toisella mersufoorumilla tällaiseen monivikakoodisyndroomaan ja tohtorin lääke oli - arvatkaas mikä? No jakopäähän uusi ketju
Tuskin on liian usein vaihdettu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ei voi koska sulla on vielä tuolla M111 koneella oleva auto... Niistä en oo kuullu et ois jakopäät aiheuttanu oireita... Tämä uudempi M271 on yks jakopääongelmainen motti...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Täytyy tutkia asiaa.
Jos itselläni viimeisen diagnoosin perusteella olisi se maf taas rikki niin tuleeko kellekään mieleen mikä se voisi rikkoa näin nopeasti uudelleen?
Viimeisen vikakoodien nollaamisen jälkeen sain ajettua noin 20 km kun valo syttyi taas. Vielä ei ole luettu vikoja uudelleen.
Tilanne on se, että Turussa eräällä pajalla luettiin koodi joka ilmoitti nokka-akselin asento tunnistimen vikaa ja sitten täällä virallisella *:lla tuo maf vika.
Jos itselläni viimeisen diagnoosin perusteella olisi se maf taas rikki niin tuleeko kellekään mieleen mikä se voisi rikkoa näin nopeasti uudelleen?
Viimeisen vikakoodien nollaamisen jälkeen sain ajettua noin 20 km kun valo syttyi taas. Vielä ei ole luettu vikoja uudelleen.
Tilanne on se, että Turussa eräällä pajalla luettiin koodi joka ilmoitti nokka-akselin asento tunnistimen vikaa ja sitten täällä virallisella *:lla tuo maf vika.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mikäs se eka testeri oli,Janik1976 kirjoitti:Täytyy tutkia asiaa.
Jos itselläni viimeisen diagnoosin perusteella olisi se maf taas rikki niin tuleeko kellekään mieleen mikä se voisi rikkoa näin nopeasti uudelleen?
Viimeisen vikakoodien nollaamisen jälkeen sain ajettua noin 20 km kun valo syttyi taas. Vielä ei ole luettu vikoja uudelleen.
Tilanne on se, että Turussa eräällä pajalla luettiin koodi joka ilmoitti nokka-akselin asento tunnistimen vikaa ja sitten täällä virallisella *:lla tuo maf vika.
Jos ilmamassa mittari noin nopeasti hajolee niin
ensimäisenä tulee mieleen
likaa imuilman joukossa, oikosulkuja johdoissa,
kone "yskii" imu puolelle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Olen tässä toisella foorumilla aiemmin kysellytkin mutta osataankos täällä sanoa mikä on linkin takaata löytyvässä kuvassa ympyröity osa:
https://skydrive.live.com/redir?resid=4 ... E0A6%21938
Kiinnostaa siksi, että tuossa osassa on alapuolella selkeästi paikka letkulle (on puuttunut niin kauan kuin itse tiedän) ja osaan tulee kuitenkin liitin joka todnäk menee eculle lopulta.
Irtonaisia letkun osia ei ole näkynyt missään.
https://skydrive.live.com/redir?resid=4 ... E0A6%21938
Kiinnostaa siksi, että tuossa osassa on alapuolella selkeästi paikka letkulle (on puuttunut niin kauan kuin itse tiedän) ja osaan tulee kuitenkin liitin joka todnäk menee eculle lopulta.
Irtonaisia letkun osia ei ole näkynyt missään.