E 220 1994, bensapumppu ja sytytys ilman virtaa
E 220 1994, bensapumppu ja sytytys ilman virtaa
Otsikon mukaisessa lankussa on ollut pitkän aikaa seuraavanlainen riesa:
Leijonanosa starteista sujuu vailla isompia ongelmia, mutta joskus moottoria joutuu sahaamaan tolkuttomasti vailla mitään yritystä lähteä käyntiin. Useimmin tällaisissa tapauksissa auto on lähtenyt muutaman pitkän käännön jälkeen aivan normaalisti sekunnin käännöllä. Pari viikkoa sitten auto jäi lyhyen siirron jälkeen taas täysin mykäksi, eikä auto herännyt, vaikka jauhoin akun lähes tyhjäksi.
Häivyin viikon reissulle jättäen auton paikalliselle nyrkkipajalle, missä huomattiin ettei sytkälle ja bensapumpulle tullut virtaa ollenkaan. Auto oli kuitenkin lähtenyt taas aivan normaalisti ekalla käymään heidän annettua apuvirtaa akulle. Uusin akun eikä ongelmaa ole nyt esiintynyt, mutta eipä se nyt vielä mitään kerro. Tätä kun ei nyt ihan niin usein esiinny.
Vikamuisti luettiin myös muttei siellä mitään tietenkään ollut. Onko kenelläkään meseläisellä koskaan ollut vastaavaa ongelmaa, voisiko kyseessä olla joku parin markan vika, kuten vaikka viallinen rele?
Leijonanosa starteista sujuu vailla isompia ongelmia, mutta joskus moottoria joutuu sahaamaan tolkuttomasti vailla mitään yritystä lähteä käyntiin. Useimmin tällaisissa tapauksissa auto on lähtenyt muutaman pitkän käännön jälkeen aivan normaalisti sekunnin käännöllä. Pari viikkoa sitten auto jäi lyhyen siirron jälkeen taas täysin mykäksi, eikä auto herännyt, vaikka jauhoin akun lähes tyhjäksi.
Häivyin viikon reissulle jättäen auton paikalliselle nyrkkipajalle, missä huomattiin ettei sytkälle ja bensapumpulle tullut virtaa ollenkaan. Auto oli kuitenkin lähtenyt taas aivan normaalisti ekalla käymään heidän annettua apuvirtaa akulle. Uusin akun eikä ongelmaa ole nyt esiintynyt, mutta eipä se nyt vielä mitään kerro. Tätä kun ei nyt ihan niin usein esiinny.
Vikamuisti luettiin myös muttei siellä mitään tietenkään ollut. Onko kenelläkään meseläisellä koskaan ollut vastaavaa ongelmaa, voisiko kyseessä olla joku parin markan vika, kuten vaikka viallinen rele?
no startti ny pyörii vaikka siellä olisi 9V jännite. Mutta starttilupaa ei älylaatikko anna Usko pois, nii se kuuluuki toimia. Ittel oli W124 E320 1994 ja sama ongelma, mietin ihan samaa miksi se niin teki. Uuden akun ostin niin ei sen jälkee koskaa esiintynyt.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ei se vika ainakaan akussa ollut. Ajoittain starttaukset ovat venyneet pitkiksi huolimatta siitä, onko auto käynnistetty kylmänä tai pidemmän ajon jälkeen. Sen verran olen ollut kuuntelevinani ettei bensapumppu tällaisissa tilanteissa puhu mitään.
Pysyisi ees käynnissä kun se on kerran tulille saatu. Viikko sitten kampe hiljeni vauhdissa nostettuani jalan kaasulta (automaatti). Matkaa kylmäkäynnistyksestä oli max. puoli kilometriä ja auton uudelleen herättäminen kesti vähintään sen viisi minuuttia. Viime yönä töistä lähtiessä auto kävi noin minuutin kylmäkäynnistyksen jälkeen, jonka jälkeen moottori sammui aivan kuin olisi avaimesta käännetty virrat pois. Ei siis hiipumalla. Siellä keskellä kylää se vieläkin seisoo, ei se siitä sen jälkeen yrittänytkään lähteä käymään. Konehuoneen puolelta kuuluu virrat kytkettäessä tyhjäkäyntimoottorin surina, bensapumpun luota ei yhtään mitään.
Pysyisi ees käynnissä kun se on kerran tulille saatu. Viikko sitten kampe hiljeni vauhdissa nostettuani jalan kaasulta (automaatti). Matkaa kylmäkäynnistyksestä oli max. puoli kilometriä ja auton uudelleen herättäminen kesti vähintään sen viisi minuuttia. Viime yönä töistä lähtiessä auto kävi noin minuutin kylmäkäynnistyksen jälkeen, jonka jälkeen moottori sammui aivan kuin olisi avaimesta käännetty virrat pois. Ei siis hiipumalla. Siellä keskellä kylää se vieläkin seisoo, ei se siitä sen jälkeen yrittänytkään lähteä käymään. Konehuoneen puolelta kuuluu virrat kytkettäessä tyhjäkäyntimoottorin surina, bensapumpun luota ei yhtään mitään.
ilmamassamittari voisi olla.velipojan c temppuili just noin.oma m103 alkavasti mutta bosch sytkähilppeet lopetti homman heti alkuunsa.
bossin kalut laitto velpoika niin jo pelas, ja oli c220.
bossin kalut laitto velpoika niin jo pelas, ja oli c220.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Auto on nyt toiminut pariin otteeseen muutaman kilometrin matkan, takaisin se on kummallakin kerralla tullut köyden jatkona. Romu on sammuillut vauhdissa, kone ei ole vastannut kaasuun ja lopulta se on sammunut. Pyörittäessä se saattaa hörähdellä. Vaihdetaan nyt pa-suodatin, vaikka oudolta tuntuisi että se menee umpeen puolessatoista vuodessa. Huudatettiin lämpöpuhallintakin auton alla suotimen kohdalla, jos vaikka jäässä olisi, ei vaikutusta.
e 220 käyntiongelmat...
..selvisikö mistä se vika johtui... ?
Mulla tuli E280:aan samantyyppinen vika syksyllä, auto ei ajoittain käynnistynyt tai jos oli käynnissä saattoi sammua kuin avaimesta olisi käännetty. Vian ilmetessä ei bensapumppu surahtanut kun käänsi virrat päälle.
Vaihdoin bensapumpun releen ja ylijännitereleen (molemmat akun takana, sulake päällä). Viat katosivat.
Vaihdoin bensapumpun releen ja ylijännitereleen (molemmat akun takana, sulake päällä). Viat katosivat.
® Mesen Porkkana-klubi