Tuhoa-se-itse: Sähkönen nopeusmittari
Tuhoa-se-itse: Sähkönen nopeusmittari
Nyt katkes kamelin selekä Toinen vaijeri jo w201 mersusta katkesi 7vuoden sisään ja 70tkm abaut.Kaasu pohjassa tuo rakkine kulkee sen liki 300km/h jotenka täysiähän sitä muuten ajelee jos mittari ei kerro nopeutta (pakoputken loppuosassa on 76mm reikä ja ilmanputsari on mallia power joten kyllä se kulkee) Nyt se siis digisoidaan. Tilasin viikolla lentoliput ja w202 mersulla kävästiin keltsin kanssa matalalennolla lapualta hakemassa 202cdi mittaristo (VDO). Siitä haaveilin näpätä viisari osuuden irti ja kytkeä sitä joskus sitten tälläseen kamppeeseen
http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... ct_id=126/
Liekkö tuo nyt se hyvä ja oikia laite??
Ja mites perskutassa mä saan kilometritkin näkymään jopa mittaristossakin (auton kuluneisuudessa ne jo näkyy ) cdi mittaristossa olisi pixeli kilsanäyttö josta ei luonnollisestikkaan ole mitään hajua että miten se kytketään taikka kääpiön omassa olis ihan semmonen vanhan aikaanen,pitäskö siihen laittaa veivi kylkeen että saa rullailla ihan ite samalla kun ajelee Minä EHKÄ voisin kuvitella justjust nippanappa pystyä elämään ilmankin nuota kilometrinäkymää mutta olisihan se kiva jos se toimisi MIttariston näkymä pitäs pitäytyä suht orkkiksena tai ainakin niin että en ajatellut kaikia mittareita uusia nuo mittarivalmiit paketit on hiukan turhan kalliita esim: http://www.ebay.com/itm/DAKOTA-DIGITAL- ... c5&vxp=mtr
Tällästä täältä tänään,poimikaa ite tosi asiat,paikkapaikoin saattoi tulla lisää juttuihin ku lapualla käytiin niin puheet suureni niin että itse ei totuuksia erota
http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... ct_id=126/
Liekkö tuo nyt se hyvä ja oikia laite??
Ja mites perskutassa mä saan kilometritkin näkymään jopa mittaristossakin (auton kuluneisuudessa ne jo näkyy ) cdi mittaristossa olisi pixeli kilsanäyttö josta ei luonnollisestikkaan ole mitään hajua että miten se kytketään taikka kääpiön omassa olis ihan semmonen vanhan aikaanen,pitäskö siihen laittaa veivi kylkeen että saa rullailla ihan ite samalla kun ajelee Minä EHKÄ voisin kuvitella justjust nippanappa pystyä elämään ilmankin nuota kilometrinäkymää mutta olisihan se kiva jos se toimisi MIttariston näkymä pitäs pitäytyä suht orkkiksena tai ainakin niin että en ajatellut kaikia mittareita uusia nuo mittarivalmiit paketit on hiukan turhan kalliita esim: http://www.ebay.com/itm/DAKOTA-DIGITAL- ... c5&vxp=mtr
Tällästä täältä tänään,poimikaa ite tosi asiat,paikkapaikoin saattoi tulla lisää juttuihin ku lapualla käytiin niin puheet suureni niin että itse ei totuuksia erota
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Re: Tuhoa-se-itse: Sähkönen nopeusmittari
Terho P kirjoitti:ku lapualla käytiin niin puheet suureni
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Mitenkäs ja mistä se muuten tietonsa kerää?? siinähän tosiaan toimiis tuo matkamittarikin kenties No nytkö tuo lapuan reisu osoittautuikin turhaksi noh,syökööt ipanat näkkäriä vielä toisenki kuukauden niin iskä saa hakee nopeusmittareita ympäri suomen ja syödä reisullaan ravintelissa, alkaa pian olemaan suomen suurin mittarikokoelma tällä markilla jos tätä kovin kauan jatkuuMika.T kirjoitti:Oisko kuitenki 126sen mittarista helpompi tehhä?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Mää saattaisin mahollisesti luopua tuosta w124 sähkäsestä nopeus mittarista kun ei oo saanu aikaseksi laittaa sitä toimintaan.
Menisköhän tuo lankun mittari miten sinne tenavan mittaristoon.
Meinasin että jos ostais jonku autometerin tai vdo yleismallin mittarin jolle sais signaalin otettua suoraan tuolta laatikonohjaimelta.
Menisköhän tuo lankun mittari miten sinne tenavan mittaristoon.
Meinasin että jos ostais jonku autometerin tai vdo yleismallin mittarin jolle sais signaalin otettua suoraan tuolta laatikonohjaimelta.
eikö se sinne mahda mennä kun saksii vähä kellotaulua pienemmäksi ja viisaria pienistää yms Toimiisko siinä matkamittari?jukkis. kirjoitti:Mää saattaisin mahollisesti luopua tuosta w124 sähkäsestä nopeus mittarista kun ei oo saanu aikaseksi laittaa sitä toimintaan.
Menisköhän tuo lankun mittari miten sinne tenavan mittaristoon.
kai tuo dakotan ja 202 nopeusviisarin sais ihan näppärästi toimimaan ja heiteltyä tuonne kääpiöön muttakun nuo nuo kilometrit ei sitten varmasti toimi,ja en tiedä saisko mitenkään toimimaan
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Kyllä siinä pitäis matkamittarikin raksuttaa ko saa vaan oikeanlaista aaltoa sinne syötettyä.Terho P kirjoitti:eikö se sinne mahda mennä kun saksii vähä kellotaulua pienemmäksi ja viisaria pienistää yms Toimiisko siinä matkamittari?jukkis. kirjoitti:Mää saattaisin mahollisesti luopua tuosta w124 sähkäsestä nopeus mittarista kun ei oo saanu aikaseksi laittaa sitä toimintaan.
Menisköhän tuo lankun mittari miten sinne tenavan mittaristoon.
kai tuo dakotan ja 202 nopeusviisarin sais ihan näppärästi toimimaan ja heiteltyä tuonne kääpiöön muttakun nuo nuo kilometrit ei sitten varmasti toimi,ja en tiedä saisko mitenkään toimimaan
Syököhän se 202:sen mittari kanttiaaltoa vai siniaaltua.
No ei sitten niin mitään hajua neljällä piuhalla se pyytää virtaa sinnejukkis. kirjoitti:
Kyllä siinä pitäis matkamittarikin raksuttaa ko saa vaan oikeanlaista aaltoa sinne syötettyä.
Syököhän se 202:sen mittari kanttiaaltoa vai siniaaltua.
Minkälaiseen vaiheeseen sulla on jääny se sun mittari rakentelu?? ja millasesta se on lähteny ees liikkeelle? hämmästelen vaan että onko nuohin w124 saanu kans sähkösiä mittaria Kuviakin vähä toisaalta varmaan tarvis jos tuota oikeen oikiasti alkaa kääpiöön sovittamaan,ajatuksena olis ollu että olisin vaihdellu vaan sen nopeusmittarin osion ja säästelly muut vanhasta taulusta,nyt alkaa haisemaan semmoselta että saa sahata kojelaudan päreiksi ja ettiä johtosarjatkin w124 mallisesta tjsp
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vaihetoosassa on vaijerinlähdön paikalla anturi.Terho P kirjoitti:Mitenkäs ja mistä se muuten tietonsa kerää?? siinähän tosiaan toimiis tuo matkamittarikin kenties No nytkö tuo lapuan reisu osoittautuikin turhaksi noh,syökööt ipanat näkkäriä vielä toisenki kuukauden niin iskä saa hakee nopeusmittareita ympäri suomen ja syödä reisullaan ravintelissa, alkaa pian olemaan suomen suurin mittarikokoelma tällä markilla jos tätä kovin kauan jatkuuMika.T kirjoitti:Oisko kuitenki 126sen mittarista helpompi tehhä?
Ja toosan sisällä vaiejria pyörittävän hammasrattaan tilalla hakaset joita anturi "laskee"
Minusta se 126sen mittari menee kohtuu vaivalla 201:sen mittariston taustaan.
Se 124sen sähköinen mittari voi olla jopa helpompi laitettava. Tosin harvinaisempi löydettävä jos jukkis ei luovu omastaan.
Muistaakseni noita on V8:ssa ja 320-24:ssa
Joo lankussa nuita sähkömittareita oli v8. 320:ssä niitä ei ollut ainakaan kaikissa.
Tuo lankun mittari vaatii virran ja maan, sekä anturilta pyörintä tiedon, joka on siniaaltoa, neljä pulssia per kartaanin kierros. Ja tuonmittarin kanssa on ollut silloin 2.65 välitys.
Omassa olen ajatellut tuota että tuolla minun perävälityksellä se voisi näyttää oikein jos kartaanilta tulisi kolme pulssia per kierros joka onnistuisi kun anturin laittaisi lukemaan vaihelaatikosta kartaanin laippaa.
Jäänyt tämä vaan suunnittelu asteelle.
Eihän se kyllä paljoa vaatis kun vaan hommia mittariin sopivat liittimet ja tekis anturille kiinnikkeen.
Tuo lankun mittari vaatii virran ja maan, sekä anturilta pyörintä tiedon, joka on siniaaltoa, neljä pulssia per kartaanin kierros. Ja tuonmittarin kanssa on ollut silloin 2.65 välitys.
Omassa olen ajatellut tuota että tuolla minun perävälityksellä se voisi näyttää oikein jos kartaanilta tulisi kolme pulssia per kierros joka onnistuisi kun anturin laittaisi lukemaan vaihelaatikosta kartaanin laippaa.
Jäänyt tämä vaan suunnittelu asteelle.
Eihän se kyllä paljoa vaatis kun vaan hommia mittariin sopivat liittimet ja tekis anturille kiinnikkeen.
Tuo dakotan laatikko käsittelee 2000 - 250 000 pulssia per maili .. liekkö se yhtään skaalassa minkään kanssa
tuossa olis asennus ohjetakin: http://www.dakotadigital.com/pdf/sgi-5c.pdf
luulisi tuon suomentavan ne pulssit ihan abs kehältä tuonne mittaristollekkin tuos oli joku laittanu hondan mittarin kääpiöön vissiinkin tuollasella palikalla ja tiedot vaan abs kehältä
tuossa olis asennus ohjetakin: http://www.dakotadigital.com/pdf/sgi-5c.pdf
luulisi tuon suomentavan ne pulssit ihan abs kehältä tuonne mittaristollekkin tuos oli joku laittanu hondan mittarin kääpiöön vissiinkin tuollasella palikalla ja tiedot vaan abs kehältä
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
No nyt alkoi lyyti kirjottaan:
http://www.ebay.com/itm/Speedhut-4-Spee ... c1&vxp=mtr
Tuollasen kun mittaristoon säveltää tuon dakotan tms kanssa niin luulisi homman alkavan rulettaa,kilsat ja kaikki,hintakin kohtuullinen
Tai jos tahtoo vielä helpommalla ja halvemmalla päästä niin:
http://www.ebay.com/itm/Speedhut-4-GPS- ... 28&vxp=mtr
Takarenkaiden kulumisnopeus ei tosin tuossa näy kun gps Jatketaan vielä etsimistä,luulisin että jonkin tommosen saisin tuonne soviteltua niin että koko muu mittaritaulu ei kärsi
löytyi pikkusen vielä potentiaaliakin nuohin nopeuksiin joita päästellään tuas työmatkoilla tällähetkelläkin eukon autolla kun siinä on lastu
http://www.ebay.com/itm/Speedhut-4-Spee ... b4&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Speedhut-4-Spee ... c1&vxp=mtr
Tuollasen kun mittaristoon säveltää tuon dakotan tms kanssa niin luulisi homman alkavan rulettaa,kilsat ja kaikki,hintakin kohtuullinen
Tai jos tahtoo vielä helpommalla ja halvemmalla päästä niin:
http://www.ebay.com/itm/Speedhut-4-GPS- ... 28&vxp=mtr
Takarenkaiden kulumisnopeus ei tosin tuossa näy kun gps Jatketaan vielä etsimistä,luulisin että jonkin tommosen saisin tuonne soviteltua niin että koko muu mittaritaulu ei kärsi
löytyi pikkusen vielä potentiaaliakin nuohin nopeuksiin joita päästellään tuas työmatkoilla tällähetkelläkin eukon autolla kun siinä on lastu
http://www.ebay.com/itm/Speedhut-4-Spee ... b4&vxp=mtr
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
En huomaa juurikaan tietoa Dakota Digitalin signaalimuuntimesta. R129 mittari näytti 10 km/t liikaa joten kokeilin, olisiko muuntimesta iloa. Tässä ensituntumiani jatkeeksi tähän vanhaan ketjuun.
Hinta Amazonita 85 euroa, johon päälle lähetyskulut, tulli - eli ei mitenkään halpa. Dakota Digitalilla on kalliimpikin malli, joka asettaa nopeuskorjauksen automaattisesti GPS:n avulla.
R129 mittaristohan on helppo irrottaa koukulla ja tilaakin on. Riittää, kun ohjauspyörän säätää ulos ja alas. VSS nopeussignaali on vuosimalliin 1993 saakka 1-pistokkeen (puoliympyräsovite) valkea johto 12.
SGI-5 Dakotan avulla mittarilukeman voi säätää vastaamaan valitussa nopeudessa tarkalleen GPSää. Nopeussignaalin munnoshan vaikuttaa suhteellisesti toisin kuin neulan kääntäminen, joka muuttaa saman km-lukeman verran kaikkia nopeuksia.
VSS signaalin muutos vaikuttaa toki matkamittariinkin.
Englanninkielinen käyttöohje ei ole selkeimpiä näkemiäni. Asennus on kuitenkin helppoa ja signaalimuunnin toimii kuten lupaa.
http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... ct_id=126/
Hinta Amazonita 85 euroa, johon päälle lähetyskulut, tulli - eli ei mitenkään halpa. Dakota Digitalilla on kalliimpikin malli, joka asettaa nopeuskorjauksen automaattisesti GPS:n avulla.
R129 mittaristohan on helppo irrottaa koukulla ja tilaakin on. Riittää, kun ohjauspyörän säätää ulos ja alas. VSS nopeussignaali on vuosimalliin 1993 saakka 1-pistokkeen (puoliympyräsovite) valkea johto 12.
SGI-5 Dakotan avulla mittarilukeman voi säätää vastaamaan valitussa nopeudessa tarkalleen GPSää. Nopeussignaalin munnoshan vaikuttaa suhteellisesti toisin kuin neulan kääntäminen, joka muuttaa saman km-lukeman verran kaikkia nopeuksia.
VSS signaalin muutos vaikuttaa toki matkamittariinkin.
Englanninkielinen käyttöohje ei ole selkeimpiä näkemiäni. Asennus on kuitenkin helppoa ja signaalimuunnin toimii kuten lupaa.
http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... ct_id=126/
Viimeksi muokannut patzo, 22.10.2014 7:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
http://www.ebay.com/itm/Speedhut-4-GPS- ... 1161982861AK47 kirjoitti:Oon nähny jossain semmoisen nopeusmittarin mainoksen joka pyörittelee viisaria ja tieto tulee gps nopeudesta. Ei vaijeria, ei antureita, pelkkä mittari johon sähköä sisään. Tais siinä olla kilometrimittarikin yms.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Saatto olla juurikin tuo tekele. Eipä tossa vaijeri katkea tai jumitaRuntula kirjoitti:http://www.ebay.com/itm/Speedhut-4-GPS- ... 1161982861AK47 kirjoitti:Oon nähny jossain semmoisen nopeusmittarin mainoksen joka pyörittelee viisaria ja tieto tulee gps nopeudesta. Ei vaijeria, ei antureita, pelkkä mittari johon sähköä sisään. Tais siinä olla kilometrimittarikin yms.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tuassa ylempänähän mä mainittin jo nuosta linkin kera,piisais nopeudetkin (400km/h)
Kännykkään imasin ohjelman ja laitoin jatkuvana lataukseen ja nippusiteellä kiinni Tuollasella virityksellä mentiin viimekesä
Kännykkään imasin ohjelman ja laitoin jatkuvana lataukseen ja nippusiteellä kiinni Tuollasella virityksellä mentiin viimekesä
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Noh noh, kun nyt joku esittäis sen ensimmäisen 300km/h kulkevan tenavan ensin...Terho P kirjoitti:Tuassa ylempänähän mä mainittin jo nuosta linkin kera,piisais nopeudetkin (400km/h)
Kännykkään imasin ohjelman ja laitoin jatkuvana lataukseen ja nippusiteellä kiinni Tuollasella virityksellä mentiin viimekesä
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
mun kesäjenkissä on tän kesän ollut tollanen SpeedHut GPS nopeusmittari. aika hieno laitos.
(se vain on pelottavaa kun tietää tarkalleen nopeutensa.. ei voi itselleen valehdella että "ajan vain mittariheiton verran ylinopeutta". sitä kun ei ole)
löytää satelliittinsa eli näyttää nopeudet noin 40sekunnin aikana tai nopeammin kun kytkee virran. (mulla on se vieläkin kytkettynä vain tupakansytkäristä ottamaan virtaa eli "väliaikaisesti".) jos sen kytkee "oikein" jatkuvaan virtaan niin se on vielä nopeammin käytössä. mutta mulle tuo puolisen minuutin aika on ihan sopiva ainakin tälläseen harrasteautoon. istuu autoon, tökkää sen mittarin töpseliin, laittaa turvavyön kiinni, starttaa auton ja laittaa valot päälle ynnämuuta ja sitten voi alkaa peruutella pois pihasta. ennenkuin on ajotiellä niin kertoo jo vauhdin.
niin ja siinä on nopeuden näytön lisäksi toimintoina, muunmuassa ne normaalit ajetut kilometrit ja nollattava trippimittari. sitten vielä kiihtyvyys o-100kmh mittaus, 1/4mailin kiihdytysmittaus, ja kertoopa se korkeuden merenpinnastakin.
(se vain on pelottavaa kun tietää tarkalleen nopeutensa.. ei voi itselleen valehdella että "ajan vain mittariheiton verran ylinopeutta". sitä kun ei ole)
löytää satelliittinsa eli näyttää nopeudet noin 40sekunnin aikana tai nopeammin kun kytkee virran. (mulla on se vieläkin kytkettynä vain tupakansytkäristä ottamaan virtaa eli "väliaikaisesti".) jos sen kytkee "oikein" jatkuvaan virtaan niin se on vielä nopeammin käytössä. mutta mulle tuo puolisen minuutin aika on ihan sopiva ainakin tälläseen harrasteautoon. istuu autoon, tökkää sen mittarin töpseliin, laittaa turvavyön kiinni, starttaa auton ja laittaa valot päälle ynnämuuta ja sitten voi alkaa peruutella pois pihasta. ennenkuin on ajotiellä niin kertoo jo vauhdin.
niin ja siinä on nopeuden näytön lisäksi toimintoina, muunmuassa ne normaalit ajetut kilometrit ja nollattava trippimittari. sitten vielä kiihtyvyys o-100kmh mittaus, 1/4mailin kiihdytysmittaus, ja kertoopa se korkeuden merenpinnastakin.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..