Tahmea kiihtyvyys?
Tahmea kiihtyvyys?
Eli tenavalle kun runttaa kaasun pohjaan niin kiihdytys menee tukkoisen oloiseksi,vähän kun höllää niin johan rupee kulkemaan suorastaan innostuu tai vastaavasti painaa asteittain pedaalia niin kiihtyy normaalisti. eli mistä tälläinen unisuus tai hidas herääminen vois johtua? ja autohan on 190E 1.8 vm 92 manuaalilootalla
Taitaa olla ihan k-jetin ominaisuuksia, ettei vastaa kaasuun ihan nyky autojen lailla. Ainakin mulla m103 mietti hetken ennekuin lähdettiin, jos kaasun polkas nopeasti pohjaan.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
joo tosiaan ongelma johtuu ke-jetronic ruiskusta! katsos kun siinä ei ole nykyautojen tapaan kiihdytysrikastusta. tämä puute yhdistettynä bensakoneen laiskaan alavääntöön aiheuttaa huonon kaasupedaaliin vastaamisen..
parannusta voipi kokeilla vaikkapa vaihtamalla uudempaa ruiskua konehuoneeseen
parannusta voipi kokeilla vaikkapa vaihtamalla uudempaa ruiskua konehuoneeseen
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
TottaSwataia kirjoitti:joo tosiaan ongelma johtuu ke-jetronic ruiskusta! katsos kun siinä ei ole nykyautojen tapaan kiihdytysrikastusta. tämä puute yhdistettynä bensakoneen laiskaan alavääntöön aiheuttaa huonon kaasupedaaliin vastaamisen..
parannusta voipi kokeilla vaikkapa vaihtamalla uudempaa ruiskua konehuoneeseen
Jonkin japsin ruisku vois toimia hyvin
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Kyllä siinä muuten on jonkinlainenSwataia kirjoitti:joo tosiaan ongelma johtuu ke-jetronic ruiskusta! katsos kun siinä ei ole nykyautojen tapaan kiihdytysrikastusta.
Nopea kaasunpainallus saa aikaan nopean alipaineen muutoksen.
Joka puolestaa saa ilmamäärämittarin lautasen heilahtamaan siten, että bentsuunia menee normaalia isompi määrä hetkellisesti läpi.
Kiitos vastauksista. niin olisko se jetronicin ominaisuus vai mikä? mutta jos kaasun pitää pohjassa niin kiihtyvyys on tukkosta rajoittimeen asti mutta jos löysää kaasua niin tulee semmonen mekaanisen kakskurkkusen kaasutin vehkeen ilmiö kun toisio läpät aukee, eli meno rupee maistumaan! no eihän toi 1.8 pikkulohko mikään raaseri ole mutta omasta mielestäni ihan kelpo pannu ja vie tenavaa ihan näppärästi. pysyy muuten 2 litrasen ruiskun perässä ihan hyvin (16 tappinen hävis kyllä horisonttiin kun härnäsin kerran ) mutta muuten vekotin toimii ihan mallikaasti oon oppinu vuosien varrella kutittelee sen "kiihtyvyyden"omaan ajotapaani sopivaksi. ja menovettä menee aika tasan 10l/100km sekalaisessa ajossa ja raskaalla kaasujalallla .
Pistä kickdownkytkin (jos ei jo oo) ja siitä ohjaus kylmäkäynnistyssuuttimelle..... Autat sitten itse kiihdyttämisessä tuota rikastuspuolta. Kokeileminen ei kyllä paljo maksa. Tiedä sitten toimisko edes huonosti. Taitaa olla kattipeli ja saattaa itse väkisin syötetty bensa lambdan tuomitsemana lähteä ecun avituksella pois varsinaisien suuttimien tarjoamasta ruoka-annoksesta???ozzman kirjoitti:Kiitos vastauksista. niin olisko se jetronicin ominaisuus vai mikä? mutta jos kaasun pitää pohjassa niin kiihtyvyys on tukkosta rajoittimeen asti mutta jos löysää kaasua niin tulee semmonen mekaanisen kakskurkkusen kaasutin vehkeen ilmiö kun toisio läpät aukee, eli meno rupee maistumaan! no eihän toi 1.8 pikkulohko mikään raaseri ole mutta omasta mielestäni ihan kelpo pannu ja vie tenavaa ihan näppärästi. pysyy muuten 2 litrasen ruiskun perässä ihan hyvin (16 tappinen hävis kyllä horisonttiin kun härnäsin kerran ) mutta muuten vekotin toimii ihan mallikaasti oon oppinu vuosien varrella kutittelee sen "kiihtyvyyden"omaan ajotapaani sopivaksi. ja menovettä menee aika tasan 10l/100km sekalaisessa ajossa ja raskaalla kaasujalallla .
Kai nyt joku on tuommoista kokeillut joskus?
ECU ei lue lambda-arvoa täyskiihdytyksesä (pedaali pohjassa), sillä kapeakaistainen normaali lambda ei anna luotettavia tuloksia vaan sekoaa, se on vain tasaista ajoa ja tyhjäkäyntiä varten. Eli ei pitäisi ECU:n vaikuttaa tuohon.
Eikun kokeilemaan pojat
Eikun kokeilemaan pojat
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Alkupotku(rikastus) tulee EHA:lta kun polkaisee pedaalia, kammioiden välinen paine-ero syypäänä ja tämä on kaiketi riippuvainen myös ilmamäärämittarin lautasen liikkeestä josta menee potikalta tieto eculle joka taasen ohjaa EHA:a rikastustilanteessa. Mekaanisestikin on pieni rikastus olemassa, eli lautanen kun lähtee akkiä alas menee se normaalista alimmasta kohdasta vielä hieman alemmas ja palailee normitasoon. En muista juur mittään tuon toiminnasta enään, kun ei o tarvinnu murehtia enään. Saattoi olla että ehan osalta tuossa oli vielä joku jippo mukana jolla oli jotain tekoa kammioden välisen paine-eron kanssa kun tirvaset nopsaan luukut selälleen.
Kuitenkaan en osaa sanoa mistä jää kiinni tuo kiihtyminen, että ottaako liikaa ilmaa luukut selällään vai mikä lie.
Jos on katiton vehje niin ois varmaan kokeilunarvoinen juttu, eli ottaa ylijännitereleestä sulake pois. Jolloin pitäs ecun pudota pois pelistä, jolloin auto vielä käy(tai ainakin pitäis) ja sitten testilenkille että mitä tekee.
Kuitenkaan en osaa sanoa mistä jää kiinni tuo kiihtyminen, että ottaako liikaa ilmaa luukut selällään vai mikä lie.
Jos on katiton vehje niin ois varmaan kokeilunarvoinen juttu, eli ottaa ylijännitereleestä sulake pois. Jolloin pitäs ecun pudota pois pelistä, jolloin auto vielä käy(tai ainakin pitäis) ja sitten testilenkille että mitä tekee.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Se on ke-jetin ominaisuus... Sen verran tutkinu et jos lyöt lurtun tiskiin nii se suapi pikkusen liikaa pesnaa (mustat usvat putkesta ainaki omassa) eli meinaapi tukehtua ja vaiheittain tasaisesti polkien kaasua pohjaan kiihtyy paljon paremmin... Pitäs tuosta omasta ainaki kokeilla miten ilmankulun parannus vaikuttaisi asiaan et meneekö loppupeleissä liian laihalle...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
kyl siel on VIKA jos se tolleen tekee mitä aloitusviestissä sanotaan, se ei ole ominaisuus toimivassa KE-jetissä (suurimmal osallahan ei enää ole toimivaa jettii ) Omassa autossa oli tukkoiset suuttimet eli ne ei ilmeisesti toimineet tarpeeksi jouhevasti. Laitoin tyhjään tankkiin 10l bensaa, 1l lamppuöljyy, 1l tärpättiä ja 1l masinolia, ajelin tankin taas tyhjäks ja sit lähdin lomille pariks viikoks. lomilta takas tullessa tankki täytee bensaa ja vika oli poissa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No joo saattaapi se vuan olla suuttimien syytäki... Itellä on ainaki sellasia oireita et joku suutin saattais pikkusen vuotaa... Kaks suutinta pittäis ostaa kaks uutta olis jo hyllyssä... pitää kokeilla ja ilmootella miten vaikutti... Eihän nuo suuttimet ollu ku n.40€ kipale...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Täytynee itsekkin kokeilla jotain puhdistusainetta yms, jos vaikka auttas.Sergey kirjoitti:kyl siel on VIKA jos se tolleen tekee mitä aloitusviestissä sanotaan, se ei ole ominaisuus toimivassa KE-jetissä (suurimmal osallahan ei enää ole toimivaa jettii ) Omassa autossa oli tukkoiset suuttimet eli ne ei ilmeisesti toimineet tarpeeksi jouhevasti. Laitoin tyhjään tankkiin 10l bensaa, 1l lamppuöljyy, 1l tärpättiä ja 1l masinolia, ajelin tankin taas tyhjäks ja sit lähdin lomille pariks viikoks. lomilta takas tullessa tankki täytee bensaa ja vika oli poissa.
Itsellä siis juuri samanlaiset oireet kuin ensimmäisessä viestissä. Eli toimii täysin normaalisti ja hyvin jos ei tamppaa kaasua pohjaan, mutta sitten kun laittaa kaasun pohjaan niin veto häviää täysin.
Nostetaan tätä sen verran ylös, että vaihdoin bensansuodattimen ja kokeilin jotain ruiskunpuhdistusainetta, mutta ei mitään vaikutusta. Ilmanputsarinki vaihdoin, kun oli paskanen, mutta ei sekään vaikuttanut mihinkään. Kai sielä joku vika kumminkin on kun näin käyttäytyy, vaikka eipä se loppupeleissä niin hirveästi haittaa, mutta jos jollakin on ratkaisu, niin mieluusti laittas kuntoon.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 28.10.2010 23:18
- Paikkakunta: tampere
Missäspäin tuo potilas on? KE-jetronikista saa pulssisuhteen mittaavalla yleismittarilla "vikakoodin" luettua. Vaatii muistaakseni ettäx11 liittimessä että lambdan nastat on asennettu.pe kirjoitti:onko tähän kukaan löytänyt ratkaisua? alkaa pikkuhiljaa tympimään hissukseen kiihdyttely korjaamollekkaan ei viitsi viedä kun siellä ne tämmösissä vioissa tutkii pari päivää löytämättä vikaa ja laittavat muhkean laskun..
Vanha topicci mut huudellaan nyt tänne jos se jotakin auttaa....
Juu kyllä tuo on vika. Omaan autoon tuo tuli päälle pikkuhiljaa 300tkm:n jälkeen. Ja tuolla on 270tkm tullu ajettua.
omaan vaihdoin ilmamäärälautasen asennon tunnistimen, ja kun oli jääny säätö pieleen (500mv joutokäynnillä) niin ilmeni juurikin tuo edellämainittu "ominaisuus". Seosmittari kun oli kiinni. Niin kun kiihdytti kaasu pohjassa. Ni 2-3 sek ja veti AFR:n 17 tienoollle. No meno hyyty. Kun kaasua nosti hieman, ettei tunnistanu kaasuläpän olevan täysin auki. Niin meni stokiometriselle (14,7) ja vedot palas. Mutta semmoinen halukkuus puuttui.
no tuli tuossa pari päivää sitten säädeltyä tuota samaista potikkaa uudelleen ja seoksen perussäätö (oli myös pielessä). Nyt joutokäynnillä 710mv ja pulssisuhde 51-55. Niin hc tippu 120->30 ja käynti parani. Nyt voi kiihdyttääkkin jo kaasu pohjassa. Mutta ei tuo viel ihan kohallaan ole. Semmoinen raikkaus siitä vedosta puuttuu ja afr vieläkin liian korkea 14,7-15.
Vaatii vielä hieromista, sekä eha pitänee säätää..
Juu kyllä tuo on vika. Omaan autoon tuo tuli päälle pikkuhiljaa 300tkm:n jälkeen. Ja tuolla on 270tkm tullu ajettua.
omaan vaihdoin ilmamäärälautasen asennon tunnistimen, ja kun oli jääny säätö pieleen (500mv joutokäynnillä) niin ilmeni juurikin tuo edellämainittu "ominaisuus". Seosmittari kun oli kiinni. Niin kun kiihdytti kaasu pohjassa. Ni 2-3 sek ja veti AFR:n 17 tienoollle. No meno hyyty. Kun kaasua nosti hieman, ettei tunnistanu kaasuläpän olevan täysin auki. Niin meni stokiometriselle (14,7) ja vedot palas. Mutta semmoinen halukkuus puuttui.
no tuli tuossa pari päivää sitten säädeltyä tuota samaista potikkaa uudelleen ja seoksen perussäätö (oli myös pielessä). Nyt joutokäynnillä 710mv ja pulssisuhde 51-55. Niin hc tippu 120->30 ja käynti parani. Nyt voi kiihdyttääkkin jo kaasu pohjassa. Mutta ei tuo viel ihan kohallaan ole. Semmoinen raikkaus siitä vedosta puuttuu ja afr vieläkin liian korkea 14,7-15.
Vaatii vielä hieromista, sekä eha pitänee säätää..
No ny EHA:n kaa ropeltanu... No ei se ainakaan paremmaks vielä menny.
Muutenhan tuo tosiaan toimii suht hyvin ja vastaa kaasuunkin erittäin hyvin kun vaan ollaa Lambdan alueella.
Tuohon k-jetin ominaisuuksiin liittyen, niin kyllä tuo osaa oikeasti vastata
kaasuun kun on vain säädöt kohdillaan.
Yks mukavimpia käyttömoottoreita mitä olen ajanu oli k-jetillä. ja vastas kaasuun, oli kierrosherkkä jne. Kyse ei ny ole mersusta mutta kumminkin.
No tämän oman katiskan kanssa alkaa jo ideat hieman loppumaan.... Toistaiseks.
Ecu oli hetken irti ja sillo se oli laihalla koko ajan. AFR 15,5-16,5 ilman ecua ajellessa.
Epäilen että vika taitaa olla vissiin mekaanisella puolella...
Muutenhan tuo tosiaan toimii suht hyvin ja vastaa kaasuunkin erittäin hyvin kun vaan ollaa Lambdan alueella.
Tuohon k-jetin ominaisuuksiin liittyen, niin kyllä tuo osaa oikeasti vastata
kaasuun kun on vain säädöt kohdillaan.
Yks mukavimpia käyttömoottoreita mitä olen ajanu oli k-jetillä. ja vastas kaasuun, oli kierrosherkkä jne. Kyse ei ny ole mersusta mutta kumminkin.
No tämän oman katiskan kanssa alkaa jo ideat hieman loppumaan.... Toistaiseks.
Ecu oli hetken irti ja sillo se oli laihalla koko ajan. AFR 15,5-16,5 ilman ecua ajellessa.
Epäilen että vika taitaa olla vissiin mekaanisella puolella...