Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Maailman myydyimmät traktorit:
Kuva
Kuva
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Mitä merkkejä nuo ovat ?

1 palkinto = John deer
2 palkinto = Valtra ? ei taida olla .
3 palkinto = Case ? ei tainnut osua tämäkään vai .
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Olisiko John deere,new Holland ja Fend
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

3. Claas.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

1. John Deere
2. New Holland (Fordin ja Fiatin traktorivalmistukset yhtyivät 90-luvun lopulla täksi merkiksi)
3. Claas (Suomessa myynnissä puimureina ja kurottajina, Claasin traktoreita ollut myynnissä 2000-luvun alkupuolelta ostettuaan Renaultin traktorituotannon)

Kuva
Konttioperaattori Speed on saanut viiden vuoden erikoisluvan 80-tonniselle ja 33,5-metriselle yhdistelmälle, jossa kulkee neljä 20-jalkaista merikonttia. FH16-700 vetoisella Volvolla ajetaan Vuosaaren sataman ja Lahden väliä.
Näitä megayhdistelmien kokeiluja on odotettavissa enemmänkin liikenteeseen. Mitä ajatuksia erikoisyhdistelmät herättävät? Ekorekkana tätäkin mainostetaan.
facebook.com/pages/Ajolinja-lehti/147678842002334#!/photo.php?fbid=395260493910833&set=a.147681118668773.18369.147678842002334&type=1&theater
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Menee tuohon 2kpl 40' contteja myös. Tai toinen 45' .
Conttiliikentees on helppoa kokeilla erikoisuuksia kun kuormat on mitoiltaan aina samankokoiset. Ja reitti jollekin tehtaalle. Tuossa lisääntyy yhden kuljettajan ventta-aika kun odottelee kahden rekan purkua/lastausta. Aiemman yhden sijaan.
Ennen moduuliaikaa samaa kokeilua tehtiin conttiliikentees. Kuten huomaatte, mikään ei riitä. Kun kasvua saadaan, suunitellaan jo seuraavaa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuljetus Auvisella tekeillä uusi projektiauto:
Kuva
http://www.kuljetusauvinen.fi/
-Onkohan tämä jo "isolohkolla" (OM 473) :?: :roll:
Lopputulos nähtävillä varmaankin ensi kesän Powertruckissa.
Kuva
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Milloin tulee voimaan laki että pitää olla viikon kurssit käyty kun maksua vastaan ajaa työntekijänä?
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Tuohon traktorikohtaan pitää lisätä, että sehän on nykyään CNH :wink:
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

et kirjoitti:Milloin tulee voimaan laki että pitää olla viikon kurssit käyty kun maksua vastaan ajaa työntekijänä?
10.9.14
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tuossa Ponssen uutuudessa onkin Mersun (MTU:n) uudistunut mottori, tyypiltään 6R1000:
Kuva
tilavuus 7,7 litraa; teho 286 hp (210 kW); vääntö 1150 Nm (1400–1600 rpm)
http://www.ponsse.com/fi/tuotteet/harvesterit/scorpion
http://www.mtu-online.com/mtu/products/ ... 4e668e0d4/
Kuva
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Kuva

Kumman näkönen telipyörä ryssän autos..
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jenkeissä aivan normaalia, että ylösnousevat pyörät ovat "kiinteitä" pienempiä:
Kuva
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Ville500 kirjoitti:Kuva

Kumman näkönen telipyörä ryssän autos..
Näitä on markkinoitu Suomeenkin juurikin Mersun toimesta viime vuodesta lähtien.
Minivälitelin kantavuus on pienempi kuin normaalin välitelin. Eli veturin kokonaispaino on vähempi.
Tuo on kompromissi "herrasmies"veturin ja välitelin välissä.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Kimmo Koo kirjoitti:
Ville500 kirjoitti:Kuva

Kumman näkönen telipyörä ryssän autos..
Näitä on markkinoitu Suomeenkin juurikin Mersun toimesta viime vuodesta lähtien.
Minivälitelin kantavuus on pienempi kuin normaalin välitelin. Eli veturin kokonaispaino on vähempi.
Tuo on kompromissi "herrasmies"veturin ja välitelin välissä.
Kuulemma "mantereenteli" Eli siellä 2-akselisen puolperän kokonaispaino on 40t ja kolmiakselisen vain 2tonnia enemmän.. Siksi pikkupyörä.
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

tollasilla mennään nyt..javascript:copycode('Kuva',%20'')
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

kait tuo pillari kelpaa raskaaseen kalustoon?
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Renaultila näkyy olevan Mersun Econicia vastaava linja-autohytillinen jakelumalli:
Kuva
Access
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Keskusvoitelujärjestelmä onkin näköjään ollut aluksi henkilöautoissa - muinaiset järjestelmät olivat tosin poljettavia:
"EMW 340:ssa oli keskusvoitelujärjestelmä, joka oli 1930-luvulla yleinen hienommissa autoissa. Voitelu toimi polkimella ja se piti tehdä 500 kilometrin välein. Oikein käytettynä keskusvoitelujärjestelmä piti alustan hyväkuntoisena, esimerkiksi Suomessa säilyneessä yksilössä, jota Mobilisti-lehti 2/2007 esitteli."
http://www.autowiki.fi/index.php/EMW_340
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tässäpä ollut aikoinaan mahtava traktori: Schlüter Super-Trac TVL (LS)
Kuva
9,9-litraisella rivi-8:lla
http://www.konedata.net/Traktorit/schlu ... ac2000.htm :!: :shock:
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

trucker
Viestit: 49
Liittynyt: 26.10.2010 5:56

Viesti Kirjoittaja trucker »

:arrow:
Viimeksi muokannut trucker, 09.10.2014 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uuden Polarin julkistusta odotellessa voi vaikkapa ihailla tätä maalausta Herlevin kaluston kyljessä:
Kuva
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Sähkömoottorit jokaisessa pyörässä. Miten akusto kestää Lapin pakkasia? Taitaa hyytyä jo metsäautotielle ennen ajouralle pääsyä. Leimikot on syytä hankkia voimalinjan vierestä energiansaannin turvaamiseksi.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4kFsJx_TR3c[/youtube]


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RzJkavSz084[/youtube]
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Melkoisia vekottimia:
http://www.el-forest.se/en/fordon

Tunnetuin ruåtsalaisista metsäkonevalmistajista on varmaankin tämä:
Kuva
http://www.rottne.com/en/forest-machines/
-näköjään John Deeren moottoreilla.

Myöskin Valmet-metsäkoneiden valmistus siirtyi lopullisesti Ruotsiin kaiketi 10 vuotta sitten, ensimmäiset Valmet-metsäkoneet tehtiin Uumajassa jo 70-80-luvun taitteessa ja nykyisin ne tehdään siellä Komatsu-merkkisinä kuitenkin suomalaislla AGCOn (tuokin ent. Valmet) moottoreilla.
Kuva
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Laaksonen kirjoitti: suomalaislla AGCOn (tuokin ent. Valmet) moottoreilla.
Agco ei ole Suomalainen vaan amerikkalainen firma, jonka päätoimiala on maatalouskoneiden valmistus. Agco Power, joka valmistaa moottoreita Linnavuoressa, on Agco-yhtymän tytäryhtiö, joka syntyi, kun Agco osti Sisu Dieselin. Moottorit, joita Agco Power valmistaa, pohjautuvat Sisu Dieselin moottoreihin, niillä ei ole enää mitään tekemistä entisen Valtion Metalliteollisuuden, eli Valmetin, moottorituotannon kanssa, josta Sisu Diesel aikoinan syntyi ja lähti erilleen.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Jaa. No ihan samoja moottoreita ne sielä tekee, olkoot omistaja mikä tahansa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”