E ja S asento kysely

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
notsi64
Viestit: 7
Liittynyt: 13.11.2012 20:44

E ja S asento kysely

Viesti Kirjoittaja notsi64 »

Neuvokaa tietämätöntä... Tuossa vaihteen valitsimen vieressä on tuo liuku kytkin niin onko S asento silloin päällä kun katkaisija on sen S kirjaimen päällä vaiko silloin kun se S kirjain on näkyvissä?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Kukin asento pitäisi olla päällä, kun sitä vastaava kirjain on näkösällä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
notsi64
Viestit: 7
Liittynyt: 13.11.2012 20:44

Viesti Kirjoittaja notsi64 »

eli E piloon katkaisijalla niin jää S näkyviin ja silloin mennään S.llä. Hassua kun yleensä katkaisijat joissa esim on/off asennot niin kun kääntää off niin virrat häviää. Kun tässä laatikossa nyt sitten juuri päin vastoin eli käännä S päälle niin on E käytössä... No täytyy seuraava kuukausi ajella silla asennolla ja ihmetellä oliko mitään eroa :roll: Tietysti jos joku nyt viitsis kuvan kera laittaa varmistuksen edes toisen asennon oikeellisuudesta. Anteeksi maalaisuuteni mersun hienossa laatikko asiassa :shock:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tiedätkö mitä nuo kirjaimet tarkoittaa?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Tässäpä varmistusta. Tuossa "Der jeweils..."-kohdassa sanotaan saksaksi aikalailla sanasta sanaan, mitä tuolla ylempänä kirjoitin.

Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
MersuW201-86
Viestit: 13
Liittynyt: 16.11.2011 15:49

Viesti Kirjoittaja MersuW201-86 »

Onko se sittten niin et jos E:n päälle laittaa katkaisimen nupin niin sillon on S asenolla vai miten se kaavoituu toi??
Mitenkäs se nyt menikään??!! Eikun noihan se menikin!!!
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

MersuW201-86 kirjoitti:Onko se sittten niin et jos E:n päälle laittaa katkaisimen nupin niin sillon on S asenolla vai miten se kaavoituu toi??
Roisto kirjoitti:Kukin asento pitäisi olla päällä, kun sitä vastaava kirjain on näkösällä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, että mikä ero sitten tuolla S-Satandard ja E-Economy asennolla on vaihtamiseen.?

P.S Siis tietenkin ymmärrän että kun on Economy päällä, niin auto kulkee kovempaa että saa kiusata rikkaiden ekonomien nopeita autoa... :shock: ...eiku siis tietty economyn pitäisi olla taloudellisempaa :wink: :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

S-Satandard = tavan duunarin valinta
E-Economy = korkeakoulun käyneelle kuskille :lol:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ja perinteisesti kun se kateellinen naapuri kysyy, niin se S tarkoittaa sporttia 8)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tavallaanhan tuo S on se sporttisempi vaihtoehto, reilummalla kaasulla liikkeelle lähtiessä loota kaivaa ykkösen, E asennossa ei
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

745 kirjoitti:Tavallaanhan tuo S on se sporttisempi vaihtoehto, reilummalla kaasulla liikkeelle lähtiessä loota kaivaa ykkösen, E asennossa ei
On noilla kirjaimilla muutakin vaikutusta kuin ykkönen :wink: S:llä laatikko vaihtaa isommalle korkeammilla kierroksilla...eli kierrättää pidempään ja vaihtaa huomattavasti herkemmin pienemmälle vastuksen lisääntyessä, kun taas E:llä lähtee pääsääntöisesti kakkosella ja vaihtaa isommalle varhaisemmin, ja venyttää pienemmälle vaihtoa pidempään....mutta polkaistaessa kickdown-napin pohjaan ohitetaan molemmat nappien asennot ja mennään joka vaihde rajoittajalle! Nämä kaikki tapahtuu vain jos autossa on kaikki kunnossa ja tehdas asetuksissa (nuo kun saa säädeltyä itsekkin toimimaan miten sattuu) 8)

Tuohon napin asentoon....Se asetus on käytössä silloin kun kirjain näkyy, miten muuten tietäsit mikä asento on käytössä (kurkaamalla napin alle?) Sama logiikka toistuu kakkosnelosessa mm. koetaulun puhallussuuttimien käyttöpyörissä...kun I näkyy, on suutin täysin auki ja 0 niin täysin kiinni, eikä päinvastoin :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

piippu, se ei nykypäivänä ole selvää tuo logiikka että näkyvillä oleva symboli on se mikä on toiminnassa. eihän nykyään edes vessan lukkoja asennetta niin että punainen tarkoittaa varattua... silti on pakko nykiä ja rynkyttää ovea.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”