JuMulan mersuröntät - tietä riittää
EI farmasissa ole minusta sen kalliimpaa osaa mitä sedanissakaan. Tasonsäätöiskarit tosiaan voivat alkaa vuotamaan tai kolistamaan kun alapallo kuluu väljäksi mutta molempiin ongelmiin on olemassa DIY korjausmahdollisuuksia oman mielikuvituksen mukaan, jotkut jopa ihan hyviäkin
Tasonsäädön paineakut myöskin joutuu joskus vaihtamaan mutta en siltikään lähtis tuota järjestelmää poistamaan, on se vaan luksusta vrt. perus iskareihin
Tasonsäädön paineakut myöskin joutuu joskus vaihtamaan mutta en siltikään lähtis tuota järjestelmää poistamaan, on se vaan luksusta vrt. perus iskareihin
Siinäpä se kaiken pahan alku ja juuri taas tulikin. Siinä sanassa syy kaikkiin tähän asti autoilussa vastaan tulleeseen mielipahaan.jolle kirjoitti:... luksusta ...
Ei mikään *köh* harmita käyttäjäänsä niin paljoa kuin toimimaton tai väärin toimiva "luksusvaruste".
Niin kuin keskuslukko joka räppää ukset ja akkunat kiinni jos on pakkasta tai poutaa. Tai "ajotyyliin mukautuva ja oppiva" automaattilaatikko joka alkaa opiskelunsa lähtöpisteestä jokaikisen käynnistyksen jälkeen. you name it!
Nimim. Nappisilmä-Ladasta haaveileva
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ei noi tasonsäätö iskarit vaikuta mitenkään harmilliselta luksukselta verrattuna moneen muuhun + kaveri on noihin tiivisteitä sun muita vaihtanut ite ja tullu paljon halvemmaks ku normi iskareiden turaaminen, ja tuntus tossa farkussa noi tasonsäädöllisen jousetkin kestävän paremmin kun normi alusta. Tää vaan omia havaintoja.JuMu S kirjoitti:Siinäpä se kaiken pahan alku ja juuri taas tulikin. Siinä sanassa syy kaikkiin tähän asti autoilussa vastaan tulleeseen mielipahaan.jolle kirjoitti:... luksusta ...
Ei mikään *köh* harmita käyttäjäänsä niin paljoa kuin toimimaton tai väärin toimiva "luksusvaruste".
Niin kuin keskuslukko joka räppää ukset ja akkunat kiinni jos on pakkasta tai poutaa. Tai "ajotyyliin mukautuva ja oppiva" automaattilaatikko joka alkaa opiskelunsa lähtöpisteestä jokaikisen käynnistyksen jälkeen. you name it!
Nimim. Nappisilmä-Ladasta haaveileva
Entinen omistaja joka auton muuten on realistisella otteellaan maanrakoon haukkunut sanoi että tasonsäätösydeemit ja ASD:t on tyystin kunnossa. En ole kerenny perehtyä, täytyy kattoa vkl... Jaa että on nuo hyvät, no eikös noi sais konttiperäseenkin sitten kiinni...?
Sähkönen lasinnostin 1kpl ainakin ostoslistalla ja kuskinpenkki on entrattava jos alkaa tuosta varkku taas autoksi kunnostua.
Kattoluukku tuossa rokkaa 100% eikä edes vettä näy vuotavan. Ovien lukot on hiljan uusittu, ovet ja kaikki luukut toimii muutenkin tosi nätisti mikä minua hiukan ihmetyttää. Ei ne omassa lankussakaan mitään kolinoita pidä mutta tuossa varkussa ei kolise tai pauku sitäkään vähää.
HMMM, alkaa mennä vaikeaksi?
Sähkönen lasinnostin 1kpl ainakin ostoslistalla ja kuskinpenkki on entrattava jos alkaa tuosta varkku taas autoksi kunnostua.
Kattoluukku tuossa rokkaa 100% eikä edes vettä näy vuotavan. Ovien lukot on hiljan uusittu, ovet ja kaikki luukut toimii muutenkin tosi nätisti mikä minua hiukan ihmetyttää. Ei ne omassa lankussakaan mitään kolinoita pidä mutta tuossa varkussa ei kolise tai pauku sitäkään vähää.
HMMM, alkaa mennä vaikeaksi?
Viimeksi muokannut JuMu S, 29.11.2013 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Niin niin, mutta vuotaakos ovipieli niinkuin pitäisi?JuMu S kirjoitti:Kattoluukku tuossa rokkaa 100% eikä edes vettä näy vuotavan.
Kattoluukullista Volvoa ostaessa olen joskus (myyjän luvalla) kaatanut kannusta vettä avoimen kattoluukun kehykseen nähdäkseni, että A-pilarin ylivuotoletkut ovat kunnossa.
Satalankkuun ei kaadeltu, on sen verran matala reuna, että tulee pian penkille tai valahtaa katon sisään taakse päin. Mutta kattoluukun ulommainen tiiviste ei ole vesitiivis ja jos kehyksen etureunasta lähtevät tippaletkut vuotaa, niin sitten on pian jossain päin oudossa paikassa ruosteongelmia. Tai KakkosNelosessa Volvossa vesi valuu ovipielessä sulakerasian läpi, eikä ruosteongelmaa ehdi kehittyä, ennen kuin vuoto huomataan muusta syystä
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tietäsit varmaan yhden hyvän käytetyn yksilön joka ollut täysin tinkimättömällä pidolla?Harju kirjoitti:Osta pösö ja aja huolettomasti muutama vuosi ja niputa sillä aikaa mersu kuntoon
Mites noi salaojat muuten lankussa kulkee? A-pilaria myöten alas ja voisin kuvitella että saranoiden takaa suoraan helmakotelon etupään läpi maahan. Onko "kova" muoviputki vai enempi letkunomainen? Luulisin että mahdolliset hitsihommat ja diy-stereoasennukset noita vesiväyliä eniten tukkii ja tuhoaa?740 GLE kirjoitti:Niin niin, mutta vuotaakos ovipieli niinkuin pitäisi?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tulee A-pilarin sisässä jonnekin etuoven yläsaranan kohdalle ja siitä sitten vesi lirittää pilarin ulkopuolta pitkin maahan. Hankala nähä mutta kun on ovi raollaan, niin oven ja lokasuojan välistä tunnustelemalla pitäisi löytyä.JuMu S kirjoitti:Mites noi salaojat muuten lankussa kulkee? A-pilaria myöten alas ja voisin kuvitella että saranoiden takaa suoraan helmakotelon etupään läpi maahan. Onko "kova" muoviputki vai enempi letkunomainen?
Se on semmoista puolipehmyttä (al dente) muoviputkea.
Takapään letkut tulee puskurin taakse.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Dodih, olis herrgårdsvagenin kunto katselmoitu päältäpäin. Pientä ruostekukkasta b-pilarin ja kynnyskotelon liitoskohdissa ja siinä missä kuuluisi takapuskurin kiinnittyä koriin. Puskurista puuttuu kuskinpuoleinen pääty, on rapissut pitkin tietä kolarin yhteydessä. Toi takakulman kolhu on oikeestaan semmonen minkä voisi vaikka kumivasaralla ja lankunpätkillä oikoa, tai jos hyvän haluaa niin porailla varapyörän ripustimen pistehitsit auki ja lompsauttaa sitten ulkopelti suoraksi. Huomiselle jää alustan ruosteitten tutkinta. Takasisälokarit, helmat ja kaikkien raoteltujen mattojen alta lattiat kuin uudesta autosta + takaluukku on 100 % ehyt.
Konehuoneen puolella ei ole ruostetta, ei edes ruosteen alkua missään. Se on tuo bensamoottori huohotellut sen verta mustanpuhuvaa tatinaa ympärilleen että ei ruostekuppa edes paljaaseen pintaan tartu. Ainoana kauneuspilkkuna maskin ruostuminen alapuolelta, liekö joku tarvikekorvikeimplantti?
Yleisesti ottaen kaikki autossa tuntuu toimivan, sisäverhoilu vaan on aika sottaisessa kunnossa kuskinpaikan ja takahutlarin verhoilujen osalta. Noh, jos tuosta työmatkapakua päätyy tekemään niin väliäkö hällä - Saapin penkit eteen ja shooting brake-tyylinen lankkulattia taakse?
Konehuoneen puolella ei ole ruostetta, ei edes ruosteen alkua missään. Se on tuo bensamoottori huohotellut sen verta mustanpuhuvaa tatinaa ympärilleen että ei ruostekuppa edes paljaaseen pintaan tartu. Ainoana kauneuspilkkuna maskin ruostuminen alapuolelta, liekö joku tarvikekorvikeimplantti?
Yleisesti ottaen kaikki autossa tuntuu toimivan, sisäverhoilu vaan on aika sottaisessa kunnossa kuskinpaikan ja takahutlarin verhoilujen osalta. Noh, jos tuosta työmatkapakua päätyy tekemään niin väliäkö hällä - Saapin penkit eteen ja shooting brake-tyylinen lankkulattia taakse?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ei ruostetta auton alla, ei niin missään. Tunkinkorvien korjauksen yhteydessä on paikka hitsattu helmakotelon pohjaan, samoin on polttoaineluukun takapuolelle istutettu tikkuaskin kokoinen pala.JuMu S kirjoitti:Huomiselle jää alustan ruosteitten tutkinta. Takasisälokarit, helmat ja kaikkien raoteltujen mattojen alta lattiat kuin uudesta autosta + takaluukku on 100 % ehyt.
Konehuoneen puolella ei ole ruostetta, ei edes ruosteen alkua missään. Se on tuo bensamoottori huohotellut sen verta mustanpuhuvaa tatinaa ympärilleen että ei ruostekuppa edes paljaaseen pintaan tartu. Ainoana kauneuspilkkuna maskin ruostuminen alapuolelta, liekö joku tarvikekorvikeimplantti?
Kyllä tämä lankkuilun jatkumo vetää tosissaan mietteliääksi. Voi voi.
Onneksi ei sentään kiireellä tarvi ratkaisuja tehdä.
Bensamoottorille (ja tankissa oleville bensoille) taisi jo tässä välissä löytyä ostaja.
Arvoisat ylläpitäjät, nämä jorinat vois varmaan siirtää tuonne ylhäiselle kakkosnelososastolle pois tavallisten liisinkimersuilijoiden ulottuvilta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tämmöttiä ties Vennäänpojan sivut:
Baumuster 124090
Sales name 300 TE
Cabin 01309
Order number 0 7 283 00725
PAINT1 929
Interior color 078
Engine 103983 12 108625
Gearbox 722320 03 063777
Lights units BOSCH
Wipers 880303
Class 1
078A FABRIC ALPACA GRAY
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
286 No code designation available
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
534 No code designation available
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
620 AIR POLLUTION CONTROL
645 WINTER TIRES M + S
682 FIRE EXTINGUISHER
724 CARGO ANCHORAGE
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
929 No code designation available
Mitähän noi selitämättömät koodit oikein pitää sisällään?
Muistaakseni tossa sedanilankussa ei ollut kuin yksi hämykoodi. Nahkaratti tästä on joutunut joskus hukan tielle, kiiltävä muovisompa tilalla.
Baumuster 124090
Sales name 300 TE
Cabin 01309
Order number 0 7 283 00725
PAINT1 929
Interior color 078
Engine 103983 12 108625
Gearbox 722320 03 063777
Lights units BOSCH
Wipers 880303
Class 1
078A FABRIC ALPACA GRAY
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
286 No code designation available
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
534 No code designation available
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
620 AIR POLLUTION CONTROL
645 WINTER TIRES M + S
682 FIRE EXTINGUISHER
724 CARGO ANCHORAGE
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
929 No code designation available
Mitähän noi selitämättömät koodit oikein pitää sisällään?
Muistaakseni tossa sedanilankussa ei ollut kuin yksi hämykoodi. Nahkaratti tästä on joutunut joskus hukan tielle, kiiltävä muovisompa tilalla.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
kynäruisku on kyllä erittäin hyvä jos pienempiä alueita tarvii paikkailla ja sävy ei heitä.esim. kaarien paikkailuissa ehdoton.sitten häivytys hiomatahnalla niin eipä juuri huomaa paikattuja kohtia.riippuu tietysti väristä hyvin paljon, mutta omat kokemukset 199 väristä ja hienoa jälkeä sai aikaan vaikka itse sanonkin..
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Niin tuli käytyä bensafarmarin kori ruosteiden osalta läpi. Ei tuossa isompia, samat paikat olisi käytävä läpi kuin sedanistakin.
Sitten iski laiskuus koko dieselöimisrojektin osalta, kattelin loppuviikosta että ei ole eri polttoaineilla enää isoa hinnaneroa, ja tuoreessa muistissa on tietty juuri maksettu dieselivero tuolle nykyiselle talouskoneelle.
Minkä verran tuommoinen 300te automaatilla mahtaa bensaa hörpätä sadalle kilometrille? Tuossa on myyjän mukaan joku käyntihäiriö joka kuulemma ilmenee satunnaisesti tyhjäkäynnillä. Samoin vuotaa jostain kone päällensä öljyä, tosin ei vanhan Voorttimiehen silmään mitenkään pahasti.
Tuli vaan siinä päässään laskeskeltua että hyvän dieselkoneen ja kaiken sen asennusjumpan hinnalla sitä tekee suht laajan perushuollon tuolle nykyiselle tekniikalle sekä ostaa 98E5:tä polteltavaksi ihan mukavan määrän. Automaattiloota tuossa kuulemma lipsuu 2-3 vaihdossa ja pakki joskus ottaa laiskasti kiinni. Toisaalta autoa käyttäneen henkilön kaasujalan tiedän erittäin raskaaksi, eli saattaisi tuo loota kenties taloudellista ajoa perus huollon ja shiftkitin asennuksen jälkeen vielä kestää pitkätkin tovit.
No peräkulma menee tässä työn alle kevään koittaessa, eiköhän ne tekniikkasuunnitelmat siitä jalostune...
edit: Kysymystä tarkennettu...
Sitten iski laiskuus koko dieselöimisrojektin osalta, kattelin loppuviikosta että ei ole eri polttoaineilla enää isoa hinnaneroa, ja tuoreessa muistissa on tietty juuri maksettu dieselivero tuolle nykyiselle talouskoneelle.
Minkä verran tuommoinen 300te automaatilla mahtaa bensaa hörpätä sadalle kilometrille? Tuossa on myyjän mukaan joku käyntihäiriö joka kuulemma ilmenee satunnaisesti tyhjäkäynnillä. Samoin vuotaa jostain kone päällensä öljyä, tosin ei vanhan Voorttimiehen silmään mitenkään pahasti.
Tuli vaan siinä päässään laskeskeltua että hyvän dieselkoneen ja kaiken sen asennusjumpan hinnalla sitä tekee suht laajan perushuollon tuolle nykyiselle tekniikalle sekä ostaa 98E5:tä polteltavaksi ihan mukavan määrän. Automaattiloota tuossa kuulemma lipsuu 2-3 vaihdossa ja pakki joskus ottaa laiskasti kiinni. Toisaalta autoa käyttäneen henkilön kaasujalan tiedän erittäin raskaaksi, eli saattaisi tuo loota kenties taloudellista ajoa perus huollon ja shiftkitin asennuksen jälkeen vielä kestää pitkätkin tovit.
No peräkulma menee tässä työn alle kevään koittaessa, eiköhän ne tekniikkasuunnitelmat siitä jalostune...
edit: Kysymystä tarkennettu...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Sitten alkoi bensankulutuksen ohella mietityttämään toinenkin asia, kokoan tähän viestiin ranskalaisilla viivoilla tähän asti esiin nousseet vielä avoimet kyssärit:
- minkä verran l/100km tuommoisen 300 te automaatilla voisi olettaa nätissä matka-ajossa kuluttavan, ihan siis käytännössä?
- onko sisälokareissa piileskelevät alipainetynnyrit olemassa automaattilaatikon vai ke-jetin sielunelämän takia? Kummassakin etuloksussa 1 kpl muovipänikkä.
- onko joku joskus oikeesti vaihtanut kuskin puolen sisälokarissa lymyävää aktiivihiilipatruunaa? Irti joudun ottamaan putsauksen ja ennakoivan ruosteentorjuntakäsittelyn takia, samalla tuon pänikän uudeksikin vaihtaisi jos jotain iloa.
- takapönttö puhki, meneekö meteli infernaaliseksi jos laitan suoran röörin tilalle?
- minkä verran l/100km tuommoisen 300 te automaatilla voisi olettaa nätissä matka-ajossa kuluttavan, ihan siis käytännössä?
- onko sisälokareissa piileskelevät alipainetynnyrit olemassa automaattilaatikon vai ke-jetin sielunelämän takia? Kummassakin etuloksussa 1 kpl muovipänikkä.
- onko joku joskus oikeesti vaihtanut kuskin puolen sisälokarissa lymyävää aktiivihiilipatruunaa? Irti joudun ottamaan putsauksen ja ennakoivan ruosteentorjuntakäsittelyn takia, samalla tuon pänikän uudeksikin vaihtaisi jos jotain iloa.
- takapönttö puhki, meneekö meteli infernaaliseksi jos laitan suoran röörin tilalle?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Joo, kyllä tuosta varkusta ruvetaan sitten käyttöautoa tekemään.
Takakulman pärsiminen käynnistyy pikkuhiljaa kun ensin saa sedanilankun syyshuollon tehdyksi kaikkine suodattimenvaihtoineen jne. Tekniikoita aletaan toden teolla tuumailla sitten keväämmällä...
Mites muuten on, onnistuuko tuota enää muutoskatsastaa 7-paikkaiseksi hlöautoksi jos laittaisi tehtaalaisen selkä-menosuuntaan penkin vöineen kaikkineen tuonne takaloosteriin? Joku 2006/07 sorvattu lakimuutos esti jonkun muutoksen vai koskiko enempi pakuksi muutettuja autoja, vai hä?
Kantavuuttahan tuossa laitteessa riittää vaikka sementillä takakontti valaa.
Takakulman pärsiminen käynnistyy pikkuhiljaa kun ensin saa sedanilankun syyshuollon tehdyksi kaikkine suodattimenvaihtoineen jne. Tekniikoita aletaan toden teolla tuumailla sitten keväämmällä...
Mites muuten on, onnistuuko tuota enää muutoskatsastaa 7-paikkaiseksi hlöautoksi jos laittaisi tehtaalaisen selkä-menosuuntaan penkin vöineen kaikkineen tuonne takaloosteriin? Joku 2006/07 sorvattu lakimuutos esti jonkun muutoksen vai koskiko enempi pakuksi muutettuja autoja, vai hä?
Kantavuuttahan tuossa laitteessa riittää vaikka sementillä takakontti valaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Piti lähteä peräkärryn kanssa hakemaan varmariin korinosia, mutta niin oli syyskuussa pihanperille parkkeerattu släpvagn jäätynyt isänmaahan ja ympäröivään lumeen kiinni että haaveeksi jäi.
Koitetaan keväämmällä, nyt olis vaan ollu aamupäivällä omaa aikaa kun kerran töihin olin menossa muutenkin.
Koitetaan keväämmällä, nyt olis vaan ollu aamupäivällä omaa aikaa kun kerran töihin olin menossa muutenkin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tasonsäädön jumittanu säätötanko tuli käytettyä ruuvipenkissä. Tuorein voitein käy nyt perän korkeutta säädellä.
Samoin tuli jynkyteltyä läpimätä takaputki pois auton alta. Bensatankki tihkuu hitusen tuosta täyttöputken vaakaosuuden saumasta, joskos tuota koittais ite kuntoon juotella kunhan kevät hiukan etenee.
Samoin tuli jynkyteltyä läpimätä takaputki pois auton alta. Bensatankki tihkuu hitusen tuosta täyttöputken vaakaosuuden saumasta, joskos tuota koittais ite kuntoon juotella kunhan kevät hiukan etenee.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Autoa ei vielä isommin ole alettu varkusta tekemään, turhan paljon muita harrastuksia ollut viime kuukausina. Aapparin oveen sain ehjän lasinnostimen paikalleen, kiitos Laineracingille osan sponsaamisesta!
Takapuskuriaihio tuli hommattua, ei ole täysin virheetön mutta erotuksena edeltäjäänsä on sentään yhtenä kappaleena. Pakorööriä haettu takapöntön korvaavan suoran putken aihioksi.
Kolarivaurion korjausta valmistelevat toimet on käynnistetty, ja kuskin puolen takasivulasia on alettu irroittelemaan. Tarvii hommata se korvaava takakulma ensin valmiiksi ennenkuin enempi alkaa autoa pilkkomaan. Seuraavaksi lähtee tuo bensatankki irti, mutta ajattelin pitää auton siirtokuntoisena niin pitkään kuin mahdollista.
Muoks: Ennen bensatankkia irtoaa autosta etulokarit, saa tehtyä pikkupaikat etusisälokarien kulmiin ja riisuttua kaikki turhat alipainepöntöt tieltä pois. Vai tarviiko automaattiloota (dieselin jatkeeksi pultattuna) noista jonkun tynnyrin toimiakseen? Omien katselmointien mukaan tuolla on sisälokarien uumenissa lymyilee kaksi muovitiinua alipainesäiliöinä ja lisäksi kuskin puolella haisemassa tuo bensatankin aktiivihiilihuohotuspömpeli.
Takapuskuriaihio tuli hommattua, ei ole täysin virheetön mutta erotuksena edeltäjäänsä on sentään yhtenä kappaleena. Pakorööriä haettu takapöntön korvaavan suoran putken aihioksi.
Kolarivaurion korjausta valmistelevat toimet on käynnistetty, ja kuskin puolen takasivulasia on alettu irroittelemaan. Tarvii hommata se korvaava takakulma ensin valmiiksi ennenkuin enempi alkaa autoa pilkkomaan. Seuraavaksi lähtee tuo bensatankki irti, mutta ajattelin pitää auton siirtokuntoisena niin pitkään kuin mahdollista.
Muoks: Ennen bensatankkia irtoaa autosta etulokarit, saa tehtyä pikkupaikat etusisälokarien kulmiin ja riisuttua kaikki turhat alipainepöntöt tieltä pois. Vai tarviiko automaattiloota (dieselin jatkeeksi pultattuna) noista jonkun tynnyrin toimiakseen? Omien katselmointien mukaan tuolla on sisälokarien uumenissa lymyilee kaksi muovitiinua alipainesäiliöinä ja lisäksi kuskin puolella haisemassa tuo bensatankin aktiivihiilihuohotuspömpeli.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Satoi niin kaatamalla vettä että oli pakko mennä talliin huilaamaan. Sain takasivulasin kuskin puolelta irti, helpollahan tuo lähti.
En jaksa enää ihmetellä miksi kartanomallit yleensä mätänee takasivuakkunoitten alta, tuollahan on kaukalo johon ennen pitkää vesi ja muu aines kertyy.
Mitäs jos tekiskin tuosta rehellisen piilofarmarin kun kerran pakuksi muutenkin muuttunee ja tinaisi takakylkien pilarivälin c-d pellillä umpeen? Liekö kukaan tehnyt/nähnyt moista?
En jaksa enää ihmetellä miksi kartanomallit yleensä mätänee takasivuakkunoitten alta, tuollahan on kaukalo johon ennen pitkää vesi ja muu aines kertyy.
Mitäs jos tekiskin tuosta rehellisen piilofarmarin kun kerran pakuksi muutenkin muuttunee ja tinaisi takakylkien pilarivälin c-d pellillä umpeen? Liekö kukaan tehnyt/nähnyt moista?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi