Roiston Cinquecento – Polttoainepula osa 2
Roiston Cinquecento – Polttoainepula osa 2
Terve,
Potkaistaanpa tämäkin topikki käyntiin. Kolmisen viikkoa on nyt totuteltu 211:n kyytiin. Tuntuuhan se 124:n jälkeen erilaiselta. Toisaalta mm. ohjaus toimii vallan hyvin. Ei tullut samanlaista tuntumaa kuin 210:ssä, että ohjaus ei palauta yhtään. Lieköhän parametriohjauksella osuutta asiaan?
Ilmajousitus on aika mukava mutta 124-farkun alusta on vielä vähän taikamattomaisempi. Ainoa häiritsevä asia tuossa on vasemmalta takaa kuuluva kopsahdus, kun laskeutuu esim. hidastetöyssyn päältä. Voisi irrotella takapaksin sivupahvit ja kurkistaa iskarin yläpään tilanteen. Jos jollakin on hyviä ideoita / samanlaista kokemusta, kertomuksia otetaan ilolla vastaan. Oulussa tätän on tutkittu jo yhdellä pajalla mutta syypäätä ei tuolloin löydetty.
Ensimmäiset remontitkin on tehty. Autossa ei ollut vielä minkäänlaista lisälämmitintä, joten alavesiletkuun tuli tuherrettua Defan letkulämmitin. Myös sisätöpselipaketti oisi odottamassa mutta se jäänee tulevaisuuteen. Kotoa lähdetään lämpimästä tallista eikä töissä saa sisälämppäriä käyttää.
Ensimmäinen pidempi reissukin tuli ajettua. 360 kilometrin matkalla tuli kulutukseksi 9,5 l/100km mikä ei ole mahdoton lukema, koska edellisellä ei päässyt talvikeleillä samaan. Tuossa on mukana muutama kylmäkäynnistys ja pari lyhyttä pätkäajoa. Takaisin ajaessa ajoarvuutusmasiina näytti tämmöistä:
Autolla on ollut jossain vaiheessa pitkän huiskea kuski. B-pilarin verhoilu on kulunut puhki normipaikasta ja oven aukon "kangastiivisteessä" on myös kulumajälki. Nämä tosin eivät hirveästi maksa Saksasta tilattuna, joten ne varmaan laitetaan kohta kuntoon.
Tässäpä varusteita:
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
212L BERLIN BRANCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
380 COMPLETE CELL PHONE PREINSTALLATION
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
525 RADIO AUDIO 50 APS
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
633 LA 17" 5 SPOKE DESIGN WITH WIDE TIRES
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
803 AEJ 02/1/X
819 CD CHANGER
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
M50 DISPLACEMENT 5.0 LITER
U36 COMAND PREINSTALLATION
Tämmöistä tähän asti. Lisää seurannee.
t.
Risto
Potkaistaanpa tämäkin topikki käyntiin. Kolmisen viikkoa on nyt totuteltu 211:n kyytiin. Tuntuuhan se 124:n jälkeen erilaiselta. Toisaalta mm. ohjaus toimii vallan hyvin. Ei tullut samanlaista tuntumaa kuin 210:ssä, että ohjaus ei palauta yhtään. Lieköhän parametriohjauksella osuutta asiaan?
Ilmajousitus on aika mukava mutta 124-farkun alusta on vielä vähän taikamattomaisempi. Ainoa häiritsevä asia tuossa on vasemmalta takaa kuuluva kopsahdus, kun laskeutuu esim. hidastetöyssyn päältä. Voisi irrotella takapaksin sivupahvit ja kurkistaa iskarin yläpään tilanteen. Jos jollakin on hyviä ideoita / samanlaista kokemusta, kertomuksia otetaan ilolla vastaan. Oulussa tätän on tutkittu jo yhdellä pajalla mutta syypäätä ei tuolloin löydetty.
Ensimmäiset remontitkin on tehty. Autossa ei ollut vielä minkäänlaista lisälämmitintä, joten alavesiletkuun tuli tuherrettua Defan letkulämmitin. Myös sisätöpselipaketti oisi odottamassa mutta se jäänee tulevaisuuteen. Kotoa lähdetään lämpimästä tallista eikä töissä saa sisälämppäriä käyttää.
Ensimmäinen pidempi reissukin tuli ajettua. 360 kilometrin matkalla tuli kulutukseksi 9,5 l/100km mikä ei ole mahdoton lukema, koska edellisellä ei päässyt talvikeleillä samaan. Tuossa on mukana muutama kylmäkäynnistys ja pari lyhyttä pätkäajoa. Takaisin ajaessa ajoarvuutusmasiina näytti tämmöistä:
Autolla on ollut jossain vaiheessa pitkän huiskea kuski. B-pilarin verhoilu on kulunut puhki normipaikasta ja oven aukon "kangastiivisteessä" on myös kulumajälki. Nämä tosin eivät hirveästi maksa Saksasta tilattuna, joten ne varmaan laitetaan kohta kuntoon.
Tässäpä varusteita:
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
212L BERLIN BRANCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
380 COMPLETE CELL PHONE PREINSTALLATION
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
525 RADIO AUDIO 50 APS
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
633 LA 17" 5 SPOKE DESIGN WITH WIDE TIRES
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
803 AEJ 02/1/X
819 CD CHANGER
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
M50 DISPLACEMENT 5.0 LITER
U36 COMAND PREINSTALLATION
Tämmöistä tähän asti. Lisää seurannee.
t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 04.8.2024 14:56. Yhteensä muokattu 56 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kiitos, kiitos. Voi olla viimeisiä mahdollisuuksia V8:n ostoon.Hemingway kirjoitti:Onnea kunnon pirssille, laitoit kerralla kunnon moottorilla.
Mielenkiintoista. Alustan saa kyllä tosi kovaksi siitä iskarinapista. Toisaalta moottoritiellä ei viitsi ajaa Comfortilla, kun meno on vähän semmoista lellumista. Sport 1 on ehken paras Suomen maanteille.Hemingway kirjoitti:Ihmettelen tuota kommenttiasi 124:n taikamattoisuudesta verrattuna 211 airmaticiin, ei pidä paikkaansa millään muotoa jos airmatic toimii oikein ja valittuna comfort
Kuitenkin tuntuu, että jonkimoiset pienet tärähdykset 124:n selvittäisi paremmin. Toki olisi mukava päästä ajamaan toista Airmaticilla varustettua 211:ä. Ässiin lienee turha vertailla, koska niissä voi olla erilaiseksi säädetty jousitus.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ettei johtuisi renkaista? Renkailla ja vannekoolla on iso merkitys noissa kaivonkansien, ratakiskojen yms. ylityksissä.
Nykyään teillä alkaa olla paljon pieniä teräviä epätasaisuuksia kun kunnossapidosta tunnutaan säästettävän. Matalaprofiilinen rengas (varsinkin kuluneena) tuntuu iskevän niissä läpi pehmeälläkin alustalla.
Onnea uudelle! Laitahan kuvia.
Nykyään teillä alkaa olla paljon pieniä teräviä epätasaisuuksia kun kunnossapidosta tunnutaan säästettävän. Matalaprofiilinen rengas (varsinkin kuluneena) tuntuu iskevän niissä läpi pehmeälläkin alustalla.
Onnea uudelle! Laitahan kuvia.
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Asialliselta hankinnalta vaikuttaa kuten kirjoittajan touhut yleensäkin.
Airmaticin kyyti on mielestäni hyvää, mutta nopeat ulosjoustot esim korotetun suojatien jälkeen aiheuttaa helposti epämiellyttävät tumpsahdukset erityisesti alusta korotettuna. Rengastus on mulla vakio 16" ja jos oikein silmäilin niin Roiston rassi^2 olisi sedan, takaveto ja isompi kone/vanteet, joten muuttujia on sen verran ettei pysty suoraan vertaamaan. Sport1 -asennolla tulee enimmäkseen ajettua, kakkosta kehiin sitten moottoriteillä ja Comfortti kuoppaisilla teillä.
Airmaticin kyyti on mielestäni hyvää, mutta nopeat ulosjoustot esim korotetun suojatien jälkeen aiheuttaa helposti epämiellyttävät tumpsahdukset erityisesti alusta korotettuna. Rengastus on mulla vakio 16" ja jos oikein silmäilin niin Roiston rassi^2 olisi sedan, takaveto ja isompi kone/vanteet, joten muuttujia on sen verran ettei pysty suoraan vertaamaan. Sport1 -asennolla tulee enimmäkseen ajettua, kakkosta kehiin sitten moottoriteillä ja Comfortti kuoppaisilla teillä.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Kylläpä pääsee pienellä. Oma ennätys ässällä on jotain 10,5l/100km.
Yks todella merkittävä etu tuossa autossa ässään verrattuna on myös suurempi takaluukku...
Suosittelen moottorin optimointia. Koneen luonne muuttus täysin ja vastaa kaasuun ihan eritavalla. Myös vaihteisto vaihtaa pehmeämmin. Vanha versio oli uuteen optimointiin verrattuna "kuin lehmän henkäisy"
Yks todella merkittävä etu tuossa autossa ässään verrattuna on myös suurempi takaluukku...
Suosittelen moottorin optimointia. Koneen luonne muuttus täysin ja vastaa kaasuun ihan eritavalla. Myös vaihteisto vaihtaa pehmeämmin. Vanha versio oli uuteen optimointiin verrattuna "kuin lehmän henkäisy"
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Hmm – kerro toki lisää. Tehoahan on tarpeeksi sitten kun sitä on liikaa.Ville500 kirjoitti:Suosittelen moottorin optimointia. Koneen luonne muuttus täysin ja vastaa kaasuun ihan eritavalla. Myös vaihteisto vaihtaa pehmeämmin. Vanha versio oli uuteen optimointiin verrattuna "kuin lehmän henkäisy"
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Modataanko vaan kaasupolkimen karttoja tehon & väännön yms. pysyessä entisellään? Vai saadaan tuolla oikeasti usempi humma hirnumaan? Missä teetit operaation? Tätä on joskus käytetty "kuusen alla" ja silloin on ainakin alustaa laskettu. Omasta mielestäni perä voisi olla vähän ylempänä, joten pientä säätöä tuolle voisi tehdä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto kirjoitti:Kiitos, kiitos. Voi olla viimeisiä mahdollisuuksia V8:n ostoon.Hemingway kirjoitti:Onnea kunnon pirssille, laitoit kerralla kunnon moottorilla.
Mielenkiintoista. Alustan saa kyllä tosi kovaksi siitä iskarinapista. Toisaalta moottoritiellä ei viitsi ajaa Comfortilla, kun meno on vähän semmoista lellumista. Sport 1 on ehken paras Suomen maanteille.Hemingway kirjoitti:Ihmettelen tuota kommenttiasi 124:n taikamattoisuudesta verrattuna 211 airmaticiin, ei pidä paikkaansa millään muotoa jos airmatic toimii oikein ja valittuna comfort
Kuitenkin tuntuu, että jonkimoiset pienet tärähdykset 124:n selvittäisi paremmin. Toki olisi mukava päästä ajamaan toista Airmaticilla varustettua 211:ä. Ässiin lienee turha vertailla, koska niissä voi olla erilaiseksi säädetty jousitus.
t.
Risto
Onnittelut täältäkin Autohankinnalle
Tuohon jousitukseen....olin kyllä pettynyt mersun näkemykseen ilmajousituksesta heti ensikertaa W220:llä ajaessa, ja olen sitä edelleen Normi asennossa löysä, mutta silti kaikki pienet poikkiurat yms. kuopat lyö pahasti läpi...ja tästä kun siirtyy jäykempiin, niin ainoastaan pehmeys katoaa ja kaikki muu pysyy (kaksi W220 ollut itsellä ja setämiehellä myös kaksi, että jonkinlainen käsitys päässyt syntymään ) Ja ero kuin yöllä ja päivällä esim. kaverin -03 Lexus LS400 (xf30) vastaavaan jousitukseen....menee oikeasti kuin sukkasillaan, eikä tunnu tien poikkiurat kuin vaimeana äänenä
Ja samantyylinen kolahdus kuuluu minullakin ässässä takaa oikealta vastaavassa tilanteessa, eikä sieltäkään ole löytynyt mitään ulkopuolista vikaa....kuulunut jo kolmatta vuotta just sopivan jyrkän hidastetta ylittäessä ja pahenee yleensä talveksi, jolloin "nimismiehenkiharat" on myrkkyä ja aina saa olla rauhoittelemassa, oli nyt kyydissä miehiä tai naisia ja ymmärsi autoista tai ei, että ei sieltä oikeasti mikään ole irtoamassa, kunhan kovuuttaan kopajaa Iskaritkin on vaimennusteholtaan hyvät ja kunnossa, mutta ilmeisesti se ilmatolppa voi olla sisältä jotenkin väljä, kun tuota tekee?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Lastu lupasi 25nm ja 25hv lisää tehoa, joten aika merkityksettömiä lukuja. Mutta kaasusta tuli herkempi ja mukavampi ajaa. Kiihtyvyydessäkin oli selvä ero. Kulutukseen ei kylläkään vaikuttanut..Roisto kirjoitti:Hmm – kerro toki lisää. Tehoahan on tarpeeksi sitten kun sitä on liikaa.Ville500 kirjoitti:Suosittelen moottorin optimointia. Koneen luonne muuttus täysin ja vastaa kaasuun ihan eritavalla. Myös vaihteisto vaihtaa pehmeämmin. Vanha versio oli uuteen optimointiin verrattuna "kuin lehmän henkäisy"
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Modataanko vaan kaasupolkimen karttoja tehon & väännön yms. pysyessä entisellään? Vai saadaan tuolla oikeasti usempi humma hirnumaan? Missä teetit operaation? Tätä on joskus käytetty "kuusen alla" ja silloin on ainakin alustaa laskettu. Omasta mielestäni perä voisi olla vähän ylempänä, joten pientä säätöä tuolle voisi tehdä.
t.
Risto
http://www.optimoiautosi.fi/index.php?o ... =6&lang=fi
Tuota ilmajousituksen kolinaa ja vaappumista en kyllä ymmärrä.. Mulla on täysin äänetöntä ja mukava menoa...
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Motoristien tietotoimiston mukaan tehoa on sopivasti silloin, kun sitä on paljon enemmän kuin koskaan tarvitsee, hieman enemmän kuin osaa käsitellä ja melkein niin paljon kuin haluaaRoisto kirjoitti:Hmm – kerro toki lisää. Tehoahan on tarpeeksi sitten kun sitä on liikaa.
Kiva nähdä, että joku vielä ostaa semmoisen auton kuin haluaa, eikä samaa kuin naapurilla. Kai tuo tulee näytille joulukuun tapaamiseen?
Pitkää ja huoletonta ikää Cinquecentolle!
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
samainen huomio on tehty täälläkin , tosin mulla vain farkun takapussit mutta sama kopsahdus kuuluu jostain takaata, väljää on etsitty muttei löydetty. Taitaa olla ominaisuus.piippu kirjoitti:Roisto kirjoitti:Kiitos, kiitos. Voi olla viimeisiä mahdollisuuksia V8:n ostoon.Hemingway kirjoitti:Onnea kunnon pirssille, laitoit kerralla kunnon moottorilla.
Mielenkiintoista. Alustan saa kyllä tosi kovaksi siitä iskarinapista. Toisaalta moottoritiellä ei viitsi ajaa Comfortilla, kun meno on vähän semmoista lellumista. Sport 1 on ehken paras Suomen maanteille.Hemingway kirjoitti:Ihmettelen tuota kommenttiasi 124:n taikamattoisuudesta verrattuna 211 airmaticiin, ei pidä paikkaansa millään muotoa jos airmatic toimii oikein ja valittuna comfort
Kuitenkin tuntuu, että jonkimoiset pienet tärähdykset 124:n selvittäisi paremmin. Toki olisi mukava päästä ajamaan toista Airmaticilla varustettua 211:ä. Ässiin lienee turha vertailla, koska niissä voi olla erilaiseksi säädetty jousitus.
t.
Risto
Onnittelut täältäkin Autohankinnalle
Tuohon jousitukseen....olin kyllä pettynyt mersun näkemykseen ilmajousituksesta heti ensikertaa W220:llä ajaessa, ja olen sitä edelleen Normi asennossa löysä, mutta silti kaikki pienet poikkiurat yms. kuopat lyö pahasti läpi...ja tästä kun siirtyy jäykempiin, niin ainoastaan pehmeys katoaa ja kaikki muu pysyy (kaksi W220 ollut itsellä ja setämiehellä myös kaksi, että jonkinlainen käsitys päässyt syntymään ) Ja ero kuin yöllä ja päivällä esim. kaverin -03 Lexus LS400 (xf30) vastaavaan jousitukseen....menee oikeasti kuin sukkasillaan, eikä tunnu tien poikkiurat kuin vaimeana äänenä
Ja samantyylinen kolahdus kuuluu minullakin ässässä takaa oikealta vastaavassa tilanteessa, eikä sieltäkään ole löytynyt mitään ulkopuolista vikaa....kuulunut jo kolmatta vuotta just sopivan jyrkän hidastetta ylittäessä ja pahenee yleensä talveksi, jolloin "nimismiehenkiharat" on myrkkyä ja aina saa olla rauhoittelemassa, oli nyt kyydissä miehiä tai naisia ja ymmärsi autoista tai ei, että ei sieltä oikeasti mikään ole irtoamassa, kunhan kovuuttaan kopajaa Iskaritkin on vaimennusteholtaan hyvät ja kunnossa, mutta ilmeisesti se ilmatolppa voi olla sisältä jotenkin väljä, kun tuota tekee?
Tuo airmatic oli ainakin mun kokemuksen perusteella hiukan erillainen ku ässässä. En hirveesti sitä ajon aikana säädelly mutta sain vänkärin paikalta apuja. Motarilla pitää olla pienissäkin (alle 140kmh) nopeuksissa kovimmallaan mutta heti kun tullaan taajamaan ja ympyröihin niin pitää vaihtaa comfortille niin tuntuu paremmalle. Tietenkin jos ympyrät vetää luiston rajoilla niin ehkä ei sittenkään.
Mun mielestä semmoinen oma säätö ois yks iso lisä. Oma asento mihin voi säätää eri nopeuksille korkeudet ja missä nopeuksissa progressiivisuus muuttuu jne. Ei ois avaruustiedettä.
Mun mielestä semmoinen oma säätö ois yks iso lisä. Oma asento mihin voi säätää eri nopeuksille korkeudet ja missä nopeuksissa progressiivisuus muuttuu jne. Ei ois avaruustiedettä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Moro,
Jotenkin tuntuvat anhittomilta nuo 211:n ksenonit. 124:n valot 500:n laseilla ja uudehkoilla heijastimilla tuntuvät näyttävän paljon paremmin. Tien vierellä kasvavat puut näkyvät hyvin mutta tien suuntaisesti ei näytä kovin paljon teuhua löytyvän. Niinkuin mustaan aukkoon ajaisi.
Paranisikohan ne, jos lisähalogeenien tilalle vaihtaisi (kokeeksi vain ja suljetulla alueella tietenkin) ksenonisarjan. 4300 Kelvinin valotko tuossa on?
Jokuhan oli tainnut vaihtaa projektoriin linssit / uudet projektorit. Pitääpä kaivaa sekin topikki esille. Jos joku muistaa ko. topikin heti, saa linkata tänne.
Letkulämppäriäkin tuli testattua. Eilen töissä päivän katkosähkölämmityksen jälkeen koneen takapääkin oli kylmän käden lämpöinen. Ylävesiletku oli varmaan 40-asteinen. Eli ei se ihan tyhjän päiväinen vehke ole.
t.
Risto
Jotenkin tuntuvat anhittomilta nuo 211:n ksenonit. 124:n valot 500:n laseilla ja uudehkoilla heijastimilla tuntuvät näyttävän paljon paremmin. Tien vierellä kasvavat puut näkyvät hyvin mutta tien suuntaisesti ei näytä kovin paljon teuhua löytyvän. Niinkuin mustaan aukkoon ajaisi.
Paranisikohan ne, jos lisähalogeenien tilalle vaihtaisi (kokeeksi vain ja suljetulla alueella tietenkin) ksenonisarjan. 4300 Kelvinin valotko tuossa on?
Jokuhan oli tainnut vaihtaa projektoriin linssit / uudet projektorit. Pitääpä kaivaa sekin topikki esille. Jos joku muistaa ko. topikin heti, saa linkata tänne.
Letkulämppäriäkin tuli testattua. Eilen töissä päivän katkosähkölämmityksen jälkeen koneen takapääkin oli kylmän käden lämpöinen. Ylävesiletku oli varmaan 40-asteinen. Eli ei se ihan tyhjän päiväinen vehke ole.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Topikkia en äkkiä löytäny mutta tuolta saapi linssejä muistaakseni viitisenkymppiä pariRoisto kirjoitti:Jokuhan oli tainnut vaihtaa projektoriin linssit / uudet projektorit. Pitääpä kaivaa sekin topikki esille. Jos joku muistaa ko. topikin heti, saa linkata tänne.
http://www.auto-electronic.net/HellaE55 ... jector.htm
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eikös 211:saa ole xenonille hyväksytty tuo apupitkäkin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kiitos vinkistä. Weppisivujen pitäjällä ei vissiin ole ollut kielentarkistus päällä. Liekö kukaan tilannut?XUX63 kirjoitti:Topikkia en äkkiä löytäny mutta tuolta saapi linssejä muistaakseni viitisenkymppiä pari
Jaa, pitääpä katsoa. Siinä oli vissiin joku eri kirjainyhdistelmä?Multiviri kirjoitti:Eikös 211:saa ole xenonille hyväksytty tuo apupitkäkin?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
On tilannut. Olikohan kumipääRoisto kirjoitti:Kiitos vinkistä. Weppisivujen pitäjällä ei vissiin ole ollut kielentarkistus päällä. Liekö kukaan tilannut?XUX63 kirjoitti:Topikkia en äkkiä löytäny mutta tuolta saapi linssejä muistaakseni viitisenkymppiä pari
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
DC= xenon-valoille hyväksytty lähivaloumpio
DR= xenon-valoille hyväksytty kaukovaloumpio
HC= halogeeni lähivalo
HR= halogeeni kaukovalo
HCR= halogeeni yhdistetty kauko/lähivalo
DCR= xenon yhdistetty kauko/lähivalo
Jostain luin joskus että H-kantaisten halogeenien tilalle ei voisi asentaa muutakuin laittomia muutossarjoja. Näistä puuttuu E-hyväksynnät.
Tosin E-hyväksyntä puuttuu ballastista ja hehkuista omassakin mutta läpi meni kun DC löytyi umpiosta..
Onnea uudelle kiesille ja propsit vinkkelistä!
DR= xenon-valoille hyväksytty kaukovaloumpio
HC= halogeeni lähivalo
HR= halogeeni kaukovalo
HCR= halogeeni yhdistetty kauko/lähivalo
DCR= xenon yhdistetty kauko/lähivalo
Jostain luin joskus että H-kantaisten halogeenien tilalle ei voisi asentaa muutakuin laittomia muutossarjoja. Näistä puuttuu E-hyväksynnät.
Tosin E-hyväksyntä puuttuu ballastista ja hehkuista omassakin mutta läpi meni kun DC löytyi umpiosta..
Onnea uudelle kiesille ja propsit vinkkelistä!
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Ässää kun kävin katsastamassa, kysäisin että mitäs olis katsuri mieltä jos laitan vielä tuon bi-xenon umpiossa olevan H7 lisäpitkän xenoniksi....niin tuumasi että eihän siinä mitään hämminkiä ole, kun kerran xenonit löytyy jo alkuperäisenä tarvittavine pesureineen ja korkeussäätöineen
...Jäänyt vaan YLLÄTTÄEN tämäkin toteuttamatta käytännössä
...Jäänyt vaan YLLÄTTÄEN tämäkin toteuttamatta käytännössä
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Vaihdoin vakiolisäpitkiin H7:en tilalle nuo kumipään kehumat xenonit ja hyvin niillä näkee, paljon paremmin kuin halogeeneilla. Kirkkaat linssit hankin heti kärkeen mutta niitä en ole kerennyt asentamaan, valokuvio niilläkin kirkastuu kuulemma. Alkoi kuitenkin epäilyttämään että +230tkm palaneet alkuperäiset heijastimet alkanevat nekin olemaan huonohkon valotehon osasyynä joten tilasin lähivaloille hellan xenonmodulit (lähinnä heijastimien vuoksi) rapakon takaa, mutta en ole niitäkään vielä ehtinyt asentaa... Täytyy myös tutkailla onko valokuvio/varjostin sama + polttimokannat, mulla D2S tossa 10/2005 -painetussa.
E55 modulit:
http://www.ebay.com/itm/HELLA-EVOX-R-BI ... 1191067543
H7 xenonit (F7 ballastit ja 45W polttimot)
http://katuauto.fi/product_info.php/cPa ... cts_id/516
H7 adapterit:
http://katuauto.fi/product_info.php/cPa ... cts_id/171
Suoraan pulttasin kiinni ja toimii ilman herjoja. Aivan häiriöttömät eivät ole (tai johtuu asennuksesta) sillä Yle1/Puhe saattaa sähistä hieman heikossa kentässä kun laittaa pitkät päälle. Voimakkaammat kanavat tyyliin Ylex, Suomi & Nova tuntui kuuluvan normaalisti.
E55 modulit:
http://www.ebay.com/itm/HELLA-EVOX-R-BI ... 1191067543
H7 xenonit (F7 ballastit ja 45W polttimot)
http://katuauto.fi/product_info.php/cPa ... cts_id/516
H7 adapterit:
http://katuauto.fi/product_info.php/cPa ... cts_id/171
Suoraan pulttasin kiinni ja toimii ilman herjoja. Aivan häiriöttömät eivät ole (tai johtuu asennuksesta) sillä Yle1/Puhe saattaa sähistä hieman heikossa kentässä kun laittaa pitkät päälle. Voimakkaammat kanavat tyyliin Ylex, Suomi & Nova tuntui kuuluvan normaalisti.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Laitas ny Rassista Roisto kuvatuksia esille.
Se on khyyl terve piirre nuares miähes ku havittelee litratilavuuksia
Ei ***kele viitti "Esson Baaris " kehuskella, siinä höyrymakkaraa ja Pauligin kupposta maksellessa, notta
"Mulla on 1.8 L koneinen UUS koppaanen"
Vinkkeli on vinkkeli ja päästöt kunniaan
Se on khyyl terve piirre nuares miähes ku havittelee litratilavuuksia
Ei ***kele viitti "Esson Baaris " kehuskella, siinä höyrymakkaraa ja Pauligin kupposta maksellessa, notta
"Mulla on 1.8 L koneinen UUS koppaanen"
Vinkkeli on vinkkeli ja päästöt kunniaan
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Voi Roisto minkä teit. Katselin ensin noita kulutuslukemia , mutta sitten huomasin kierroslukumittarin , jonka jälkeen piti siirtyä katselemaan varusteluetteloa, ja sieltähän paljastuikin .
Mutta mutta. Itsellä on nuo kääntyvät tseenonit, jotka ilmeisesti on samalla polttimolla ja heijastimella, ja ainakin noilla omilla näkee lyhyilläkin melkein 100m metsänreunoja, jos ei mikään umpisynkkä syyssade ole. Tuo minun lavettihan on kolaroitu peli ja siinä on vänkärin puolella uusi umpio, joka on selkeästi kirkkaampi kuin vasemmanpuoleinen, vaikka polttimot on uudet ja samanlaiset. Vanhemmassa umpiossa varmaan heijastin jo elinkaarensa ehtoopuolella. Eiköhän sinullakin ole heijastinpinnat pilalla, jos ei niillä näe. Pelkät kirkkaat linssit maksaa niin "paljon", että ei enää paljoa tarvitse lisää laittaa niin saa tosiaan kokonaiset projektoriyksiköt kirkkailla linsseillä.
Ja mitä tuohon alustaan tulee, niin älkää ostako 211-koppaista farkkua ainakaan Avantgardena, aivan hirviä rengasmelu ja alustan äänet.
Mutta mutta. Itsellä on nuo kääntyvät tseenonit, jotka ilmeisesti on samalla polttimolla ja heijastimella, ja ainakin noilla omilla näkee lyhyilläkin melkein 100m metsänreunoja, jos ei mikään umpisynkkä syyssade ole. Tuo minun lavettihan on kolaroitu peli ja siinä on vänkärin puolella uusi umpio, joka on selkeästi kirkkaampi kuin vasemmanpuoleinen, vaikka polttimot on uudet ja samanlaiset. Vanhemmassa umpiossa varmaan heijastin jo elinkaarensa ehtoopuolella. Eiköhän sinullakin ole heijastinpinnat pilalla, jos ei niillä näe. Pelkät kirkkaat linssit maksaa niin "paljon", että ei enää paljoa tarvitse lisää laittaa niin saa tosiaan kokonaiset projektoriyksiköt kirkkailla linsseillä.
Ja mitä tuohon alustaan tulee, niin älkää ostako 211-koppaista farkkua ainakaan Avantgardena, aivan hirviä rengasmelu ja alustan äänet.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: Roiston Cinquecento
Taka-apurungon kiinnityspuslat alkaa kolahtelemaan noilla kilometreillä. Kolmessa viimeisimmässä mersussa ollut kaikissa sama ominaisuus. Hidastetöyssyn jälkeen kolahtaa apurunko pohjaan. En ole jaksanut tehdä sille ongelmalle mitään. n. 300 tkm lukemassa kopsahtaa jo molemmilta puolilta, niin ei tarvi arvailla että mistä on kysymys.Roisto kirjoitti: Ainoa häiritsevä asia tuossa on vasemmalta takaa kuuluva kopsahdus, kun laskeutuu esim. hidastetöyssyn päältä.